tehoa edelleen....
Nonni nyt tarttee talveks saada järkeilemistä... olis tuo m50b25 motti tuossa valmiina asennuksiin ja haluaisin tietää, että mitä 300hv vaatii todellisuudessa ja mikä on budjetti... itse ajattelin 2-3keur mutta riittääkö se mihinkään... tuossa siis ei ole laskettu esim.. penkityksiä yms..
Vähän katselin hintoja niin jos ensinnäkin moottoriin perus huolto (stefoja yms.) muutama satanen... DBilas läppärungot ~2500e... wisecot 700e... moottorin ohjaus tuolla "valmiilla" megalla joka tässäkin topicissa puheena ollut noin 450e suuttimet 400e... nokat ehkä 500-1000e... eli tuo minun budjettini ei siis riitä alkuunkaan... onko tosiaan näin ?
Joku joka tosissaan asiasta jotain tietää ja haluaa asian jakaa voisi tähän vähän kirjoitella tuosta ko. aiheesta hintoja ja osia joita tarttee hommailla ja apurikin seinäjoen alueelta ei olisi huono
TARKOITUS SIIS noin 300HV vapari ja sellainen joka myös toimii ja vähän kestääkin...
pakko laittaa tämä tänne kun jostain GTI forumin uumenista löysin tälläisen jonkun vanhan kirjoitelman
Lähetetty: Tor Tou 18, 2006 8:10 pm Viestin aihe:
ja taas huudellaan asioista mitään tietämättä, eli kiitos juha k, kun jaoit ehtymätöntä viisauttasi moottorin virityksestä. sit tosiseikkoihin. tollasesta 2.5 24v koneesta saa jo vaparina tuon 300 heposta irti.
DBilas läppärungot.
isommat venat, seetityöt, kanavien avarrus ja kiilloitus, jyrkät jokat ja kunnolla nostoa,
peltisarja, putkisto
hyvä filtteri ja varmistetaan että se varmasti saa kylmää ilmaa vaivattomasti.
ja puristuksien nosto esim männillä tai kannen lasku
tähän päälle hyvin ohjelmoitu lastu vaikka harisen sepolta.
2.8 tai vaikka 3 litraiseksi stroukkaamalla saa taas vielä enemmän.
3 litraistahan on amerikan M3:ssa joka on tuo m50 kone toisin kuin euro m3 on taas moottorityypiltään s50 ja eroaa todella paljonkin usa M3:sta. alpinalta löytyy myös 3 litrainen M50 pata jonka aihiona on käytetty muistaakseni tuota 2. 5 litraista
ja kestävyysongelmista ei ole vielä tietoakaan 300 hevosvoiman lukemilla jos vähänkin järkeä käyttää tuon koneen tekemisessä
konetta avaamatta on ahdettu joitakin m50 moottoreita joista ainakin yhdessä oli 350-380 hp, ja tämä pannu oli aikanaan e30 kopassa. videokin löytyi joskus koneelta kun kyseinen peli suditteli meneen radalla lievien pitovaikeuksien saattelemana.
ruotsalaiset on ottanu jo +700hp tehoja ja kaverikin rakentelee e30 koppaan tuota m50 ahdettuna, ja tehot tuskin jää alle 500 hepan.
TÄMÄN PERUSTEELLA PAHA SANOA ENÄÄN ETTÄ HOMMA ON MAHDOTON OSTA M3.... NIIN KUIN TÄÄLLÄ YLEENSÄ KAIKKEEN VASTATAAN :P
Nonni nyt tarttee talveks saada järkeilemistä... olis tuo m50b25 motti tuossa valmiina asennuksiin ja haluaisin tietää, että mitä 300hv vaatii todellisuudessa ja mikä on budjetti... itse ajattelin 2-3keur mutta riittääkö se mihinkään... tuossa siis ei ole laskettu esim.. penkityksiä yms..
Vähän katselin hintoja niin jos ensinnäkin moottoriin perus huolto (stefoja yms.) muutama satanen... DBilas läppärungot ~2500e... wisecot 700e... moottorin ohjaus tuolla "valmiilla" megalla joka tässäkin topicissa puheena ollut noin 450e suuttimet 400e... nokat ehkä 500-1000e... eli tuo minun budjettini ei siis riitä alkuunkaan... onko tosiaan näin ?
Joku joka tosissaan asiasta jotain tietää ja haluaa asian jakaa voisi tähän vähän kirjoitella tuosta ko. aiheesta hintoja ja osia joita tarttee hommailla ja apurikin seinäjoen alueelta ei olisi huono

pakko laittaa tämä tänne kun jostain GTI forumin uumenista löysin tälläisen jonkun vanhan kirjoitelman


DBilas läppärungot.
isommat venat, seetityöt, kanavien avarrus ja kiilloitus, jyrkät jokat ja kunnolla nostoa,
peltisarja, putkisto
hyvä filtteri ja varmistetaan että se varmasti saa kylmää ilmaa vaivattomasti.
ja puristuksien nosto esim männillä tai kannen lasku
tähän päälle hyvin ohjelmoitu lastu vaikka harisen sepolta.
2.8 tai vaikka 3 litraiseksi stroukkaamalla saa taas vielä enemmän.
3 litraistahan on amerikan M3:ssa joka on tuo m50 kone toisin kuin euro m3 on taas moottorityypiltään s50 ja eroaa todella paljonkin usa M3:sta. alpinalta löytyy myös 3 litrainen M50 pata jonka aihiona on käytetty muistaakseni tuota 2. 5 litraista
ja kestävyysongelmista ei ole vielä tietoakaan 300 hevosvoiman lukemilla jos vähänkin järkeä käyttää tuon koneen tekemisessä
konetta avaamatta on ahdettu joitakin m50 moottoreita joista ainakin yhdessä oli 350-380 hp, ja tämä pannu oli aikanaan e30 kopassa. videokin löytyi joskus koneelta kun kyseinen peli suditteli meneen radalla lievien pitovaikeuksien saattelemana.
ruotsalaiset on ottanu jo +700hp tehoja ja kaverikin rakentelee e30 koppaan tuota m50 ahdettuna, ja tehot tuskin jää alle 500 hepan.
TÄMÄN PERUSTEELLA PAHA SANOA ENÄÄN ETTÄ HOMMA ON MAHDOTON OSTA M3.... NIIN KUIN TÄÄLLÄ YLEENSÄ KAIKKEEN VASTATAAN :P
Comment