Announcement
Collapse
No announcement yet.
EGR:n poistomenetelmistä
Collapse
X
-
Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
-
-
Originally posted by -Tapi View PostPoistin jäähdytyskierron käytöstä tulppaamalla sen. Minulla oli tuossa termostaatissa vikaa (jäi raolleen), joten tulppaaminen oli syytä tehdä joka tapauksessa.
Morjens.
Lueskelin tätä mielenkiintoista keskustelua.
Omasta 530dA:sta poistin tuossa hiljattain ne surullisen kuuluisat
läpät ja samalla tukin EGR-venttiilin.
Mutta minulla sama ongelma, eli lämmöt seilaa ja putoilee kesken ajon.
Tosin lämmön heittely ainakin mittarin mukaan on aika pientä, mutta
kuitenkin.
Olen itse tehnyt näitä hommia aika vähän, joten en vielä ihan ymmärtänyt,
miten se vedenkierto ja termostaatti poistetaan toiminnasta sieltä EGR:stä.
Eli jos viitsit tarkentaa, tai toisin sanoen vääntää ihan rautalangasta, miten nämä toimenpiteet tehdään. Kun vaikea ilman kuvia hahmottaa, koska todella vähän kokemusta autojen rassaamisesta.
Kiitos jo etukäteen -tumppi$-
Comment
-
-
Originally posted by tumppi$ View Postmiten se vedenkierto ja termostaatti poistetaan toiminnasta sieltä EGR:stä.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEsim. avaamalla termostaatti (musta muoviosa) ja etsimällä sisään sopiva palikka joka estää veden virtauksen (minulla oli joskus isohko kuusiokolohylsy siellä, nyttemmin olen poistanut koko termostaatin ja lämmönvaihtimen saadakseni vähän lisää tilaa/huoltoystävällisyyttä).
Johan valkeni kun rautalangasta väännetään.
Hyvä juttu. Taidanpa tässä lauantai-illan kunniaksi vetäytyä talliin.
Kiinnostaisi myös tuo EGR:n poistaminen kokonaan.
Laitahan ihmeessä joskus kuva omasta variaatiostasi.
Kiitos paljon tiedoista. -tumppi$-
Comment
-
-
Joku voisi tosiaan laittaa vähän kuvia millaisilla rakennelmilla olette poistaneet / tukkineet EGR:n niin voisi itselle suunnitella tekemistä talvilomalle samalla kun vaihtelee hehkut autoon. Mulla on prefacelift 530d mutta se tuskin pahemmin eroaa faceliftistä.... kai.
Kumpi on järkevämpää pelkkä tukkiminen vai korvataan suoralla putkella kuten moni on tehnyt?
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostJoku voisi tosiaan laittaa vähän kuvia millaisilla rakennelmilla olette poistaneet / tukkineet EGR:n niin voisi itselle suunnitella tekemistä talvilomalle samalla kun vaihtelee hehkut autoon. Mulla on prefacelift 530d mutta se tuskin pahemmin eroaa faceliftistä.... kai.
Kumpi on järkevämpää pelkkä tukkiminen vai korvataan suoralla putkella kuten moni on tehnyt?
Kuvassa 1mm rosterilätkä halkaisija 36mm:
Tuolta löytyy linkki imusarjan läppien poistolle + egr:n sulkemisesta: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/bmw-projects.htm
Comment
-
-
Tuli itsekkin sitten poistettua egr kokonaan, laitoin suoran putken välijäähdyttimeltä imusarjaan. Imusarja näyttää olevan täynnä mustaa öljymönjää tms. jota koitin liuotella enimpiä bensalla. Ei tunnu bensalla ainakaan hirveästi liukenevan, millä tuon paskan saisi irti? Aivan kuin jotain alustamassaa joka ei olisi kuivunut.E34 525tds -92 osina maailmalla...
Comment
-
-
Originally posted by njassu View PostTuli itsekkin sitten poistettua egr kokonaan, laitoin suoran putken välijäähdyttimeltä imusarjaan. Imusarja näyttää olevan täynnä mustaa öljymönjää tms. jota koitin liuotella enimpiä bensalla. Ei tunnu bensalla ainakaan hirveästi liukenevan, millä tuon paskan saisi irti? Aivan kuin jotain alustamassaa joka ei olisi kuivunut.
Itse tein kyseisen putsausoperaation ja pesussa käytin Alfa-Kemin Eko-Solia. Eli isoon astiaan reilu seos pesuainetta ja mahdollisimman kuumaa vettä, tämän jälkeen imusarja likoamaan astiaan yön yli ja seuraavana päivänä riitti kun näytti hieman tiskiharjaa ja painepesuria.sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Uudemmissa pitää siitä moottorin "käyttöjärjestelmästä" poistaa se ohjelman pyyntö kierrätykselle.
Sitten ei tule enää herjaa, vaikka miten tulppailee.
Se herja voi tulla pitkänkin ajan perästä, se ei tule välttämättä heti.
Eikä sitä sitten enää tarvi välttämättä tulpatakkaan, kun egr- venttiili pysyy koko ajan muutenkin kiinni.
Jos läpät on kunnossa, ei niitä kannata poistaakkaan.
Ne ohjaa niillä pienimmillä kaaupolkimen asennoilla ilman kulkemaan pelkästään sen "kierteentekevän" kanavan kautta, tällä on hyviä vaikutuksia mm. taloudellisuuteen.
Karalan Mikaan yhteyttä, niin muunmuassa kierrätyksen saat poikkeen.
EGR-venttiili oli autossa kököinen ja tarkoitus olisi jossain vaiheessa sitten ottaa imusarja ja EGR-venttiili pois ja putsata ne... Mut tällä hetkellä suurin huoli tuo moottorin kuvan palaminen tuolla mittaristossa... Siitä ei kuitenkaan ilmeisesti suurempaa haittaa autolle ole vaikka valo palaa?
Comment
-
-
Softauttajat huomio!
EGR:n saa pois käytöstä myös ohjelma muutoksella ainekin Turbotecillä kun sanoo "pystyykö EGR:n ottaa samalla pois käytöstä" kuuluu *naps naps* "joo se ei oo enää käytössä"
tosin ite miettiny imusarjan puhdistusta + tuon EGR venttiili osan tilalle suoraa putkea.. paranee ainekin ilmanotto koneelle ku ylimääräset romppeet pois putkista
näitä aineki jos tulee GT2260V ahdinvaihto operaatiosigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Max View PostMut tällä hetkellä suurin huoli tuo moottorin kuvan palaminen tuolla mittaristossa... Siitä ei kuitenkaan ilmeisesti suurempaa haittaa autolle ole vaikka valo palaa?
Comment
-
-
Originally posted by hattiwatti View PostJoo nou hätä. Itse testailin samaa omalla 320d -05:lla ja tosiaan moottorin vikavalo syttyi. Palautin EGRn toimintaan ja 2 päivän ajojen jälkeen auto kuittasi valon pois itsestään. Nähtävästi huomasi, että kaikki on taas ok
Muutaman häiröttömän startin ja ajokerran jälkeen valo sammuu "itsekseen".
Ei kannata huolestua.
Luulisin, että kaikki kaksituhatta luvun bemarit vaatii jo, että kierrätyksen pyyntö poistetaan myös ohjelmasta.
Se riippuu siitä, minkä pakokaasunormin mukaan on tehty.
Euro3,n taisi olla jo sellainen.
Se on ihan simppeli homma poistaa ohjelmasta, eikä vaikuta mihinkään, ainaskaan negatiivisesti.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View PostLämpenee hitaammin...:think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment