Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    Originally posted by Kaizu71 View Post
    Olen aika keltanokka näiden Bwm vehkeiden kanssa vielä. Lueskelin tätä topicikia ja ainakin noiden isompien dieseleiden kanssa on tämä ongelma. Mutta miten lienee tuon oman rakkineeni kanssa.

    e46 -04 320d 110kw manuaali?

    Onko tuossa nämä tuomipäivän läpät?
    Kyllä.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Kaizu71
      Newbiemmer
      • May 2010
      • 3
      • Nummela

      Originally posted by Rahu View Post
      Kyllä.
      Kiitos tiedosta... Täytyy suorittaa kirurginen toimenpide kesän aikana..

      Comment

      • Temezz
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 21
        • Lahti City

        Tulipa hommattua 520d vm2006 alle kulkineeksi...on saksan tuonti ja mittarissa 147tkm ja heti kärkeen huomio kiinnittyy näihin imusarjan läppiin eli ensinnäkin: onko tuossa niitä (onko kone M47 vai M47N)? ja toisekseen: jos on, niin onko läppien poistosta täällä kokemuksia?

        Tutkin foorumia pitkään, mutta en vastausta onnistunut löytämään, vaikuttaisi keskustelu enimmäkseen liittyvän 6-koneisiin..

        Jännä huomio tosta mun autosta on, että papereissa max. teho on 110kw vaikka eikö pitäis olla 120kw??...tuo lisää haastetta konetyypin selvittämiseen näin BMW:n kiukaita vähemmän tuntevalle..

        Comment

        • Muuli
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 115

          Originally posted by Temezz View Post
          Tulipa hommattua 520d vm2006 alle kulkineeksi...on saksan tuonti ja mittarissa 147tkm ja heti kärkeen huomio kiinnittyy näihin imusarjan läppiin eli ensinnäkin: onko tuossa niitä (onko kone M47 vai M47N)? ja toisekseen: jos on, niin onko läppien poistosta täällä kokemuksia?

          Tutkin foorumia pitkään, mutta en vastausta onnistunut löytämään, vaikuttaisi keskustelu enimmäkseen liittyvän 6-koneisiin..

          Jännä huomio tosta mun autosta on, että papereissa max. teho on 110kw vaikka eikö pitäis olla 120kw??...tuo lisää haastetta konetyypin selvittämiseen näin BMW:n kiukaita vähemmän tuntevalle..
          Taitaapi olla N47 moottori sulla.Läpät ne sielläkin on mutten ole kuullut yhdenkään menneen rikki.

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            Aina välillä ihmetyttää kuinka monessa tehtaassa ja kuinka monella eri kaavalla näitä baijerilaisia tehdään.

            Tänään vaihdoin suuttimet 330d:hen, joka on viimeisiä Regensburgista rullanneita e46:sia. Otin samalla läpät pois. Siinä ei ollut alipainetoimisia läppiä vaan servomoottori niitä käyttämässä. Itselle oli ihan uusi tuttavuus. Olen kuitenkin ottanut uudemmista E90:stakin sekä 5- ja 7- sarjoistakin 2000-2008 väliltä läppiä pois ja tähän mennessä on aina osunut kohdalle alipainekäytöt.
            ---

            Comment

            • Iltsu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 778
              • Espoo

              Originally posted by Temezz View Post
              Tulipa hommattua 520d vm2006 alle kulkineeksi...on saksan tuonti ja mittarissa 147tkm...
              Jännä huomio tosta mun autosta on, että papereissa max. teho on 110kw vaikka eikö pitäis olla 120kw??...tuo lisää haastetta konetyypin selvittämiseen näin BMW:n kiukaita vähemmän tuntevalle..
              Taitaa olla ns. Fleet-malli eli vähemmän tehoa leasingautoiluun ja näin kuluja pienemmäksi?
              Tesla Model Y Performance
              E36 318iS "jäärata/rallicross"

              Comment

              • Tepe1
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 27
                • Vantaa

                Lueskelin tätä ketjua ja kieltämättä asia alkoi aavistuksen vaivaamaan meikäläistäkin

                Missäs pääkaupunkiseudulla saisi läpät edukkaasti poistatettua ja paljonko tälle tulee hintaa? Auto on vuoden 2006 330da.
                e60 530dA M-Sport LCI
                e91 330dA
                e90 320da

