Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lep1
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 396
    • Keminmaa

    OT mistäs tuo mega ruuta kannattais tilata ?
    e46 330xia 00
    e3 3.0Sa 77
    e30 325i 89 cabrio
    e30 320i 88
    e32 735iL 88
    e30 318is 90
    e28 520i 86
    e30 320i 89

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      Originally posted by Lep1 View Post
      OT mistäs tuo mega ruuta kannattais tilata ?
      Taitaa tällä hetkellä olla helpoin ja luotettavin tuolta: http://www.mega-efi.fi/

      On ns. virallista tavaraa (DIYautotunen tuotteet) ja ei tarvi itse stressata tullien yms. kanssa.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Ansis
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 38
        • Helsinsky

        Onkos kellään tuota plug&pray megaa käytössä? Menneekö oikeasti heittämällä paikoilleen?
        E34 535

        Comment

        • FroZ
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 298
          • jkl

          Originally posted by Ansis View Post
          Onkos kellään tuota plug&pray megaa käytössä? Menneekö oikeasti heittämällä paikoilleen?
          Ei ihan vastaa kysymykseen, mutta osui silmään kun googlettelin. Vakio ecu vs plug and pray megasquirtti stock koneessa... ero aika hyvä loppupeleistä

          -> http://www.youtube.com/watch?v=chhzV2O3nEA
          Last edited by FroZ; 29-04-2010, 21:51.

          Comment

          • pamppu16
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 75
            • Kontiolahti

            siis nyt vielä kerran rautalangasta, amatööri kun olen tän megan kanssa..

            -eli itsellä aikomus laittaa "hall-anturi,orkkis triggeripyörä 60-2" joten toimiiko tuo setti nyt hyvin vai vieläkö tarvitsen muuta?!?!

            -Mitkä piuhat tuohon hall-anturiin tulee (3-napainen) ja missä järjestyksessä, siinä on luvut 1,2 ja 3 eli mikä piuha mihin..?!

            tossa on nyt pari kuvaa, nii voi viisaimmat katsoo mitä toi mega nyt sitten niinkuin sisältää ja viel kuva siit hall-anturista..






            [IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/J%C3%A4rjestelm%C3%A4nvalvoja/Omat%20tiedostot/Omat%20kuvatiedostot/Kuva/Kuva%20032.jpg[/IMG]
            [IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/J%C3%A4rjestelm%C3%A4nvalvoja/Omat%20tiedostot/Omat%20kuvatiedostot/Kuva/Kuva%20032.jpg[/IMG][IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/J%C3%A4rjestelm%C3%A4nvalvoja/Omat%20tiedostot/Omat%20kuvatiedostot/Kuva/Kuva%20032.jpg[/IMG]

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              Originally posted by pamppu16 View Post
              kuva siit hall-anturista..
              onko tuo se anturi: http://kimmoboehm.suntuubi.com/?cat=5&img=59

              Ei toimi Honeywellin 1GT101DC-anturi bemarin alkuperäisen 60-2 triggerikiekon kanssa piste.

              Sulla pitää olla joko M52-motin hall-anturi tai vr-anturi ja edelleenkin suosittelen mieluummin bemarin orggis vr-anturia ja muunninpiiriä jonka voi ostaa valmiina mega-efi nimisestä verkkokaupasta
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Yhdistetty 9 topikkia aiheesta M20 moottorin ahtaminen. Nauttikaa tiedon määrästä.
                EDIT: korjaan , 13 topikkia yhdistelty ja tiedon löytymisen helpottamiseksi heitetty iänvanhoja ot-viestejä pois..

                Jarno
                Last edited by petrolhead; 09-09-2012, 15:57.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • anttiroisto
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 91
                  • kalajoki

                  turbo moottorin kasaukseen osakesto tietoja.

                  kummat männät kestää enemmä m50 b25 vai m20 b25?
                  onko m50 b20 ja m20 b20 kiertokanget saman pituiset? ja kummat kestävämmät?

                  moottori siis m20. kumpi kansi parempi aateltuna b25, b20 aateltuna poraamista?

                  sitten ois hakusessa m21 b24 kampi akseli vai käykö muistaki diisseleistä?
                  kun kaverilla olis b omegan moottori yli määräsenä?
                  käyttis
                  e46 touring 320d

                  projectit

                  -e28 520 -83

                  Exät:
                  E30 318 -88
                  E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
                  e34 525-88, 518 -92
                  e39 530d m-sport touring -01

                  Comment

                  • 300
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 83

                    Onko normaalia ,etta alipaine on tyhjäkäynnillä matala -0,2bar? Johtuuko nokasta z58 turbo?
                    Normisti luokkaa 0,6..

                    Comment

                    • Jukka81
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 1176

                      Originally posted by 300 View Post
                      Onko normaalia ,etta alipaine on tyhjäkäynnillä matala -0,2bar? Johtuuko nokasta z58 turbo?
                      Normisti luokkaa 0,6..
                      Meinaatko 20kpa vai 80kpa?

                      Mulla vakionokalla oli n.40kpa tyhjäkäynti, ja Z45turbolla n.65kpa.

                      Btw. ootko mitannu tuon nokan asteita, ja millä nostoilla?
                      -E30 325i M-TechII Turbo
                      -E39 528iA M-Sport
                      -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Originally posted by 300 View Post
                        Onko normaalia ,etta alipaine on tyhjäkäynnillä matala -0,2bar? Johtuuko nokasta z58 turbo?
                        Normisti luokkaa 0,6..
                        On normaalia. Usein rajuilla nokilla se jää matalaksi.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • 300
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 83

                          Originally posted by Jukka81 View Post
                          Meinaatko 20kpa vai 80kpa?

                          Mulla vakionokalla oli n.40kpa tyhjäkäynti, ja Z45turbolla n.65kpa.

                          Btw. ootko mitannu tuon nokan asteita, ja millä nostoilla?
                          En tiedä noista kpa mitään..Tyhjäkäynti hestecin mukaan -0,20 bar tai kilo kumpi se nyt onkaan.

                          En ole mitannut asteita..

                          Comment

                          • turbobliz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1002
                            • e-suomi

                            Eiköhän se ole 80kpa. Hessu käyttää vaan tuollaista "epätieteellistä" tapaa ilmoittaa paine. 20kpa voisi olla moottorijarrulla.

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by turbobliz View Post
                              Eiköhän se ole 80kpa. Hessu käyttää vaan tuollaista "epätieteellistä" tapaa ilmoittaa paine. 20kpa voisi olla moottorijarrulla.
                              Kyllä tuo -0.2kg/cm² (n.-20kPa) on ihan normaali lukema tyhjäkäynnillä tuollaisella nokalla.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Kyllä tuo -0.2kg/cm² (n.-20kPa) on ihan normaali lukema tyhjäkäynnillä tuollaisella nokalla.
                                Meinaatko, että imee tyhjiön imusarjaan? Kyllähän se lukema on 80kPa = -0.2bar. Normaali ilmanpaine on käsittääkseni 100kPa, jos fysiikan lait ei ole muuttuneet sitten viimesilmäyksen.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