Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cook
    replied
    Originally posted by turbobliz View Post

    Riippuu vaihdelaatikosta hyvin pitkälti. Tuskin tulee laiskuus ongelmaksi GS6:lla tai jollain 8HP:lla, missä on joka tilanteeseen oikea pykälä silmässä. Vanhalla 4-pykäläisellä Getragilla on varmasti laiskan oloinen.
    Laatikkona on gs6-37bz

    Leave a comment:


  • Zetori4
    replied
    Originally posted by racing02 View Post

    Racingdiffsiltä löytyy https://racingdiffs.com/products/bmw...-k-e46-e39-e53

    , paitsi ei löytynytkään. Toi olikin pinionin setti.

    Tuolla taitais olla: https://www.aamannracing.eu/en/a/bmw...earing-kit-fag
    Tuolta viron puolelta olevat laakerit on 2mm hoikemmat. Ainakin ulkokehän paksuus vanhassa 14mm ja uudessa 12mm. että löytyyköhän mistään enää oikean kokoisia? Tai löytyykö jostain shimmi levyjä, kun tuntuu että nekin on kiven alla 188k perään

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Nämä on vähän fiilisjuttuja harrasteautossa, vetopyörästön häviö on suurempi mitä pidempi on välitys. Netistä löytyy hyviä laskureita mikä voi vähän auttaa valinnanteossa. Omaan makuun 3.15 perässä on hyvä kun renkaan halkaisija 65cm mutta kaipais 0.80 välityksen kutosvaihteeseen että olis mukavampi ajaa pidempäänkin moottoritietä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jep, riippuu aika monesta tekijästä. Mulla esim. on omassa e30 turbossa 2.65 perä ja se ei tunnu yhtään pitkältä. Ennemmin tunnustaa että sais olla vielä ylivaihde kutonen lootassa, ettei huutais matka-ajossa kierrokset niin.

    Leave a comment:


  • turbobliz
    replied
    Originally posted by cook View Post
    Minulla on nyt tuollainen m-factoryn lukkoyksikkö ja vaihtoehtoina välitys 2.93 tai 3.07. Kumpaa suosittelette asentamaan autoa on. Nyt on paikallaan 3.38 välityksellä muuttuuko auton käytös ”laiskaksi” kun perä harvenee jonkin verran. Toki autoa on piristetty hieman ahtimella ja se alkaa heräilemään jo siinä 2200-2300 kiepeillä, vai onko tämä kokeile ja pety hommia. Vai metsästääkö tuohon tiheämpään perään crowngear spacerin
    Riippuu vaihdelaatikosta hyvin pitkälti. Tuskin tulee laiskuus ongelmaksi GS6:lla tai jollain 8HP:lla, missä on joka tilanteeseen oikea pykälä silmässä. Vanhalla 4-pykäläisellä Getragilla on varmasti laiskan oloinen.

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Minulla on nyt tuollainen m-factoryn lukkoyksikkö ja vaihtoehtoina välitys 2.93 tai 3.07. Kumpaa suosittelette asentamaan autoa on. Nyt on paikallaan 3.38 välityksellä muuttuuko auton käytös ”laiskaksi” kun perä harvenee jonkin verran. Toki autoa on piristetty hieman ahtimella ja se alkaa heräilemään jo siinä 2200-2300 kiepeillä, vai onko tämä kokeile ja pety hommia. Vai metsästääkö tuohon tiheämpään perään crowngear spacerin
    Last edited by cook; 11-02-2025, 02:27.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post

    Petrolhead / Jarno Ojalehto noita jossain vaiheessa kasaili muillekin. En tiedä onko vielä tehnyt.
    Osku/Oskari Lehtinen Kouvolasta l. tämän topikin aloittajalta voineen kysyä ?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Olisiko hyviä vinkkejä ammattitaitoisesta kaverista kasaamaan torsen murikka typ188 z4 kuoriin? Mielellään Päijät-Hämeen / uusimaan alueelta.
    Petrolhead / Jarno Ojalehto noita jossain vaiheessa kasaili muillekin. En tiedä onko vielä tehnyt.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Olisiko hyviä vinkkejä ammattitaitoisesta kaverista kasaamaan torsen murikka typ188 z4 kuoriin? Mielellään Päijät-Hämeen / uusimaan alueelta.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Normi M8 8.8 kovuisia pultteja, 27Nm.

    Leave a comment:


  • pehwi
    replied
    Osaako joku sanoa paljonko on TYP188 poskilaakereiden laippojen pulttien kiristysmomentti?
    Last edited by pehwi; 27-01-2025, 22:31.

    Leave a comment:


  • Zetori4
    replied
    Originally posted by racing02 View Post

    Racingdiffsiltä löytyy https://racingdiffs.com/products/bmw...-k-e46-e39-e53

    , paitsi ei löytynytkään. Toi olikin pinionin setti.

    Tuolla taitais olla: https://www.aamannracing.eu/en/a/bmw...earing-kit-fag
    Kiitos

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by Zetori4 View Post
    Mistä löytyisi poskilaakerit 188k perään? ei ihan joka lähikaupasta löydy
    Racingdiffsiltä löytyy https://racingdiffs.com/products/bmw...-k-e46-e39-e53

    , paitsi ei löytynytkään. Toi olikin pinionin setti.

    Tuolla taitais olla: https://www.aamannracing.eu/en/a/bmw...earing-kit-fag
    Last edited by racing02; 13-01-2025, 09:55.

    Leave a comment:


  • Zetori4
    replied
    Mistä löytyisi poskilaakerit 188k perään? ei ihan joka lähikaupasta löydy

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Mobil vs600 ite käyttänyt, siinähän lukee purkin kyljessäkin että ”for bmw rear axle”. Lukkoperään tarkoitettu öljy ei sitten käy tuon tyyppisen tasauspyörästön kanssa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