Kiitos avusta, tällä kertaa ei ollut kyse booreista vaan sattunun menemään etuperän tasauspyörästön akselipoikki ja se oli hakannut sit samalla reiän peränkuoriin. Ja jäi välillä jumiin sen takia ku se irtonainen pyöräakseleineen jäi jumiin sinne.
Pitikö tuo ensin jotain eksoottisempaa ääntä tai oliko havaittavissa jollain tapaa?
Onko koskaan vaihdeltu peräöljyjä?
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Ei sitten muuta ääntä kuin pieni narahdus/pamaus ja rupes vetämään pyöriä lukkoon. Auto ollut mulla vasta 6kk ja ei oo tietoa öljyjen vaihdoista. Mutta hullulta tuntuu että tommonen akseli napsahtaa suoriltaan poikki kun sen kaivelin sieltä kotelon reiästä ulos. Toki kai kaikki vanhuuttaan hajoaa vaikka olis huollettu tai huoltamatta?
Jos nelivedolla esim lumella tai jäällä lähtee liikkeelle kaikki pyörät sutien ja etupää saa pitoja asfaltilla ensin niin voi olla että jakolaatikko ei ehdi avaamaan ja jostain se sulake tai heikoin lenkki aina löytyy.
Minkälaista kokemusta noissa uudemmissa X1/X2 (eli F48/F39) olevista etuvetopohjaisista nelikoista? Poikittain asennettu moottori hylkii mutta voisiko nämä nelivetona olla kelvollisia?
Etuperän tyyppi on 168. Paljon vähemmällä rasituksella se on sama millä tehoilla eteenpäin kiihdytettäessä kun paino kuitenkin karkaa pois kuin vaikkapa sama perätyyppi takavetoisessa.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Minkälaista kokemusta noissa uudemmissa X1/X2 (eli F48/F39) olevista etuvetopohjaisista nelikoista? Poikittain asennettu moottori hylkii mutta voisiko nämä nelivetona olla kelvollisia?
Eihän nämä yleisiä ole mutta kai nyt joku on ajanut tai päässyt edes korjaamaan?
Poikittaismoottorisissa haldex. Ihan hyvin saa perän heittämään niilläkin. Eikä nykyisissä haldexeissa taida mitään lastentauteja olla kuten varhaisissa laitteissa.
Comment