Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neppo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 721
    • Laihia

    Säädettävä boxi

    Kdfi on plug'n'play M50 koneisiin ja kaverin F-läisessä huomattava tehon lisäys penkissä takarenkailta mitattuna. Tais olla hintaa 450 eur. MS2 johdannainen, kaikki sytty jne kilkkeet sisällä ja kasattu valmiiksi Motronicin kuoriin ja vakio M50 johtosarjanliittimellä. Suosittelen. Ainoastaan vakio Lambda ei oo kytketty johtosarjaan, eli sen joutuu itte vetelemään boksiin, mutta jos esim laajakaistaa käyttää, niin on helppo laittaa yks johto boxista ulos.

    Saa kaiken karvaisiet maf:t jne pois tukkimasta imua.

    Linkki: http://www.k-data.org/pages/index.php/page.107/

    Mukana peruskartta, eli tuolla saa jo heti tulille.

    Comment

    • FroZ
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 298
      • jkl

      Originally posted by Neppo View Post
      Kdfi on plug'n'play M50 koneisiin ja kaverin F-läisessä huomattava tehon lisäys penkissä takarenkailta mitattuna. Tais olla hintaa 450 eur. MS2 johdannainen, kaikki sytty jne kilkkeet sisällä ja kasattu valmiiksi Motronicin kuoriin ja vakio M50 johtosarjanliittimellä. Suosittelen. Ainoastaan vakio Lambda ei oo kytketty johtosarjaan, eli sen joutuu itte vetelemään boksiin, mutta jos esim laajakaistaa käyttää, niin on helppo laittaa yks johto boxista ulos.

      Saa kaiken karvaisiet maf:t jne pois tukkimasta imua.

      Linkki: http://www.k-data.org/pages/index.php/page.107/

      Mukana peruskartta, eli tuolla saa jo heti tulille.
      Eli tuolla on megasquirtti sisässä?
      Eli onko hitusen samoja kamppeita kun nämä -> http://www.mega-efi.fi/category/63/diypnp , mutta valmiiksi kasattuna ja halvemmalla?

      edit: Onko postikuluista tietoa?

      Comment

      • kansipahvi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 92
        • Porvoo

        Originally posted by jukkat View Post
        Vielä jos joku osaisi suositella jotain nokkia, niin voisihan noita katsella jossain välissä. Siis en tarkoita nyt, että "Schrickin nokat". Tämmöselle tollolle olisi helpompi ymmärtää asteet+nosto, kuin "Ne schrickin nokat..."

        Bayermannin luettelo ei aukene jostain syystä M50 nokkien kohdalta :think
        Voisi tosin olla tarpeen laittaa napakammat jousetkin ihan vaikka varmuuden vuoksi. Tehoaluehan tuon sanelee, kuinka ylös kannttaa oikeasti kierrättää. Joskus on itsellänikin lipsahtanut yli 7k rpm, ainakaan ei ole vielä mennyt rikki..

        Käyttötapa on sellainen, että alaväännöksi riittää, että liikkeelle pääsee, kone on pääsääntöisesti alueella 4500-7200rpm, joten yläpainotteista on käyttö ja rataa ajelen, siirtymilläkin välityksistä johtuen jo satasessa 4000rpm

        Öh..ero on melkoinen, mulla 3.64 välitteisellä perällä 2400 rpm / 100km/h vitosella, toisaalta kakkosella pääsee satasen yli kivuttomasti. Kolmosella jaksaa kulkea vielä ihan kivasti. Kolmonen täytyy vetää loppuun, että nelosella jaksaa mennä kunnolla. 5-vaihteella 200km/h ja 4800 rpm, eli just vetoalueen alussa (tosin ilmanvastus tappaa vaatimattoman tehon kuin ilotulitulitusrakettiin teipattu hamsteri ) eli teoriassa hyvä, mutta käytännössä ei.

        Kokeilin myös 4.11 välitteistä perää, mutta ilman lukkoa siitä ei ollut iloa kuin rengaskauppiaalle. Sanoisin, että 3,91 voisi olla se paras välitys ainakin omaan käyttöön, radalle ehkä 4,27.

        m52b28:kin on mielessä, mutta se vaatii lisäjumppaa mm. mootorinohjauksen vaihdon muodossa. Vai käykö niin, että noiden nokkien etukin on aika minimaalista vakio boxilla? Kannattaako silti ennemmin vaihtaa vaan suosiolla koko pata ja katsella vaikka hieman pidempää perävälitystä.
        Käsistä se homma karkaa jokatapauksessa, joten itse olen kyllä aikeissa aloittaa juurikin tuosta plug & pray-MS:sta. Laittaa ensiksi moottorinohjauksen kuntoon ja katsoo mitä sillä saa. Sitten kaikki rahat kiinni viriosiin ja saa sen 1kW/100 euroa niinkuin onnistuneessa vaparivirityksessä usein käy....

