Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oksanen
    replied
    Originally posted by heukka View Post
    mites tuon jakan poistaminen? ja sitten tuossa ei ole imm ollenkaan??? mitäs se nyt si tarkottaa?
    Onko moottorissa mistä otettu triggaus megalle? Onko kampuralla erikseen asentotunnistin (jonkunlainen triggerikehä esim. hihnapyörällä ja anturi siellä), vai onko jakajan anturilla vielä piuhat kiinni ja se toimii ainoana asentotunnistimena? Joka tosin kuulostaa epätodennäköiseltä kun ei tuollainen 4-sakarainen anturointi pelkästään jakajassa toimi hukkakipinälle. Kokeile jakajan päästä onko sieltä poistettu keskipako- ja alipaine-ennakot. Eli otat jakajan päästä kiinni ja yrität pyörittää, akselin pitää olla jäykkä eikä se saa hempata vapaasti mihinkään suuntaan. Tosin jos puolana on fjoortis, niin onko siellä sytkänä asennettuna sitten Edis?
    Last edited by Oksanen; 04-06-2013, 08:24.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Sulla on nyt ihan selvästi vielä jonkinverran opiskeltavaa ennen kestävän 400hv myllyn rakentamista. Mutta mitäpä siinä - hyvä harjoittelukohde on jo. Laitat vaan tuon nykyisen koneen toimimaan ensin niin kyllä se siitä.

    Ei kannata ihan ekana lähteä mäntiä tilaamaan jonkun foorumineuvojen perusteella. Hyviä osia sulla on minkä ympärille lähteä rakentamaan kunhan ensin vaikka vuoden verran suunnittelet ja opiskelet aihetta. Mäntiä kun saa nykyään ihan minkälaisia vaan joten pitää tietää mitää haluaa.

    Nämä ohjeet ihan hyvässä ja rakentavassa hengessä.

    Leave a comment:


  • heukka
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Kato vaikka iskunpituus siitä. 2 litraisen kampura on 80mm iskulla ja uudemman 1.8 (-jos uudempaa tarkoitit 1.8:lla-) on 71mm. Veivit on kaikki 135mm.
    edit: Jaha, hidas.



    No eipä näytä aivan originaalilta tuo puolakaan. Mikähän moottorinohjaus siinä on kiinni?
    mondeon puola

    ja siis mega 2.25



    tuon näkönen auto, jos joku tunnistais, niin olis helpompi selvittää miten tota on rakenneltu. Rekkari on ollu eri aikasemmin ja turbolle katsastettu muistaakseni 2009 paikkeilla. Ollut varmaan vihreä kynäruiskulla koristemaalattu venttiilikoppa alkuperäisen rakentajan aikana
    Last edited by heukka; 04-06-2013, 00:03.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by heukka View Post
    juu juu, eli kampura vaan erilainen. Näkeeks tuosta kampurasta sit mitenkä, et onko 2.0 vai 1.8? kun auton mukana tuli tuo kuvan lohko ja kampura irrallaan ja tuon piti olla 2.0 ja nyt autossa kiinni 1.8 kone? Minkä mittaset on 1.8 ja 2.0 veivit?
    Kato vaikka iskunpituus siitä. 2 litraisen kampura on 80mm iskulla ja uudemman 1.8 (-jos uudempaa tarkoitit 1.8:lla-) on 71mm. Veivit on kaikki 135mm.
    edit: Jaha, hidas.

    Originally posted by heukka View Post
    mites tuon jakan poistaminen? ja sitten tuossa ei ole imm ollenkaan??? mitäs se nyt si tarkottaa?
    No eipä näytä aivan originaalilta tuo puolakaan. Mikähän moottorinohjaus siinä on kiinni?
    Last edited by petrolhead; 03-06-2013, 23:53.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by heukka View Post
    juu juu, eli kampura vaan erilainen. Näkeeks tuosta kampurasta sit mitenkä, et onko 2.0 vai 1.8? kun auton mukana tuli tuo kuvan lohko ja kampura irrallaan ja tuon piti olla 2.0 ja nyt autossa kiinni 1.8 kone? Minkä mittaset on 1.8 ja 2.0 veivit?
    Kampiakseli ja männät erilaiset, jos puhutaan alakerrasta. 1,8:n kampiakselissa vähemmän vastapainoja, kuin 2,0:n kampurassa. Ellei sitä näe, voi aina mitata iskun. Kiertokanget samat.

    Leave a comment:


  • heukka
    replied


    mites tuon jakan poistaminen? ja sitten tuossa ei ole imm ollenkaan??? mitäs se nyt si tarkottaa?

    Leave a comment:


  • heukka
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    No mutta onhan se 2.0-lohkokin alkujaan 89mm. Ei noilla vanhoilla 89mm:n porauksella olevilla 1,8 ja 2,0-lohkoilla ole mitään eroa toisiinsa nähden. Paitsi nyt tietysti lohkonnumero startin kaulalla, mutta se on merkityksetön.
    Lohko kestää kyllä, jos kaikki muu on rakennettu oikein ja nykypäivänä löytyy mittatilauksena vaikka minkäkokoisia mäntiä.
    juu juu, eli kampura vaan erilainen. Näkeeks tuosta kampurasta sit mitenkä, et onko 2.0 vai 1.8? kun auton mukana tuli tuo kuvan lohko ja kampura irrallaan ja tuon piti olla 2.0 ja nyt autossa kiinni 1.8 kone? Minkä mittaset on 1.8 ja 2.0 veivit?

