Kävinpä huvikseni kurkkaamassa öljykorkin alle ja majoneesiterveisiä sieltä tuli :-) No remppa (kaikki uusittu huohotinjärjestelmässä) on tehty alle 2V sitten, joten eiköhän tuo ole taas kohta umpijäässä. Pitääpä kokeilla noita pahvikikkailuja.
Voikohan tän laittaa castrolin öljyn viaksi? On siitä muistaakseni ollut täällä juttua, eikä mobil miehet olleet sen onnellisemmassa asemassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?
Collapse
X
-
Pitäiskö sitä itsekkin heräillä tälle vuosikymmenelle ja käydä tekemässä asialle jotain. Auto kyllä seisoo jatkuvasti about +20 asteen lämmössä autotallissa, mutta ajo on juurikin tollasta pätkäajoa. Täytyy nyt hätävarana käydä tukkimassa noi munuaiset.
Leave a comment:
-
-
Mä oon ihan varma, että se ongelma on oikeasti siinä, kun kylmä ilma puhaltelee suoraan sinne imusarjan alle vasemmasta munuaisesta. Jos se separaattori on jo täynnä majoneesia, ei se tietty korjaannu kuin vaihtamalla, mutta siitä huolimatta ei oo hullumpi idea vetäistä munuaisia umpeen talven ajaksi.
Leave a comment:
-
-
Toissa talvena vaihettu kaikki osat huohotusjärjestelmään (eristetyt) tänään sitten puski öljyt venttilikopan välistä... edellisen kerran meni öljyt sylintereihin pari vuotta sitten... Joten tarkkailkaa vain niitä öljykorkkeja ja huohotusoutkia vaikka onkin ne cold versiot sinne asennettu..Last edited by Nuuskis; 10-01-2010, 22:05.
Leave a comment:
-
-
Huonosti oli ohjeita netissä että mitä kaikkea pitää purkaa että saa imusarjan irroitettua kokonaan. Ne ohjeet mitä näin niin vaikuttaa kyllä aika työläältä tuo imusatsin irroitus.
Kait se pitää sitten vaan yrittää asentaa cold-climatet ihan kuten Dualinkin.
Leave a comment:
-
-
Täällä myös vasta vaihdettu talvimallin osat, ja suosittelen kaikille että tekevät ko. operaation! Ja oikeasti, ostakaa se imusarjan tiiviste ja käyttäkää se pois, on loppujenlopuksi varmasti nopeampi ja helpompi niin. Varsinkin uuden separaattorin ja letkujen paikalleen saanti on kyllä aika veemäinen homma
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostTäällä on pahviviritykset paikoillaan ja huomenna marmorille osia hakemaan. Öljykorkki on aika ihanasti majoneesissa, kun se kiertää auki. Mitenköhän lie separaattori ja putket?:think
Nyt taas kieli keskellä suuta tien päälle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Martti View PostAllekirjoitan tämän täysin.Itse vaihtanut kahteen e39:iin, m52tu ja m54 ja on kyllä hommana aivan perseestä, niinkuin taisin jo joskus aikanaan tähän topicciin vuodattaakin. Imusarjan irroitus tekee hommasta helpon ja tähän jälkimmäiseen projektiin ostin tiivisteet valmiiksi, mutta en sitten sitä kuitenkaan irroittanut. Ja taas vannoin, että ei enää ikinä, tai jos niin sitten irrotan imarin suosiolla..
Ja mitä noihin tekemiisi havaintoihin tulee, niin todellakin kannattaisi jokaisen ottaa tämä asia suht "vakavasti". Välttämättähän mitään sen kummempaa vahinkoa ei saa aikaiseksi, mutta kyllä mulle ainakin se vitutus, mitä tuonne tien poskeen kahenkympin pakkasilla aiheuttaa, on riittävä motivaatio n. 100e + muutaman työtunnin uhraamiselle. Ja onhan tässä tietysti ainakin allekirjoittaneella se, että esim. jos sattuu vaimo oleen autolla liikenteessä, öljyt pihalle ja ajo vain jatkuu (kun ei ymmärretä asian vakavuutta). Sit laulu loppuu ja selittely alkaa..
Eli MUN mielestä kannattaa todellakin vaihdella/vaihdatuttaa nää palikat ajoissa! Tietysti putkien putsausta voi/kannattaa harrastaa, mutta miten esim. separaattorin puhdistat luotettavasti? Plus se, että viimeistään uudestaan paikalleen laitettaessa käytetyt ja haprastuneet putket saa paskaks. Ja voihan noita pahvivirityksiä ynnämuita harrastaa, mutta se ei todellakaan ole lääke tähän vaivaan.
Aamen.
Nyt taas kieli keskellä suuta tien päälle.
