joo tuolla radalle.comissa homma ei sujunu sit ollenkaan tolla 200sx mutta en tiiä oliko sitten raudassa tai moottorin ohjaukseesa vika
ei oikeen autronikki kiinosta noiten hintojensa takia:think muuten voisinki ostaa en lähe ostaa 4000€ laitetta ku samaa saa halvemmallakin:think
ei tartte mitään herneitä vetää..
tosa olis kyllä yksi sm2 mistä olenki puhunut
Sen vertaa huvittavia sun jutut, että pakko ottaa itekin jo osaa
Samaa et saa halvemmalla, etkä oikeen edes samalla hintaa. Toki jonkun purkin millä se auto liikkuu eteen ja taakse saat halvemmalla.
Artukaisissa siinä 200sx oli ahtoletku irti säätimestä ja autronicin ahtoraja katkaisi pelin aina ahtojen noustua liian isoksi - moottorin suojaamiseksi. Lisäksi nissanin sytytysjärjestelmä oli ihan rajoilla niillä ahdoilla, että jaksoi enää seosta sytyttää, joka aiheutti välillä ongelmia.
Toisaalta kaikki tämä edelläkäyty keskustelu osoittaa sen miten moottorinohjaus ja sen toiminta voi näkyä "ulkopuoliselle". Vaikka vika ei olisikaan ohjaimessa, silti helposti ajatellaan että vika on juurikin ohjainlaitteessa..
______________________________
BP-2010 burnismestari \o/
______________________________
-Ter0 [email protected] TT-Speed Oy
Toisaalta kaikki tämä edelläkäyty keskustelu osoittaa sen miten moottorinohjaus ja sen toiminta voi näkyä "ulkopuoliselle". Vaikka vika ei olisikaan ohjaimessa, silti helposti ajatellaan että vika on juurikin ohjainlaitteessa..
Tämän vuoksi pitäisi olla sen verran ihan tervettä järkeä, ettei huudella asioista mistä mitään ei tiedä. Kun on muutaman auton varustanut säädettävällä moottorinohjauksella ja niitä itse säädellyt, vaikka paria eri merkkiä niin alkaa vasta olla mielipiteitä, joilla on jotain merkitystä.
Moottorin kaikkien toimilatteiden ohjaaminen ei ole elektronisesti joka tilanteessa aivan suoraviivaista ja niitä voidaan ohjata hyvin tai huonosti. Erot tulevat ilmi tarkemmin tutkittaessa ilmiöitä ja asioita ja silloin, kun tosissaan perehdytään asiaan ja ymmärretään mitä tapahtuu. Vaikka auto käydä ruksuttaa siinä tallin edessä kahdella eri moottorinohjauksella, ei se todellakaan tarkoita että molemmat ovat "samanlaisia".
Harvalla autoharrastajalla on mitään käsitystä elektroniikasta ja siihen liittyvästä problematiikasta varsinkin moottorinohjauksen suhteen. Tähän lisätään vielä perus kokemattomuus yleensäkään mistään moottorinohjauksen asentamisesta tai säätämisestä käytännössä, niin lopputuloksena on sen kaltaista juttua, jota tässäkin topikissa on paljon. Informaatioarvoltaan tasan nolla, mutta saatta toista tietämätöntä henkilöä johtaa pahastikkin harhaan.
Mites toimii sellainen että jättää alkuperäisen motronicin (vaikka 1.7) edelleen kiinni autoon hoitamaan mittaristoja, keskuslukituksia jne. ja laittaa moottoria ohjaamaan toisen ohjausyksikön?
Pidetäänkö alkuperäinen ohjausyksikkö edelleen kiinni moottorin sensoreissa mutta moottorille menevät ohjaukset pätkäistään poikki? Samat sensoritiedot viedään sitten uudelle moottorinohjaukselle joka sitten lähettää uudet ohjaukset (ruisku, sytytys) moottorille.
Tuossa tulee mieleen se että wanha ECU vetää herneen nenään kun se yrittää ohjata moottoria saamiensa tietojen pohjalta mutta moottori ei tietenkään käyttäydy niinkuin sen kuuluisi koska vanhan ECU:n ohjaussignaaleilla ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Tästä voi sitten tulla vikakoodeja tms. Esim jos moottori kiertää pari tuhatta kierrosta enemmän kuin mitä wanhan ECU:n rajoitin sallii
Vai jätetäänkö wanha ECU kokonaan irti sensoreista ja se toimii edelleen ihan tyytyväisenä?
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrotblogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablaublogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablaublogi
Sen vertaa huvittavia sun jutut, että pakko ottaa itekin jo osaa
Samaa et saa halvemmalla, etkä oikeen edes samalla hintaa. Toki jonkun purkin millä se auto liikkuu eteen ja taakse saat halvemmalla.
