memebuy23buy

m50 järjetön kulutus ja savuttaminen / KUNNOSSA!! #129

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6023
    • Sipoo

    #91
    Originally posted by Cell View Post
    Mittasitteko jännitettä suuttimen liittimestä maata vasten vai niiden pinnien väliltä?

    Kun suuttimen liittimen ottaa irti, voi mitata suuttimen kelan resistanssin ja siten varmistaa että se on sähköisesti kunnossa.
    Jännitettä suuttimen liittimesta maata vasten. Pinnien väliltä lähinnä vain "piipattiin" ja todettiin, että vitosmuksissa menee signaali läpi auton ollessa sammuksissa, muissa ei. Tarkistan vielä uudestaan tuon itse suuttimen, kun en nyt muista mitä sieltä saatiin irti..

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #92
      Tuo teidän tapa mitata suuttimien toiminta mietityttää edelleen. Siis oliko teillä suuttimen piuha irti, ja laitoitte virtamittarin aina ohjausboksille menevän piuhan(maadoitus) ja suuttimen pinnin väliin ja +12V piuhan ja suuttimen toisen pinnin väliin hyppyjohto, jolloin yleismittarin näytöllä näkyi "että jotain tapahtuu"? Vai mittasitteko piuha suuttimessa paikoillaan liittimen takapuolelta pinnien juuresta jännitteen, vai miten mittaus tapahtui?

      Kun moottorinohjaus maadoittaa suuttimen tyhjäkäynnillä, on virtapiikin pituus/suuttimen aukioloaika muutamia millisekunteja, ja epäilen, että yleismittarilla ei tätä pulssia kovin selvästi näe. Edelleen suosittelen sitä ledillä kokeilua. Hommaat vaikka leditaskulampun, josta patterit pois ja kontaktipintoihin + ja - piuhat oikein päin kiinni. Toiset päät sit suuttimen liittimen takapuolelle. Lamppu kannattaa olla useampiledinen versio, ettei ota niin helposti itteensä 12 voltin jännitteestä.

      Edit: Cell olikin nopeempi...
      Last edited by O-Peksi; 22-03-2010, 15:16.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7035
        • Uusikaupunki

        #93
        Eli olette mitanneet suuttimen kelan kick-backia käytännössä, kelan magneettikentän luhistuminen nostaa ohjausjohtimen jännitettä maahan nähden. Poikkeava tulos yhdestä tarkoittaa vasta sitä, ettei suutin toimi syystä x. Se voi olla jatkuvasti auki tai se voi olla aukeamatta kokonaan.

        Mittaamalla suuttimen pinnien välistä jännitettä, näet tuleeko ohjausta. Jatkuva 12v pinnien välillä tarkoittaa että suutinta pidetään auki jatkuvasti, trankku sökö boksista tai eculle menevän johdon kuori puhki ja ottaa kiinni runkoon.

        Pätkivä 12v tarkoittaa että ohjaus tulee normaalisti. Suutin voi olla silti avautumatta jos sen kela on poikki (liitin irti ja mittaa pinnien välinen resistanssi) tai jatkuvasti auki jos se on mekaanisesti jumissa.

        Jos suuttimen pinnien välillä on jatkuva 12v, irrota ecun liitin ja mittaa suuttimen ohjausjohtimen ja maan välinen resistanssi tai piippaa, kumpi vaan. Jos ei yhteyttä, johtosarja ei ole oikosulussa maihin -> ecu vaihtoon.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6023
          • Sipoo

          #94
          Originally posted by Cell View Post
          Eli olette mitanneet suuttimen kelan kick-backia käytännössä, kelan magneettikentän luhistuminen nostaa ohjausjohtimen jännitettä maahan nähden. Poikkeava tulos yhdestä tarkoittaa vasta sitä, ettei suutin toimi syystä x. Se voi olla jatkuvasti auki tai se voi olla aukeamatta kokonaan.

