Originally posted by Kaizu71
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Tulipa hommattua 520d vm2006 alle kulkineeksi...on saksan tuonti ja mittarissa 147tkm ja heti kärkeen huomio kiinnittyy näihin imusarjan läppiin eli ensinnäkin: onko tuossa niitä (onko kone M47 vai M47N)? ja toisekseen: jos on, niin onko läppien poistosta täällä kokemuksia?
Tutkin foorumia pitkään, mutta en vastausta onnistunut löytämään, vaikuttaisi keskustelu enimmäkseen liittyvän 6-koneisiin..
Jännä huomio tosta mun autosta on, että papereissa max. teho on 110kw vaikka eikö pitäis olla 120kw??...tuo lisää haastetta konetyypin selvittämiseen näin BMW:n kiukaita vähemmän tuntevalle..
Comment
-
-
Originally posted by Temezz View PostTulipa hommattua 520d vm2006 alle kulkineeksi...on saksan tuonti ja mittarissa 147tkm ja heti kärkeen huomio kiinnittyy näihin imusarjan läppiin eli ensinnäkin: onko tuossa niitä (onko kone M47 vai M47N)? ja toisekseen: jos on, niin onko läppien poistosta täällä kokemuksia?
Tutkin foorumia pitkään, mutta en vastausta onnistunut löytämään, vaikuttaisi keskustelu enimmäkseen liittyvän 6-koneisiin..
Jännä huomio tosta mun autosta on, että papereissa max. teho on 110kw vaikka eikö pitäis olla 120kw??...tuo lisää haastetta konetyypin selvittämiseen näin BMW:n kiukaita vähemmän tuntevalle..
Comment
-
-
Aina välillä ihmetyttää kuinka monessa tehtaassa ja kuinka monella eri kaavalla näitä baijerilaisia tehdään.
Tänään vaihdoin suuttimet 330d:hen, joka on viimeisiä Regensburgista rullanneita e46:sia. Otin samalla läpät pois. Siinä ei ollut alipainetoimisia läppiä vaan servomoottori niitä käyttämässä. Itselle oli ihan uusi tuttavuus. Olen kuitenkin ottanut uudemmista E90:stakin sekä 5- ja 7- sarjoistakin 2000-2008 väliltä läppiä pois ja tähän mennessä on aina osunut kohdalle alipainekäytöt.---
Comment
-
-
Originally posted by Temezz View PostTulipa hommattua 520d vm2006 alle kulkineeksi...on saksan tuonti ja mittarissa 147tkm...
Jännä huomio tosta mun autosta on, että papereissa max. teho on 110kw vaikka eikö pitäis olla 120kw??...tuo lisää haastetta konetyypin selvittämiseen näin BMW:n kiukaita vähemmän tuntevalle..Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Comment
-
-
Läppien poisto ja DPF
Omalle 520d:lle (2006 manuaali) on jo varattu aikaa läppien poisto-operaatioon, mutta vielä mietityttää hieman :think
Onko kellään varmaa tietoa, miten suuri tuo läppien saasteita pienentävä vaikutus todellisuudessa on? Vaikuttaako läppien poisto sitä kautta esim. DPF:n polttosyklin tihentymiseen ja siis sikakalliin DPF:n uusimistarpeeseen etuajassa? Onko kellään varmaa tietoa uudempien 2006-mallien läppien rikkoutumisesta?
Comment
-
-
Originally posted by Cor_Major View PostOmalle 520d:lle (2006 manuaali) on jo varattu aikaa läppien poisto-operaatioon, mutta vielä mietityttää hieman :think
Onko kellään varmaa tietoa, miten suuri tuo läppien saasteita pienentävä vaikutus todellisuudessa on? Vaikuttaako läppien poisto sitä kautta esim. DPF:n polttosyklin tihentymiseen ja siis sikakalliin DPF:n uusimistarpeeseen etuajassa? Onko kellään varmaa tietoa uudempien 2006-mallien läppien rikkoutumisesta?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by PLampi64 View PostHmmm..mielenkiintoista. Itselläni 530xd -07 (LCI) ja kyselin tätä juttua Wetterin hemmoilta. He väittivät ettei uudessa mallissa (kait -06 lähtien) ole noita läppävikoja (ns. vahvistettu versio) ollut eikä suositellut niiden poistamista. On kuulemma vaikutusta mm. DPF:n toimintaan.....No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
purin omasta v.2005 e61:sestä (530DA, 183tkm) imusarjan irti eilen. läpät näytti olevan ok-kunnossa, joskin likaiset. tulppailu jatkuu tänään.
läpän rakenne vaikutti suht' vahvalta, tosin en oikein luota mekaanisen rasituksen alaisuudessa oleviin muoviosiin, muovilla kun on tapana hapristua lämmön ja iän vaikutuksesta. eli 10v vanha läppä saattaisi hyvinkin sanoa morjens ja mennä koneeseen.Matti
E61 530DA (2005)
Comment
-
Comment