Motorflush on huhujen mukaan löpöä, kerran bensa-bemariin eli m50b25 kaadoin puoli litraa löpöä öljykorkista sisään ja ajoin puoli tuntia ennen öljynvaihtoa. En osaa sanoa vaikuttiko puhdistavasti mutta en havainnut mitään negatiivista asiassa. Ohi aiheen mutta menköön.
Paljonkohan joku 1/2 litraa löpöä mahtaa vaikuttaa 6 litran öljyä seassa, ei mitään
Minä otin m54b30 koneesta 1/2 pois öljyistä ja laiton saman verran dieseliä tilalle, käytin täyteen lämpöön joutokäynnillä koneen ja lorautin öljyt ulos. Sitten uudet öljyt koneeseen ja täyteen lämpöön joutokäynnillä, öljyt ulos ja uudet sisään. Toistin muistaakseni kolme kertaa. Ne kahdet halpis väliöljyt muuttui pikimustaksi 20-30min joutokäynnillä. Ja hyvin käy ja kukkuu kone, on kukkunut jo 40tkm.
Paljonkohan joku 1/2 litraa löpöä mahtaa vaikuttaa 6 litran öljyä seassa, ei mitään
Minä otin m54b30 koneesta 1/2 pois öljyistä ja laiton saman verran dieseliä tilalle, käytin täyteen lämpöön joutokäynnillä koneen ja lorautin öljyt ulos. Sitten uudet öljyt koneeseen ja täyteen lämpöön joutokäynnillä, öljyt ulos ja uudet sisään. Toistin muistaakseni kolme kertaa. Ne kahdet halpis väliöljyt muuttui pikimustaksi 20-30min joutokäynnillä. Ja hyvin käy ja kukkuu kone, on kukkunut jo 40tkm.
Kokeilin erääseen vanhaan ruoskaan pelkällä dieselillä flushata 2x. Puristuspaineet nousi eikä mitään sivuvaikutuksia.
Minä pesin joskus aikoinaan 2,4 TD:n kaatamalla automaattivaihteistoöljyä moottoriöljyn sekaan. Pyörittelin lämimänä sen puoli tuntia ja sitten öljyt ja suodatin vaihtoon.
Comment