          Mittaamalla suuttimen pinnien välistä jännitettä, näet tuleeko ohjausta. Jatkuva 12v pinnien välillä tarkoittaa että suutinta pidetään auki jatkuvasti, trankku sökö boksista tai eculle menevän johdon kuori puhki ja ottaa kiinni runkoon.

          Pätkivä 12v tarkoittaa että ohjaus tulee normaalisti. Suutin voi olla silti avautumatta jos sen kela on poikki (liitin irti ja mittaa pinnien välinen resistanssi) tai jatkuvasti auki jos se on mekaanisesti jumissa.

          Jos suuttimen pinnien välillä on jatkuva 12v, irrota ecun liitin ja mittaa suuttimen ohjausjohtimen ja maan välinen resistanssi tai piippaa, kumpi vaan. Jos ei yhteyttä, johtosarja ei ole oikosulussa maihin -> ecu vaihtoon.
          kiitos oikein kattavasta vastauksesta!

          eli ymmärsinkö oikein: Pitäisi mitata suuttimen liittimien välistä jännitettä. Jos jatkuva 12v, niin maadottaa kokoajan, eli ottaa joko piuha runkoon, tai ecu maadottaa virheellisesti jatkuvasti. Jos katkova virta, niin ohjaus toimii ja suutin rikki tai jumissa. Jos ei mitään eloa, niin ecu ei maadota lainkaan?

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7035
            • Uusikaupunki

            #95
            Originally posted by kmn View Post
            eli ymmärsinkö oikein: Pitäisi mitata suuttimen liittimien välistä jännitettä. Jos jatkuva 12v, niin maadottaa kokoajan, eli ottaa joko piuha runkoon, tai ecu maadottaa virheellisesti jatkuvasti. Jos katkova virta, niin ohjaus toimii ja suutin rikki tai jumissa. Jos ei mitään eloa, niin ecu ei maadota lainkaan?
            Joo, eli siis tutkittavassa suuttimessa kun on kaks pinniä niin niistä mitataan suoraan, eikä maata vasten.

            Jos ei mitään eloa niin vaihtoehtona on myös että piuha poikki ecu - suutin väliltä. Vertaa kuitenkin tulosta muihin, jos yleismittari ei vaikka ehdi mukaan ja näyttää nollaa jatkuvasti.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6023
              • Sipoo

              #96
              Originally posted by Cell View Post
              Joo, eli siis tutkittavassa suuttimessa kun on kaks pinniä niin niistä mitataan suoraan, eikä maata vasten.

              Jos ei mitään eloa niin vaihtoehtona on myös että piuha poikki ecu - suutin väliltä. Vertaa kuitenkin tulosta muihin, jos yleismittari ei vaikka ehdi mukaan ja näyttää nollaa jatkuvasti.
              Okei, mittailtu taas ja vitosesta ei edelleenkään saada mitään eloa ulos. Ja nyt mitattiin kyllä suoraa suuttimen liittimestä - ei maata vasten. Muiden kohdalla kyllä vilisteli jotain lukemia about sekunnin välein (eli niin nopeasti, kuin miittari perässä pysyy), mutta vitosessa ei mitään.

              Maata vasten kun mittaa, niin vitosmukin matkustamon puoleiseen piuhaan tulee kyllä virta tasainen about 12v, mutta toiseen näytti tasaisesti nollaa, tai 0,01 tjsp.. Eli suomeksi ei mitään eloa. Edelleen, muissa toimi "normaalisti" eli ensimäiseen tulee tasaiset 12v ja toiseen vaihtelee hurjasti.

              Yritettiin "piipata" myös johtosarja, mutta tuntui, että signaali tulee joka suuttimen joka liittimestä joka helvetin pinniin, mitä boxin liittimestä löytyy.. Noh, ei tietenkään ihan jokaiseen, mutta eniveis.. Eli ei mitään tolkkua saatu tuolla, muutakuin että virta kulkee kyllä.

