Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Muuten tohon 304 keskusteluun..
    Dbilasin 300/300 kepissä on mainosnostoa 0,2mm vähemmän. Tai olla muuten käytännössä sama kuin Schrickin 304 mutta imu menee 4? astetta aikaisemmin kiinni. Anyway sen kanssa ei tarvi laakeripukkeja viilata. Mitä kerkes kokeilemaan ni sillä nokalla olis vetohaluja pitemmälle kuin mitä minä uskalsin kierrättää. Eikä oo pahaa sanottavaa laadusta mulla ainakaan.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • parse
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 3

      Originally posted by petrolhead View Post
      Niitä veivejä on aika monenlaisia, veikkaan että metallilaatukin on vaihtunut tuotannon aikana. Kone oli tuotannossa yli 20 vuotta. Wanhan mallin veivit on ihan järkyttävän painavat. Tosin niin on vakiomännätkin.
      Veivien ja mäntien kiihtyvyydet tuottaa suuremmat voimat alakerralle kuin palopaine. Vaikka olis vähän ahdettukin.
      Vakiomittanen veivi ja 80 isku tuottaa vähä vammaisia kulmia. Pitemmällä veivillä alakerran kokemat voimat putoaa pirun paljon. Jos olisin nyt tekemässä tai teen uudelleen, katon jotku pitkät S koneen veivit ja vaikka sit teettää männät. Maksaahan ne muttei ihan älyttömiä.
      Olet oikeassa metallin laaduista mutta sen tiedän että 70 luvun rautaa on. Ajattelin lähteä varovasti liikkeelle ja punnita vaihtoehtoja. Nuo tarkastukset ja muut voin tehdä omassa työpaikassa joten ei tule hintaa työlle. kiitoksia vinkeistä otan tämän tarkasti harkintaan:think Katsotaan jos jaksaisi e21 projekti postauksen tehdä kun alkaa homma kunnolla roilottaa.

      Comment

      • jegge
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 121
        • suomi

        Topikista en ole varma onko oikea, mutta otsikossa lukee kuitenkin M10 ja turbo, joten:

        Mitenkä paljon mahtaa vaikuttaa 7,5 puristukset ja 304 nokka laitteen käynnistymiseen? Pitkät startit ja (oletettua) huonompi käynti 1000-3000 kierroksen välillä ollut koko ajan ongelmana. Megalla en ole tuota omin avuin saanut korjattua.

        Toinen ongelma on kampuran päittäistukilaakerin kuluminen/pettäminen, välys oli viime vaihdossa kylläkin ylärajoissa ja kytkinasetemana sachs jäykempi, josta aiheutuu luultavasti enemmän voimia tuolle laakerille. Voisiko välyksen pienentäminen korjata tuon vai voiko vika olla myös jossain muualla?

        Moottorin ajattelin liiallisen huohotuksen vuoksi muutenkin avata ja samalla olisi hyvä saada nämäkin korjattua.
        e21 315, e46 330ci, f33 420

        Comment

        • Maikkeli
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 1301
          • Nousiainen

          Käynnistymisestä en tiedä, mutta onhan tuo oma ainakin ihan kuollut alhaalta ja alle tonnin on turha haaveilla tyhjäkäynnistä 8puristukset ja schrick 304
          E30 316 M42TBO -87
          BMW 1502 Turbo -77

          ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

          Comment

          • jegge
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 121
            • suomi

            Originally posted by Maikkeli View Post
            Käynnistymisestä en tiedä, mutta onhan tuo oma ainakin ihan kuollut alhaalta ja alle tonnin on turha haaveilla tyhjäkäynnistä 8puristukset ja schrick 304
            Tonnissa se itselläkin seilaa. Startit vaan on kyllä turhan pitkiä.
            e21 315, e46 330ci, f33 420

            Comment

            • Maikkeli
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1301
              • Nousiainen

              Mikäs on pitkä startti? Ei toi oma oo ikinä lähtenyt käyntiin avainta näyttämällä niinkuin osa autoista tuntuu lähtevän.
              E30 316 M42TBO -87
              BMW 1502 Turbo -77

              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

              Comment

              • jegge
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 121
                • suomi

                Originally posted by Maikkeli View Post
                Mikäs on pitkä startti? Ei toi oma oo ikinä lähtenyt käyntiin avainta näyttämällä niinkuin osa autoista tuntuu lähtevän.
                Kyllä sitä ihan kunnolla sahaamaan joutuu, vähän niinkuin siten, että juuri ennen kuin usko/akku loppuu niin sitten hörätää . Liekö sitten vaan säätäjässä vika, jos sulla kuitenkin samoilla hiluilla toimii
                e21 315, e46 330ci, f33 420

                Comment

                • Maikkeli
                  BTCF Member
                  • Aug 2010
                  • 1301
                  • Nousiainen

                  Saattaa olla säädöissä vikaa tai jossain muuallakin jos kone huohottaa reilusti :think

                  Saa omaakin pyörittää jonkun kierroksen ennenkuin hörähtää.

                  Oliko sulla bensalla vai viinalla?
                  E30 316 M42TBO -87
                  BMW 1502 Turbo -77

                  ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                  Comment

                  • jegge
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 121
                    • suomi

                    Originally posted by Maikkeli View Post
                    Saattaa olla säädöissä vikaa tai jossain muuallakin jos kone huohottaa reilusti :think

                    Saa omaakin pyörittää jonkun kierroksen ennenkuin hörähtää.

