Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    #76
    Pari tuhatta litraa on nyt palanut raakaa re85:sta e34 525i (m50) turbossa. Ohjelmaan muutettu (verrattuna aiempaan turbo-ohjelmaan) +30% polttoainetta ja 5 astetta ennakkoa. Eipä toimivuudessa juurikaan ole eroa bensaan. -30 pakkasiltakin lähti suht ongelmitta käyntiin ilman lämmitystäkin. Roikan nokasta lähtikin "kuin palmun alta".

    Kaikki polttoainepumpusta suuttimille asti on täysin vakiota.

    Comment

    • humala
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 739
      • Kemi

      #77
      Originally posted by Maza View Post
      Pari tuhatta litraa on nyt palanut raakaa re85:sta e34 525i (m50) turbossa. Ohjelmaan muutettu (verrattuna aiempaan turbo-ohjelmaan) +30% polttoainetta ja 5 astetta ennakkoa. Eipä toimivuudessa juurikaan ole eroa bensaan. -30 pakkasiltakin lähti suht ongelmitta käyntiin ilman lämmitystäkin. Roikan nokasta lähtikin "kuin palmun alta".

      Kaikki polttoainepumpusta suuttimille asti on täysin vakiota.
      Edittiä.. Ei sittenkään mitään tuossahan olikin jo et raakaa e85:sta tankissa.. Kuinkas porukka on päässyt tohon vakio ruiskuboxiin käsiksi ja pystyykö sitä miten muuttamaan ( ohjelmistot)? Vai häätyykö megasquirtti asentaa autoon?
      Last edited by humala; 03-04-2012, 08:15.
      E70 X5 3.0d -07
      E39 530da touring -99
      ex: E36 325i sedan -93

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #78
        Originally posted by 599gtb View Post
        bmw 735ia e32 muutaminen e85 mitä vaatii? (kestääkö paikat?):think
        Originally posted by MrBubbles View Post
        letkut ja pumppu vaihtoon niin eiköhän se mee.
        tai sitten vain puolet viinaa tankkiin ja hanaa:

        Last edited by ankkuli; 03-04-2012, 08:25.
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11203
          • Oulu

          #79
          <OT>
          jotku pelkää ajella e10:llä ja täällä tyypit innoissaan tunkemassa re85:sta tankkiin

          </OT>

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #80
            Originally posted by Pazi88 View Post
            <OT>
            jotku pelkää ajella e10:llä ja täällä tyypit innoissaan tunkemassa re85:sta tankkiin

            </OT>
            Hahhhaaa samaa mietin. Toisessa topicissa kauhea raivoaminen e10 vastaan. Lisää kulutusta 2l satasella. Täällä laitetaan puolet, eikä kulutus juuri muutu.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #81
              Originally posted by kmn View Post
              Jos tuntuu, että vedot on tallessa ja kaikki toimii muutenkin ihan normaalisti, niin siltikin varmaan (?) voi "seokset olla hieman mitä sattuu".
              Seokset on mitä sattuu niillä alueilla millä ei lambdakorjaukset vaikuta ollenkaan tai riittävästi, eli esimerkiksi käynnistykset ja kylmärikastukset, niissä ne ongelmatkin tulee jos on tullakseen. Ei se kone siihen hajoa joka tapauksessa, vaikka pelkkä etanoli voi nopeuttaa männänrenkaiden, venttiiliohjurien ym kulumista. Ainakin teoriassa, erot kulumisnopeudessa on vähän kysymysmerkki kun erot ei ole niin merkittäviä että olis helppo sormella osoittaa.

              Vakiosuuttimet ei välttämättä riitä jos haluaa säätää etanolille. Orkkisruiskujakin saa tosiaan säädettyä, boschille löytyy enemmän säätäjiä ja halvemmalla kuin siemensille.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6023
                • Sipoo

                #82
                Originally posted by Cell View Post
                Seokset on mitä sattuu niillä alueilla millä ei lambdakorjaukset vaikuta ollenkaan tai riittävästi, eli esimerkiksi käynnistykset ja kylmärikastukset, niissä ne ongelmatkin tulee jos on tullakseen. Ei se kone siihen hajoa joka tapauksessa, vaikka pelkkä etanoli voi nopeuttaa männänrenkaiden, venttiiliohjurien ym kulumista. Ainakin teoriassa, erot kulumisnopeudessa on vähän kysymysmerkki kun erot ei ole niin merkittäviä että olis helppo sormella osoittaa.

                Vakiosuuttimet ei välttämättä riitä jos haluaa säätää etanolille. Orkkisruiskujakin saa tosiaan säädettyä, boschille löytyy enemmän säätäjiä ja halvemmalla kuin siemensille.
                Tarkoitat siis, että esim kylmäkäynnistyksessä, tai lappu lattiassa päästellessä voipi mennä laihalle? :think

                Tuon RE85 muutoksen aion teettää joka tapauksessa, eli vastaavalla tavalla, kuin Mazalla säädetään moottorinohjaus sopivaksi.

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Hahhhaaa samaa mietin. Toisessa topicissa kauhea raivoaminen e10 vastaan. Lisää kulutusta 2l satasella. Täällä laitetaan puolet, eikä kulutus juuri muutu.
                Haha, no kokeilemalla se selviää. Viime viikolla oli parhaillaan 95E10 ja 98E5 välillä hintaeroa kahden aseman välillä (samaa ketjua vielä) parhaimmillaan 21 senttiä. Tuolloin tankkasin tasan varmasti 95E10:ä - ensimmäisen kerran sitten E10:n markkinoille tulemisen jälkeen..

