Originally posted by Jaskaz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Forte-käsittely, onko vaaratonta?
Collapse
X
-
Joskus aikoinaan tuon edellä mainitun käsittelyn olisi hyvällä tuurilla moottori voinutkin kestää, mutta ei enää nykyään.
Diiselissä ei ole enää samoja voitelevia aineita joita on ennen muinoin ollut.. Tämän nyky polttoaineen ominaisuuden takia on esim. suuttimien pilalle kulumisia sattunut vanhemmissa diiseli padoissa.
Comment
-
-
Originally posted by teho_ View Postonkkos kukkaa muu kokeillu v8 bemuihin?? e34??F11 520d Alpinweiß
Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34
Comment
-
-
Mulla on tuossa projekti e36:ssa tehty huoltokirjan mukaan voitelujärjestelmän puhdistus 2006 vuonna, käsittäisin että tää tarkottaa käsittelyä forten tai vastaavan aineilla. Hommasin auton konevikasena. 4. pytyssä kiertokanki poikki, mennyt suoralla tiellä ajaessa, enkä keksi tuolle muuta syytä kuin puutteellinen voitelu jossainkohtaa ja kiinnileikkautuminen. En ole konetta vielä kokonaan avannut niin en tiedä tarkemmin.
Pieni galluppi tähän eli, voisiko olla edes teoriassa mahdollista että 3 vuoden jälkeen tuolla voitelujärjestelmän pesulla voisi olla mitään tekemistä konerikon kanssa?
Joku paska irronnut/kerääntynyt kuitenkin johki öljykanavaan?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Jaskaz View Postesm mersun 3,0 12v pataan vanhat öljyt pois kuumana ja proppu kiinni öljytilavuuden verran naftaa ja joku 10-15min käyttöä ei parane hirveesti kaasutella. sitten sammuksii ja helvetin huolellinen valutus ja suodattimen uusiminen ja uudet ölpät. naftaa voitelee riittävästi kun ei kaasutteleJA paska tulee pois
Itse olen duunin puolesta läträillyt myös noilla forten kamoilla, ja pelkästään hyvää palautetta on asiakkailta tullut.
Itse asiassa saimme itse valita testiauton, ennenkuin aloitimme käyttämään ainetta.
Valitsimme vanhan e36 325,josta katsoimme palotilat, puristukset ym ennen testiä. Täyskäsittelyn jälkeen palotilat oli erittäin puhtaat, puristuspaineet tasaiset, myös siinä 6 sylinterissä mikä oli huomattavasti muita alhaisempi, ja käyntiääni parani huomattavasti.
Nää on näitä, mutta joku näihin uskoo ja joku taas ei, itse kuulun ensimmäiseen ryhmään.
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostMiten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?
Comment
-
-
Löpöä vaan öljyn sekaan!!
Originally posted by Risto113 View PostMiten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?
normaalistihan ei näin pitäisi kyllä käydä :think
Uskoisin että polttoaineen sekaan lisättävä aine puhdistaisi palotiloja.. Tenttua tankkiin ajaa kyl saman homman
Itellä pääs käymään näinkin iloisesti omassa projektissa..
Moottoriöljyn (juuri vaihdettu 10w40 täys synt ja uusi suodatin) sekaan pääsi polttoainetta Be 95 kun oli ruiskunohjausboksi pimeenä(suuttimet oli kokoajan auki ja auto ei startannut ja jos starttasi niin palamatonta bensaa tuli pakokanavista aika reippaasti).
Jos ei startannut niin bensaa tuli sumuna pakokanavista..
Bensaa ei siis päässyt paljoa öljyn sekaan mutta sen verran että öljy haiskahti bensalle pikkasen.
Tämän pienen testailun jälkeen vaihdoin boksia ja kone lähti käymään mutta naputti komeasti..
Laskin ulos ja hetken käyneet öljyt oli ihan mustaa
öljyt vaihtoon ja koneeseen kaadettiin mineraali 10w30 öljyä naputus katosi miltei kokonaan.
Tällä öljyllä käytin konetta jonkun 20min jonka jälkeen laskin lämpimänä kaikki ulos ja kaadoin uudet 5W40 täys synt ja uuden suodattimen nyt kone nakuttaa taas..
Nyt on tarkoitus mittailla öljynpaineet ja tutkia onko siellä jotain häikkää vai onko tämä nakutus vaan tullut koneen "huuhtelun" jälkeen..
Kone M50B25
Jos paineet on normaaleissa rajoissa niin jotain litkua tonne tarvii sitten kaataa sekaan jonka pitäis noi nostajat hiljentää.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Empä kyl omalla kohdalla huomannut mitään eroa M50b25 240tkm ajetussa , vaikka käytin forten puhdistuksen vanhoihin öljyihin ja sit viel jonkun hoitoaineen nimen omaan nostimia varten jonka pitäs parantaa kestävyyttä. Voin sanoa et 80e täysin turhaan.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by teho_ View Postonkkos kukkaa muu kokeillu v8 bemuihin?? e34??
Aikaisempi omistaja oli 8 vuotta Fortea käyttänyt joka öljynvaihdon yhteydessä ja hyvin tuo mun pata toimii ja penkissä antoi terveet tehot.
Comment
-
Comment