              EDIT: Varaosahaun kautta löytyi parit suuttimet, pistinpä kyselyä Jaloselle. Eli ostan pois yhden, jos löytyy ja testaan sillä. Ei maksa niin paljoa, etteikö tuota voisi sijoittaa kokeiluksi..
              Last edited by kmn; 22-03-2010, 18:50.

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • sleepertuning
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 662
                • Kotka

                #97
                Laita 5w parkkipolttimo niihin suuttimen johtoihin tietenkin johtosarjan päähän, suuttimen tilalle.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7035
                  • Uusikaupunki

                  #98
                  Originally posted by kmn View Post
                  Maata vasten kun mittaa, niin vitosmukin matkustamon puoleiseen piuhaan tulee kyllä virta tasainen about 12v, mutta toiseen näytti tasaisesti nollaa, tai 0,01 tjsp.. Eli suomeksi ei mitään eloa. Edelleen, muissa toimi "normaalisti" eli ensimäiseen tulee tasaiset 12v ja toiseen vaihtelee hurjasti.
                  Boksilta ei siis tule ohjausta. Suuttimen voi lopullisesti testata irrottamalla suuttimesta sähköt ja mittaamalla suoraan suuttimen pinneistä vastuksen. Jos resistanssi on jotain 16ohm paikkeilla, on suutin sähköisesti ehjä. Kuulostais vaan aika selvältä peliltä.

                  Yritettiin "piipata" myös johtosarja, mutta tuntui, että signaali tulee joka suuttimen joka liittimestä joka helvetin pinniin, mitä boxin liittimestä löytyy.. Noh, ei tietenkään ihan jokaiseen, mutta eniveis.. Eli ei mitään tolkkua saatu tuolla, muutakuin että virta kulkee kyllä.
                  Tuota mittausta varten pitää suuttimien liittimet irroittaa, et voi mitata jos ne on paikallaan vaan tulokset on just tommosta että tuntuis kaikki olevan yhteydessä.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6023
                    • Sipoo

                    #99
                    Originally posted by Cell View Post
                    Tuota mittausta varten pitää suuttimien liittimet irroittaa, et voi mitata jos ne on paikallaan vaan tulokset on just tommosta että tuntuis kaikki olevan yhteydessä.
                    Tämäkin oli vain aivan mutua, että näin pitäisi olla. Epävarmana mittailtiin kuitenkin. Mut hyvä, mitataan vielä tuo suutin suoraa johtosarja irrotettuna, jotta saadaan siitäkin varmistus.

                    EDIT: niin ja vaikka samalla itse johtimet, kun kerran on muutenkin liittimet jo irti..
                    Last edited by kmn; 23-03-2010, 05:42.

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8283
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by kmn View Post
                      Tämäkin oli vain aivan mutua, että näin pitäisi olla. Epävarmana mittailtiin kuitenkin. Mut hyvä, mitataan vielä tuo suutin suoraa johtosarja irrotettuna, jotta saadaan siitäkin varmistus.

                      EDIT: niin ja vaikka samalla itse johtimet, kun kerran on muutenkin liittimet jo irti..
                      jos saat suuttimesta jonkin järkevän resistanssiarvon niin seuraava askel on mitata suuttimien resistanssit johtosarjan läpi eli DME:n releen kannan pinniin nro. 2, (releen jalka nro. 37 menee tähän pinniin) mittarin toinen johto ja toisella mitataan DME:n liittimestä pinnit 3,5,4,33,31 ja 32 (suuttimet 1,2,3,4,5 ja 6) jokaisesta mittauksesta pitäisi löytyä sama resistanssi n. 1Ω toleranssilla..
                      jos tässä mittauksessa näyttää kaikki samaa resistanssia, vika on itse DME:ssä ja jos pinnin 31 (suutin 5) kohdalla näyttää ääretöntä tai satoja ohmeja niin vika on johtosarjassa
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6023
                        • Sipoo