                EDIT: Onkos kukaan käyttänyt RE85 muutoksen tai lantrauksen jälkeen autoa päästömittauksessa ja tuleeko sieltä mitään järkeviä lukemia?
                Last edited by kmn; 03-04-2012, 13:15.

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • *makke*
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 885
                  • Klaukkala

                  #83
                  Originally posted by Cell View Post
                  Vakiosuuttimet ei välttämättä riitä jos haluaa säätää etanolille. Orkkisruiskujakin saa tosiaan säädettyä, boschille löytyy enemmän säätäjiä ja halvemmalla kuin siemensille.
                  Tietoja mahdollisista säätäjistä jakoon vaa, Harinen nyt ainakin tekee.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #84
                    Laihalle voi mennä käynnistyksissä ym. mutta ei se mitään muuta haittaa kuin ettei välttämättä meinaa aluksi käydä. Jos auto toimii normaalisti ni antaa ronttosta vaan ja antaa lambdan korjata kunnes käy säädättämässä.

                    Oiskohan motestilla onnistunut säätö :think Googlea googlea...

                    Itse tekisin niin, että laskisin paljonko etanolia pitää syöttää enemmän kuin bensaa. Sitten skaalaisi suuttimet ja soon siinä, ei tartte säädätellä ellei halua lisätehoa ennakon nostamisesta.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Mörökölli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 1735
                      • Turku

                      #85
                      Velipojan turbosaappiin(aero) tehtiin viime viikolla etanoliohjelma, ja ihan oikeastaan vahingossa... Tuo kun meni jonkin yksityisen spesialistin luo tarkistuttamaan että onko purkissa vakio-ohjelma, ja kaveri kysyi että pannaanko samalla jotain, kun on lotja kerran jo otettu käsittelyyn.. 10minuuttia siinä taisi mennä, hintaa oli parin ruokakassin verran ja autoon tuli rekyyliä ihan pirusti lisää. Kyseinen heppu taisi olla noita tehnyt melkoisen monta ja ajeli itsekin alkkomahoolilla. Kuuleman mukaan ei ole yhteenkään vaihtanut mitään linjaston osia, ja ajellut jo pitkään. Pitäsköhän tollanen sukkula itsellekin käyttikseksi... hmmm, ei prkl taida ihan pystyä ajamaan tollasella.

                      Ei taida onnistua ihan noin pienellä vaivalla ja sijoituksella Bmw:hen vielä. Eikä varmaan ole lupaa odottaa ihan samanlaisia tehonlisiä vaparikutosesta, vaikka vaikuttaahan se sytkäennakko toki siinäkin..
                      www.nenifab.com

                      Comment

                      • Mörökölli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 1735
                        • Turku

                        #86
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Hahhhaaa samaa mietin. Toisessa topicissa kauhea raivoaminen e10 vastaan. Lisää kulutusta 2l satasella. Täällä laitetaan puolet, eikä kulutus juuri muutu.

                        Tuskin ne samat kaverit on, täällä on aika monta käyttäjää? Ja se kulutuksen muuttumisen määritteleminen kannattaa suhteuttaa litkun hintaan. Raisiossa noissa litkuissa oli eilen yli 70sentin hintaero.
                        www.nenifab.com

                        Comment

                        • Pasi_K
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 686
                          • Tyrnävä

                          #87
                          Pystyykö joku suomalainen viriguru tms. muokkaamaan softaa M52TU koneeseen?

                          Tai onnistuuko sytkän aikaistaminen millään kikkailulla? Nuo bensan rikastusboksit ei paljoa maksa mutta sytkän säätöön ei äkkiseltään mitään löytynyt?

                          Tuohon kakkoskulkineeseen päivitin E85 softan ja toistaiseksi vetää suun virneeseen
                          Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                          Tsekkaa myytävät osat tästä

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #88
                            Ammutaan nyt vaikka tähän topikkiin.

                            525i 1991.

                            Onko siellä Siemens vai Bosch ja vai voiko olla kumpi tahansa?

                            (Tiedän, katsomalla se selviäisi, mutta joutuisin hiitämään ja tekemään lumityöt niin kysyn mieluummin. Suksetkin ovat kalliita eikä lumikenkiäkään saa edullisesti.)

                            Onko ero niinkin looginen, että vanos=Siemens?

                            Onko kumpikaan flashattavissä suoraan boksiin vai vaativatko joka tapauksessa fyysisen lastun valmistamisen?
                            Last edited by Rocla; 08-04-2012, 22:21.
                            Olli.

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              #89
                              Originally posted by Rocla View Post
                              Ammutaan nyt vaikka tähän topikkiin.

                              525i 1991.

                              Onko siellä Siemens vai Bosch ja vai voiko olla kumpi tahansa?

                              (Tiedän, katsomalla se selviäisi, mutta joutuisin hiitämään ja tekemään lumityöt niin kysyn mieluummin. Suksetkin ovat kalliita eikä lumikenkiäkään saa edullisesti.)

                              Onko ero niinkin looginen, että vanos=Siemens?

                              Onko kumpikaan flashattavissä suoraan boksiin vai vaativatko joka tapauksessa fyysisen lastun valmistamisen?
                              bosch
                              ei
                              veikkaan fyysisen lastun valmistamista
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                #90
                                Originally posted by Tonton View Post
                                bosch
                                ei
                                veikkaan fyysisen lastun valmistamista
                                Siemens ms41 olisi ohjelmoitavissa kotona, noh sitten pitänee keksiä jotain muuta jatkossa.
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X