Artukaisissa siinä 200sx oli ahtoletku irti säätimestä ja autronicin ahtoraja katkaisi pelin aina ahtojen noustua liian isoksi - moottorin suojaamiseksi. Lisäksi nissanin sytytysjärjestelmä oli ihan rajoilla niillä ahdoilla, että jaksoi enää seosta sytyttää, joka aiheutti välillä ongelmia.
niin mä haen nytten parempaa ku vakio ja hyvät lähtökohdat tohon turbotukseen eli ei mun tarte ostaa moteckia mikä maksaa joku 5000€ vaan voi ostaa vaikka mega ruutan ja toimii hyvin ja hintaa on vaivaset 800€
Tämän vuoksi pitäisi olla sen verran ihan tervettä järkeä, ettei huudella asioista mistä mitään ei tiedä. Kun on muutaman auton varustanut säädettävällä moottorinohjauksella ja niitä itse säädellyt, vaikka paria eri merkkiä niin alkaa vasta olla mielipiteitä, joilla on jotain merkitystä.
Moottorin kaikkien toimilatteiden ohjaaminen ei ole elektronisesti joka tilanteessa aivan suoraviivaista ja niitä voidaan ohjata hyvin tai huonosti. Erot tulevat ilmi tarkemmin tutkittaessa ilmiöitä ja asioita ja silloin, kun tosissaan perehdytään asiaan ja ymmärretään mitä tapahtuu. Vaikka auto käydä ruksuttaa siinä tallin edessä kahdella eri moottorinohjauksella, ei se todellakaan tarkoita että molemmat ovat "samanlaisia".
Harvalla autoharrastajalla on mitään käsitystä elektroniikasta ja siihen liittyvästä problematiikasta varsinkin moottorinohjauksen suhteen. Tähän lisätään vielä perus kokemattomuus yleensäkään mistään moottorinohjauksen asentamisesta tai säätämisestä käytännössä, niin lopputuloksena on sen kaltaista juttua, jota tässäkin topikissa on paljon. Informaatioarvoltaan tasan nolla, mutta saatta toista tietämätöntä henkilöä johtaa pahastikkin harhaan.
siksi tän topickin pistin pystyyn että sais tietoa kyllähän saan sitä tietoa koulustakin ja kirjoista mutta jos täältä sais niiltä tietoa joilla on kokemusta
Autot
Bmw I8
Mini cooper S
Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.
Zenith-Strömberg ja kärjet. Hyvänä kakkosena tulee K-Jetronic.
Unohdit määritellä sen "parhaan"? Mitä ominaisuuksia mitataan ja mihin tarkoitukseen?
Tämä on ehdoton ykkäsvaihto ehto
Mut kun ei ollut vaihtoehtona, niin megaan kallistuisin itse, halvin, eli jos vituiks menee/ei saa toimimaan niin on tappiot pieniä, ja toisaalta tosta ollaan rakennettu toimivia paketteja.....
Mites toimii sellainen että jättää alkuperäisen motronicin (vaikka 1.7) edelleen kiinni autoon hoitamaan mittaristoja, keskuslukituksia jne. ja laittaa moottoria ohjaamaan toisen ohjausyksikön?
Olemme tehneet näitä tähän tapan useita Autronicilla, kun halutaan pitää alkuperäisestä ECUsta riippuvainen mittaristo tms. edelleen toiminnassa.
Esim. OBD2-autot onnistuu myös katsastaa tällä konstilla. Vanha ECU "luulee" ohjaavansa moottoria vaikka sille syötetään vain vakioarvoja antureilta ja joiltakin toimilaitteilta.
Uusi ECU hoitaa kaikki moottorin käyttöön liiittyvät toiminnot.
-Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.
Sen vertaa huvittavia sun jutut, että pakko ottaa itekin jo osaa
Naulan kantaan, Skorppi!
"Huvittavia" oli juuri se sana, jota en heti löytänyt
Nooh, josko yhdenkin "silmät aukeaa" tai "lamppu syttyy", että mistä tässä oikeasti on kysymys, niin päivä on pelastettu.
-Jean Niemi / Sporttiauto, 02-5332686
Autronic, Ecumaster, EMtron, Link ja ViPEC -moottorinohjausten maahantuonti, myynti ja asennukset. Säädöt 4-vetodynolla. Moottorien tasapainotukset.
"Huvittavia" oli juuri se sana, jota en heti löytänyt
Nooh, josko yhdenkin "silmät aukeaa" tai "lamppu syttyy", että mistä tässä oikeasti on kysymys, niin päivä on pelastettu.
Mutta kuten ylempänä todettua että autronic on pois pelistä korkean hinnan takia. Ei kuultujen ongelmien takia :think Eli sun rautas on pollauksen aloittajan budjetille liian kallis!
Mutta kuten ylempänä todettua että autronic on pois pelistä korkean hinnan takia. Ei kuultujen ongelmien takia :think Eli sun rautas on pollauksen aloittajan budjetille liian kallis!
nii i ennemmin ajan vaikka motronickilla ku autronikilla noitten hintojen kanssa
Autot
Bmw I8
Mini cooper S
Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.
Soita EM-Power Kouvola ja kysele sieltä minkälainen moottorinohjaus on kysymyksessä. Itellä omassa kyseinen laite. Itseasiassa jo toinen auto missä tuo on. Aika monessa Esim. SRC/RALLI/SPRINT/AUTOCROSSI autossa käytetään. Ruotsissa tehdään ja siellä tunnetumpi boksi.
Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
Comment