                Comment

                • Cor_Major
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 73
                  • Finland

                  Läppien poisto ja DPF

                  Omalle 520d:lle (2006 manuaali) on jo varattu aikaa läppien poisto-operaatioon, mutta vielä mietityttää hieman :think

                  Onko kellään varmaa tietoa, miten suuri tuo läppien saasteita pienentävä vaikutus todellisuudessa on? Vaikuttaako läppien poisto sitä kautta esim. DPF:n polttosyklin tihentymiseen ja siis sikakalliin DPF:n uusimistarpeeseen etuajassa? Onko kellään varmaa tietoa uudempien 2006-mallien läppien rikkoutumisesta?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9147
                    • Oulu

                    Originally posted by Cor_Major View Post
                    Omalle 520d:lle (2006 manuaali) on jo varattu aikaa läppien poisto-operaatioon, mutta vielä mietityttää hieman :think

                    Onko kellään varmaa tietoa, miten suuri tuo läppien saasteita pienentävä vaikutus todellisuudessa on? Vaikuttaako läppien poisto sitä kautta esim. DPF:n polttosyklin tihentymiseen ja siis sikakalliin DPF:n uusimistarpeeseen etuajassa? Onko kellään varmaa tietoa uudempien 2006-mallien läppien rikkoutumisesta?
                    Läppien vaikutus on lähinnä NOx-päästöihin, ei savutukseen, eikä siten myöskään DPF:n toimintaan. Myös noita uudempia läppämalleja on rikkoutunut.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Cor_Major
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 73
                      • Finland

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Läppien vaikutus on lähinnä NOx-päästöihin, ei savutukseen, eikä siten myöskään DPF:n toimintaan. Myös noita uudempia läppämalleja on rikkoutunut.
                      Ok, kiitos tiedosta!

                      Comment

                      • PLampi64
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2010
                        • 34
                        • Revonlahti

                        Hmmm..mielenkiintoista. Itselläni 530xd -07 (LCI) ja kyselin tätä juttua Wetterin hemmoilta. He väittivät ettei uudessa mallissa (kait -06 lähtien) ole noita läppävikoja (ns. vahvistettu versio) ollut eikä suositellut niiden poistamista. On kuulemma vaikutusta mm. DPF:n toimintaan.....

                        Comment

                        • MrBubbles
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 799
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by PLampi64 View Post
                          Hmmm..mielenkiintoista. Itselläni 530xd -07 (LCI) ja kyselin tätä juttua Wetterin hemmoilta. He väittivät ettei uudessa mallissa (kait -06 lähtien) ole noita läppävikoja (ns. vahvistettu versio) ollut eikä suositellut niiden poistamista. On kuulemma vaikutusta mm. DPF:n toimintaan.....
                          Niin ne kaikki on sanonut ja silti niitä on irronnut. Eikä sillä ainakaan mulla ollut vaikutusta dpf toimintaan. Nykyään autoni ei toki sisällä koko dpf:ää. Toki mulla on 05 vuoden 535d mutta samaa romua se suurimmaksi osaksi on. pussi vain on vaihtunut.
                          No life, no friends, just motorsport!

                          -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                          -jokunen e30.
                          -e28

                          Comment

                          • PLampi64
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2010
                            • 34
                            • Revonlahti

                            Ehkäpä heidän väitteensä perustui siihen ettei heillä ollut tiedossa yhtään tapausta, joissa nuo vahvistetut läpät olisi lauenneet. Ilmeisesti jollain on lauennut...?

                            Comment

                            • mattipuh
                              Bimmer Rookie
                              • May 2010
                              • 150
                              • Espoo, Finland

                              purin omasta v.2005 e61:sestä (530DA, 183tkm) imusarjan irti eilen. läpät näytti olevan ok-kunnossa, joskin likaiset. tulppailu jatkuu tänään.

                              läpän rakenne vaikutti suht' vahvalta, tosin en oikein luota mekaanisen rasituksen alaisuudessa oleviin muoviosiin, muovilla kun on tapana hapristua lämmön ja iän vaikutuksesta. eli 10v vanha läppä saattaisi hyvinkin sanoa morjens ja mennä koneeseen.
                              Matti
                              E61 530DA (2005)

                              Comment

                              • uijui
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 172
                                • suomi

                                E91 318D 10/2006, en löytänyt läppiä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