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by heukka View Post
    luulin et toi on 2.0 mut jos toi on 89 millistä porattu nyt siis 90.50, niin kestääks toi nyt mitään 400hv enään ?

    edit ja löytyyks tuohon kokoon kestäviä mäntiä?
    No mutta onhan se 2.0-lohkokin alkujaan 89mm. Ei noilla vanhoilla 89mm:n porauksella olevilla 1,8 ja 2,0-lohkoilla ole mitään eroa toisiinsa nähden. Paitsi nyt tietysti lohkonnumero startin kaulalla, mutta se on merkityksetön.
    Lohko kestää kyllä, jos kaikki muu on rakennettu oikein ja nykypäivänä löytyy mittatilauksena vaikka minkäkokoisia mäntiä.

    Leave a comment:


  • heukka
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    1919073 on NK-1800 -70:n lohko, eli jo niin uusi 1,8-lohko, että on vakiona 89mm porauksella, mutta kuitenkin niin vanha, että öljytikun putki on lohkossa kiinni neliskulmaisessa lattaraudassa neljällä pultilla.
    Vanhemmat 1800-lohkothan olivat 84mm:n porauksella, mutta 2-litraisen iskulla.

    EDIT: Jos ei joku tiedä, mikä on NK (Neue Klasse), niin tässä kuva selvennykseksi:

    luulin et toi on 2.0 mut jos toi on 89 millistä porattu nyt siis 90.50, niin kestääks toi nyt mitään 400hv enään ?

    edit ja löytyyks tuohon kokoon kestäviä mäntiä?

    Leave a comment:


  • heukka
    replied
    Originally posted by M325i View Post
    Kuplan 90,5 mahle brasilia "tako" männillä ollut jos poraus tuo. Parempiakin mäntiä löytyy tuohon käyttöön,toki maksavat sitten enemmän.
    350-400hv olis tarkotus ottaa eli siihen sopivat männät ja veivit tarttisin.

    nyt sellanen tilanne et autossa on hx35 ja mega 2.25 fordin sytkällä. Suuttimien kokoo en tiedä vielä ja nokka on joku "virinokka"

    Myyjä ei tienny sanoo tarkemmin. Auto on nyt läjässä toisella samanlaisella lohkolla, mut on kuulemma 1.8 ja omilla pattimännillä, joista otettu kuulemma noin 3mm pois, eli en nyt sitten tiedä onks siellä ruttua enään ollenkaan... Auto on ajokunnossa nyt, mut innovaten seosmittari hyppii ihan minne sattuu ja pakokaasutestissä tänää lamdat oli jotai 8 .

    Mutta siis ajattelin tuohon kuvassa näkyvään lohkoon siis jos sais sellaset hilut sisään, et vois sen 400 heppaakin ottaa, mut varmaan kokeilen vähän tuolla nykyisellä lohkolla harjoitella tuota megaa kunhan nyt saan ton arvojen hyppimisen ensin kuntoon

    Leave a comment:


  • M325i
    replied
    Originally posted by heukka View Post


    mikäs se tämä on ? startin kohalla on1919073

    porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.

    lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.

    Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu

    Kuplan 90,5 mahle brasilia "tako" männillä ollut jos poraus tuo. Parempiakin mäntiä löytyy tuohon käyttöön,toki maksavat sitten enemmän.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by heukka View Post
    mikäs se tämä on ? startin kohalla on1919073

    porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.

    lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.

    Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu
    1919073 on NK-1800 -70:n lohko, eli jo niin uusi 1,8-lohko, että on vakiona 89mm porauksella, mutta kuitenkin niin vanha, että öljytikun putki on lohkossa kiinni neliskulmaisessa lattaraudassa neljällä pultilla.
    Vanhemmat 1800-lohkothan olivat 84mm:n porauksella, mutta 2-litraisen iskulla.

    EDIT: Jos ei joku tiedä, mikä on NK (Neue Klasse), niin tässä kuva selvennykseksi:

    Last edited by T3; 03-06-2013, 22:29.

    Leave a comment:


  • heukka
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    On se ainakin mallia kestävä. Mun '66 lohko on aivan samannäkönen.
    ok, mistä tuohon männät nyt pitäs sit tilata je:t vai? ja mitkä veivit ja mistä

    Leave a comment:


  • heukka
    replied
    Originally posted by pilssi View Post
    mitä tulppia ootte käyttäny näissä? Uudet ngk:n tulpat 8 lämpöarvolla, kun moottori lämpee yli 80c niin kipinä häviää, tyhjäkäyntiä käy mutta kierrosta ei ota.. sit kun jäähtyy alle 80 asteiseks niin taas mennään..
    tän ketjun alussa jollain oli vikana triggeriltä anturi liian kaukana samanlaiseen ongelmaan

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by heukka View Post


    mikäs se tämä on ? startin kohalla on1919073

    porattu vissiin 90.50 kun oli 90.43 mahlet, joista penkissä männänrengasvälit murtunu kuulemma noin 300hv kohdalla.

    lohkosta en löytäny öljytikkua, mut sellanen neliskanttinen reikä kun tos kuvassa näkyy ja siinä 4 pultin reikää.

    Tähän tarttis ostaa veivit ja männät noin 350-400 tehoille. Mun mielestä noittenkin olis pitäny kestää, mut ed omistajan kertomaa kaikki ja ei tietoo, et missä penkitetty ja kuinka hyvin noi säädöt tos megalla sit on ollu
    On se ainakin mallia kestävä. Mun '66 lohko on aivan samannäkönen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