        Viimeisenä ässänä sitten keskuspölynimurin filtteri, riegerin aerodynamiikkapaketti ja simonsin takavaimennin ilman sisuskaluja kahdella 150mm ulostulolla


        K.P

        Comment

        • m50 turbo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 454

          katsokaa tuolta m50b25 kohdasta http://www.esapeltonen.fi/
          http://www.teammadmax.com

          Comment

          • jukkat
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 309
            • Veteli

            Originally posted by kansipahvi View Post
            Käsistä se homma karkaa jokatapauksessa, joten itse olen kyllä aikeissa aloittaa juurikin tuosta plug & pray-MS:sta. Laittaa ensiksi moottorinohjauksen kuntoon ja katsoo mitä sillä saa. Sitten kaikki rahat kiinni viriosiin ja saa sen 1kW/100 euroa niinkuin onnistuneessa vaparivirityksessä usein käy....

            Viimeisenä ässänä sitten keskuspölynimurin filtteri, riegerin aerodynamiikkapaketti ja simonsin takavaimennin ilman sisuskaluja kahdella 150mm ulostulolla


            K.P
            4.45 perä on nyt ja se meni kyllä vähä ohi sektorista, kun luulin, että lootassa on ylivaihdevitonen ja olikin suoralla... nooo. 3.91 olis ehkä tuohon mun käyttöön paras. sillä huiput karvan päälle kaks markkaa ja pitäs riittää vielä Motoparkissakin kivasti.

            Halvempaa varmasti laittaa sopiva perä, kuin yrittää tuota saada kiertämään mahdottomia. Tosin ei kyllä ole tarkoitus nostaa rajoitinta enää tippaakaan. Melkosta rääkkiä tuo jo nytkin on.

            Comment

            • jukkat
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 309
              • Veteli

              Originally posted by m50 turbo View Post
              katsokaa tuolta m50b25 kohdasta http://www.esapeltonen.fi/
              Onko tuo 315hp siis m50b25:sta otettu? Hieman yllättävää mulle, kuinka vähillä kierroksilla irtoaa, jos on noin...

              Comment

              • jukkat
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 309
                • Veteli

                Originally posted by Cell View Post
                Boksi kannattaa vaihtaa jo ihan vakiokoneellakin, hyödyt on ihan tuntuvat. Tietysti saman asian ajaa vakio ecun säätökin, mutta sitten ei passaa tehdä enää muutoksia kun on sen verran kallista puuhaa.

                Plug&play megasquirt on yksi loistava vaihtoehto.

                M52B28 ei kannata laittaa, saat vain heikomman yläkerran. Kaikki on kevytrakenteisempaa joka ei ratakäytössä ole välttämättä se mitä eniten haetaan vaikka kadulla onkin aivan loistava. Lisänä tulee vanos jota ei noilla kierrosalueilla tarvitse käyttää lainkaan mutta alkaa pitää meteliä itsestään rajummilla nenillä.
                Tutulla olis vakioboksin kuoriin kasattu mekaruutta kyllä... ongelmana on vaan, että tarkoitus oli osallistua BRCF:n karkeloihin ens kesänä, ja moottoriohjauksen vaihto siirtää auton suoraan lentokoneluokkaan.

                Täytynee siis tehdä, niinkuin yleensä. Lasketaan roposet, mietitään tarkasti ja otetaan sitten fiilispohjalta vähä kalliimpaa, kuin olis varaa

                Comment

                • Jampsu87
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1335
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by Neppo View Post
                  Kdfi on plug'n'play M50 koneisiin ja kaverin F-läisessä huomattava tehon lisäys penkissä takarenkailta mitattuna. Tais olla hintaa 450 eur. MS2 johdannainen, kaikki sytty jne kilkkeet sisällä ja kasattu valmiiksi Motronicin kuoriin ja vakio M50 johtosarjanliittimellä. Suosittelen. Ainoastaan vakio Lambda ei oo kytketty johtosarjaan, eli sen joutuu itte vetelemään boksiin, mutta jos esim laajakaistaa käyttää, niin on helppo laittaa yks johto boxista ulos.

                  Saa kaiken karvaisiet maf:t jne pois tukkimasta imua.

