Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • EFNU

    Originally posted by jukkat View Post
    Ettei olis samat nokat m50/m52 vanoksellinen....
    Ei todellakaan. M52 on pienemmillä nostajilla ja nokat on sitä kautta kapeammat. Orggisnokissa on myös eroa kuin yöllä ja päivällä, vaikka asteet onkin samat.
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Originally posted by Jampsu87 View Post
      Hemmetti, tämä rupesi kiinnostamaan. Onko tuo tosiaan vain että tuo uusi boxi napataan vakio ecun tilalle samaan liitimeen ja homma on sillä selvä? Vaikuttaa jo liian yksinkertaiselta. Jos tuo on noin helppo oikeasti niin tuota voisi alkaa jo vakavasti harkitsemaan omaan m42:seen, jos noilta tuommoista pakettia tuohon m42b18 edes saa.
      Ei tuo sisällä sellaisenaan kuin alpha-n ohjauksella toteutetun jonkinnäköisen peruskartan. Laakista toimivat sähköt on vain puolet koko projektista, ja noilla peruskartoilla jos väkisin yrittää "ihan vaan hiukan kokeilla" on tuloksena helposti sulanut malmikasa.

      jukkat: säädätä se vakioecu jos ei muuten, toi vanoksettoman boschi ei oo mikään kovin kummallinen säätää ja siten tekijöitä löytyy suomesta ihan kohtuullisellakin hinnalla. Uus maffi sitten vaan ensin, ne väsyy vanhetessaan ja jos kuluneelle maffille tekee säädöt, ne ei tule pysymään kohdallaan kuin lyhyen aikaa eikä niihin pysty palaamaan mitenkään.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • jukkat
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 309
        • Veteli

        Originally posted by Cell View Post
        Ei tuo sisällä sellaisenaan kuin alpha-n ohjauksella toteutetun jonkinnäköisen peruskartan. Laakista toimivat sähköt on vain puolet koko projektista, ja noilla peruskartoilla jos väkisin yrittää "ihan vaan hiukan kokeilla" on tuloksena helposti sulanut malmikasa.

        jukkat: säädätä se vakioecu jos ei muuten, toi vanoksettoman boschi ei oo mikään kovin kummallinen säätää ja siten tekijöitä löytyy suomesta ihan kohtuullisellakin hinnalla. Uus maffi sitten vaan ensin, ne väsyy vanhetessaan ja jos kuluneelle maffille tekee säädöt, ne ei tule pysymään kohdallaan kuin lyhyen aikaa eikä niihin pysty palaamaan mitenkään.
        hmm.. original-teile.de:ssä maffi 558 Eur... ennemmin taidan pistää 449 Eur boxiin ja skipata koko maffin. Toimivaa maffia tarviiko kukaan? Täältä löytys sopuhintaan

        Että tuskin vakioboxia enää säädetään

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          ENEM:iltähän saa myös nokkakeppejä, joilla Suomessa Futurez jälleenmyyjänä. Toimitus sujui suht kivuttomasti, ja hintakin oli ihan asiallinen 650e/pari.

          Itellä oli rajoitin tossa M50:ssä hydraulinostimilla 7500rpm, tosin sytkän myöhästys alkoi 7400rpm. Eikä ottanu kipeetä mikään paikka.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • Balle
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3413
            • UKI, Suomen New York

            Originally posted by Jampsu87 View Post
            Hemmetti, tämä rupesi kiinnostamaan. Onko tuo tosiaan vain että tuo uusi boxi napataan vakio ecun tilalle samaan liitimeen ja homma on sillä selvä? Vaikuttaa jo liian yksinkertaiselta. Jos tuo on noin helppo oikeasti niin tuota voisi alkaa jo vakavasti harkitsemaan omaan m42:seen, jos noilta tuommoista pakettia tuohon m42b18 edes saa.
            Kaveri noita samoja boxeja vääntää, eli saat ihan Suomesta ostettua ja 24h helpline näyttää pelaavan myös...(Juuso on vähän välistä puhelimessa selvittämässä toimimattomia boxeja ja joka ainut kerta vika löytyy auton omista sähköistä...)

            Eli Motronicin boxin sisään kasattu MS (sisältää myös lambdan anturilähdöt) ja sopii suoraan orggis johtosarjaan.
            Erona tuohon sakemannin viritelmään se että Juuso käyttää mahdollisimman paljon Motronicin orggis komponentteja. (Megan omat on osittain halpoja paskoja).
            Tuolta -> [email protected] 050 3174345
            Possuja ja Bemareita

            Comment

            • Neppo
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 721
              • Laihia

              Kaverille säädettiin noin 1h pihassa ajellen ja sitten pari h penkissä. Sytty kartta tais jäädä tuon boxin oman kartan mukaiseksi.