                    Oliko sulla bensalla vai viinalla?
                    Varmaankin näin, hyvä kuitenkin tietää ettei tuo nokka ja puristussuhde niin paljon vaikuta. Ei tarvitse mäntiä ja nokaa sitten koneen aukaisun yhteydessä alkaa turhaan vaihtamaan.
                    Mulla on bensalla.
                    e21 315, e46 330ci, f33 420

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3167
                      • 47200

                      Reilu seiskan purkkarit itellä ja keppinä 304 ja läppärungot. Kyllä se parissa sekunnissa käyntiin törähtää. Puhdittomuutta on ilman painetta, mutta eipä tollasesta voi ihmeitä odottaakaan alakierroksille tyhjäkäynti 1000-1100

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Originally posted by jegge View Post

                        Mitenkä paljon mahtaa vaikuttaa 7,5 puristukset ja 304 nokka laitteen käynnistymiseen? Pitkät startit ja (oletettua) huonompi käynti 1000-3000 kierroksen välillä ollut koko ajan ongelmana. Megalla en ole tuota omin avuin saanut korjattua.

                        Suuttimet oli mitkä? Kuten on jo todettu niin haasteita on säädön kannalta, mutta on mahdollista. MS1-prosulla kuitenkin joutuu jo kikkailemaan erilaisten tk-venojen kanssa ja muutenkin säädöt on pienemmät kuin MS2 tai MS3-prosujen kanssa.


                        Nyttemmin on tullut Speeduino, joka ratkaisisi nämäkin ongelmat kaikella ylivoimaisuudellaan. Tule mukaan 2020-luvulle, minäkin tein niin
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • jegge
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 121
                          • suomi

                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Suuttimet oli mitkä? Kuten on jo todettu niin haasteita on säädön kannalta, mutta on mahdollista. MS1-prosulla kuitenkin joutuu jo kikkailemaan erilaisten tk-venojen kanssa ja muutenkin säädöt on pienemmät kuin MS2 tai MS3-prosujen kanssa.


                          Nyttemmin on tullut Speeduino, joka ratkaisisi nämäkin ongelmat kaikella ylivoimaisuudellaan. Tule mukaan 2020-luvulle, minäkin tein niin
                          Suuttimet on Siemenssin Decat (630cc). Ohjaimena on Autotunen FreeDrive, MS3 tuo taitaa jo olla. Onko tuossa Speeduinossa paljonkin etuja tuohon nähden?
                          e21 315, e46 330ci, f33 420

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by jegge View Post
                            Suuttimet on Siemenssin Decat (630cc). Ohjaimena on Autotunen FreeDrive, MS3 tuo taitaa jo olla. Onko tuossa Speeduinossa paljonkin etuja tuohon nähden?

                            Dekat on pienillä aukioloilla ongelmalliset, mutta MS3 on senverran edistynyt että siitä löytyy korjauskartta asialle. Lisäksi sekventaalisuihkutus ja kuormituksen mukaan voi passata suihkutushetkeä. Onko kokeiltu muuttaa tyhjäkäynnillä suihkutushetkeä? Siinä on myös closed-loop tyhjäkäynnin ohjaus, sekä erilliset ve- ja sytytyskartat tyhjäkäynnille. Onko näitä säädetty?


                            MS3 on laajempi säätömahdollisuuksiltaan kuin mainitsemani speeduino, mutta myös kalliimpi. Niitä säätöjä vaan pitää käyttää
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • jegge
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 121
                              • suomi

                              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                              Dekat on pienillä aukioloilla ongelmalliset, mutta MS3 on senverran edistynyt että siitä löytyy korjauskartta asialle. Lisäksi sekventaalisuihkutus ja kuormituksen mukaan voi passata suihkutushetkeä. Onko kokeiltu muuttaa tyhjäkäynnillä suihkutushetkeä? Siinä on myös closed-loop tyhjäkäynnin ohjaus, sekä erilliset ve- ja sytytyskartat tyhjäkäynnille. Onko näitä säädetty?
                              Closed-loop on käytössä, mutta tyhjäkäynnin erillisiä karttoja en ole kokeillut, täytyypi kokeilla seuraavaksi niiden kanssa pelaamista. Korjauskarttojen ja suihkutushetken muokkaamisen taidan taidon puutteen vuoksi jättää koneen avaamisen jälkeiseen säätöön.
                              e21 315, e46 330ci, f33 420

                              Comment

                              • Koronee
                                Newbiemmer
                                • Jan 2014
                                • 21
                                • Harjavalta

                                Moi,

                                Huolenaiheena tulpparalli. Noin kymmenen starttia ja ngk bcpr7es antautuvat ja rupee käymään kolmella.
                                Vag 4-syl hukkapuola, accelin johdot, miedoilla 0.9bar ollaan menty. Puristukset 8,shrick 304, 850cc suuttimet

                                Suosituksia vai täytyykö vain kokeilla?
                                1502 Inka -76
                                2002 Turbo "Replica" -72
                                2002 Eläkepäivien projekti -71

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