Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MrBubbles
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 799
    • Seinäjoki

    Ilmeisesti pata käy ja kukkuu edelleen nou problem?
    No life, no friends, just motorsport!

    -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
    -jokunen e30.
    -e28

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7521
      • Jyväshyvä

      Yllättävän karstaiset on nuo imusarjat, omissa ~150-160 tkm ajetuissa ei ole ollut juuri nimeksikkään karstaa imusarjoissa, ainoastaan ohut huntu...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7521
        • Jyväshyvä

        Originally posted by MrBubbles View Post
        Ilmeisesti pata käy ja kukkuu edelleen nou problem?
        Huonolla tuurilla se läppä on imuventtiilin päällä kiilautuneena ja joku kaunis päivä lähtee liikenteeseen... Ja jos se on mennyt koneesta läpi, männästä kyllä löytyy jälkiä. Suosittelisin tutkituttamaan kyseisen pytyn imukanavat kannesta...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Izzman
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 97

          Originally posted by Adventure View Post
          Kaksi vuotta sitten uudenvuodenaattona omasta e60 530 dA:sta katkesi läppäakseli....<snip>...Kustannusarvio korjauksesta, moottorin vaihdosta, oli noin 17000 euroa....<snip>...BMW-Suomi lupasi kuitenkin hyväntahdon eleenä - ei siksi,että olisi viasta vastuussa- tinkiä omasta katteestaan ja toimittaa moottorin autooni sisäänostohintaan; arvio noin 13000....<snip>... Otin suoraan yhteyttä tehtaalle asiassa. Jo seuraavana päivänä minulta kohteliaasti tiedusteltiin autoni valmistenumeroa asian tarkemmaksi tutkimiseksi tehtaan puolesta. Uskoin selitysten olevan vastaavanlaisia kuin maahantuojalla ja siksi yllätys olikin suuri, kun Hämeenlinnan Länsi-Autosta viikon kuluttua soitettiin minulle ja ilmoitettiin, että autooni tulee tehtaalta moottori, mutta asennus pitäisi maksaa. Ratkaisu kelpasi minulle.

          Jaa-a. Kyselin tästä Adventurelta lisätietoja, mutta hän ei vastannut viestiin. Lähdin sitten jäljittämään casea tuolta tehtaan Customer Care-osastolta. Parin sähköpostin jälkeen soittivat sitten tänään Münchenistä asti. Ei kuulemma ole mahdollista, että olisi saanut uuden moottorin veloituksetta mainitun ikäiseen, mainitulla ajomäärällä olleeseen autoon. Yritin kysellä vielä, että olen UK foorumilta lukenut samantapaista, mutta ei kuulemma sellaisesta ollut kuullut mistään päin maailmaa tämä henkilö kenen kanssa keskustelin.

          Hän varmisteli vain, että sain aikanaan tuon alennushintaisen tarjouksen uudesta moottorista (11000+ e) ja että kun päätin itse korjauttaa sen, sain tarjouksen osista (30% pois 1000 € osista kaikista takuista ja vaateista luopumista vastaan, olis pitäny paperi allekirjoittaa). Molempia mulle tarjottiin, joskaan en kumpaakaan tyytynyt.

          Eipä siinä sit muuta, soittaja sanoi, että jos on lisäkysymyksiä ni soittaa vaan sinne uudestaan. Omasta puolestani sanoin, että kiva kun soittivat kuitenkin vaikka en uutta moottoria nyt saanutkaan

          Näillä näkymin oma kantani on, että Adventure kävi vain jauhamassa horse shittiä ehkä vain "leijuakseen" / ärsyttääkseen.

          E: Kysyi muuten Adventuren auton valmistenumeroa, olisi sillä katsonut ja kertonut auton tarinan.
          Last edited by Izzman; 25-02-2010, 21:51.
          BMW 135is Coupe manuaali

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10501
            • Saaressa

            Originally posted by MrBubbles View Post
            Ilmeisesti pata käy ja kukkuu edelleen nou problem?
            Jep kyllä käy ja kukkuu.. Toistaiseksi

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • kv75
              Newbiemmer
              • Nov 2007
              • 1

              Läpät poistettu

              Luin tätä ketjua jonka jälkeen päätin poistaa läpät. Yksi läppien akseleista oli jo aika kulunut. Onneksi tuli poistettua ettei ehtinyt tapahtua isompaa vahinkoa. Auto siis E46 330xdA touring vm.2003 moottori M57N, ajokilometrejä kertynyt 222tkm.

              Comment

              • jjamsa
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 82
                • Tampere

                Hommasin juuri Saksan maalta E61 530XDA Touring 05/2007. Ajatuksena on poistaa imusarja läpät asap.

                RK City huolto Tampere sanoi mulle, että ei noin uudessa ole enää sitä ongelmaa. Imusarja vahvistettu. Onko näin?

                ps. poisto on varattu keskiviikolle Tammer Dieseliin. Perunko siis ajan?
                pps. saattaa olla kertausta, mutta en reilu tunnin selailulla löytänyt mainintaa 2007 malleista
                F11 530xd -11
                ___
                E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                Comment

                • Anzafin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 3747
                  • Kajaani

                  Originally posted by jjamsa View Post
                  Hommasin juuri Saksan maalta E61 530XDA Touring 05/2007. Ajatuksena on poistaa imusarja läpät asap.

