M62b44 misfiring 1,2 ja 3 cylinder(toimii, mutta vikaa ei löytynyt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JoniB
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 551
    • Lappeenranta

    No toivottavasti vika löytyisi edes jostain..
    Ikäviä probleemia kun eivät meinaa selvitä.
    Helppohan noita on korjailla, kunhan vain tietäisi mitä korjata

    Vähän toki omituiselta vaikuttaisi jos vika olisi samanlainen kuin minulla oli jos nimenomaan autosi on toiminut keväästä saakka.
    Saattaahan sinulla kyseessä olla ihan eri vika kuin silloin aikaisemmin (keväällä) vaikka oireet vaikuttavatkin samalta.
    Eihän näistä aina tiedä.




    Originally posted by Luntti View Post
    Jaahans, siellä oli paineet pyttyjen välissä.
    Kyllä tämäkin auto mitataan ohivuodoilla sun muuta.

    Sitä vaan tässä ihmeteltiin, että miksi on kesästä asti toiminut.:think
    Otsikossa lukee, että 123 pytyt mutta silloin myös taisi olla myös 4 pytty pimeänä. Ei muista enään.
    Fortet laitettiin tankkiin se jälkeen ei ollut mitään oireita paitsi nyt.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      Originally posted by JoniB View Post
      Juu v12:n kanssa oli hiukan vastaavaa, mutta jos välillä kuitenkin toimi niin ehkä vähän kaukaa haettua.
      Jos siis tuota tarkoitit?

      Tässä siis (taas) tämä häirikkö m73b54:

      http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=750

      Juurikin tuo oli mielessäni...
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        Juu, kaikki huomioidaan.
        En nyt vaan enään osaa päättää miten jatkan.
        -PA-pumppu
        -Kampuran anturi
        -Imusarjan tiivisteet
        -Ohjain boxi
        -Kansipahvi
        -Ohivuodot
        -Puristukset
        - jne

        Jatketaan inpalla mahdollisesti seuraavaksi. Sillä näkee, että toimiiko pytyt oikeasti ajossa. Ainakin pers tuntuman mukaan pakko tulla lisää pyttyjä peliin.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Ei voi muuta sanoa kuin että onnea yritykseen. Itse olen tapellut M60 tyhjäkäyntitärinän kanssa myös, eikä oikeastaan ole enää muita vaihtoehtoja kuin lyödä kone osiksi ja toivoa että jostain löytyy jotain. Mulla on vaan se jännä että adaptaatioiden nollaus vaikuttaa auton käytökseen hyvinkin paljon, kannattaa kokeilla jos sattuisi käymään samoin. Maailmalta löytynyt myös joitain kohtalotovereita M6x sarjasta, tämä bemun kasi on vallan ihmeellinen laitos niinkin tavalliseksi koneeksi.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • JoniB
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 551
            • Lappeenranta

            Mittaa vaikka varmuuden vuoksi ensin ne puristukset, ei maksa mitään ja saa ainakin (toivottavasti) sen mahdollisuuden suljettua pois..

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              Originally posted by Cell View Post
              Ei voi muuta sanoa kuin että onnea yritykseen. Itse olen tapellut M60 tyhjäkäyntitärinän kanssa myös, eikä oikeastaan ole enää muita vaihtoehtoja kuin lyödä kone osiksi ja toivoa että jostain löytyy jotain. Mulla on vaan se jännä että adaptaatioiden nollaus vaikuttaa auton käytökseen hyvinkin paljon, kannattaa kokeilla jos sattuisi käymään samoin. Maailmalta löytynyt myös joitain kohtalotovereita M6x sarjasta, tämä bemun kasi on vallan ihmeellinen laitos niinkin tavalliseksi koneeksi.
              Originally posted by JoniB View Post
              Mittaa vaikka varmuuden vuoksi ensin ne puristukset, ei maksa mitään ja saa ainakin (toivottavasti) sen mahdollisuuden suljettua pois..