              Tais olla vakio boxilla ja ohjelmalla 155 takarenkailta ja tuolla Kdfi:llä yli 180 renkailta kun otti maf:n ja vakio suodattimen irti. Hintaan 450 + penkitys. Eli en lähtisi kyllä vakiota säätämään. Tuokin tarjoaa sitten mahdollisuuden ylipaineeseen jos joskus halajaa. Ja ennekun joku kysyy penkin virheestä, niin Tatecin pajan penkkiin 450 tehoissa eroa noin 3-4 hepokattia.

              Ostan kyllä tuommoisen jos joskus M50 kanssa alan leikkimään.

              Lambdan asennukseen piisasi yhden johdon tinaaminen piirilevylle, missä on ihan riittävän kokoinen natsa sitä varten. Launchille on valmiina kytkentä, eli maattava nappi vaan sille. JAW:kin (Just Another Wideband) löytyy piirilevyltä valmiiksi ja muistaakseni se JAW ohjain olisi jonkun 30-50 lisää ja sitten vaan Bosch LSU laajakaista lambda kiinni (erillistä ohjainta ei tartte) jos ei semmosta oo vielä olemassa.

              Perus asennus kesti noin 15 minsaa.

              Kannattaa kysellä tuolta linkin takaa jos heräs kiinnostus. Jos monta kiinnostunu, niin laittakaa mailia sinne jos menis samoilla posteilla tai sais muuten vaan alennusta. Ainakin kesällä oli nopea ja asiallinen palvelu. Ohjeet on kyllä ihan OK:ta ja ne saa kans ladattua tuolta K-datan sivuilta.

              EDIT: ja jos Suomestakin löytyy vastaavaa, niin suosikaa kotimaista "joutsenmerkki"
              Last edited by Neppo; 11-10-2010, 20:45.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by jukkat View Post
                hmm.. original-teile.de:ssä maffi 558 Eur... ennemmin taidan pistää 449 Eur boxiin ja skipata koko maffin.
                No saa niitä onneksi kuitenkin alle 200 kun viitsii etsiä Mutta boksi vaihtoon ehdottomasti jos vain siltä tuntuu, hyvä on.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • MMF
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 461
                  • Sipoo

                  Sori jos sotken topikkia mutta mitkä ne suurimmat erot B25:sen ja B28:in välillä on? Kun kaikki tuntuu rakentelevan kilpureita nimenomaan 325:sta eikä niinkään 328:sta? b28:ssa heikompi yläkerta? Kalliimpi? Onhan se b28 lähtökohdiltaan tehokkaampi...
                  E70 X5 3.0D -07
                  W124 200d
                  Hiace 4wd

                  EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by MMF View Post
                    Sori jos sotken topikkia mutta mitkä ne suurimmat erot B25:sen ja B28:in välillä on? Kun kaikki tuntuu rakentelevan kilpureita nimenomaan 325:sta eikä niinkään 328:sta? b28:ssa heikompi yläkerta? Kalliimpi? Onhan se b28 lähtökohdiltaan tehokkaampi...
                    Säännöt rajaa 328 pois ?
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • jukkat
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 309
                      • Veteli

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Säännöt rajaa 328 pois ?
                      keulalla sattuu m50b25 olemaan

                      Comment

                      • jukkat
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 309
                        • Veteli

                        Originally posted by Cell View Post
                        No saa niitä onneksi kuitenkin alle 200 kun viitsii etsiä Mutta boksi vaihtoon ehdottomasti jos vain siltä tuntuu, hyvä on.
                        Kuulemma biltemalla olis maffia hintaan ysi-ysi... No silti tuo boksi sen verran himottaa, että taidan hommailla...

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          Originally posted by MMF View Post
                          Sori jos sotken topikkia mutta mitkä ne suurimmat erot B25:sen ja B28:in välillä on? Kun kaikki tuntuu rakentelevan kilpureita nimenomaan 325:sta eikä niinkään 328:sta? b28:ssa heikompi yläkerta? Kalliimpi? Onhan se b28 lähtökohdiltaan tehokkaampi...
                          M50B25 on rrrautaa...
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • Calypsocoupe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 2932
                            • EFNU

                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            M50B25 on rrrautaa...
                            325i on luokiteltu..
                            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              Originally posted by Calypsocoupe View Post
                              325i on luokiteltu..
                              Ei kuitenkaan M52 moottorilla :think
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by Jürgen_ View Post
                                Ei kuitenkaan M52 moottorilla :think
                                Johtuu varmaan siitä että 325i:ssä on m50?
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