Originally posted by -Tapi
View Post
Pettymyksekseni kaksi havaintoa:
-Kun DSC on pois päältä, auto ei ole sen nelivetoisempi kuin mikä tahansa lukoton "yksiveto". Vauhdissa sitä ei juuri huomaa mutta paikaltaan hangessa liikkeellelähdössä veto menee sinne mikä pyörä helpoiten jauhaa joutavaa.
-DSC:n päälläollessa auto on oikeasti nelivetoinen, mutta viiveellä. Jonkin pyörän pitää sutaista ennen keskilukon kytkeytymistä. Tämä aiheuttaa sen että pyörä ehtii kaivaa itselleen kuoppaa ennen muiden pyörien apua. Hangessa ei kannata pysähtyä...
XDrive on huomattavan paljon toimivampi kuin BMW:n välivuosien neliveto (E46 ja X5 ennen Xdrivea) mutta ei sekään pärjää vedoltaan oikeille maastureille tai edes jäykällä nelivedolla varustetuille korkeille henkilöautoille.
Yksi pieni lisä nostaisi käyttöarvoa merkittävästi: Nappula josta saisi keskilukon kiinteäksi tarvittaessa, joka vapautuisi esim kun 20 km/h ylittyy. Tämmöistä ominaisuutta kun ei ole, niin kovin syvälle hankeen ei kannata yrittää (tai pois sieltä).
Ohessa pari kuvaa, ekassa menee vielä OK (loiva alamäki), tokassa olin jumissa (jyrkkä ylämäki), kolmas on vaan fiilistelyä terracotta-sisustalla
Comment