Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forte-käsittely, onko vaaratonta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patriot
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 274

    Originally posted by joni_wt View Post
    Ja sanottakoon vielä, että autoa ostaessa kun kurkkasin öljytikkuun, oli se öljy ihan hyvän näköistä! Eli se ei ollut mustaa ennen tuota Flushia.
    Näillä analyytikonlahjoilla kannattaa lopettaa forumille kirjoittelu heti ja hakea esim. Nasalle töihin arvioimaan satelliittien aurinkopaneelien kuntoa 2Mpix digidigikuvista.

    Laittakaahan kuvia jos on venakopan alapuolisesta tilasta kuvia ennen ja jälkeen forte-käsittelyn. Yhden M50-kannen nähneenä sitä paskaa voi oikeasti olla runsaasti, liekö normaalia, en tiedä.
    E39 540iA M62TUB44

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Patriot View Post

      Laittakaahan kuvia jos on venakopan alapuolisesta tilasta kuvia ennen ja jälkeen forte-käsittelyn. Yhden M50-kannen nähneenä sitä paskaa voi oikeasti olla runsaasti, liekö normaalia, en tiedä.
      Ei forte sitä venakopan ala pintaa putsaa jos sitä tarkoitat. Se ei puhdistu muuten kuin mekaanisesti.

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Ei forte sitä venakopan ala pintaa putsaa jos sitä tarkoitat. Se ei puhdistu muuten kuin mekaanisesti.
        Niin ja veikkaan, että se on ihan normaalia. Kahdessa tosi hyvin tikkaavassa m50:sessä venakopan alapuoli oli ihan mustana karstasta eikä lähtenyt edes millään liukkareilla pois. Hiekkapuhallus auttoi.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Hieman asian vierestä.
          Onko kukaan käyttänyt Diesel öljyjä bensakoneissa? Käsittääkseni ainoa erohan "diesel öljyssä" ja bensa öljyssä on pesevyys, eli diesel öljy olisi paremmin pesevää.
          Onko kenelläkään tästä tarkempaa faktaa tai kokemuksia? Onko muita eroja? Kenties haittapuolia?
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Patriot
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 274

            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Niin ja veikkaan, että se on ihan normaalia. Kahdessa tosi hyvin tikkaavassa m50:sessä venakopan alapuoli oli ihan mustana karstasta eikä lähtenyt edes millään liukkareilla pois. Hiekkapuhallus auttoi.
            Ilmeisesti Forten koostumus ei riitä tuon kylmälimapikipaskan poistoon, koska sama öljyhän kannessakin kiertää? Toisaalta voi olla ihan hyvä, ettei se kaikki paska lähde liikkeelle kerralla, jos lainkaan. Tuossa yksittäisessä M50-kannessa kaikki paska lähti kansiremontin yhteydessä tapahtuneessa liuotinpesussa pois.
            E39 540iA M62TUB44

            Comment

            • joni_wt
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 3627
              • Yka

              Originally posted by Patriot View Post
              Näillä analyytikonlahjoilla kannattaa lopettaa forumille kirjoittelu heti ja hakea esim. Nasalle töihin arvioimaan satelliittien aurinkopaneelien kuntoa 2Mpix digidigikuvista.
              Tuota sun kommenttia en kyllä oikein ymmärrä. Ilmeisesti sait jostain hiekkaa vaginaasi?

              Mutta jos öljy on tikussa ensin "hyvän"näköistä (lue: öljyn väristä) ja flushin ja sen ~vartin tms. tyhjäkäynnin jälkeen pikimustaa, niin eikös se aine silloin ole irrottanut koneen seinämistä ym. aikamoisen määrän paskaa? Näin minä sen ymmärtäisin, vaikken vielä olekaan Nasalla töissä.
              e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1640
                • Vähäkyrö

                Originally posted by Patriot View Post
                Näillä analyytikonlahjoilla kannattaa lopettaa forumille kirjoittelu heti ja hakea esim. Nasalle töihin arvioimaan satelliittien aurinkopaneelien kuntoa 2Mpix digidigikuvista.

                Laittakaahan kuvia jos on venakopan alapuolisesta tilasta kuvia ennen ja jälkeen forte-käsittelyn. Yhden M50-kannen nähneenä sitä paskaa voi oikeasti olla runsaasti, liekö normaalia, en tiedä.
                Nii oisko siinä tikussa pitäny olla kiinni se kaikki paska, mikä lähti irti että herra Nasan aurinkopaneelitarkastaja ois uskonu, että likaa lähti irti?

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Supa View Post
                  Hieman asian vierestä.
                  Onko kukaan käyttänyt Diesel öljyjä bensakoneissa? Käsittääkseni ainoa erohan "diesel öljyssä" ja bensa öljyssä on pesevyys, eli diesel öljy olisi paremmin pesevää.
                  Onko kenelläkään tästä tarkempaa faktaa tai kokemuksia? Onko muita eroja? Kenties haittapuolia?
                  Kyllä, kymmenen vuoden kokemus diesel öljyillä bensakoneessa, muita en käytä

                  Kone pysyy puhtaana, vanos ei rallattele, nostimet ei äännä kylmänä yhtään ja onhan se halvempaakin kun ostaa 20l tai 200l astioissa. Laatuluokitukset on hyvät diesel öljyissä, joten sopii niiden puolesta. Jos ne kestää 500hv ahdetussa dieselissä pölyisissä oloissa kaasu täysillä päivästä toiseen, kestää ne henkilö autossakin

