Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IvvN
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 3078
    • HelSINKI

    #16
    Tästä ohje läppien putsaukseen e60:sessä

    Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
    www.kxd.fi

    Mahdollisesti maailman paras verhoomo

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Tuossa muuten kuva siitä uudemmasta läppämallista. KLIK
      Osassa myös läppien ohjaus on suoraan sähkömoottorilla alipaineen sijaan. KLIK
      En nyt tähän hätään löytänyt tarinaa keissistä, jossa varmasti uudemman malliset läpät olisivat livahtaneet koneeseen.
      En ole ollenkaan varma että tuo malli olisi mitenkään "uudempi" sillä juuri tuo on "hiukassuodatin malli" mitä on ollut jo vm04 autoissa, itse en ole ainakaan sitä muissa vielä tavannut.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by IvvN View Post
        Tästä ohje läppien putsaukseen e60:sessä

        http://forums.e60.net/index.php?showtopic=53457
        Tuo pelkkä putsaaminen on mielestäni itsensä pettämistä kun pienemmällä vaivalla voi eliminoida koko riskin.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • moottori
          Newbiemmer
          • Aug 2007
          • 15

          #19
          Siis mikä tuo koko läppä hässäkkä on? Ite oo koskaan kuullukkaa tuosta
          Minkalainen operaatio ne on poistaa? ja mihin se vaikuttaa? :think

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9147
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Rahu View Post
            En ole ollenkaan varma että tuo malli olisi mitenkään "uudempi" sillä juuri tuo on "hiukassuodatin malli" mitä on ollut jo vm04 autoissa, itse en ole ainakaan sitä muissa vielä tavannut.
            Tuossa Anzafin:in projektikertomuksessa näkyy vielä paremmin tuon läpän rakenne. KLIK Onko tuosta vielä joku evoluutioversio?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Jisv
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 461
              • Pori

              #21
              m47n:ssä vuodelta 2005 hiukkassuodattimella varustettuna oli muuten perusmallin läpät, ei siis em. kuvien mukaiset. Onkohan noita tommosia vaan kutosten yhteydessä?
              e46 non m-sport touring
              Dieselin kulutus

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by Rahu View Post
                Läppien rakennetta ei ole muutettu M57N koneisiin muuta kuin niihin mitkä on varustettu hiukkassuodattimilla, eli en ole nähnyt yhtään N konetta missä olisi erilaiset läpät kuin esim. alkupään läpällisissä.(pl hiukkassuodattimella varustetut)

                Tämä tieto perustuu kymmenien M57/N vm 01-06 "läppä projekteihin".

                Tuosta ei vissiin ole faktaa että onko yksikään läpät nielaissut auto ollut hiukkassuodattimella varustettu?
                tarkennuksena:
                Itsellä 3/04 = kone lienee M57D30TU, jossa hiukkassuodatin. Eli onko autossani hmm.. mitkä läpät?
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Tuossa Anzafin:in projektikertomuksessa näkyy vielä paremmin tuon läpän rakenne. KLIK Onko tuosta vielä joku evoluutioversio?
                  Itse en ole nähnyt kun kahta mallia.
                  Originally posted by Jisv View Post
                  m47n:ssä vuodelta 2005 hiukkassuodattimella varustettuna oli muuten perusmallin läpät, ei siis em. kuvien mukaiset. Onkohan noita tommosia vaan kutosten yhteydessä?
                  Ok, itselleni ei ole sellaisia sattunut(vielä)kohdalle.
                  Originally posted by jaki View Post
                  tarkennuksena:
                  Itsellä 3/04 = kone lienee M57D30TU, jossa hiukkassuodatin. Eli onko autossani hmm.. mitkä läpät?
                  Niin kuin tuosta "Jisv"n viestistä voit lukea niin asiasta ei loppujen lopuksi ole varmuutta että kummat läpät sulla siellä oikein on, mutta oli kummat tahansa niin mua ainakin jännittäis..
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • jussi_r
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1655
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    -----
                    Last edited by jussi_r; 31-12-2009, 00:39.
                    M3 Cabrio Individual
                    530d GT xDrive
                    GL420 CDI
                    ZX-12R

                    Comment

                    • TROCK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 435
                      • Tampere

                      #25
                      Omassa kipossani (e61 530da 05/04 DPF) ei ole vielä läppiä poistettu eivätkä ne ole vielä koneen läpikään menneet, joten sellaista kokemusta ei ole. Sen sijaan viimeksi kun kävin huollossa (airbag-vika, 101tkm) kaveri tiskin takana sanoi autoa hakiessani, että he tsekkasivat imusarjan ja se oli hiukan likainen, ei pahasti ja että tässä mallissa pitäisi olla vahvistetut läppäakselit.