              Onko Cell sinun taisteluista jossain tarinaa? Tuntuis, että tärinöille pitäis löytyä kans jokin syy. Mitähän kaikkea sinä olet tehnyt.
              Laita vaikka ranskalaisilla viivoilla alekkain pääpiirteittäin.

              Puristukset mitataan kun kyselen hieman ensin oikeilta miehiltä jotka ovat näitä tehneet.

              Comment

              • PeteS
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 2765
                • Ylivieska

                Originally posted by Luntti View Post
                Sitä ei ole vaihdettu. Tilattu kylläkin.
                Väittävät, että auto menee yleensä kerralla pimeäksi. Starttauttaa pitkään ja ei välttämättä lähde edes käyntiin.
                Kannattaa vaihtaa ensimmäisenä kyllä tuo anturi vaikkei koodia annakkaan. Mulla kävi toukka kans aivan päin persettä sillon ku meni kampiakselinanturi paskaksi, antoi toki koodinkin sillon. Mut kuitenki kävi huonosti ja kierroksilla toimi paremmin muttei täydellisesti.
                Originally posted by EGoman
                on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Luntti View Post
                  Onko Cell sinun taisteluista jossain tarinaa? Tuntuis, että tärinöille pitäis löytyä kans jokin syy. Mitähän kaikkea sinä olet tehnyt.
                  Laita vaikka ranskalaisilla viivoilla alekkain pääpiirteittäin.
                  Ei ole ihmeempiä tarinoita, mutta listataan toki.

                  Vaihdettuja:

                  Maf (oikosulussa)
                  Maf -> kaasuläppä putki (revennyt monesta kohtaa)
                  Imusarjan päiden tiivisteet (painuneet kasaan)
                  Huohotinventtiili (selvästi eroa tuli, ei näkyviä vikoja kuitenkaan sisuskaluissa)
                  Toinen lambda (rikki)
                  Tulpat (yhden keraamit murentuneet)
                  Venakopan tiivisteet

                  Tarkistukset:

                  Imusarjan tiivisteet (ok)
                  Suuttimet (tuotot/tukkeumat testattu, ok)
                  Tyhjäkäyntimoottori
                  Puristukset (ok)
                  Ohivuodot (tasaiset, kaksi keskiarvosta n. 5% poikkeavaa, toinen vuosi enemmän ja toinen vähemmän, ei selvää syytä ja ero kuitenkin aika pieni)
                  Puolien hatut
                  Puolat
                  Kampiakselin ja nokan tunnistin (skoopilla tsekattu anturin output -> ok)
                  Lämpöanturit
                  Lambdat
                  Johdotukset boksille
                  Kaasuläpän anturi
                  Boksin chip (ei löytynyt tuning-lastua)
                  Tankin huohotusventtiili (ok)

                  Tyhjäkäynnillä täristelee satunnaisesti, huohotinventtiilin vaihdon jälkeen kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin ennen, ja kylmäkäyntihuojunta hävis kokonaan. Kun on ajellut adaptaatioiden nollauksen jälkeen muutaman päivän alkaa auto tuntua tahmealta, ja n. kuukauden ajeluiden jälkeen kulutus alkaa nousemaan kovaa tahtia (2-3l/100km). Nollauksen jälkeen kaikki taas hyvin. Toista pankkia adaptaatiot vetää n. 2,5% rikkaammalle ja toista 3% laihemmalle, eli keskinäinen ero aika suuri. Samaten idle air adaptation on -2kg/hr.

                  Ei oo muita ideoita oikeastaan enää kuin että patti pois ja auki. Kaipa jokin sylinteri aiheuttaa noiden adaptaatioiden hilautumisen pieleen ja menee seokset kuralle lopuille sylintereille. Tai sitten nokan asentoanturi pätkii jotenkin, ajelin hetken ilmankin sitä ja mitään eroa missään ollut

                  Ei se hampaita vatkaa pois, mutta ärsyttävää se on.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Luntti
                    2Wheel Driver
                    • Jul 2003
                    • 5021
                    • Yka

                    Kävin juuri ajelemassa autolla. Kyllä väittäisin, että ajossa toimii normaalisti.
                    Videotakin otin, laitan niitä tässä kun ehdin.
                    Sellanen tuli ajaessa mieleen, että mistä tämä ottaa tiedon nopeudesta?
                    Ja onko yleensäkään jotain nopeusanturia?
                    2bar...aahille soitin ja sanoi, että vaihdelaatikosta ottaa tiedon.
                    Onko näin?
                    Volvossa on toteutettu sillain, että jos nopeus anturi rikkoontuu niin sen jälkeen on ottaa tiedon abs antureilta.

