Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10075
    • KVLA

    #61
    Originally posted by Jaskaz View Post
    esm mersun 3,0 12v pataan vanhat öljyt pois kuumana ja proppu kiinni öljytilavuuden verran naftaa ja joku 10-15min käyttöä ei parane hirveesti kaasutella. sitten sammuksii ja helvetin huolellinen valutus ja suodattimen uusiminen ja uudet ölpät. naftaa voitelee riittävästi kun ei kaasuttele JA paska tulee pois
    Uskoo ken tahtoo.Mahtaa olla alapään laakerointi hyvillään moisesta käsittelystä.

    Comment

    • Daa Daa
      BTCF Member
      • Aug 2004
      • 910
      • Jyväskylä

      #62
      Joskus aikoinaan tuon edellä mainitun käsittelyn olisi hyvällä tuurilla moottori voinutkin kestää, mutta ei enää nykyään.
      Diiselissä ei ole enää samoja voitelevia aineita joita on ennen muinoin ollut.. Tämän nyky polttoaineen ominaisuuden takia on esim. suuttimien pilalle kulumisia sattunut vanhemmissa diiseli padoissa.

      Comment

      • sassi
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 412
        • Nivala

        #63
        Taas yksi merkintä lisää mustaan vihkoon, jonka kannessa lukee "Älä osta käytettyä autoa näiltä tyypeiltä"

        Eikä herneitä
        --
        Sassi
        - F10 530d
        - KTM 690 Enduro
        Ex. E90 330d, E46 330d

        Comment

        • sami83
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 189
          • Pori

          #64
          Originally posted by teho_ View Post
          onkkos kukkaa muu kokeillu v8 bemuihin?? e34??
          itellä vaihdettiin taannoin e34 viisnelikymppiseen paikallisessa merkkikorjaamossa öljyt forten kera, ja ainakin siellä suositeltiin forte käsittely tehtäväksi tuohon moottoriin joka öljynvaihdon yhteydessä.
          F11 520d Alpinweiß

          Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #65
            Mulla on tuossa projekti e36:ssa tehty huoltokirjan mukaan voitelujärjestelmän puhdistus 2006 vuonna, käsittäisin että tää tarkottaa käsittelyä forten tai vastaavan aineilla. Hommasin auton konevikasena. 4. pytyssä kiertokanki poikki, mennyt suoralla tiellä ajaessa, enkä keksi tuolle muuta syytä kuin puutteellinen voitelu jossainkohtaa ja kiinnileikkautuminen. En ole konetta vielä kokonaan avannut niin en tiedä tarkemmin.

            Pieni galluppi tähän eli, voisiko olla edes teoriassa mahdollista että 3 vuoden jälkeen tuolla voitelujärjestelmän pesulla voisi olla mitään tekemistä konerikon kanssa?
            Joku paska irronnut/kerääntynyt kuitenkin johki öljykanavaan?
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • ile01
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 191
              • Helsinki

              #66
              Motor flush, on tuo fortenaine, ja ainakin laakkonen ja veho käyttävät tuota, jonkin huollon yhteydessä.
              Kaikki on mahdollista, mutta kyllä huonot öljyt tai, liijan vähän aiheuttaa yleensä kiinnileikkaantumiset.
              vhl:llän vemppa team

              Comment

              • leppala
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 190
                • järvenpää

                #67
                Originally posted by Jaskaz View Post
                esm mersun 3,0 12v pataan vanhat öljyt pois kuumana ja proppu kiinni öljytilavuuden verran naftaa ja joku 10-15min käyttöä ei parane hirveesti kaasutella. sitten sammuksii ja helvetin huolellinen valutus ja suodattimen uusiminen ja uudet ölpät. naftaa voitelee riittävästi kun ei kaasuttele JA paska tulee pois
                Tän on pakko olla vitsi...

                Itse olen duunin puolesta läträillyt myös noilla forten kamoilla, ja pelkästään hyvää palautetta on asiakkailta tullut.
                Itse asiassa saimme itse valita testiauton, ennenkuin aloitimme käyttämään ainetta.
                Valitsimme vanhan e36 325,josta katsoimme palotilat, puristukset ym ennen testiä. Täyskäsittelyn jälkeen palotilat oli erittäin puhtaat, puristuspaineet tasaiset, myös siinä 6 sylinterissä mikä oli huomattavasti muita alhaisempi, ja käyntiääni parani huomattavasti.

