Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 sachs performance kytkinpaketti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cricke
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1977
    • espoo

    #16
    m50 kone, m20:sen vp+laatikko,sachin 618 asetelma. mutta siis mikä levy tohon kaveriksi?vakio m20b25 varmaan riittäisi mutta mitä muita järkeviä vaihtoehtoja on ilman että mitään muutoksia tarvii tehä ja varmasti sitten myös toimii.ei oikee kiinnostais laittaa jotakin mikä ei sitten toimi.
    E38 740ia -94
    E46 316 -00
    Volvo S60
    EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
    E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by cricke View Post
      m50 kone, m20:sen vp+laatikko,sachin 618 asetelma. mutta siis mikä levy tohon kaveriksi?vakio m20b25 varmaan riittäisi mutta mitä muita järkeviä vaihtoehtoja on ilman että mitään muutoksia tarvii tehä ja varmasti sitten myös toimii.ei oikee kiinnostais laittaa jotakin mikä ei sitten toimi.
      eikös joillakin ollut e30 m3 levyllä.. haulla varmaan löytyy miten sopii ja onko eroa
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by jmp2002 View Post
        eikös joillakin ollut e30 m3 levyllä.. haulla varmaan löytyy miten sopii ja onko eroa
        Mulla ainakin on E30 M3 levyllä, mutta uskoisin että se M20B25 levy ajaa saman asian.. (ei tosin M50, mutta muuten samat osat).

        edit: kah, olin jo vastannutkin tähän..
        Last edited by muuris; 14-08-2008, 23:55.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • jii.veivo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 564
          • Haapavesi

          #19
          Mulla b20 vauhtis 618 asetelma ja luk 325i levy ja toimii ihan hyvin ilman muutoksia.edit: niin ja jos jotakin vaikuttaa nii 240 getrag
          Last edited by jii.veivo; 14-08-2008, 21:05.
          e38 750ial
          Husaberg 650 fs -05
          http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

          Comment

          • Soiled
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3216
            • Mystinen Kuopio

            #20
            Itse tein pari päivää sitten myös uuden tapin työsylinteriin ja pituutta lisäsin n.20mm. Nyt kytkin pelaa pedaalin pohjassa ollessa n.2cm alueella :think Hyvin tuntuisi pitävän ym. mutta voisi olla vähän "pitempi" tuo toiminta-aste. Mitenkä niin tuo tapin jatkaminen ei muka auttaisi? Tietty vänkäähän se sitä haarukkaa jonkin verran vinoon jos jatkaa useemman sentin, mutta ajattelin kokeilla laittaa pituutta jonkin 5mm vielä lisää...

            Sama paketti käytössä kuin muuriksella.
            Mystinen.Fi @ FB
            IG @tarmohanninen
            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Sen takia ei toimi että haarukka menee ihan kummaan asentoon. Seurauksen sanoitkin jo itse.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #22
                Nyt ei Roclan järki riitä...

                Entä jos laittaa pidemmän painelaakerin tai siirtää haarukan nivelpistettä?
                Olli.

                Comment

                • Soiled
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3216
                  • Mystinen Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Sen takia ei toimi että haarukka menee ihan kummaan asentoon. Seurauksen sanoitkin jo itse.
                  Jep niin se tekee, mutta eikös sitä tappia pysty jatkamaan oikeastaan niin kauan, että laatikosta alkaa kuulumaan pedaalia painettaessa jotain muuta hankaavaa ääntä kuin kytkimen eli haarukka liikkuisi liian pitkälle:think Vai onko mahdollista, että kytkin ottaisi kiinni vain osittain, kun haarukka menee väärään asentoon? Periaatteessahan kykän pitäisi toimia jos painelaakeri liikkuu ja toimii normaalisi?

                  Luulisi homman toimivan jos käyttäisi toisenlaista painelaakeria tai viimeistään jos muuttaa tuon haarukan kiinnitystä:think
                  Last edited by Soiled; 14-08-2008, 21:12.
                  Mystinen.Fi @ FB
                  IG @tarmohanninen
                  http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                  Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                  Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                  Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Tehkää helpomman kautta -> soviteprikka painelaakerin ja asetelman väliin?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      Tehkää helpomman kautta -> soviteprikka painelaakerin ja asetelman väliin?
                      Miksei haarukan ja painelaakerin väliin? Tai miksei vanhemman mallin pidempi painelaakeri?

                      Enkä nyt oikeasti provoa tai leiki vammaista, en vain tiedä miksei näin voisi tehdä.
                      Olli.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Painelaakerissa on "kolot" haarukassa oleville puoliympyrän muotoisille liukupinnoille, siksi siihen ei kannata pistää. Painelaakerin voi tottakai vaihtaa korkeammaksi.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • cricke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 1977
                          • espoo

                          #27
                          Originally posted by allub5 View Post
                          Tollanen paketti tuli hommattua, eli -618 asetelma ja 1862 168 232 levy.
                          onko kukaan asentanut vastaavaa pakettia ?
                          kiinnostais tietää vähän miten ootte asentanu ja mitä ootte tehnyt että ootte saanut toimii ?:think
                          koska mulla toi paketti ei toimi, kytkin irrottaa vasta poljin aivan lattiassa eikä sielläkään irtrota kunnolla. vauhtipyörä on plaanattu tasaseks.
                          eli ketä on asentanut tuon kyseisen paketin niin asennus vinkkejä kaipaisin hieman
                          Paljonko muuten maksoit tuosta setistä ja mistä?
                          E38 740ia -94
                          E46 316 -00
                          Volvo S60
                          EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                          E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                          Comment

                          • MakeK
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 65
                            • Itä-Suomi

                            #28
                            Tuohon omaani tein nimenomaan painelaakerin ja haarukan väliin sellaisen korokepalan muistaakseni 3mm paksusta alumiinista. Auttoi jo tuokin huomattavasti asiaan. Saisi olla jopa paksumpikin tuo korokepala.

                            Comment

                            • allub5
                              Newbiemmer
                              • May 2007
                              • 7

                              #29
                              jep, eli uuden työsylinterin ostin ja tappia jatkettiin 3 millii, uus pääsylinteriki tuli ostettua, eikä toimi vieläkään. nyt sitten hain ad varaosaliikkeestä vakio kytkilevyn, niin se oli ihan saman paksunen kun toi 1862 168 232 levy.. et onko toi "vanhan" mallin kytkinlevy paksumpi, ja painelaakeri pitempi? onko paineasetelmassa sitte eroa ? ja missä kohtaa toi kytkin vaihtuu erilaiseks , kun toi kytkin minkä nytte tilasin ni se on -86 levy. ja mahtaiskohan toimii jos ostais sen vanhan mallin pidemmän laakerin ?
                              ja toi uus , vakiolevy on 1861 661 133..
                              cricke, ostin setin chromonilta , ja hintaa paketil oli 500
                              Last edited by allub5; 22-10-2008, 18:14.

                              Comment

                              • cricke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 1977
                                • espoo

                                #30
                                Mulla ainakin nytten toimii niinnkuin pitääkin.
                                Auto on e30 325i vm-90, m50b25 kone m20b20vauhtiksella, tolla saschin asetelmalla ja lukin ihan vakio 325:sen levy, laatikko e30:sen oma.MItään pidennyksii tai speissereitä en ole tehnyt.
                                E38 740ia -94
                                E46 316 -00
                                Volvo S60
                                EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                                E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