                    Yritän sepostaa miten käyttäytyy.
                    Paikaltaan lähtiessä nykii. Kymmenen metrin ajon jälkeen alkaa käymään puhtaasti ja vedot ok.
                    Sitten toisinpäin. Ajan esim. matkanopeutta ja tulen risteykseen. N. 30-40 kmh nopeudessa laatikko ei enää tietenkään moottori jarrutus toimi. Silloin kierrokset aavistuksen korkeammalla ja tutina ei tunnu persauksissa.
                    Auto kun pysähtyy täysin niin silloin alkaa tutina.

                    Tämä viittais kovasti johonkin nopeus anturiin. Ajossa se ottaa abs antureiden kautta. Ja tyhjäkäynnillä pitäis ottaa esim. vaihdelaatikon kautta tiedon. MUTTA jos se anturi on viallinen niin tuleeko juuri tälläset oireet?
                    JOS kyseistä anturia ei ole niin ottaakohan tiedon sitten esim. kampuran anturin kautta. VAI onko kampuran anturi tarkoittettu vain sytystyksen lukemiseen?
                    Last edited by Luntti; 21-11-2009, 14:42.

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      Video: http://luntti.1g.fi/kuvat/Omia%20aut...a/740i+BMW.wmv

                      Comment

                      • Luntti
                        2Wheel Driver
                        • Jul 2003
                        • 5021
                        • Yka

                        Tämä alkoi illalla yllättäin käymään normaalisti.
                        Inpallla seurattiin pyttyjen toimintaa ja saavuttiin erääseen risteykseen. Niin sanoin Samppae39:lle että kohta alkaa käymään huonosti. Eipäs alkanutkaan.
                        Pysähdyttiin bussi pysäkille ja edelleen kävi kaikilla.
                        Suurin mitä tehtiin tyhjättiin adaptaatio. Tosin näitäkin on tyhjennetty aiemmin jo monesti.

                        Samppa e39 laittaa varmaan Inpalla otettuja kuvia.

                        Eli mitään vikaa ei löydetty koskaan. Illalla lopussa alkoi herjaan lambdaa, mutta se saattaa olla nyt tukossa kaikkien ongelmien jälkeen.
                        Mutta silti toimii normaalisti.

                        Vikahan voi palata milloin vain, joten jännityksellä seurataan.

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1660
                          • Vähäkyrö

                          Mulla on vaan se jännä että adaptaatioiden nollaus vaikuttaa auton käytökseen hyvinkin paljon, kannattaa kokeilla jos sattuisi käymään samoin.
                          Cell tuolla aiemmin kirjotti näin... Oiskohan tänään käyny samoin.

                          Mitenköhän nuo pdf:t sais linkitettyä tänne?

                          Tommosta vikaa löyty, ku tutkin ajon aikana vikakoodia:

