Originally posted by Osku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Noniin autona e36 325. Peräksi tulossa 3.0 M3 perä. Kardaanin ja vetarin laipat erona. välitys noissa sama. Vaihtoehtoja 2? vaihtaa lukko ja laakerit M3 perästä tohon 325 perään. Tai vaihtaa 325 perästä M3 perään kardaanin laippa. Ensimmäisen vaihtoehto on selvä homma. Jälkimmäinen kinnostaisi lähinnä, mutteriin ja akseliin merkki, mutteri auki, ja laippa vaihtoon? Onko laippa tiukassa? Laipat ilmeisesti samanlaiset m3 ja 325 välillä, erona vain kardaanin kiinnitys 4 vs. 6 pulttia?
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostNoniin autona e36 325. Peräksi tulossa 3.0 M3 perä. Kardaanin ja vetarin laipat erona. välitys noissa sama. Vaihtoehtoja 2? vaihtaa lukko ja laakerit M3 perästä tohon 325 perään. Tai vaihtaa 325 perästä M3 perään kardaanin laippa. Ensimmäisen vaihtoehto on selvä homma. Jälkimmäinen kinnostaisi lähinnä, mutteriin ja akseliin merkki, mutteri auki, ja laippa vaihtoon? Onko laippa tiukassa? Laipat ilmeisesti samanlaiset m3 ja 325 välillä, erona vain kardaanin kiinnitys 4 vs. 6 pulttia?
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View Post2,xx välityksille on oma lukko. Tämä eroaa mitoiltaan 3,xx/4,xx välityksien lukosta.
Eivätkä sovi ristiin.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Huomasin taannoin että E36 M3 Typ188 perässä oli lukkoyksikkö M14 pulteilla kiinni kun taasen perumallien Typ188 perässä(esim. E36 325) oli M12 pultit. Mulla oli nämä molemmat perät vierekkäin ilman takakantta. Tiedä sitten onko osat silti samoja kuitenkin, ja M12 pultissa vaan esim. on jonkinsortin ohjauskaulus tjsp. Itse en tiedä enempää ristiinsopivuudesta ym. kun en ole noita omia joutunut koskaan purkamaan.
Comment
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostHuomasin taannoin että E36 M3 Typ188 perässä oli lukkoyksikkö M14 pulteilla kiinni kun taasen perumallien Typ188 perässä(esim. E36 325) oli M12 pultit. Mulla oli nämä molemmat perät vierekkäin ilman takakantta. Tiedä sitten onko osat silti samoja kuitenkin, ja M12 pultissa vaan esim. on jonkinsortin ohjauskaulus tjsp. Itse en tiedä enempää ristiinsopivuudesta ym. kun en ole noita omia joutunut koskaan purkamaan.
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostMites kardaanin laipat?
Comment
-
-
Lisää tietoa.
Eilen ja edellispäivänä niputtelin Typ 188 periä, lähtökohtina 1kpl E32 730i lukkoperä 3.15 välityksellä, lukoton E36 328 cabrio 3.07 välityksellä (automaatista?) ja lukollinen 328 perä, välitys 2.jotain, mikä se nyt on.
Sekä 328 että 730 lukkoyksiköt olivat samanlaiset. Lukottoman tasauspyörästön lautaspyörän sijainti oli keskemmällä, jonka takia lukottomasta peräisin oleva 3.07 välitys ei sopinut kuin avoimeen tasauspyörästöön. Toisinsanoen 2.x ja 3.x välityksillä oli tasan sama tasauspyörästö, mutta lukollisessa eri lautaspyörä. Weird, huh?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tämän kun muistaa että....
Originally posted by Cell View PostLisää tietoa.
Eilen ja edellispäivänä niputtelin Typ 188 periä, lähtökohtina 1kpl E32 730i lukkoperä 3.15 välityksellä, lukoton E36 328 cabrio 3.07 välityksellä (automaatista?) ja lukollinen 328 perä, välitys 2.jotain, mikä se nyt on.
Sekä 328 että 730 lukkoyksiköt olivat samanlaiset. Lukottoman tasauspyörästön lautaspyörän sijainti oli keskemmällä, jonka takia lukottomasta peräisin oleva 3.07 välitys ei sopinut kuin avoimeen tasauspyörästöön. Toisinsanoen 2.x ja 3.x välityksillä oli tasan sama tasauspyörästö, mutta lukollisessa eri lautaspyörä. Weird, huh?
hammaskosketuksissa parhaaseen tulokseen käytettäessä ns. vanhoja osia.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostKun muistaa sellaisen periaatteen säännön että, aina pitäisi pinioninakselin ja lautaspyörän omana parinaan. Silloin myös päästään
hammaskosketuksissa parhaaseen tulokseen käytettäessä ns. vanhoja osia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLisää tietoa.
Eilen ja edellispäivänä niputtelin Typ 188 periä, lähtökohtina 1kpl E32 730i lukkoperä 3.15 välityksellä, lukoton E36 328 cabrio 3.07 välityksellä (automaatista?) ja lukollinen 328 perä, välitys 2.jotain, mikä se nyt on.
Sekä 328 että 730 lukkoyksiköt olivat samanlaiset. Lukottoman tasauspyörästön lautaspyörän sijainti oli keskemmällä, jonka takia lukottomasta peräisin oleva 3.07 välitys ei sopinut kuin avoimeen tasauspyörästöön. Toisinsanoen 2.x ja 3.x välityksillä oli tasan sama tasauspyörästö, mutta lukollisessa eri lautaspyörä. Weird, huh?
Kannattaako samalla vaihtaa jotain stefoja yms? Ne varmaankin menee paikalleen ilman shimmailun tarvetta?E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by Laakeri View PostMulla on vastaavan tapanen peräprojekti kohta edessä, huutavasta E34 Typ 188 perästä ois lukkoyksikkö joka olis tarkoitus laittaa E36 328:n avoimeen 2,93 välityksellä olevaan perään. Sopiiko tuo lukkoyksikkö suoraan tuohon perään? Mitään muuta ei siis tehdä kuin laiteta lukko, tuo 328 perä on kuitenkin vähän ajettu ja äänetön yksilö. Taitaa selvitä ilman hammaskosketus yms säätöjä?
Kannattaako samalla vaihtaa jotain stefoja yms? Ne varmaankin menee paikalleen ilman shimmailun tarvetta?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment