Ei kellään olisi keski-suomen alueelta lainata syöttöpumpun ulosvedintä? Mulla varmaankin pumppu 180astetta pielessä eikä viittis sen takia koko jakopäätä purkaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M51D25 syöttöpumpun tiivistys ja säätö
Collapse
X
-
Originally posted by Ytrew View PostEi kellään olisi keski-suomen alueelta lainata syöttöpumpun ulosvedintä? Mulla varmaankin pumppu 180astetta pielessä eikä viittis sen takia koko jakopäätä purkaaE61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Eli kun pultti on löysällä niin konetta pyöräytetään puoli kierrosta vai kokonainen ennen kuin kiristetään takaisin nokan pultti? Mun järjen mukaan konetta siis pyöräytän 1 kierroksen takasin lukituskohtaan ja sit nokka oikealle kohdalle ja kiristys?Last edited by Ytrew; 30-09-2013, 10:24.Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski
Comment
-
-
Originally posted by Ytrew View PostEli kun pultti on löysällä niin konetta pyöräytetään puoli kierrosta vai kokonainen ennen kuin kiristetään takaisin nokan pultti?
Jos tilanne on se että pumppu on 180 astetta pielessä, ruiskutus tapahtuu poistotahdin lopussa (pako auki). Kun nokka-akselia kääntää 180 astetta, sylinterissä onkin puristustahti kun ruiskutus tapahtuu.
Eli siis:
Kampura ykk-merkille, jotta tiedät tarkkaan sen asennon.
Merkkaa nokka-akselin asento selkeästi, vaikka maalia siihen kohtaan johon lukitustyökalukin tulee.
Käännä kampiakselia paut 40 astetta, jotta ylhäällä olevat männät laskeutuvat alemmas, ei kuitenkaan niin paljon että joku toinen mäntä nousee liian ylös. Rivikuutosen kampikulma on 120 astetta, joten jos tuon verran kääntää, pari muuta mäntää on ylhäällä.
Avaa nokan rattaan pultti (napauta ratas irti nokka-akselista) ja käännä nokka-akselia 180 astetta.
Kiristä nokan pultti.
Käännä kampura ykk:n ja tarkista nokan ajoitus.
Jos et täysin ymmärrä mitä olet tekemässä ja miksi, älä tee.
Ja taisit mainita että ketjujen vaihdon yhteydessä ei mihinkään muuhun 'koskettu', joten aika uskomattomalta tuntuu että olisi oikeasti 180 astetta pielessä pumppu. Ettei olisi vaan yhden hampaan pielessä tai jotain.
Koeta löytää jostain mittakello tai tarkista vaikka tönärillä että missä se pumpun ajoitus oikeasti on.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Siis pumppuhan on oikealla kierroksella, nokka 180 astetta pielessä, pumppua kun ei saa kuin yhteen asentoon.
Jos kone hörähtää, on pumppu lähes oikein ajoitettu.
Ei 180 astetta pielessä.
Ilmeisesti samaa ongelmaa veivataan kuin TDS topikissa? Helpottaa vianhakua kun pysyy keskustelut samalla sivulla.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostSiis pumppuhan on oikealla kierroksella, nokka 180 astetta pielessä, pumppua kun ei saa kuin yhteen asentoon.
Jos kone hörähtää, on pumppu lähes oikein ajoitettu.
Ei 180 astetta pielessä.
Ilmeisesti samaa ongelmaa veivataan kuin TDS topikissa? Helpottaa vianhakua kun pysyy keskustelut samalla sivulla.Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski
Comment
-
-
Ei kyllä mene jakeluun että kone kävisi ollenkaan jos on nokka puoli kierrosta pielessä, normaalisti suihkutusajankohta on lähellä ykk:a, jos se on puoli kierrosta pielessä suihkutusajankohta osuu pakoventtiilin aukioloon, eli tuskin käy edes kaasu pohjassa silloin.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostEi kyllä mene jakeluun että kone kävisi ollenkaan jos on nokka puoli kierrosta pielessä, normaalisti suihkutusajankohta on lähellä ykk:a, jos se on puoli kierrosta pielessä suihkutusajankohta osuu pakoventtiilin aukioloon, eli tuskin käy edes kaasu pohjassa silloin.
Sama toimintaperiaate kuin jos kone käy öljyllä jota se imee imusarjasta..E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostEi kyllä mene jakeluun että kone kävisi ollenkaan jos on nokka puoli kierrosta pielessä, normaalisti suihkutusajankohta on lähellä ykk:a, jos se on puoli kierrosta pielessä suihkutusajankohta osuu pakoventtiilin aukioloon, eli tuskin käy edes kaasu pohjassa silloin.Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostKyllä se käy, jos vaan saa käymään.
Sama toimintaperiaate kuin jos kone käy öljyllä jota se imee imusarjasta..
Jos sitä polttoainetta jää palotilaan väärän suihkutus ajan jäljiltä, syttyyhän se.
No koittamaan vain onko nokka puoli kiekkaa pielessä, mutta toisaalta kiinnostaa tietää miten ketjujen vaihdossa sen nokan saa noin vituilleen laitettua.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by Ytrew View PostJoo täytyy kysellä löytyisikö keltään lähialueilta lainaan heittokelloa. Tosiaan hörähtää välillä kunnon savupilven kera ja heti sammuu jollein kaasupoljinta pumppaa/ pidä tasaisella.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostTiedän kyllä että disukka käy väljänä itsekseen, mutta mikä periaate siinä on kyseessä nyt tässä ongelmassa?
Jos sitä polttoainetta jää palotilaan väärän suihkutus ajan jäljiltä, syttyyhän se.
No koittamaan vain onko nokka puoli kiekkaa pielessä, mutta toisaalta kiinnostaa tietää miten ketjujen vaihdossa sen nokan saa noin vituilleen laitettua.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Comment