Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1766
    • vihti

Originally posted by hencca89 View Post
    Mä oon moneen autoon dieselpolttoainesuodattimen vaihdon yhteydes täyttäny suosattimen kyseisellä fortella.
    Korjaamoilla tekevät myös noin koska ei heillä ole aikaa ajella sitä tankillista että selviää auttoko
    E39 523i Turbo

Comment

• BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

Originally posted by jr66 View Post
      Motorflush on huhujen mukaan löpöä, kerran bensa-bemariin eli m50b25 kaadoin puoli litraa löpöä öljykorkista sisään ja ajoin puoli tuntia ennen öljynvaihtoa. En osaa sanoa vaikuttiko puhdistavasti mutta en havainnut mitään negatiivista asiassa. Ohi aiheen mutta menköön.
      Paljonkohan joku 1/2 litraa löpöä mahtaa vaikuttaa 6 litran öljyä seassa, ei mitään

Minä otin m54b30 koneesta 1/2 pois öljyistä ja laiton saman verran dieseliä tilalle, käytin täyteen lämpöön joutokäynnillä koneen ja lorautin öljyt ulos. Sitten uudet öljyt koneeseen ja täyteen lämpöön joutokäynnillä, öljyt ulos ja uudet sisään. Toistin muistaakseni kolme kertaa. Ne kahdet halpis väliöljyt muuttui pikimustaksi 20-30min joutokäynnillä. Ja hyvin käy ja kukkuu kone, on kukkunut jo 40tkm.

Comment

• jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16484
        • Asikkala

Originally posted by BMW525Xda View Post
        Paljonkohan joku 1/2 litraa löpöä mahtaa vaikuttaa 6 litran öljyä seassa, ei mitään
        Eikös se motorflush-pullo ole 500 ml ?

Comment

• AlpinWeiss
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 927
          • West coast

Originally posted by BMW525Xda View Post

Minä otin m54b30 koneesta 1/2 pois öljyistä ja laiton saman verran dieseliä tilalle, käytin täyteen lämpöön joutokäynnillä koneen ja lorautin öljyt ulos. Sitten uudet öljyt koneeseen ja täyteen lämpöön joutokäynnillä, öljyt ulos ja uudet sisään. Toistin muistaakseni kolme kertaa. Ne kahdet halpis väliöljyt muuttui pikimustaksi 20-30min joutokäynnillä. Ja hyvin käy ja kukkuu kone, on kukkunut jo 40tkm.

Kokeilin erääseen vanhaan ruoskaan pelkällä dieselillä flushata 2x. Puristuspaineet nousi eikä mitään sivuvaikutuksia.
          MBCLK240 -02
          E36 318 -93
          E46 320 Ci -01
          E46 330 CiA -01
          E60 520i -04
          E93 325i -07
          F36 420xi -16

Comment

• poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3111

Minä pesin joskus aikoinaan 2,4 TD:n kaatamalla automaattivaihteistoöljyä moottoriöljyn sekaan. Pyörittelin lämimänä sen puoli tuntia ja sitten öljyt ja suodatin vaihtoon.
            Kulkineet/projektit:

530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