                        Originally posted by peto2 View Post
                        jos saat suuttimesta jonkin järkevän resistanssiarvon niin seuraava askel on mitata suuttimien resistanssit johtosarjan läpi eli DME:n releen kannan pinniin nro. 2, (releen jalka nro. 37 menee tähän pinniin) mittarin toinen johto ja toisella mitataan DME:n liittimestä pinnit 3,5,4,33,31 ja 32 (suuttimet 1,2,3,4,5 ja 6) jokaisesta mittauksesta pitäisi löytyä sama resistanssi n. 1Ω toleranssilla..
                        jos tässä mittauksessa näyttää kaikki samaa resistanssia, vika on itse DME:ssä ja jos pinnin 31 (suutin 5) kohdalla näyttää ääretöntä tai satoja ohmeja niin vika on johtosarjassa
                        Hetkinen, nyt en ole kyllä varma ymmärsinkö lainkaan.. Varmistetaanpa vielä käsitinkö ihan oikein, etten raportoi tänne sitten ihan puutaheinää..

                        Itse mittauksesta:
                        - Eli DME:n jonkun releen jalka nro 37 menee DME:n pinniin 2, joka sinäänsä ei ole minulle relevantti tieto - vai onko?
                        - Suuttimien resistanssi johtosarjan läpi mitataan tuon DME:n pinnin 2 ja DME:n liittimmen pinnien 3, 5, 4, 33, 31 ja 32 välillä --> Mittarin toinen johto kiinni DME:n pinniin nro 2 ja sitten toisella käydään läpi nuo DME:n liittimen pinnit 3, 5, 4, 33, 31 ja 32.
                        - Tämän lisäksi mitataan resistanssi vielä suoraa suuttimen pinneistä johtosarja irroitettuna, jotta vamistetaan, että suutin on sähköisesti ehjä.

                        Mittauksen tuloksista:
                        - Resistanssi pitäisi olla noin 16Ω mitattuna suuttimen pinneistä
                        - Jos mitatessa resistanssia johtosarjan läpi näyttää samaa resistanssia joka pinnistä (3, 5, 4, 33, 31 ja 32), on vika DME:ssä ja jos pinnin 31 kohdalla näyttää mitä sattuu, niin johtosarja on paska.

                        Eikö tällöin myös johtosarjan läpi mitattuna, tai suuttimen pinneistä mitattuna pitäisi saada tällöin sama 16Ω resistanssi?

                        Tarkentavana kysymyksenä vielä se, että eikös pinnit lasketa ylärivistä vasemmalta oikealle luettuna boxista, eli liittimestä päinvastaisessa järjestyksessä? Jossain muistan nähneeni kuvan tästä, mutta en nyt löydä sitä..

                        Isot kiitokset jeesistä jengille tähän saakka!

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8283
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by kmn View Post
                          Hetkinen, nyt en ole kyllä varma ymmärsinkö lainkaan.. Varmistetaanpa vielä käsitinkö ihan oikein, etten raportoi tänne sitten ihan puutaheinää..

                          Itse mittauksesta:
                          - Eli DME:n jonkun releen jalka nro 37 menee DME:n pinniin 2, joka sinäänsä ei ole minulle relevantti tieto - vai onko?
                          - Suuttimien resistanssi johtosarjan läpi mitataan tuon DME:n pinnin 2 ja DME:n liittimmen pinnien 3, 5, 4, 33, 31 ja 32 välillä --> Mittarin toinen johto kiinni DME:n pinniin nro 2 ja sitten toisella käydään läpi nuo DME:n liittimen pinnit 3, 5, 4, 33, 31 ja 32.
                          - Tämän lisäksi mitataan resistanssi vielä suoraa suuttimen pinneistä johtosarja irroitettuna, jotta vamistetaan, että suutin on sähköisesti ehjä.

                          Mittauksen tuloksista:
                          - Resistanssi pitäisi olla noin 16Ω mitattuna suuttimen pinneistä
                          - Jos mitatessa resistanssia johtosarjan läpi näyttää samaa resistanssia joka pinnistä (3, 5, 4, 33, 31 ja 32), on vika DME:ssä ja jos pinnin 31 kohdalla näyttää mitä sattuu, niin johtosarja on paska.

                          Eikö tällöin myös johtosarjan läpi mitattuna, tai suuttimen pinneistä mitattuna pitäisi saada tällöin sama 16Ω resistanssi?

                          Tarkentavana kysymyksenä vielä se, että eikös pinnit lasketa ylärivistä vasemmalta oikealle luettuna boxista, eli liittimestä päinvastaisessa järjestyksessä? Jossain muistan nähneeni kuvan tästä, mutta en nyt löydä sitä..

                          Isot kiitokset jeesistä jengille tähän saakka!
                          DME:n rele on ihan tavallinen rele, antaa virran itse DME:lle, laatikon ohjausboksille, polttoainepumpun releelle ja mikä tällä kertaa tärkeintä, jokaiselle suuttimelle. löytyy joko DME:n vierestä tai sulakeboksista kuskinpuolelta (nyt ei muista). eli se rele irti kannasta ja jos kannassa ei lue pinninumeroita niin releestä löytyy numerointi, katsot vain mihin reikään se 37 menee niin olet löytänyt pinnin 2.

                          itse DME:n liittimessä on numerot että ne kyllä löytää.. loppu menikin ihan oikein..
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • sleepertuning
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 662
                            • Kotka

                            Eli jos olet mitannut kaikki suuttimet erikseen suoraan suuttimen liittimestä ja kaikki ok, mittaa ne seuraavaksi johtosarjan läpi.

                            Tosin en ymmärrä mistä tuo pinni 2 on keksitty, se näyttäis olevan tyhjäkäyntiventtiilin ohjaus tai maadoitus. Pinnit 26 sekä 54 pitäis mennä suuttimiin, eli jompi kumpi noista, sekä edellämainitut 3, 5, 4, 33, 31 ja 32 siitä motronicin liittimestä.

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8283
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by sleepertuning View Post
                              Eli jos olet mitannut kaikki suuttimet erikseen suoraan suuttimen liittimestä ja kaikki ok, mittaa ne seuraavaksi johtosarjan läpi.

                              Tosin en ymmärrä mistä tuo pinni 2 on keksitty, se näyttäis olevan tyhjäkäyntiventtiilin ohjaus tai maadoitus. Pinnit 26 sekä 54 pitäis mennä suuttimiin, eli jompi kumpi noista, sekä edellämainitut 3, 5, 4, 33, 31 ja 32 siitä motronicin liittimestä.
                              DME:n releen kannasta menee tyhjäkäyntiventtiilille plussa ja tyhjäkäyntiventtiililtä menee johto x DME:lle pinni kakkoseen mutta siitä ei mitata mitään vaan sieltä releen kannasta
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • kmn
                                Moderator
                                • May 2009
                                • 6023
                                • Sipoo

                                Originally posted by peto2 View Post
                                DME:n rele on ihan tavallinen rele, antaa virran itse DME:lle, laatikon ohjausboksille, polttoainepumpun releelle ja mikä tällä kertaa tärkeintä, jokaiselle suuttimelle. löytyy joko DME:n vierestä tai sulakeboksista kuskinpuolelta (nyt ei muista). eli se rele irti kannasta ja jos kannassa ei lue pinninumeroita niin releestä löytyy numerointi, katsot vain mihin reikään se 37 menee niin olet löytänyt pinnin 2.

                                itse DME:n liittimessä on numerot että ne kyllä löytää.. loppu menikin ihan oikein..
                                Ach so, kiitos.

                                EDIT: fuck, ei toiminut kuvalinkitys bmwblogista.. Kokeillaas tällä: Eli rele 2 "System (main) Relay" - oisko se toi?

                                If you like to fix your BMW E36 electrical issues which normally happen very often and you don’t like to visit electricians almost all the time, then you must have the BMW E36 fuse box diagram. These diagrams can come in handy especially if your window regulator relay goes bad. The fuse box diagram […]
                                Last edited by kmn; 23-03-2010, 12:10.

                                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                                --
                                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                                Comment

                                Working...
                                X