Kyllähän tuossa on selvä tehon rajautumisen meininki, jostakin syystä.
Harmi ettei otettu aiemmin livedataa kun oli vielä vakioimusarjalla...
Toki tuo moottorin lämpötila kannattaa ensin korjata kuntoon, vaikutuksensa silläkin on moottorinohjaukseen mutta en usko kuitenkaan sen kovin paljoa lisää voimaa tuovan.
Bensiinin paineet kannattaa tarkistaa (mittarikin on nyt sitten tilattu ensi viikoksi) ja tuotto, pumpun tuotonhan voi yksinkertaisesti tarkistaa mitta-astian ja kellon avulla, letku irti ja astiaan ja sitten hyppylangalla ohitetaan pumpun rele määrätyksi ajaksi ja katsotaan paljonko bensaa tuli. Tähän pitäisi jotakin referenssidataakin löytyä? Toki laskennallisesti määrästä voidaan päätellä mille teholle se riittää.
Maksimi ilmamäärä (ilmamäärämittarin ilmoittama) mitä koneen läpi saatiin virtaamaan oli tuolla 630kg/h tienoilla, nyt voisi toki laskeskella mille teholle tämä riittää (järkevällä seossuhteella), ja paljonko bensiiniä pitäisi tuolloin seoksessa olla ja riittääkö pumpun tuotto siihen.
Tuo livedata ote taisi olla nelosvaihteella vedosta ylämäkeen.?
Dataa otettiin monenlaisesta ajotilanteesta (ruuhkasta vähän haittaa) eikä mikään arvo sillätavalla poikkeava ollut jotta mitään varsinaista vikaa voisi niiden perusteella määrittää, paitsi tietysti tuo jo ilmeinen termostaatin vika.
Se stratification potikka lienee keskisuuttimien välissä oleva sädin (ellei tuossa ole takapotikkaa) tai jotain, mutta täytyy jatkaa tiedonhakua vielä tämän osalta.
Pointtina vielä, tuo havaittu kierrosten hyppääminen hetkeksi n 500 rpm ylemmäs kytkin rullatessa painettaessa voisi kertoa jostakin, tällä hetkellä se ei avaudu minulle mutta pohtikoon viisaammat.
Harmi ettei otettu aiemmin livedataa kun oli vielä vakioimusarjalla...
Toki tuo moottorin lämpötila kannattaa ensin korjata kuntoon, vaikutuksensa silläkin on moottorinohjaukseen mutta en usko kuitenkaan sen kovin paljoa lisää voimaa tuovan.
Bensiinin paineet kannattaa tarkistaa (mittarikin on nyt sitten tilattu ensi viikoksi) ja tuotto, pumpun tuotonhan voi yksinkertaisesti tarkistaa mitta-astian ja kellon avulla, letku irti ja astiaan ja sitten hyppylangalla ohitetaan pumpun rele määrätyksi ajaksi ja katsotaan paljonko bensaa tuli. Tähän pitäisi jotakin referenssidataakin löytyä? Toki laskennallisesti määrästä voidaan päätellä mille teholle se riittää.
Maksimi ilmamäärä (ilmamäärämittarin ilmoittama) mitä koneen läpi saatiin virtaamaan oli tuolla 630kg/h tienoilla, nyt voisi toki laskeskella mille teholle tämä riittää (järkevällä seossuhteella), ja paljonko bensiiniä pitäisi tuolloin seoksessa olla ja riittääkö pumpun tuotto siihen.
Tuo livedata ote taisi olla nelosvaihteella vedosta ylämäkeen.?
Dataa otettiin monenlaisesta ajotilanteesta (ruuhkasta vähän haittaa) eikä mikään arvo sillätavalla poikkeava ollut jotta mitään varsinaista vikaa voisi niiden perusteella määrittää, paitsi tietysti tuo jo ilmeinen termostaatin vika.
Se stratification potikka lienee keskisuuttimien välissä oleva sädin (ellei tuossa ole takapotikkaa) tai jotain, mutta täytyy jatkaa tiedonhakua vielä tämän osalta.
Pointtina vielä, tuo havaittu kierrosten hyppääminen hetkeksi n 500 rpm ylemmäs kytkin rullatessa painettaessa voisi kertoa jostakin, tällä hetkellä se ei avaudu minulle mutta pohtikoon viisaammat.
Comment