Leave a comment:
-
-
Allekirjoitan tämän täysin.Itse vaihtanut kahteen e39:iin, m52tu ja m54 ja on kyllä hommana aivan perseestä, niinkuin taisin jo joskus aikanaan tähän topicciin vuodattaakin. Imusarjan irroitus tekee hommasta helpon ja tähän jälkimmäiseen projektiin ostin tiivisteet valmiiksi, mutta en sitten sitä kuitenkaan irroittanut. Ja taas vannoin, että ei enää ikinä, tai jos niin sitten irrotan imarin suosiolla..
Ja mitä noihin tekemiisi havaintoihin tulee, niin todellakin kannattaisi jokaisen ottaa tämä asia suht "vakavasti". Välttämättähän mitään sen kummempaa vahinkoa ei saa aikaiseksi, mutta kyllä mulle ainakin se vitutus, mitä tuonne tien poskeen kahenkympin pakkasilla aiheuttaa, on riittävä motivaatio n. 100e + muutaman työtunnin uhraamiselle. Ja onhan tässä tietysti ainakin allekirjoittaneella se, että esim. jos sattuu vaimo oleen autolla liikenteessä, öljyt pihalle ja ajo vain jatkuu (kun ei ymmärretä asian vakavuutta). Sit laulu loppuu ja selittely alkaa..
Eli MUN mielestä kannattaa todellakin vaihdella/vaihdatuttaa nää palikat ajoissa! Tietysti putkien putsausta voi/kannattaa harrastaa, mutta miten esim. separaattorin puhdistat luotettavasti? Plus se, että viimeistään uudestaan paikalleen laitettaessa käytetyt ja haprastuneet putket saa paskaks. Ja voihan noita pahvivirityksiä ynnämuita harrastaa, mutta se ei todellakaan ole lääke tähän vaivaan.
Aamen.
Originally posted by Dualfun View PostJa eilen meni kiinni asti. Huh huh mikä projekti. E46 konehuoneessa ainakin on niin vähän tilaa, että kädet on vereslihalla kauttaaltaan. Usko meinasi loppua kesken ties kuinka monta kertaa, mutta hiljalleen touhuamalla se siitä suttaantui.
Ehdottomasti vaikein rasti oli saada separaattori (osa 1) paikalleen. Jotta molempiin sen kiinnityspultteihin pääsi käsiksi, saati sai koko valtavan mokkulan paikalleen, joutui tieltä väistymään mm. seuraavat osat: IMM, sen putket ja koteloinnit, DISA, öljytikku, "sähkökeskus" ja kaasuläppä. Kaasuläppä siis on pakko irrottaa jos meinaa saada sen paikalleen, tulee niin tiukasti sen taakse (myös yksi pultti jää sen peittoon). Puhumattakaan putkien liitoksista, joiden taivuttaminen ja painaminen paikalleen oli melko tuskaa.
Mutta kannatti se. Vanhat osat kertoi pelottavaa totuuttaan: Osa 2 - lähes ummessa, osa 3 - miedosti öljyssä (kiertoon lähtenyt siis jo tavaraa), osa 1 (separaattori) - kuorrutettu sisältä kauttaaltaan vaaleanruskeaksi. Osa 4 oli ainoa "täysin kunnossa".
Hemmetin hyvä fiilis aikaansaannoksesta, mutta kieltämättä ehkä vittumaisimpia hommia mitä olen koskaan tehnyt. Tilaa on todella vähän ja mm. IMM putkien liitokset sai auki ainoastaan 1mmx1mm liikkeellä 6mm lenkkiavaimella sormet 90 asteen kulmassa.
Tsemppiä puuhasteluun siihen alkaville, tämä ei ollut tarkoitus olla pelotteluaOsat saa kyllä vaihdettua, vaatii vain paljon kärsivällisyyttä, aikaa sekä reipasta asennetta purkaa ensin tie auki kokonaan.
Samalla vaihtui mm. termari, mikä nosti hymyn korviin kun tuli ekaa kertaa kunnolla lämmintä sisään, vanha oli silminnähtävästi jumittunut.
edit: Osa 7 oli muuten eristetty jo valmiiksi, tosin eipä sitä oltukaan vaihtamassa.
Leave a comment:
-
-
Imusarjan irroitus olisi varmasti helpottanut hommaa, mutta siihen en halunnut lähteä..
Mutta totta puhut tuosta E39 vs. E46. E39 mahtuu vaikka tanssimaan konehuoneessa tuolla alueella missä hommia tehdään siinä missä E46 on todella ahdasta.
Originally posted by markok View PostAinakin osa letkuista kiinnittyi pyöräyttämällä ja eihän ne mahtuneet imusarja paikallaan kääntymään lukkoon.
edit: ajatuskatkosLast edited by Dualfun; 10-01-2010, 09:38.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostJa eilen meni kiinni asti. Huh huh mikä projekti. E46 konehuoneessa ainakin on niin vähän tilaa, että kädet on vereslihalla kauttaaltaan. Usko meinasi loppua kesken ties kuinka monta kertaa, mutta hiljalleen touhuamalla se siitä suttaantui.
