Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    #91
    Originally posted by Juggis View Post
    Itse tuossa juuri vaihtelin kaverin kanssa uudet nelikärkiset Boschin tulpat ja samalla tuli avattua se öljykorkki. Kaveri sanoi (tietää hyvin paljon näistä asioista)
    OT:

    Noilla bossin tulpilla ei saa muutakun nyppivän tyhjäkäynnin (Super4). Nakkaa mieluummin naapuria niillä niin auto toimii paremmin. Sori, ei herneitä.
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

    Comment

    • TheFlb
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 37
      • Vaasa

      #92
      Eiköhän se oo aika itsestäänselvää että jos nakutukset ja rohinat, kilinät ja kalinat ei lopu käsittelyn jälkeen niin kyseessä on ns mekaaninen vika ja jos loppuu nii tod näk joku paikka/kanava oli tukossa... Oma kokemus asiasta on että menin ehkä perse edellä puuhun vaihtamalla venttiilinnostajat ja ketjun kiristimen ekaks (ilman muutosta/vaikutusta) ja sit vasta Forte öljykäsittely jonka jälkeen kehräs taas ilman mitään sivuääniä...

      Kyseinen auto e36 -93 318is.

      Onko jossain listaa noist moottori nroist/merkinnöistä..? M20, M40 jne jne???

      Kiitos!

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #93
        Originally posted by TheFlb View Post
        Onko jossain listaa noist moottori nroist/merkinnöistä..? M20, M40 jne jne???
        OT: http://www.bmwclub.fi/ -> BMW tietoutta -> moottorityypit
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • TheFlb
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 37
          • Vaasa

          #94
          Paljo ton nopeempaa vastausta saa mistään...

          Kiitos!

          Comment

          • Juggis
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 197
            • Espoo

            #95
            Originally posted by Pekuz View Post
            OT:

            Noilla bossin tulpilla ei saa muutakun nyppivän tyhjäkäynnin (Super4). Nakkaa mieluummin naapuria niillä niin auto toimii paremmin. Sori, ei herneitä.
            Jaa, ei mulla kyllä nypi käynti ollenkaan :think Edellisiin NGK:hin verrattuna tyhjäkäynti kyllä laski n. 300rpm~
            F10 535d xdrive msport
            Ex. e91 325xiA
            Ex. e36 328i Coupé

            Comment

            • Ansseli
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 145
              • Tampere/Mikkeli

              #96
              Eilen kävin tampereen autokeskuksessa ja kysäisin onko niillä forte tuotteita jossakin kun ennen ne oli näkyvillä hyllyssä. Huoltomies sanoi että forten maahantuoja on kieltänyt myynnin muille kuin ammattikäyttöön. Ei perustellut sen kummemmin. Olisi varmaan pitänyt varata huoltoaika jotta ammattimies olisi kaatanut 90€ tuntiliksalla purnukan dieselin sekaan. Hyppäsin autoon kiersin korttelin, astelin varaosamaailmaan ja ostin purnukan, myyjä ei selitellyt mitään ammattikäyttöön paskaa Kyseessä oli siis dieselin sekaan, ei öljyn sekaan lisättävästä kamasta. Öljyn sekaan lisättävästä ymmärtäisin että vain ammattikäyttöön, mutta dieselin sekaan tuntuu ihan vaan rahastukselta
              -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

              Comment

              • Pekuz
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 687
                • Pirkanmaa

