Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11092
    • Oulu

    #91
    Mulla on pdf:llä ohjeet miten onnistuu. Ja samat oheet pitäs löytyä TIS:stä. Ei mikään yksinkertainen operaatio, mutta tehtävissä.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #92
      Tuosta kun alat kahlaamaan vaihe kerrallaan:











      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • blueorange
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 404
        • suomi

        #93
        Originally posted by Dunky View Post
        Olisi ilmeisesti aika maukas perä "voimakkaaseen" autoon, olisi pitoa edes jollain vaihteella
        mikä on voimakas auto?600hv?paljonkohan tolla on suhteellista kulkua vaikka 8000 kierroksilla.löytys kyllä kun jaksa näpytellä.mielestäni jopa 325 vakio välitys on ihan helvetin pitkä vaikka ois tehookin.siinä oikean jalan alla on läpyskä jolla säädellään tehoo

        Comment

        • blueorange
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2010
          • 404
          • suomi

          #94
          Originally posted by blueorange View Post
          mikä on voimakas auto?600hv?paljonkohan tolla on teoreettista kulkua vaikka 8000 kierroksilla.löytys kyllä kun jaksa näpytellä.mielestäni jopa 325 vakio välitys on ihan helvetin pitkä vaikka ois tehookin.siinä oikean jalan alla on läpyskä jolla säädellään tehoo
          on sillä reilut 370 km/h 25 tuuman renkaan halkasijalla.

          Comment

          • voimapenari
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 30
            • Hyvinkää

            #95
            Sopiiko tuo e36 m3:sen lukkoperä kuorineen päivineen "heittämällä" e36 325:seen vai ei? Tarkoitan nyt siis laippoja ja kuorien kiinnityspisteitä. Sisuskalut ilmeisesti on samat typ188, kunhan puhutaan 3,xx välityksistä. 325 ja m3 vakiovälitys lienee sama 3,15. Sen tiedän että vanhat osat seuraavat aina "pareina" toisiaan sitten, kun ruvetaan purkamaan ja kokoomaan noita. Tosin Volvossa noita tuli heiteltyä ihan miten sattuu ja rannemomentilla ja aina on toiminu.
            E36 325 rataroskapönttö

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #96
              Originally posted by voimapenari View Post
              Sopiiko tuo e36 m3:sen lukkoperä kuorineen päivineen "heittämällä" e36 325:seen vai ei? Tarkoitan nyt siis laippoja ja kuorien kiinnityspisteitä. Sisuskalut ilmeisesti on samat typ188, kunhan puhutaan 3,xx välityksistä. 325 ja m3 vakiovälitys lienee sama 3,15. Sen tiedän että vanhat osat seuraavat aina "pareina" toisiaan sitten, kun ruvetaan purkamaan ja kokoomaan noita. Tosin Volvossa noita tuli heiteltyä ihan miten sattuu ja rannemomentilla ja aina on toiminu.
              3-litraisen M3:n perä menee kun vaihtaa pinjoniakselin laipan ja vetarien tumpit.
              3,2-litraisessa on eri perä, se ei käy.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • voimapenari
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 30
                • Hyvinkää

                #97
                Jotain tälläista käsitinkin. Piti vaan varmistaa. Eli sama minkä perän tässä hommaa, kun purkuhommiksi menee melko varmasti joka tapauksessa, ellei nyt jostain pamahda valmista lukollista e36 perää kuorineen ja sopivalla välityksellä. Saa tarjota jos löytyy.
                E36 325 rataroskapönttö

                Comment

                • Antsy
                  Newbiemmer
                  • Apr 2013
                  • 9
                  • Salo

                  #98
                  Koitin tuossa saada selkoo että voiko e32 730i:n typ 188 tasauspyörästön sisuskalut (lukon ja välityksen) heittää suoraan 323i: peränkuoriin!?
                  730i:n välitys on myyjän mukaan 3,23 ja meidän 323i:n välitys 2,93.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16427
                    • Asikkala

                    #99
                    Originally posted by Antsy View Post
                    Koitin tuossa saada selkoo että voiko e32 730i:n typ 188 tasauspyörästön sisuskalut (lukon ja välityksen) heittää suoraan 323i: peränkuoriin!?
                    730i:n välitys on myyjän mukaan 3,23 ja meidän 323i:n välitys 2,93.
                    Pitäisi onnistua bolt-on 188 -> 188.

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      Originally posted by Antsy View Post
                      Koitin tuossa saada selkoo että voiko e32 730i:n typ 188 tasauspyörästön sisuskalut (lukon ja välityksen) heittää suoraan 323i: peränkuoriin!?
                      730i:n välitys on myyjän mukaan 3,23 ja meidän 323i:n välitys 2,93.
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Pitäisi onnistua bolt-on 188 -> 188.
                      Tää koko ketjuhan on aloitettu juurikin tommosella projektilla :think

                      E34 perä E30 kuoriin,toki onhan noita vaihtoehtoja muitakin..
                      E32-->E36-->E34-->E30

                      Mutta E34/32 Perä ei taida mennä E36 heittämällä ?

                      Mun perä toimii vieläkin ei jollota tai muutakaan ja LUKKO pitää
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • Schutzstaffel
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 345
                        • Lounais-Suomi

                        Originally posted by Osku View Post
                        Tää koko ketjuhan on aloitettu juurikin tommosella projektilla :think

                        E34 perä E30 kuoriin,toki onhan noita vaihtoehtoja muitakin..
                        E32-->E36-->E34-->E30

                        Mutta E34/32 Perä ei taida mennä E36 heittämällä ?

                        Mun perä toimii vieläkin ei jollota tai muutakaan ja LUKKO pitää
                        Takakannethan ovat perissä pääsääntöisesti erilaiset. Niitä vaihtamalla sopii perät hyvin toisiin autoihin. Sitä en tiedä, onko perän kiinnityspulttien kohdat samat taka-akseliin. Itsellä on e36 välitys menossa e28.
                        Monta 80-luvun autoa

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Mulla on pdf:llä ohjeet miten onnistuu. Ja samat oheet pitäs löytyä TIS:stä. Ei mikään yksinkertainen operaatio, mutta tehtävissä.
                          Kiitoksia ohjeesta. Siinä näytti oleelliset olevan, lähinnä itseä mietitytti eniten toi poskilaakerien välys mutta sehän oli selostettu tossa aika tarkasti. Melko tarkka ohje kun pyöritysvastukselle on omat arvot riippuen laakerin merkistä ja siitä onko laippa-akselien tiivisteet uusittu..
                          En löytäny kaikkia ruuvien momentteja ja kiristysjärjestyksiä mutta ne nyt saa järkeä käyttämällä.
                          Originally posted by Osku View Post
                          Tää koko ketjuhan on aloitettu juurikin tommosella projektilla...

                          Mun perä toimii vieläkin ei jollota tai muutakaan ja LUKKO pitää
                          Just tämmönen tieto on hyödyllinen kun joku ensin kysyy, sitten viitsii homman jälkeen vielä kertoa että lähtikö toimimaan .

                          Mitä ainetta olette käyttäneet hammaskosketuksen tarkastamiseen? Toi yks korjausohje käskee käyttää mustetta tjs. Jos jotain muuta käytännön vinkkiä on kasaamiseen ni kertokaa toki.
                          Mun pitäs naittaa E34:n LSD-yksikkö (3,23 perästä) yhteen E36 3,46 välityksen kanssa ja koko komeus E30 kuoriin E36 takakannella. Jännä nähä miten käy.

                          EDIT: Linkitetään nyt tähän pari juttua jotka kyselemällä löyty:
                          Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

                          Last edited by petrolhead; 08-08-2013, 10:44.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11092
                            • Oulu

                            Vois melkeen laittaa sen ohjeen johonkin yleiseen jakoon tänne. Mulla kun ei oo tapana pihdata sitä vähäistä tietoa mitä mulla on.

                            EDIT siitäpä löytyy: http://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random+...inal_Drive.pdf Kantsii ladata suoraan itselle, kun ei ihan viimesen päälle toimi tuo kuvat.fi pdf katselu.

                            Itse aattelin kokeilla onnistuisko hammaskosketuksen katsominen semmosella oikeen tummaksi värjätyllä punasella vaseliinilla. Ainakin vois kuvitella että sillä onnistuu. Jossain välissä kun pitäs 3-4 perää naittaa yhteen uusilla laakereilla...
                            Last edited by Pazi88; 08-08-2013, 10:43.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1324
                              • Tornio

                              hammaskosketuksen merkkiväri !

                              Originally posted by petrolhead View Post

                              Mitä ainetta olette käyttäneet hammaskosketuksen tarkastamiseen? Toi yks korjausohje käskee käyttää mustetta tjs. Jos jotain muuta käytännön vinkkiä on kasaamiseen ni kertokaa toki.
                              Valkoinen Piitahna jota nörtit käyttää prossun ja jäähdytys elementin välissä tai
                              valkoinen lateksi maali 50 -50 öljyllä ohennettuna.
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              • Freak
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 2541
                                • .

                                Originally posted by e46touring View Post
                                Valkoinen Piitahna jota nörtit käyttää prossun ja jäähdytys elementin välissä tai
                                valkoinen lateksi maali 50 -50 öljyllä ohennettuna.
                                Erään huuhun mukaan joku olisi onnistuneesti käyttänyt toimissaan myös hammastahnaa.
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