                          E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                          -------------------------------------
                          Date: 11/23/09 17:21:01
                          ECU: DM528DS3
                          JobStatus: OKAY
                          Variant: DM528DS3
                          -------------------------------------------------------------
                          RESULT: 11 errors in error memory !
                          -------------------------------------------------------------
                          75 Katschaedigende Aussetzer Summenfehler
                          Error frequency : 3
                          Logistic counter: 40
                          Motordrehzahl 1040.00 /min
                          Lastsignal 6.35 ms
                          Motortemperatur 35.25 Gr C
                          Fehler aufgetreten vor 0.80 h
                          Maximalwert ueberschritten
                          Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
                          Abgasrelevanter Fehler MIL blinkt
                          Fehler momentan nicht vorhanden
                          sporadischer Fehler
                          -------------------------------------------------------------
                          63 Katschaedigende Aussetzer Zylinder 1
                          Error frequency : 3
                          Logistic counter: 40
                          Motordrehzahl 1040.00 /min
                          Lastsignal 6.35 ms
                          Motortemperatur 35.25 Gr C
                          Fehler aufgetreten vor 0.80 h
                          Maximalwert ueberschritten
                          Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
                          Fehler momentan nicht vorhanden
                          sporadischer Fehler
                          -------------------------------------------------------------
                          64 Katschaedigende Aussetzer Zylinder 2
                          Error frequency : 3
                          Logistic counter: 40
                          Motordrehzahl 1040.00 /min
                          Lastsignal 6.35 ms
                          Motortemperatur 35.25 Gr C
                          Fehler aufgetreten vor 0.80 h
                          Maximalwert ueberschritten
                          Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
                          Fehler momentan nicht vorhanden
                          sporadischer Fehler
                          -------------------------------------------------------------
                          62 Aussetzererkennung Summenfehler
                          Error frequency : 1
                          Logistic counter: 40
                          Motordrehzahl 1040.00 /min
                          Lastsignal 6.35 ms
                          Motortemperatur 35.25 Gr C
                          Fehler aufgetreten vor 0.80 h
                          Maximalwert ueberschritten
                          Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
                          Fehler momentan vorhanden
                          statischer Fehler
                          -------------------------------------------------------------
                          50 Aussetzererkennung Zylinder 1
                          Error frequency : 1
                          Logistic counter: 40
                          Motordrehzahl 1040.00 /min
                          Lastsignal 6.35 ms
                          Motortemperatur 35.25 Gr C
                          Fehler aufgetreten vor 0.80 h
                          Maximalwert ueberschritten
                          Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
                          Fehler momentan vorhanden
                          statischer Fehler
                          -------------------------------------------------------------
                          51 Aussetzererkennung Zylinder 2
                          Error frequency : 1
                          Logistic counter: 40
                          Motordrehzahl 1040.00 /min
                          Lastsignal 6.35 ms
                          Motortemperatur 35.25 Gr C
                          Fehler aufgetreten vor 0.80 h
                          Maximalwert ueberschritten
                          Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
                          Fehler momentan vorhanden
                          statischer Fehler
                          -------------------------------------------------------------
                          8 Aussetzer bei leerem Tank
                          Error frequency : 1
                          Logistic counter: 40
                          Motordrehzahl 1040.00 /min
                          Lastsignal 6.35 ms
                          Geschwindigkeit 5.00 km/h
                          Fehler aufgetreten vor 0.80 h
                          Maximalwert ueberschritten
                          Fehler momentan vorhanden
                          statischer Fehler
                          -------------------------------------------------------------
                          10 Lambdasonde vor KAT
                          Error frequency : 4
                          Logistic counter: 40
                          Motordrehzahl 3200.00 /min
                          Motortemperatur 75.75 Gr C
                          Sondenspannung vor KAT 0.46 V
                          Fehler aufgetreten vor 0.70 h
                          Signal fehlerhaft
                          Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
                          Fehler momentan vorhanden
                          sporadischer Fehler
                          -------------------------------------------------------------
                          209 Unbekannter Fehlerort
                          Error frequency : 0
                          Logistic counter: 0
                          0.00 [1]
                          0.00 [1]
                          0.00 [1]
                          Fehler aufgetreten vor -2342.50 h
                          Fehler momentan nicht vorhanden
                          statischer Fehler
                          -------------------------------------------------------------
                          0 --
                          Error frequency : 0
                          Logistic counter: 0
                          Warning: F_UW1_NR or F_UW1_TEXT don´t exist in result record 10 !
                          Warning: F_UW2_NR or F_UW2_TEXT don´t exist in result record 10 !
                          Warning: F_UW3_NR or F_UW3_TEXT don´t exist in result record 10 !
                          Warning: F_UW4_NR or F_UW4_TEXT don´t exist in result record 10 !
                          Fehler momentan nicht vorhanden
                          statischer Fehler
                          -------------------------------------------------------------
                          0 --
                          Error frequency : 0
                          Logistic counter: 0
                          Warning: F_UW1_NR or F_UW1_TEXT don´t exist in result record 11 !
                          Warning: F_UW2_NR or F_UW2_TEXT don´t exist in result record 11 !
                          Warning: F_UW3_NR or F_UW3_TEXT don´t exist in result record 11 !
                          Warning: F_UW4_NR or F_UW4_TEXT don´t exist in result record 11 !
                          Fehler momentan nicht vorhanden
                          statischer Fehler
                          ==============================
                          Sitte ku ne nollas, nii alko puskea koodia:

