Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2027
    • Riihimäki

    #16
    Originally posted by Osku View Post
    Ongelmaksi muodostuu siis se että tuota kiristyskohtaa ei voi merkitä koska laippa vaihtuu,tiedä sitten onnistuuko jos merkkaa pelkän mutterin asennon akseliin nähden.
    Jos laipoissa ei ole mittaeroa yhtään niin en näe mitään ongelmaa tuossa etteikö onnistuisi
    Noin me on tehty noissa kilpurin perissä. Mittasin laipat työtömittatarkkuudella eikä mitään eroa huomannut. Mutteri sitten vaan merkkiin. Eipä noihin kauheita kilometrejä ole tullut, mutta ei kyllä mitään ongelmiakaan ole ollut.

    Comment

    • *makke*
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 884
      • Klaukkala

      #17
      Noniin autona e36 325. Peräksi tulossa 3.0 M3 perä. Kardaanin ja vetarin laipat erona. välitys noissa sama. Vaihtoehtoja 2? vaihtaa lukko ja laakerit M3 perästä tohon 325 perään. Tai vaihtaa 325 perästä M3 perään kardaanin laippa. Ensimmäisen vaihtoehto on selvä homma. Jälkimmäinen kinnostaisi lähinnä, mutteriin ja akseliin merkki, mutteri auki, ja laippa vaihtoon? Onko laippa tiukassa? Laipat ilmeisesti samanlaiset m3 ja 325 välillä, erona vain kardaanin kiinnitys 4 vs. 6 pulttia?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16421
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by *makke* View Post
        Noniin autona e36 325. Peräksi tulossa 3.0 M3 perä. Kardaanin ja vetarin laipat erona. välitys noissa sama. Vaihtoehtoja 2? vaihtaa lukko ja laakerit M3 perästä tohon 325 perään. Tai vaihtaa 325 perästä M3 perään kardaanin laippa. Ensimmäisen vaihtoehto on selvä homma. Jälkimmäinen kinnostaisi lähinnä, mutteriin ja akseliin merkki, mutteri auki, ja laippa vaihtoon? Onko laippa tiukassa? Laipat ilmeisesti samanlaiset m3 ja 325 välillä, erona vain kardaanin kiinnitys 4 vs. 6 pulttia?
        Käykö m3 lukko 325:n perään, molemmat typ 188 mutta eri numerolla varaosana ?

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #19
          Originally posted by jr66 View Post
          Käykö m3 lukko 325:n perään, molemmat typ 188 mutta eri numerolla varaosana ?
          2,xx välityksille on oma lukko. Tämä eroaa mitoiltaan 3,xx/4,xx välityksien lukosta.
          Eivätkä sovi ristiin.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Tuiske
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1441
            • Lempäälä

            #20
            Originally posted by jannmann View Post
            2,xx välityksille on oma lukko. Tämä eroaa mitoiltaan 3,xx/4,xx välityksien lukosta.
            Eivätkä sovi ristiin.
            Mutta eikös noissa kuitenki oo sama perävälitys :P
            Corvette C4 LT4 TURBO
            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

            Comment

            • Mörökölli
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 1735
              • Turku

              #21
              Huomasin taannoin että E36 M3 Typ188 perässä oli lukkoyksikkö M14 pulteilla kiinni kun taasen perumallien Typ188 perässä(esim. E36 325) oli M12 pultit. Mulla oli nämä molemmat perät vierekkäin ilman takakantta. Tiedä sitten onko osat silti samoja kuitenkin, ja M12 pultissa vaan esim. on jonkinsortin ohjauskaulus tjsp. Itse en tiedä enempää ristiinsopivuudesta ym. kun en ole noita omia joutunut koskaan purkamaan.
              www.nenifab.com

              Comment

              • *makke*
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 884
                • Klaukkala

                #22
                Originally posted by Mörökölli View Post
                Huomasin taannoin että E36 M3 Typ188 perässä oli lukkoyksikkö M14 pulteilla kiinni kun taasen perumallien Typ188 perässä(esim. E36 325) oli M12 pultit. Mulla oli nämä molemmat perät vierekkäin ilman takakantta. Tiedä sitten onko osat silti samoja kuitenkin, ja M12 pultissa vaan esim. on jonkinsortin ohjauskaulus tjsp. Itse en tiedä enempää ristiinsopivuudesta ym. kun en ole noita omia joutunut koskaan purkamaan.
                Mites kardaanin laipat?

                Comment

                • Mörökölli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 1735
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by *makke* View Post
                  Mites kardaanin laipat?
                  Jos tarkoitat että sopiiko ristiin, niin kyllä. Nuo on samat, eli perä sopii bolt-on.
                  www.nenifab.com

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16421
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by Tuiske View Post
                    Mutta eikös noissa kuitenki oo sama perävälitys :P
                    Juuh.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Lisää tietoa.

                      Eilen ja edellispäivänä niputtelin Typ 188 periä, lähtökohtina 1kpl E32 730i lukkoperä 3.15 välityksellä, lukoton E36 328 cabrio 3.07 välityksellä (automaatista?) ja lukollinen 328 perä, välitys 2.jotain, mikä se nyt on.

                      Sekä 328 että 730 lukkoyksiköt olivat samanlaiset. Lukottoman tasauspyörästön lautaspyörän sijainti oli keskemmällä, jonka takia lukottomasta peräisin oleva 3.07 välitys ei sopinut kuin avoimeen tasauspyörästöön. Toisinsanoen 2.x ja 3.x välityksillä oli tasan sama tasauspyörästö, mutta lukollisessa eri lautaspyörä. Weird, huh?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #26
                        Tämän kun muistaa että....

                        Originally posted by Cell View Post
                        Lisää tietoa.

                        Eilen ja edellispäivänä niputtelin Typ 188 periä, lähtökohtina 1kpl E32 730i lukkoperä 3.15 välityksellä, lukoton E36 328 cabrio 3.07 välityksellä (automaatista?) ja lukollinen 328 perä, välitys 2.jotain, mikä se nyt on.

                        Sekä 328 että 730 lukkoyksiköt olivat samanlaiset. Lukottoman tasauspyörästön lautaspyörän sijainti oli keskemmällä, jonka takia lukottomasta peräisin oleva 3.07 välitys ei sopinut kuin avoimeen tasauspyörästöön. Toisinsanoen 2.x ja 3.x välityksillä oli tasan sama tasauspyörästö, mutta lukollisessa eri lautaspyörä. Weird, huh?
                        Kun muistaa sellaisen periaatteen säännön että, aina pitäisi pinioninakselin ja lautaspyörän omana parinaan. Silloin myös päästään
                        hammaskosketuksissa parhaaseen tulokseen käytettäessä ns. vanhoja osia.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by 325E View Post
                          Kun muistaa sellaisen periaatteen säännön että, aina pitäisi pinioninakselin ja lautaspyörän omana parinaan. Silloin myös päästään
                          hammaskosketuksissa parhaaseen tulokseen käytettäessä ns. vanhoja osia.
                          Tottakai. Tarvetta sekoittamiseen ei pitäisikään tulla koskaan.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Laakeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 983
                            • Rovaniemi

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Lisää tietoa.

                            Eilen ja edellispäivänä niputtelin Typ 188 periä, lähtökohtina 1kpl E32 730i lukkoperä 3.15 välityksellä, lukoton E36 328 cabrio 3.07 välityksellä (automaatista?) ja lukollinen 328 perä, välitys 2.jotain, mikä se nyt on.

                            Sekä 328 että 730 lukkoyksiköt olivat samanlaiset. Lukottoman tasauspyörästön lautaspyörän sijainti oli keskemmällä, jonka takia lukottomasta peräisin oleva 3.07 välitys ei sopinut kuin avoimeen tasauspyörästöön. Toisinsanoen 2.x ja 3.x välityksillä oli tasan sama tasauspyörästö, mutta lukollisessa eri lautaspyörä. Weird, huh?
                            Mulla on vastaavan tapanen peräprojekti kohta edessä, huutavasta E34 Typ 188 perästä ois lukkoyksikkö joka olis tarkoitus laittaa E36 328:n avoimeen 2,93 välityksellä olevaan perään. Sopiiko tuo lukkoyksikkö suoraan tuohon perään? Mitään muuta ei siis tehdä kuin laiteta lukko, tuo 328 perä on kuitenkin vähän ajettu ja äänetön yksilö. Taitaa selvitä ilman hammaskosketus yms säätöjä?

                            Kannattaako samalla vaihtaa jotain stefoja yms? Ne varmaankin menee paikalleen ilman shimmailun tarvetta?
                            E34 S38B38
                            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                            2gen RAM 5.9 cummins

                            Comment

                            • *makke*
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 884
                              • Klaukkala

                              #29
                              Etulaippa vaihdettu M3 typ188 -> 325i typ188, laippojen mitat samat, mutteriin ja akseliin vaan merkki että tulee samaan momenttiin

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Originally posted by Laakeri View Post
                                Mulla on vastaavan tapanen peräprojekti kohta edessä, huutavasta E34 Typ 188 perästä ois lukkoyksikkö joka olis tarkoitus laittaa E36 328:n avoimeen 2,93 välityksellä olevaan perään. Sopiiko tuo lukkoyksikkö suoraan tuohon perään? Mitään muuta ei siis tehdä kuin laiteta lukko, tuo 328 perä on kuitenkin vähän ajettu ja äänetön yksilö. Taitaa selvitä ilman hammaskosketus yms säätöjä?

                                Kannattaako samalla vaihtaa jotain stefoja yms? Ne varmaankin menee paikalleen ilman shimmailun tarvetta?
                                Stefoilla ym. ei ole väliä, mutta tasauspyörästöpaketin vaihdon jälkeen pitää kyllä säätää. Jos siis tasauspyörästö nyt sopii. On niitä säätämättäkin heitetty paikalleen, mutta sitten arpa ratkaisee räjähtääkö se.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