                Nää on näitä, mutta joku näihin uskoo ja joku taas ei, itse kuulun ensimmäiseen ryhmään.

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  #68
                  Miten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?

                  Comment

                  • jami
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 749
                    • Suljetulla alueella

                    #69
                    Originally posted by Risto113 View Post
                    Miten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?
                    Ei kai noita kaikkia forte-tuotteita kannata öljyn sekaan laittaa.

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      #70
                      Löpöä vaan öljyn sekaan!!

                      Originally posted by Risto113 View Post
                      Miten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?
                      Puhdistaahan se jos pääsee männärenkaiden läpi ja siitä männän päälle..

                      normaalistihan ei näin pitäisi kyllä käydä :think

                      Uskoisin että polttoaineen sekaan lisättävä aine puhdistaisi palotiloja.. Tenttua tankkiin ajaa kyl saman homman

                      Itellä pääs käymään näinkin iloisesti omassa projektissa..

                      Moottoriöljyn (juuri vaihdettu 10w40 täys synt ja uusi suodatin) sekaan pääsi polttoainetta Be 95 kun oli ruiskunohjausboksi pimeenä(suuttimet oli kokoajan auki ja auto ei startannut ja jos starttasi niin palamatonta bensaa tuli pakokanavista aika reippaasti).
                      Jos ei startannut niin bensaa tuli sumuna pakokanavista..

                      Bensaa ei siis päässyt paljoa öljyn sekaan mutta sen verran että öljy haiskahti bensalle pikkasen.

                      Tämän pienen testailun jälkeen vaihdoin boksia ja kone lähti käymään mutta naputti komeasti..
                      Laskin ulos ja hetken käyneet öljyt oli ihan mustaa

                      öljyt vaihtoon ja koneeseen kaadettiin mineraali 10w30 öljyä naputus katosi miltei kokonaan.

                      Tällä öljyllä käytin konetta jonkun 20min jonka jälkeen laskin lämpimänä kaikki ulos ja kaadoin uudet 5W40 täys synt ja uuden suodattimen nyt kone nakuttaa taas..

                      Nyt on tarkoitus mittailla öljynpaineet ja tutkia onko siellä jotain häikkää vai onko tämä nakutus vaan tullut koneen "huuhtelun" jälkeen..

                      Kone M50B25
                      Jos paineet on normaaleissa rajoissa niin jotain litkua tonne tarvii sitten kaataa sekaan jonka pitäis noi nostajat hiljentää.
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • leppala
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 190
                        • järvenpää

                        #71
                        Originally posted by Risto113 View Post
                        Miten palotilat puhdistuu Öljyn sekaan laitettavalla lisäaineella?
                        No tuossa täyskäsittelyssä laitetaan tankkiinkin kamaa.

                        Comment

                        • Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2817
                          • Kuusankoski

                          #72
                          Empä kyl omalla kohdalla huomannut mitään eroa M50b25 240tkm ajetussa , vaikka käytin forten puhdistuksen vanhoihin öljyihin ja sit viel jonkun hoitoaineen nimen omaan nostimia varten jonka pitäs parantaa kestävyyttä. Voin sanoa et 80e täysin turhaan.
                          E34 525i Touring -96 "Iris"
                          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                          E61 530d Touring -04

                          ex. E39 520ia Touring -98
                          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                          ex. E28 520i -82

                          Comment

                          • leppala
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 190
                            • järvenpää

                            #73
                            Tämähän ei korjaa mitään mekaanisia vikoja moottorista, mutta järkevästi käytettynä pitää sisuskalut puhtaina.

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3823
                              • California

                              #74
                              Originally posted by teho_ View Post
                              onkkos kukkaa muu kokeillu v8 bemuihin?? e34??
                              minä oon yhden purkillisen käyttäny joka öljynvaihdon yhteydessä. Ohjemäärähän olis tasan kaksipurkkia (menee iskutilavuuden mukaan).

                              Aikaisempi omistaja oli 8 vuotta Fortea käyttänyt joka öljynvaihdon yhteydessä ja hyvin tuo mun pata toimii ja penkissä antoi terveet tehot.
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              • Tomp_pa
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 749
                                • Helsinki (e30 garage)

                                #75
                                sit kandee muistaa et on riski laittaa fortea huonoon koneeseen . . .
                                Tutulla isoon V-kutvoseen kaatoivat fortet ja leipo alakerta kii . .
                                Luult. edellinen omistaja oli heittänyt pannuun jotain jäykistettä ym . . .
                                xXx

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