TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zetori4
    Newbiemmer
    • Jun 2023
    • 23
    • Tuusula

    #766
    Originally posted by racing02 View Post

    Racingdiffsiltä löytyy https://racingdiffs.com/products/bmw...-k-e46-e39-e53

    , paitsi ei löytynytkään. Toi olikin pinionin setti.

    Tuolla taitais olla: https://www.aamannracing.eu/en/a/bmw...earing-kit-fag
    Kiitos

    Comment

    • pehwi
      Newbiemmer
      • Dec 2023
      • 5
      • Suomi

      #767
      Osaako joku sanoa paljonko on TYP188 poskilaakereiden laippojen pulttien kiristysmomentti?
      Last edited by pehwi; 27-01-2025, 22:31.

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2072
        • Riihimäki

        #768
        Normi M8 8.8 kovuisia pultteja, 27Nm.

        Comment

        • lassiv
          BTCF Member
          • Nov 2015
          • 313
          • Lahti

          #769
          Olisiko hyviä vinkkejä ammattitaitoisesta kaverista kasaamaan torsen murikka typ188 z4 kuoriin? Mielellään Päijät-Hämeen / uusimaan alueelta.

          ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3429
            • Kotka

            #770
            Originally posted by lassiv View Post
            Olisiko hyviä vinkkejä ammattitaitoisesta kaverista kasaamaan torsen murikka typ188 z4 kuoriin? Mielellään Päijät-Hämeen / uusimaan alueelta.
            Petrolhead / Jarno Ojalehto noita jossain vaiheessa kasaili muillekin. En tiedä onko vielä tehnyt.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16604
              • Asikkala

              #771
              Originally posted by Skarpa View Post

              Petrolhead / Jarno Ojalehto noita jossain vaiheessa kasaili muillekin. En tiedä onko vielä tehnyt.
              Osku/Oskari Lehtinen Kouvolasta l. tämän topikin aloittajalta voineen kysyä ?

              Comment

              • cook
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 382
                • Piilossa

                #772
                Minulla on nyt tuollainen m-factoryn lukkoyksikkö ja vaihtoehtoina välitys 2.93 tai 3.07. Kumpaa suosittelette asentamaan autoa on. Nyt on paikallaan 3.38 välityksellä muuttuuko auton käytös ”laiskaksi” kun perä harvenee jonkin verran. Toki autoa on piristetty hieman ahtimella ja se alkaa heräilemään jo siinä 2200-2300 kiepeillä, vai onko tämä kokeile ja pety hommia. Vai metsästääkö tuohon tiheämpään perään crowngear spacerin
                Last edited by cook; 11-02-2025, 02:27.

                Comment

                • turbobliz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1016
                  • e-suomi

                  #773
                  Originally posted by cook View Post
                  Minulla on nyt tuollainen m-factoryn lukkoyksikkö ja vaihtoehtoina välitys 2.93 tai 3.07. Kumpaa suosittelette asentamaan autoa on. Nyt on paikallaan 3.38 välityksellä muuttuuko auton käytös ”laiskaksi” kun perä harvenee jonkin verran. Toki autoa on piristetty hieman ahtimella ja se alkaa heräilemään jo siinä 2200-2300 kiepeillä, vai onko tämä kokeile ja pety hommia. Vai metsästääkö tuohon tiheämpään perään crowngear spacerin
                  Riippuu vaihdelaatikosta hyvin pitkälti. Tuskin tulee laiskuus ongelmaksi GS6:lla tai jollain 8HP:lla, missä on joka tilanteeseen oikea pykälä silmässä. Vanhalla 4-pykäläisellä Getragilla on varmasti laiskan oloinen.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11227
                    • Oulu

                    #774
                    Jep, riippuu aika monesta tekijästä. Mulla esim. on omassa e30 turbossa 2.65 perä ja se ei tunnu yhtään pitkältä. Ennemmin tunnustaa että sais olla vielä ylivaihde kutonen lootassa, ettei huutais matka-ajossa kierrokset niin.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1793
                      • Pk-seutu

                      #775
                      Nämä on vähän fiilisjuttuja harrasteautossa, vetopyörästön häviö on suurempi mitä pidempi on välitys. Netistä löytyy hyviä laskureita mikä voi vähän auttaa valinnanteossa. Omaan makuun 3.15 perässä on hyvä kun renkaan halkaisija 65cm mutta kaipais 0.80 välityksen kutosvaihteeseen että olis mukavampi ajaa pidempäänkin moottoritietä.
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Zetori4
                        Newbiemmer
                        • Jun 2023
                        • 23
                        • Tuusula

                        #776
                        Originally posted by racing02 View Post

                        Racingdiffsiltä löytyy https://racingdiffs.com/products/bmw...-k-e46-e39-e53

                        , paitsi ei löytynytkään. Toi olikin pinionin setti.

                        Tuolla taitais olla: https://www.aamannracing.eu/en/a/bmw...earing-kit-fag
                        Tuolta viron puolelta olevat laakerit on 2mm hoikemmat. Ainakin ulkokehän paksuus vanhassa 14mm ja uudessa 12mm. että löytyyköhän mistään enää oikean kokoisia? Tai löytyykö jostain shimmi levyjä, kun tuntuu että nekin on kiven alla 188k perään

                        Comment

                        • cook
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 382
                          • Piilossa

                          #777
                          Originally posted by turbobliz View Post

                          Riippuu vaihdelaatikosta hyvin pitkälti. Tuskin tulee laiskuus ongelmaksi GS6:lla tai jollain 8HP:lla, missä on joka tilanteeseen oikea pykälä silmässä. Vanhalla 4-pykäläisellä Getragilla on varmasti laiskan oloinen.
                          Laatikkona on gs6-37bz

                          Comment

                          Working...
                          X