                #97
                Originally posted by Ansseli View Post
                Eilen kävin tampereen autokeskuksessa ja kysäisin onko niillä forte tuotteita jossakin kun ennen ne oli näkyvillä hyllyssä. Huoltomies sanoi että forten maahantuoja on kieltänyt myynnin muille kuin ammattikäyttöön. Ei perustellut sen kummemmin. Olisi varmaan pitänyt varata huoltoaika jotta ammattimies olisi kaatanut 90€ tuntiliksalla purnukan dieselin sekaan. Hyppäsin autoon kiersin korttelin, astelin varaosamaailmaan ja ostin purnukan, myyjä ei selitellyt mitään ammattikäyttöön paskaa Kyseessä oli siis dieselin sekaan, ei öljyn sekaan lisättävästä kamasta. Öljyn sekaan lisättävästä ymmärtäisin että vain ammattikäyttöön, mutta dieselin sekaan tuntuu ihan vaan rahastukselta
                Suurin teho tuosta nafta lisäaineesta saadaan polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä, kun uusi suodatin täytetään ko. aineella...
                ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #98
                  Originally posted by Ansseli View Post
                  Eilen kävin tampereen autokeskuksessa ja kysäisin onko niillä forte tuotteita jossakin kun ennen ne oli näkyvillä hyllyssä. Huoltomies sanoi että forten maahantuoja on kieltänyt myynnin muille kuin ammattikäyttöön. Ei perustellut sen kummemmin. Olisi varmaan pitänyt varata huoltoaika jotta ammattimies olisi kaatanut 90€ tuntiliksalla purnukan dieselin sekaan. Hyppäsin autoon kiersin korttelin, astelin varaosamaailmaan ja ostin purnukan, myyjä ei selitellyt mitään ammattikäyttöön paskaa Kyseessä oli siis dieselin sekaan, ei öljyn sekaan lisättävästä kamasta. Öljyn sekaan lisättävästä ymmärtäisin että vain ammattikäyttöön, mutta dieselin sekaan tuntuu ihan vaan rahastukselta
                  Siihen rahastukseen sisältyy korjaamon takuu. Se kattilaan kaadettava litku parhaimmillaan irrottaa liikkeelle kaikki karstapaskat ja kylmälimat tukkien öljykierron. Sitten joku kylläminäosaan-kotimekaanikko ajelee voitelemattomalla koneella menemään kunnes korkkaa. En tiedä miten hyvää se polttoainejärjestelmän puhdistusaine tekee jos sen ottaa ja kaataa lähes tyhjään tankkiin ja laittaa nykyaikaisen dieselin käymään käytännössä pelkällä puhdistusaineella. Saman saa aikaan tekemällä niinkuin jotkut mestarit että kaataa puhdistusaineen mahd samalla uusittavan pa-sutarin sisään.

                  Ymmärrän ihan hyvin että Tecalemit tolla ohjeistuksella pesee etukäteen kätensä siitä kun joku kotirasvatoope hajottaa koneensa ja on vinkumassa korvausta.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • KuuKi
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1055
                    • Lahti

                    #99
                    Yleinen ohje Tecalemit oy:stä Forte-aineiden käyttöön on 'vain ammattikäyttöön'. Itse mekaanikkona ihmettelen hieman noita polttoainejärjestelmien (gas treatment + diesel treatment) puhdistusaineiden ammattikäytön rajoitetta. Purkin kyljessä kuitenkin lukee selkeet ohjeet, minkälaiseen määrän se laitetaan, ts. kaadetaan tankkiin esim. tankkauksen yhteydessä. Ei luulis tarvitsevan 'ammattimiestä' tohon hommaan.

                    Mä olen meiltä parit purkit tota fortea myynyt frendeille ja opastanut käytön. Vastapalveluksena oon pyytänyt käyttökokemuksia kerrottavan. Siinä mun 'palkka' forte-käsittelystä ja ihan tyytyväinen oon, vaikka en saa n.70e/h tuosta.
                    KuukiFix palvelee...
                    sigpic
                    NYT: A1 8X, T3, 190e
                    EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      Sitä diisseli soossiakin taitaa olla kahta eri soossia, ite ainakin käyttänyt sellaista joka kaadetaan polttoainesuodattimeen ja annetaan sitten käydä tyhjäkäynnillä ~15min. Ehdottomasti kielletty kaasuttelu sen aikana ja muistaakseni juuri sitä "ammattikäyttöön" tarkoitettua soossia.
                      Ekassa tapauksessa pomppasi katsastuksessa, savutukset laskivat käsittelyssä yli 3:sta alle 1:een vaparikoneessa. Katsuri ei uskonut puolessa päivässä tapahtuneen mitään muutosta ja halusi vielä ite ottaa savut, oli vähän ihmeissään kun tuli aika rajusti muuttuneet savutukset.
                      Toisessa tapauksessa tubodiiselin voimasavut oli sitä luokkaa että koko tienoo peittyi mustaan kitkerään savuun, käsittelyn jälkeen se ei ollu enää kitkerää
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • Pekuz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 687
                        • Pirkanmaa



