Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 938
    • Espoo

    #46
    Helpolla kuntoon?

    Kertokaas kokemattomalle/laiskalle saisiko homman pois päiväjärjestyksestä - oletetaan että separaattori-venttiilihässäkkä on ehjä - vain puhdistamalla letkut ja vetämällä jotain erkkaa tahi villaa putkien ja venttiilisysteemin päälle? Tulisiko siitä hyvä köyhänmiehen "cold climate version"? Itsellä 09/2000 valmistettu suomivaunu M54:lla.
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #47
      Kun Joensuussa Hartikaiselta kävin kyselemässä M50-moottorin huohottimeen jäätymisenestovinkkejä, sanoivat, että pelkästään putkien eristäminen normaalilla putkieristeellä ehkäisee hyvin jäätymistä. Ostin muistaakseni ISOPIPE -merkkistä eristettä paikallisesta LVI-puodista, maksoi ehkä 2e/metri, ja pujotin molempien huohottimen letkujen ympärille. Ei ole huohotin tuon jälkeen temppuillut.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • E39-530A
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 938
        • Espoo

        #48
        Originally posted by O-Peksi View Post
        Kun Joensuussa Hartikaiselta kävin kyselemässä M50-moottorin huohottimeen jäätymisenestovinkkejä, sanoivat, että pelkästään putkien eristäminen normaalilla putkieristeellä ehkäisee hyvin jäätymistä. Ostin muistaakseni ISOPIPE -merkkistä eristettä paikallisesta LVI-puodista, maksoi ehkä 2e/metri, ja pujotin molempien huohottimen letkujen ympärille. Ei ole huohotin tuon jälkeen temppuillut.
        Tuo kuulostaa hyvältä. Voi olla, että M50:ssä menee letkut vähän eri tavalla vs. M54, mutta eristitkö kaikki letkut, mitä sen separaattorin ympärillä oli? M54:n systeemissä nkäyy realoem:n mukaan olevan ainakin neljä letkua.
        E92 335iA -08

        ---
        ex E34 540iA -93
        ex E90 325iA -05
        ex E39 530iA -00
        ex Toyota Avensis
        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #49
          Kaks letkua omassa on, ja ne molemmat eristin. En usko, että M54-koneen tapauksessa on haittaakaan kaikkien letkujen eristämisestä, jos jollain on varmaa tietoa niin voi korjata!
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

            #50
            Originally posted by E39-530A View Post
            Tuo kuulostaa hyvältä. Voi olla, että M50:ssä menee letkut vähän eri tavalla vs. M54, mutta eristitkö kaikki letkut, mitä sen separaattorin ympärillä oli? M54:n systeemissä nkäyy realoem:n mukaan olevan ainakin neljä letkua.
            osta nyt kuitenki se eristetty separaattori, jos niitä putkia alat eristämään. ei auta vaikka putket on eristetty jos se ite murkula jäätyy...

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #51
              Mites kun olette uusinut noita putkia, niin onko putki nro 7 myös vaihdettu? Sen uusin versio 11 15 7 520 035 näyttää myös olevan eristetty.
              E39 528iA

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #52
                Originally posted by minurmi View Post
                Jep, oma autoni on pari talvea Suomessa ollu hyvällä menstyksellä ilman Cold country huohotinta mutta minäpä sen asennutin ns. varmuuden vuoksi. Eipähän tarvii sit syyttää itteensä kun "säästi" muutaman satkun...
                Paljoko makso asennus (töineen ja osineen)? pitäsköhän tohon omaan laitattaa ens talveks...

                Onkohan mitään merkitystä jos on eberi tai ei...siis että onko eberistä mitn apua?
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • minurmi
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 222
                  • Pirkanmaa

                  #53
                  Originally posted by henri View Post
                  Paljoko makso asennus (töineen ja osineen)? pitäsköhän tohon omaan laitattaa ens talveks...