                      No tuossa ei ollut mitään uutta, mutta luulisinpa että tuollainen selitys ei monille muille kuin meille täällä forumilla roikkuville sano yhtään mitään. Ei minkäänlaista suositusta siitä pitäisikö tehdä jotain vai ei ja jos pitäisikin niin koska. Seuraavalla huoltokeikalla...?! Kyllä mun mielestä tuon selityksen jälkeen asiakkaan ei tarvitse ymmärtää, että hänen autossaan tikittää mahdollisesti pommi, joka olisi syytä hoitaa kuntoon. Eli olen sitä mieltä, että jos nyt kävisi paska säkä, niin ainakaan minulle ei ole kukaan bmw-edustaja kertonut, että imusarja olisi pitäinyt/olisi ollut hyvä vaihtaa.
                      - - - - - - -
                      F10 520dA
                      ex E61 530dA, ex E39 530dA

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #26
                        Onko autossani imusarjan läpät?

                        Laitetaan tiedoksi tänne ennen kuin kaikki alkaa kyselemään että löytyykö omasta autosta läppiä...

                        Läpät tuli ensimmäisiin diesel moottoreihin 2000/03 eikä loppua näy.

                        M47 ei läppiä.(koskee e46/39 malleja)

                        M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.(koskee e46/e38/e39 malleja)

                        M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.(koskee e46/60/61/90/91/92 malleja)

                        M57N2 325d, 525d ei läppiä.

                        E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.

                        E83 (X3) on läpät

                        LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).


                        Jos jollain on tähän jotain lisättävää niin laittakaa privaa niin lisään kaikki samaan postaukseen niin löytyy jatkossa sitten helpommin tietoa etsiville.

                        Ei muuta kuin unettomia öitä kaikille kellä pullistui verisuoni päässä tämän luettuaan.
                        Last edited by Rahu; 15-01-2011, 23:53. Reason: Tarkennusta
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Lanakt
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 147
                          • Helsinki / Orimattila

                          #27
                          Sukulaiselta kosahti e60 535D mylly läppien irtoamisen ts. takia. Siihen tuli uus kone laakkoselta nokille. Puolet tulivat muistaakseni hinnassa vastaan taisteluiden jälkeen. Täytyypä kysästä kun törmää Tämä tapahtui siis viime keväänä/kesänä.
                          Last edited by Lanakt; 19-01-2009, 23:20.

                          Comment

                          • Luntti
                            2Wheel Driver
                            • Jul 2003
                            • 5021
                            • Yka

                            #28
                            Voi kun nämä läpät ois samaa materiaalia kuin esim. jossain 2-tahti moottorin läppäventtiilit.
                            Olikohan ne jotain hiilikuitua jotka eivät tee vaurioita koneeseen vaikka pääseekin männän päälle.
                            Tuli hieman offtopikkia.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9147
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by Rahu View Post
                              LCI malleissa ei taida olla enää läppiä ollenkaan.
                              Mistäs tämä tieto on peräisin? Kyllä ainakin LCI-mallien osakaavioissa on kuvattu perinteinen läpällinen imusarja (INTAKE MANIFOLD- VACUUM-CONTROLLED). Uudessa sarjassa 525d on "kuristettu" 3-litrainen ja siinä ei ole läppiä, koska ei ilmeisesti ole tarvittu päästörajojen saavuttamiseksi.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Luntti
                                2Wheel Driver
                                • Jul 2003
                                • 5021
                                • Yka

                                #30
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Mistäs tämä tieto on peräisin? Kyllä ainakin LCI-mallien osakaavioissa on kuvattu perinteinen läpällinen imusarja (INTAKE MANIFOLD- VACUUM-CONTROLLED). Uudessa sarjassa 525d on "kuristettu" 3-litrainen ja siinä ei ole läppiä, koska ei ilmeisesti ole tarvittu päästörajojen saavuttamiseksi.
                                Ei kai nuo läpät paljon vaikuta päästöihin.
                                Tyhjäkäynnillä ovat kiinni, mutta kun hieman koskee kaasuun niin ovat läpät selällään.
                                Ja pakokaasu testit otetaan kaasupohjassa ainakin meillä suomessa.
                                Näin minä ainakin olen ymmärtänyt noista läppien toiminnasta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