                        Tuonne imusarjaan en sitten suosittele kenenkään laittamaan tuota ainetta! Saatika mitään muutakaan, jos dieselistä kyse. Jos on imusarja yms. kunnolla karstottunu egr. yms ja paska lähtee liikkeelle, niin parhaimmillaan voi saada rikki vnt ahtimen...
                        ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                        Comment

                        • rick the rocket
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 191
                          • Mänts

                          Tuli tyhmä kysymys mieleen. Ohjeissahan sanotaan, että tuota motor flushhia kaadetaan sen 10 % öljysäiliön tilavuudesta. Aloin miettiin, että jos öljynvaihtohuoltoon mennessä mittatikku näyttää vähän yli alarajaa, niin kaadetaanko siinäkin tapauksessa sinne se ohjeiden määräämä öljysäiliöstä se 10 % eli 650 millilitraa vai pitääkö siinä ajatella tuota öljysäiliössä olevaa öljyn määrää? Onko sillä merkitystä?
                          E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                          Comment

                          • jrasi
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 53
                            • Viljakkala

                            Originally posted by rick the rocket View Post
                            Tuli tyhmä kysymys mieleen. Ohjeissahan sanotaan, että tuota motor flushhia kaadetaan sen 10 % öljysäiliön tilavuudesta. Aloin miettiin, että jos öljynvaihtohuoltoon mennessä mittatikku näyttää vähän yli alarajaa, niin kaadetaanko siinäkin tapauksessa sinne se ohjeiden määräämä öljysäiliöstä se 10 % eli 650 millilitraa vai pitääkö siinä ajatella tuota öljysäiliössä olevaa öljyn määrää? Onko sillä merkitystä?
                            Ei se nyt niiin tarkkaa ole. Lähinnä laskettu vain sen mukaan, että 400ml purkki riittää noin 4l tilavuuteen.

                            Itse ainakin tarkastan käsiteltävän auton öljytilavuuden vain, että kunhan tikku kastuu, ei ihan tyhjään kattilaan viitti peruaineita heittää sekaan

                            Omat kokemukset positiivisia ainakin Fortén Motor Flushista, Diesel Fuel Conditionerista ja Fuel System Cleanerista.

                            Tuo Diesel Fuel Conditioner toimii parhaiten naftansuodattimen vaihdon yhteydessä, kun lykkää ne aineet sinne uuteen putsariin ja sitten vaan se miina käymään.
                            GM

                            Comment

                            • [BMW]
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 700
                              • Joensuu

                              Moneen autoon on tuo forte motor flush käsittely tullu tehtyy ja voin suositella. Muutamassa tapauksessa persdynolla on tuntenut selvän vaikutuksen. Koskaan ei ole mitää menny rikki eikä kukaan valittanut mitään. Teen tuon käsittelyn varmasti kaikille autoille jotka tulen omistamaan. En tiedä sitten miten usein tuo kannattaa tehdä mutta varmaan 50tkm välein vois olla hyvä. Puteli per moottori on just hyvä määrä.
                              Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                              -----------------------------
                              VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                              BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                              Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                              Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                              Comment

                              • rick the rocket
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2008
                                • 191
                                • Mänts

                                Eli siis yksi 400 ml pullo motor flushhia ja yksi 400 ml top end treatmenttiä on hyvä siis tollaseen 328:n 6,5-7,0 litran öljysäiliöön?
                                E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