                  Onkohan mitään merkitystä jos on eberi tai ei...siis että onko eberistä mitn apua?
                  Vastaillaan nyt vaikka kysymyksestä aikaa onkin. Mut siis 353 euroo otti Treen autokeskus tuosta hommasta.
                  ** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
                  ex. E46 330 Ci M-Sport -03
                  ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
                  ex. E36 316i -92

                  Comment

                  • creative 22
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 560
                    • Alavus

                    #54
                    Originally posted by minurmi View Post
                    Vastaillaan nyt vaikka kysymyksestä aikaa onkin. Mut siis 353 euroo otti Treen autokeskus tuosta hommasta.
                    Kyllä tuon ruuvailee itsekin mutta malttia homma hieman vaatii.Tänään purkasin tuon omasta koslasta pois ja putsasin samalla separaattorin ja putket.Merkintöjen mukaan tuo Cold Climate-versio on laitettu autoon -06 mutta tuo Tjj:n mainitsema osa 7 oli vielä tod.näk alkuperäinen ja siinä ainakin minulla oli eriste joka tosin oli jo hieman rispaantunut.Irroitettaessa tuo putki katkesikin ja tilalle tein paineilmaputkesta vastaavan, sen takaosan mutkan lämmitin/taittelin kuumailmapuhaltimella sopivaksi.
                    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                    BMW Freude Am Fahren

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #55
                      Up up

                      Ulkona -10'C pakkasta ja pakkanen kiristyy päivä päivältä vaan lisää..huohottimen jäätyminen tässä pelottaa, ei niinkään tuo kylmyys.

                      Separaattori + kaikki letkut (eristetyt) olis tossa vieressä, mutta nyt askarruttaa se että pitääkö tosiaan imusarja irroittaa (E46 328i) että pääsee noita osia vaihtamaan?
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • jakkeri530d
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 231
                        • Oulu

                        #56
                        Täällä jäätyi huohotin jo Torstai iltana tuosta 520:stä. Eli kustannus arvio osineen ja töineen n. 350-400e. on ok. Ja jos varmistuu että pukkasi öljyt venakopantiivisteen välistä, niin se lisäksi.
                        Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                        Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                        Ex. MB C 200cdi farkku -03
                        Ex. Bmw 540iA T -98/99
                        Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                        Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                        Comment

                        • Racink
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 840
                          • Jkl

                          #57
                          Originally posted by Dani View Post
                          Up up

                          Ulkona -10'C pakkasta ja pakkanen kiristyy päivä päivältä vaan lisää..huohottimen jäätyminen tässä pelottaa, ei niinkään tuo kylmyys.

                          Separaattori + kaikki letkut (eristetyt) olis tossa vieressä, mutta nyt askarruttaa se että pitääkö tosiaan imusarja irroittaa (E46 328i) että pääsee noita osia vaihtamaan?
                          En usko että tarvii, tai miksi ihmeessä tarvisi kun ei e39:ssäkään niin tehdä? Samanlainen moottori kuitenkin. Kaikki ylimääräinen(ilmansuodatinkotelo, IMM, ICV, tyhjäkäyntimoottori,kaasuläppäkotelo...) vain edestä pois. Tuskin ainakaan helpommalla pääsee irrottamalla imusarja.

                          Comment

                          • Ville J
                            Newbiemmer
                            • Sep 2007
                            • 15
                            • -

                            #58
                            .....
                            Last edited by Ville J; 06-11-2019, 23:28.

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              #59
                              Okey, eiköhän tuo luonnistu sitten kun ojissa kasvaa jo kukkia
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • henri
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 5752
                                • Kiuruvesi/Iisalmi

                                #60
                                Originally posted by jakkeri530d View Post
                                Täällä jäätyi huohotin jo Torstai iltana tuosta 520:stä. Eli kustannus arvio osineen ja töineen n. 350-400e. on ok. Ja jos varmistuu että pukkasi öljyt venakopantiivisteen välistä, niin se lisäksi.
                                Missähän täällä Oulun alueella kannattas asennuttaa tuo lämmitettävä huohotin tähän omaan diiseliin? Wetteri, onko muita paikkoja joissa hommat hoituis, hinnat ei ois niin huikeita?
                                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                                E46 330Cd (projekti V.2)


                                ----------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