                  RK City huolto Tampere sanoi mulle, että ei noin uudessa ole enää sitä ongelmaa. Imusarja vahvistettu. Onko näin?

                  ps. poisto on varattu keskiviikolle Tammer Dieseliin. Perunko siis ajan?
                  pps. saattaa olla kertausta, mutta en reilu tunnin selailulla löytänyt mainintaa 2007 malleista
                  On siinä "vahvistetut", mutta on niitä mennyt rikki niitäkin. Tee miten haluat, itse poistaisin ne kyllä.

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    Uskokaa nyt jo hyvät ihmiset että jos joku kertoo että teidän autossanne on "vahvistetut läpät" niin siinä kohtaa puhutaan jo paskaa.. Joten siinä vaiheessa kannattaa jo lyödä luuri korvaan tai poistua tilanteesta ja mennä poistattamaan ne läpät!

                    Ymmärtäkää myös se että merkkiliikkeestä on ihan turha kysellä näistä mielipiteitä, he kun eivät voi puhua puolueettomasti yhtään mitään!
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7521
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Rahu View Post
                      Uskokaa nyt jo hyvät ihmiset että jos joku kertoo että teidän autossanne on "vahvistetut läpät" niin siinä kohtaa puhutaan jo paskaa.. Joten siinä vaiheessa kannattaa jo lyödä luuri korvaan tai poistua tilanteesta ja mennä poistattamaan ne läpät!

                      Ymmärtäkää myös se että merkkiliikkeestä on ihan turha kysellä näistä mielipiteitä, he kun eivät voi puhua puolueettomasti yhtään mitään!
                      Kyllä ne läpät on vissiin muuttunut E39 mallin koneisiin nähden,
                      itselläni on ollut samat kumipäällysteiset läpät kaikissa autoissani,
                      E61 12/04, 9/05 ja 4/07 (LCI).
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Kyllä ne läpät on vissiin muuttunut E39 mallin koneisiin nähden,
                        itselläni on ollut samat kumipäällysteiset läpät kaikissa autoissani,
                        E61 12/04, 9/05 ja 4/07 (LCI).
                        Muuttuneethan ne on, siitähän tässä ei olekaan kyse vaan huoltoliikkeiden väittämästä "vahvistuksesta" mikä ei pidä paikkansa sillä enemmän on sattunut vahvistettuihin läppiin näitä irtoamisia kuin tavallisiin, tosin faktaahan tämä ei ole vaan vain ja ainoastaan perustuu omiin ja kuultuihin kokemuksiin.

                        Mutta jos joku on kuullut että autossaan on "vahvistetut" läpät eikä näe tarpeelliseksi niitä sen takia poistaa niin..:think
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • teamwerner
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 175
                          • Tampere/Kangasala

                          Joudun itsekin liittymään tähän Imusarjan läpät keskusteluun.
                          Olen ennen hieman "skeptisesti" lueskellut näitä ja näinhän se aina menee kun ei ole omalla kohdalle sattunut. No tänäänhän se sitten sattui, kun X3 meni huoltoon. Jo etukäteen huollossa puhuivat, että katsovat onko autossani imusarjan läppiä ja missä kunnossa ne ovat.
                          Tässä X3 mallissa piti olla hieman vahvemmat läpät, jotka vaativat kovasti voitelua.

                          Sitten sainkin soiton, että läpät tihkuivat öljyä ja nyt on korkea aika ne poistaa. Kuulemma toissaviikolla oli ollut pajalla X5 malli, jossa läppien rikkoutuminen oli johtanut koneremonttiin. Ei kuullostanut hyvältä.

                          Fanaattisena Bmw asiakkaana olen tietysti hyvin ihmeissäni, että kuka aikanaan on keksinyt näinkin hienot "imusarjan läpät"? Onko tämä missään maassa johtanut mihinkään takaisinkutsumisiin tms? Tai onko julkisuudessa laajemmin käsitelty asiaa?
                          Ei tämä fanaattisuuttani lannista, mutta ensimmäisen kerran olen joutunut epäilemään jotain Bmw:n suhteen.
                          Mutta eikös uusissa nämä ole historiaa?

                          Comment

                          • jamppa88
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 97
                            • lapland

                            Eilen poistin läpät omasta remarista ja kyllä iso kivi putos harteilta läpät oli ihan hyvännäköisesti paikoillaan mutta puolen sentin kerros paskaa oli kertyny.

                            Comment

                            • tabasco
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 851
                              • fin

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Huonolla tuurilla se läppä on imuventtiilin päällä kiilautuneena ja joku kaunis päivä lähtee liikenteeseen... Ja jos se on mennyt koneesta läpi, männästä kyllä löytyy jälkiä. Suosittelisin tutkituttamaan kyseisen pytyn imukanavat kannesta...
                              Jos se menee koneesta läpi, niin eikös se silloin päädy turboon? Siellä luulisi tulevan viimeistään selvää jälkeä jos pakopesän siivet ottaa osumaa.

                              Comment

                              • Jackass
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2007
                                • 81

                                Koitin tossa etsiskellä tietoa, mutta en löytänyt varmaa vastausta.
                                Eli: Onko 525dA -06 (177hp) läpät?

                                kiitos!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