                          E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                          -------------------------------------
                          Date: 11/23/09 17:27:21
                          ECU: DM528DS3
                          JobStatus: OKAY
                          Variant: DM528DS3
                          -------------------------------------------------------------
                          RESULT: 2 errors in error memory !
                          -------------------------------------------------------------
                          10 Lambdasonde vor KAT
                          Error frequency : 1
                          Logistic counter: 80
                          Motordrehzahl 1560.00 /min
                          Motortemperatur 108.75 Gr C
                          Sondenspannung vor KAT 0.47 V
                          Fehler aufgetreten vor 0.00 h
                          Signal fehlerhaft
                          Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
                          Fehler momentan vorhanden
                          statischer Fehler
                          -------------------------------------------------------------
                          18 Lambdasonde vor KAT Bank 2
                          Error frequency : 1
                          Logistic counter: 40
                          Motordrehzahl 1520.00 /min
                          Motortemperatur 108.75 Gr C
                          Sondenspannung vor KAT 0.11 V
                          Fehler aufgetreten vor 0.00 h
                          Wert unplausibel
                          Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
                          Fehler momentan nicht vorhanden
                          statischer Fehler
                          ============================================
                          Noista eri pyttyjen smoothness palkeista saisin tänne kuvaa, kunhan pdf:t sais linkitettyä.

                          Noiden koodien jälkeen nollasin adaptaatioarvot ajossa ja ku seuraavan kerran pysähdyttiin, nii auto kävi hyvin ja kävi siitä eteenpäin.

                          Se arvojen nollaus oli se ratkaseva tekijä tässä, en olis muuten sitä tehnykkään
                          Tai sitte ei...

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Originally posted by Samppae39 View Post

                            Se arvojen nollaus oli se ratkaseva tekijä tässä, en olis muuten sitä tehnykkään
                            Jossain määrin uskoisin näin olevan. Väittäisin kuitenkin, että adaptaatioarvojen hilautuminen pieleen ja mahdollisesti siitä seuraavat sytytyshäiriöt ovat enemmän seuraus kuin syy. Se perimmäinen syy kiinnostaisi kovasti, ja vasta konerempan jälkeen näen omalta osalta vaikuttaako mekaaninen kuluma asiaan.

                            btw. tänään ajoin taas saman reitin matka-ajoa, mutta hieman kovemmalla keskinopeudella kuin viimeksi. Nollasin arvot juuri ennen lähtöä ja keskikulutuksessa oli eroa viime reissuun n. 0,8l, tankkaamalla laskettu (mahdollisesti jopa isompi ero, koska tuli pitkästä aikaa lorotettua tankki ihan piripintaan). Ihan törkeän isoja heittoja.
                            Last edited by Cell; 23-11-2009, 21:26.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Luntti
                              2Wheel Driver
                              • Jul 2003
                              • 5021
                              • Yka

                              Onko arvojen nollauksessa mitään taikaa, kun tänään(vahingossa) se tehtiin ajaessa?
                              Aiemmin tehty tallissa pelkät virrat päällä.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by Luntti View Post
                                Onko arvojen nollauksessa mitään taikaa, kun tänään(vahingossa) se tehtiin ajaessa?
                                Aiemmin tehty tallissa pelkät virrat päällä.
                                Tänään ero aiempiin on ollut myös se, että sulta on ollu lambdasäätö pois pelistä.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X