                  Linkki: http://www.k-data.org/pages/index.php/page.107/

                  Mukana peruskartta, eli tuolla saa jo heti tulille.
                  Hemmetti, tämä rupesi kiinnostamaan. Onko tuo tosiaan vain että tuo uusi boxi napataan vakio ecun tilalle samaan liitimeen ja homma on sillä selvä? Vaikuttaa jo liian yksinkertaiselta. Jos tuo on noin helppo oikeasti niin tuota voisi alkaa jo vakavasti harkitsemaan omaan m42:seen, jos noilta tuommoista pakettia tuohon m42b18 edes saa.
                  E91 lci 330xd.

                  Comment

                  • jukkat
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 309
                    • Veteli

                    Originally posted by Neppo View Post
                    Kdfi on plug'n'play M50 koneisiin ja kaverin F-läisessä huomattava tehon lisäys penkissä takarenkailta mitattuna. Tais olla hintaa 450 eur. MS2 johdannainen, kaikki sytty jne kilkkeet sisällä ja kasattu valmiiksi Motronicin kuoriin ja vakio M50 johtosarjanliittimellä. Suosittelen. Ainoastaan vakio Lambda ei oo kytketty johtosarjaan, eli sen joutuu itte vetelemään boksiin, mutta jos esim laajakaistaa käyttää, niin on helppo laittaa yks johto boxista ulos.

                    Saa kaiken karvaisiet maf:t jne pois tukkimasta imua.

                    Linkki: http://www.k-data.org/pages/index.php/page.107/

                    Mukana peruskartta, eli tuolla saa jo heti tulille.
                    Onko mimmoset ohjeet tuossa. Lähinnä siis tuota laajakaistalambdahommaa mietin, mulla on Innovaten lambda tuossa. Kädetön olen, mutta en niin kädetön sähköhommissa. Jos joku on viitsinyt kytkiksen piirtää, niin onnistuu.

                    Valtavasti alkoi kiinnostaa jo ihan siltäkin puolelta, että pieni aateekoohörhö minussa heräsi ja haluaa nähdä dataa ruudulla. Sitähän tuosta megaruuttasta sais helposti ulos.

                    Comment

                    • Calypsocoupe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 2932
                      • EFNU

                      Originally posted by jukkat View Post
                      Vielä jos joku osaisi suositella jotain nokkia, niin voisihan noita katsella jossain välissä. Siis en tarkoita nyt, että "Schrickin nokat". Tämmöselle tollolle olisi helpompi ymmärtää asteet+nosto, kuin "Ne schrickin nokat..."
                      Schrickiä ei välttämättä kannata suositella kun kataloogi ei tunne enää koko M50:stä?
                      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                      Comment

                      • jukkat
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 309
                        • Veteli

                        Originally posted by Calypsocoupe View Post
                        Schrickiä ei välttämättä kannata suositella kun kataloogi ei tunne enää koko M50:stä?
                        aha. no sitte pitää koittaa jotain toista pajaa. CatCams? DBilas? onhan noita.

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • EFNU

                          Originally posted by jukkat View Post
                          aha. no sitte pitää koittaa jotain toista pajaa. CatCams? DBilas? onhan noita.
                          Dbilas tarjoaa samaa keppiä M50:seen ja M52:seen... Kumpaankohan ne on tarkoitettu?
                          Cat Camsiltä näyttäs löytyvän valikoimaa, itseasiassa näyttäs olevan tolla em. Peltosellakin noita myynnissä.
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • jukkat
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 309
                            • Veteli

                            Originally posted by Calypsocoupe View Post
                            Dbilas tarjoaa samaa keppiä M50:seen ja M52:seen... Kumpaankohan ne on tarkoitettu?
                            Cat Camsiltä näyttäs löytyvän valikoimaa, itseasiassa näyttäs olevan tolla em. Peltosellakin noita myynnissä.
                            Oli siinä Dbilaksella erikseen nokat vanoksettomaan.... 963 Eur kaikki vaihtoehdot, kolmea eri "kireysastetta" näyttäs olevan.

                            Comment

                            • Calypsocoupe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 2932
                              • EFNU

                              Originally posted by jukkat View Post
                              Oli siinä Dbilaksella erikseen nokat vanoksettomaan.... 963 Eur kaikki vaihtoehdot, kolmea eri "kireysastetta" näyttäs olevan.
                              Mut ei se vanos-miestä paljoa lohduta ;-) Käykös vanos ja ei-vanos nokat ristiin? Jos toi essonbaarin imusta pakonokka ei sitten pidäkkään paikkansa.
                              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                              Comment

                              • jukkat
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2004
                                • 309
                                • Veteli

                                Originally posted by Calypsocoupe View Post
                                Mut ei se vanos-miestä paljoa lohduta ;-) Käykös vanos ja ei-vanos nokat ristiin? Jos toi essonbaarin imusta pakonokka ei sitten pidäkkään paikkansa.
                                Ettei olis samat nokat m50/m52 vanoksellinen....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