                  Bmw:n käyttöohjekirjassa suositellaan 15w-40 öljyä vielä -20 pakkasiin, eli huoletta voi ympäri talven ajaa. Vaikka onhan se aika toffeeta yli kympin pakkasissa

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Patriot View Post
                    Ilmeisesti Forten koostumus ei riitä tuon kylmälimapikipaskan poistoon, koska sama öljyhän kannessakin kiertää? Toisaalta voi olla ihan hyvä, ettei se kaikki paska lähde liikkeelle kerralla, jos lainkaan. Tuossa yksittäisessä M50-kannessa kaikki paska lähti kansiremontin yhteydessä tapahtuneessa liuotinpesussa pois.
                    Niin tarkoitatko kantta vai venttiilikoppaa? Ei siellä venttiilikopassa mikään öljy kierrä, roiskeet vain tahraa sen sisäpinnan. Eli ei se forte sieltä sitä voi liuottaa kun ei se sinne oikein lennä...

                    Comment

                    • otsiR
                      Newbiemmer
                      • Nov 2009
                      • 16
                      • Hki

                      Originally posted by Tomi T View Post
                      Tottahan toki, niissä ei voi olla vikoja.

                      Aika paska vikakuvaus ylipäätään.

                      No eipä ole oma A4 jättäny tienposkeen ja oman postauksen tarkoitus ei ollut kysyä apua tuohon vikaan niin mitäpä sitä sen tarkemmin kuvailemaan,arvuttelin vain olisiko fortella osuutta asiaan.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Niin tarkoitatko kantta vai venttiilikoppaa? Ei siellä venttiilikopassa mikään öljy kierrä, roiskeet vain tahraa sen sisäpinnan. Eli ei se forte sieltä sitä voi liuottaa kun ei se sinne oikein lennä...

                        jep, taitaa patriootti itse olla noissa nasan hommissa
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Kyllä, kymmenen vuoden kokemus diesel öljyillä bensakoneessa, muita en käytä

                          Kone pysyy puhtaana, vanos ei rallattele, nostimet ei äännä kylmänä yhtään ja onhan se halvempaakin kun ostaa 20l tai 200l astioissa. Laatuluokitukset on hyvät diesel öljyissä, joten sopii niiden puolesta. Jos ne kestää 500hv ahdetussa dieselissä pölyisissä oloissa kaasu täysillä päivästä toiseen, kestää ne henkilö autossakin

                          Bmw:n käyttöohjekirjassa suositellaan 15w-40 öljyä vielä -20 pakkasiin, eli huoletta voi ympäri talven ajaa. Vaikka onhan se aika toffeeta yli kympin pakkasissa
                          Viimeksi kun pesin konetta itse aine maksoi 43centtiä. Olin niin hyvällä tuulella, että annoin ABC myyjälle 45 centtiä dieselistä.
                          Polttoöljyllä olisi päässyt halvemmalla, mutta olin rahoissani.

                          Forte maksaa 29e neljä desiä. Ja uskon ettei ole sen kummempaa kuin diesel tai polttoöljy.
                          Samalla linjalla olen Bmw Masterin kanssa.

                          Comment

                          • Radon
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 463
                            • Suomi-Finland

                            Originally posted by Luntti View Post
                            Viimeksi kun pesin konetta itse aine maksoi 43centtiä. Olin niin hyvällä tuulella, että annoin ABC myyjälle 45 centtiä dieselistä.
                            Polttoöljyllä olisi päässyt halvemmalla, mutta olin rahoissani.

                            Forte maksaa 29e neljä desiä. Ja uskon ettei ole sen kummempaa kuin diesel tai polttoöljy.
                            Samalla linjalla olen Bmw Masterin kanssa.
                            Ei se ihan pelkästään uskon asia ole nimittäin kyllä fortessa on muutakin "parempaa/tehokaampaa" muistaakseni koostuu pääasiassa petroolista ja liuotinbensiinistä sekä lisäaineena on öljynpaineenkestoa parantavaa ainetta jolla kompensoidaan öljyn huonompaa voitelykykyä joka ihan fiksua tuon liuotinbensiinin vuoksi.

                            Toki voi olla ihan järkevääkin käyttää ensimäisellä kerralla esim. polttoainetta ettei kaikki lika lähde kerralla kiertoon ja sitten seuraavassa öljynvaihdossa tehokaampi esim. forte sisään joka sitten putsaa koneen vielä paremmin.

                            Comment

                            • algernon
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 288
                              • Turku, Suami

                              Tämä kaveri olisi aikanaan voinut hyötyä edes säännöllisestä öljynvaihdosta...

                              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                              40 000 mailia samoilla öljyillä (originaaleilla?) tai sitten 60 000+ kukaan ei oikein tiedä

                              Ottakaa opiksi
                              M
                              850i -91 (EG11)
                              Z3 2.8 -98 (CH31)

                              325 -08 (VE31)

                              Comment

                              • janne320d
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1342
                                • jns

                                tuli vaihdettua autoon öljyt+suodatin ja kokeilin samalla tuota fortea.ekaksi motor flush vanhojen öljyjen sekaan ja tyhjäkäyntiä 45min,senjälkeen uudet öljyt sisään ja top end threatment uusien öljyjen sekaan.
                                kallistahan tuo oli,koko lysti töineen 150e
                                Last edited by janne320d; 07-01-2010, 16:07.
                                ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