Ehdottomasti vaikein rasti oli saada separaattori (osa 1) paikalleen. Jotta molempiin sen kiinnityspultteihin pääsi käsiksi, saati sai koko valtavan mokkulan paikalleen, joutui tieltä väistymään mm. seuraavat osat: IMM, sen putket ja koteloinnit, DISA, öljytikku, "sähkökeskus" ja kaasuläppä. Kaasuläppä siis on pakko irrottaa jos meinaa saada sen paikalleen, tulee niin tiukasti sen taakse (myös yksi pultti jää sen peittoon). Puhumattakaan putkien liitoksista, joiden taivuttaminen ja painaminen paikalleen oli melko tuskaa.
Mutta kannatti se. Vanhat osat kertoi pelottavaa totuuttaan: Osa 2 - lähes ummessa, osa 3 - miedosti öljyssä (kiertoon lähtenyt siis jo tavaraa), osa 1 (separaattori) - kuorrutettu sisältä kauttaaltaan vaaleanruskeaksi. Osa 4 oli ainoa "täysin kunnossa".
Hemmetin hyvä fiilis aikaansaannoksesta, mutta kieltämättä ehkä vittumaisimpia hommia mitä olen koskaan tehnyt. Tilaa on todella vähän ja mm. IMM putkien liitokset sai auki ainoastaan 1mmx1mm liikkeellä 6mm lenkkiavaimella sormet 90 asteen kulmassa.
Tsemppiä puuhasteluun siihen alkaville, tämä ei ollut tarkoitus olla pelotteluaOsat saa kyllä vaihdettua, vaatii vain paljon kärsivällisyyttä, aikaa sekä reipasta asennetta purkaa ensin tie auki kokonaan.
Samalla vaihtui mm. termari, mikä nosti hymyn korviin kun tuli ekaa kertaa kunnolla lämmintä sisään, vanha oli silminnähtävästi jumittunut.
edit: Osa 7 oli muuten eristetty jo valmiiksi, tosin eipä sitä oltukaan vaihtamassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostOsat odottamassa kotona kiinnilaittoa.
Ehdottomasti vaikein rasti oli saada separaattori (osa 1) paikalleen. Jotta molempiin sen kiinnityspultteihin pääsi käsiksi, saati sai koko valtavan mokkulan paikalleen, joutui tieltä väistymään mm. seuraavat osat: IMM, sen putket ja koteloinnit, DISA, öljytikku, "sähkökeskus" ja kaasuläppä. Kaasuläppä siis on pakko irrottaa jos meinaa saada sen paikalleen, tulee niin tiukasti sen taakse (myös yksi pultti jää sen peittoon). Puhumattakaan putkien liitoksista, joiden taivuttaminen ja painaminen paikalleen oli melko tuskaa.
Mutta kannatti se. Vanhat osat kertoi pelottavaa totuuttaan: Osa 2 - lähes ummessa, osa 3 - miedosti öljyssä (kiertoon lähtenyt siis jo tavaraa), osa 1 (separaattori) - kuorrutettu sisältä kauttaaltaan vaaleanruskeaksi. Osa 4 oli ainoa "täysin kunnossa".
Hemmetin hyvä fiilis aikaansaannoksesta, mutta kieltämättä ehkä vittumaisimpia hommia mitä olen koskaan tehnyt. Tilaa on todella vähän ja mm. IMM putkien liitokset sai auki ainoastaan 1mmx1mm liikkeellä 6mm lenkkiavaimella sormet 90 asteen kulmassa.
Tsemppiä puuhasteluun siihen alkaville, tämä ei ollut tarkoitus olla pelotteluaOsat saa kyllä vaihdettua, vaatii vain paljon kärsivällisyyttä, aikaa sekä reipasta asennetta purkaa ensin tie auki kokonaan.
Samalla vaihtui mm. termari, mikä nosti hymyn korviin kun tuli ekaa kertaa kunnolla lämmintä sisään, vanha oli silminnähtävästi jumittunut.
edit: Osa 7 oli muuten eristetty jo valmiiksi, tosin eipä sitä oltukaan vaihtamassa.Last edited by Dualfun; 10-01-2010, 09:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JiiP View PostPaljon jäi hintaa osille ja oliko tuolle 1-3 paketille oma nimike?
Tuossa vielä parempi kuva "pressure regulatorista".
edit: osa 7 menee kuulemma helposti paskaksi irrotettaessa, hinta ~20e, mutta eipä ollut hyllyssä. -> Varovaisuutta.Last edited by Dualfun; 06-01-2010, 22:12.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JiiP View PostPaljon jäi hintaa osille ja oliko tuolle 1-3 paketille oma nimike?
Leave a comment:
-
-
Edit: Itselle osat 1-4 + öljynsuodatin maksoi 130€, Metroauto, Tampere.Last edited by JiiP; 06-01-2010, 21:13.
Leave a comment:
-
Leave a comment: