Jos ois volkkari, niin ruiskun maadotuksessa ois vika.
M62b44 misfiring 1,2 ja 3 cylinder(toimii, mutta vikaa ei löytynyt)
Collapse
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Nyt se myrkyn lykkäs.
Ehkä tärkein mitä tänään tehtiin oli Inpalla lukua.
Inpa näytti hyvin selvästi, että vänkärin puolen pytyt pimeänä.
Kaikkien tutkimuksien jälkeen käyttettiin vielä DME irti.
Silmämääräisesti tarkistettiin ja mietittiin.
Boxi tarkistettiin jo kesällä kylmäjuotoksista.
Laitoin boxin takaisin ja sitten vasta ongelmat alkoi ja nyt tarvitaan suurempia voimia avuksi.
Antaa mittaristoon "pääviat" Engine fail prog ja Trans fail prog. Tai jotenkin noin oli ilmoitus.
Lisäksi kiekkamittari ei toimi. Lämpömittari täysin punaisella. Luistonesto valo palaa. Salavalikosta mitä pikaisesti luin niin ei näytä L/H kulutuksia, koneen lämmöt -128 astetta jne jne.
Inpan mukaan CAN-väylä pimeänä, mittaristoa herjaa, samoin koneesta ja laatikosta. Ja jotain muuta.
Vika koodit eivät nollaannu, viat tai jokin on päällä koko ajan.
Nyt en ainakaan minä enään tiedä mitä pystytään tekeen. Mutta jostain täytyisi apua saada.
Comment
-
-
Originally posted by Luntti View PostToimiko täyskaasulla?
Comment
-
-
Unohin printata ne viat, mitä mittaristo ja moottori herjas. Ulkomuistista:
CAN Disabled, open circuit, error present
Tollasia oli 4 erilaista jokasella oli oma 3 kirjaiminen koodi ton disabled sanan perässä. Kun katto mittariston statuksissa canväylän, niin koneen kierrokset oli !9695, coolant temperature !-48, CLAMP 50 oli off, clampit r ja 15 oli on. En tiedä selviääkö noilla tiedoilla mitään.
Comment
-
-
ensin tuli mieleen
tarkasta ettei auki olleista liitoksista ole joku ohut pinni taittunut syrjälleen...
että töpselit on varmasti pohjassa joskus noita taittosalpalukituksella olevia moninapa liittimiä on kiireessä kasattu siten ettei se salpa ole ollut täysin auki kun liitosta painaa kasaan, tällöin liitin lukittuu ns normaalisti ja näyttää olevan kiinni mutta kuitenkin hampaan auki.
olihan akku irti kun irroittelitte boxia? tai ainakin virrat pois päältä..
Comment
-
-
Originally posted by 0101769 View Posttarkasta ettei auki olleista liitoksista ole joku ohut pinni taittunut syrjälleen...
että töpselit on varmasti pohjassa joskus noita taittosalpalukituksella olevia moninapa liittimiä on kiireessä kasattu siten ettei se salpa ole ollut täysin auki kun liitosta painaa kasaan, tällöin liitin lukittuu ns normaalisti ja näyttää olevan kiinni mutta kuitenkin hampaan auki.
olihan akku irti kun irroittelitte boxia? tai ainakin virrat pois päältä..
Eli huomenna paremmin.
Virrat oli sata varmasti pois kun boxi irroitettiin.
Akusta en ole varma. Alkaa oleen ajoittain semmosta sähläämistä vaikka rauhallisesti ajatuksen kanssa yrittääkin tehdä.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostKuulostaisi kyllä nyt äkkiseltään että joku liitos olisi löysällä tai maadotus irti boksista.
Oisko sulla mahdollisuutta kokeilla autoa toisella dme:llä?
Muutamalla kaveri on 540i 4.4l koneella joten täytyy heiltä lainata mikäli boxit täsmää.
Boxin vaihto ei varmaan ihan noin vain onnistu? Ajonestot sun muut jutut.
Millä toisen boxin saa koodattua? Inpalla?
Comment
-
-
Päivitetäänpä välillä jos joskus jollekin olisi apua.
Eli eilen boxia laitettaessa oli kuitenkin yksi pinni vääntynyt. Uskotaan, että siksi on väylät hukassa.
Nyt on boxi laiton alla. Illan/yön päälle vielä jatketaan.
Tämähän ei vielä ratkaise varsinaista ongelmaa.
Jostain pitäis löytää onko kenelläkään maailmalla tullut vastaan ongelmaa missä toisen puolen pytyt on pois pelistä.
Ja nimenomaan tyhjäkäynnillä.
Comment
-
-
Googlella kattelin ja englantia puhuvat ihmiset kertoi, että jos kone saa liikaa ilmaa, niin ECU tiputtaa sylintereitä pois pelistä, estääkseen katin/kattien vioittumisen.
En selannut koko topiccia läpi, mutta oletko vielä etsinyt imuvuotoja tai testannut toista ilmamassamittaria?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
vian selvitystä
eli JOS auto toimii täyskaasulla ja osakaasulla hyvin? tällöin ainakin bensansaanti ja sytytys on oltava kunnossa, kuin myös katti ei voi olla tukossa eikä ilmamassamittarikaan tuollaisia temppuja tee. eikä moottorin ohjausboxi. anturit yms kunnossa jos vikakoodia ei tule.
suuttimet kunnossa kun kerran olit vaihtanut ne eri sylintereihin eikä vaikutusta tullut. ecu tiputtaa sylinterit pois huonon käynnin takia ainakin katkaisemalla suuttimilta sen ohjaus impulssin ja kuittaantuu pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, joten jos tästä olisi osittain kyse ei sylinterit tulisi mukaan kierroksillakaan.
suuttimien toiminnan/tikityksen voi kuunnella stetoskoopilla maksaa tarjoustalossa sen 10e
nyt selvityksesi perusteella kyseessä on eri vika kuin aikaisemmin (topicin alussa)
jäljelle jää imusarjan tiiviste juuri näiden huonosti käyvien sylinterien kohdalta, lievä venttiilivuoto useammassa sylinterissä (erittäin epätodennäköistä), jos jompi kumpi tuon puolen nokista olisi ajoitus hypännyt hampaalla voisi vaivat olla myös tuollaisia mutta tämän taas selvittäisi se puristepainemittaus. lamda saattaa hajota jos autolla ajetaan huonokäyntisenä.
eli aloita halvimmasta vaihtoehdosta ja uusi ne imusarjan tiivisteet, ja teetä ohivuoto ja puristuspainemittaus jollain asiantuntevalla pajalla.
eli osat nro 15Last edited by 0101769; 19-11-2009, 22:12.
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostGooglella kattelin ja englantia puhuvat ihmiset kertoi, että jos kone saa liikaa ilmaa, niin ECU tiputtaa sylintereitä pois pelistä, estääkseen katin/kattien vioittumisen.
En selannut koko topiccia läpi, mutta oletko vielä etsinyt imuvuotoja tai testannut toista ilmamassamittaria?
IMM ei olla kokeiltu nyt tällä kertaa vaihtaa. Siitä tulisi mahdollisesti kuitenkin vikailmo.
Comment
-
-
Ei tule maffista vikailmoa ellei ole kokonaan paskana. Ensimmäisenä rikkinäinen maf antaa lambdasäädön rajaylityksen vikakoodin, mutta saman koodin antaa myös imuvuoto ja rikkinäinen huohotinvena jne. Aiheuttaa kyllä käyntihäiriötä heiketessään, eikä välttämättä näy mitenkään täyskaasulla vielä ellei pääse dynossa ajamaan peräkkäin ehjää ja rikkinäistä. Hissukseen se siis heikkenee, mutta tosiaan korjausarvot vois kertoa jotain jopa tästä asiasta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment