Originally posted by pablo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW original KK-laakerit
Collapse
X
-
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
-
-
Originally posted by Rocla View PostOlen laiska googlettaja, olet ilmeisen perillä kyseisestä toimesta, laitatko linki tai kerrotko lyhyesti mistä nitrauksessa on kyse?
Originally posted by Jochen View PostMulla on samoilla osanumeroilla olevat laakerit (kts edellinen sivu) ja vastaus tähän kiinnostaisi kovasti minuakin
Comment
-
-
Pitää tarkistaa, muistan varmasti nähneeni laakereissa BMW:n logon mutta en ole varma oliko ne runko- ja kiertokangenlaakereissa vai vain toisissa.
Osatilaus lähti sitten menemään ilman laakereita, tuumataan vielä hetki. Plastigaugea on tulossa metritolkulla, pitää vaikka aluksi mittailla noilla alkuperäisillä laakereilla millaista välystä sieltä löytyy.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Joo, sekä runko- ja kiertokangen laakereissa oli BMW:n logo tai luki BMW.
Lisäksi tarkistin, öööö, varalla olevista M44 kangista että siellä oli täsmälleen samat laakerit kuin omissa M42 kangissa ja kumpiakaan ei siis löydy varaosaluetteloista. Kai ne on sitten ihan vakiokokoa kun molemmissa on samat, vielä kun keksisi mitä väriä ne kaikki on.
Ens viikolla toivottavasti vihdoin tulee H kanget yläsilmän holkin pienennyksestä ja kavennuksesta joten sitten pääsee vähän koemittailemaan noilla wanhoilla wakiolaakereilla ja plastigaugella.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Löytyi arkistosta tälläinen kuva omasta kampiakselista:
Oisko toi semmoinen värikoodi sitten vai tavallinen kauneuspilkku? Nyt sitä ei enää näy kun tuo on puhdistettu jo pariinkin kertaan.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Originally posted by pablo View PostNoi ei ole kyllä tarkkoja mut mittausten perusteella akseli on STD koossa. Runkokaulat ~59,98mm ja kiertokanget ~45mm. Kiertokangen kaulat jouduin kattoo tönärillä kun mikrometristä loppui asteikko 50mm:iin.
Myöskin löytyi punaiset täplät akselista kun tarkemmin katsoi.
-Anssi
(Ikävä kyllä allekirjoittaneelta ei löydy tarkempia liuskamittoja kuin M10 moottoriin)
Pistän kyllä tänne jatkoksi jos jostain ne löydän.
Comment
-
-
Sivut luettu. Vaihtelevalla menestyksellä.
Eli -97vm s50b32 Tarvii runko- ja kiertokankien laakerit.
Väri täpliä /merkkejä en löytänyt mistään. Ei lohkossa eikä akselissa.
Alkuperäiset laakerit oli kuitenkin. Std koossa.
Menenkö noilla alkuperäisen laakereiden numeroilla eteen päin vai mille tässä pitää alkaa :think
Kertokaas tietäväiset....mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Kiertokangen laakereissa sininen ylös ja punanen alas.
Last edited by Doni; 30-11-2011, 22:53.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostKiertokangen laakereissa sininen ylös ja punanen alas.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=62110
Tiedän,että TIS-ohje s50-kk laakereista ei tuota näytä,kun se ohje selvästi on puutteellinen/puuttuu loppuosa. Esim. m50 koneen ohjeesta periaate selviää hyvin: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/03/86
Oleellista on välysten mittaus ja oikeellisuus. Lisäksi runkolaakereissa lohkon puolella pitää olla kaikki liuskat samanpaksuiset,jotta välysmittaus onnistuu.
Varsinkin käytettyä kampuraa takaisin asentaessa on syytä oikeasti tarkastaa ne välykset.
Edit: Sain privaan aiheellisen tarkennuksen ja kopioin sen suoraan tähän:
"En viitsinyt päteä ja kirjoittaa mielipidettäni että jos mittaa kaikki runkolakerit yht'aikaa, pitää olla tiedossa runkolaakerilinjan ja kammen 100% heitottomuus.
Arvaa kuka mittaa pesät, kaulat ja liuskojen paksuudet ja sen päälle vielä plastikakella koko paketti.
t. Velho"
Comment
-
-
"Arvaa kuka mittaa pesät, kaulat ja liuskojen paksuudet ja sen päälle vielä plastikakella koko paketti."
Eli pitää ostaa paljon yli määräsiä laakereita...
Mistä tätä plastikkakea saa ja miten sitä käytetään?mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Originally posted by vaappu View Post"Arvaa kuka mittaa pesät, kaulat ja liuskojen paksuudet ja sen päälle vielä plastikakella koko paketti."
Eli pitää ostaa paljon yli määräsiä laakereita...
Mistä tätä plastikkakea saa ja miten sitä käytetään?
Comment
-
Comment