Originally posted by TuKeZii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia
Collapse
X
-
Originally posted by TuKeZii View PostE: enkä mittaillut siis ole tarkkaan, vertailin vaan paikallaan olevia ja uusia veivejä. Näyttävät selkeesti 5mm lyhyemmiltä nuo mitkä siellä olivatkin jo, kuin nuo mitkä ostin foorumilta. Voi toki olla että joku on sinne vaihtanu b20 veivit jotka on 130mm? Oli merkintöjä tehty noihin paikallaan oleviin veiveihin. Mutta jatketaan tutkimista taas kun kerkeää!Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Osaako kukaan autaa tämmösessä tilanteessa:
Kasattiin tuo m20 turbo kone nippuun, uudet venttiilit, ohjurit ja kumit tuli laitettua kanteen, no eka ajokerralla huohotti aika paljon vaikka mitään kauheita vetoja ei tullu tehtyä. no sit auto seiso pari päivää ja kävin uudestaan ajamassa nii kas kummaa ei huohottanut normaalia enempää.
Tänään taas kävin ajamassa ja aluks toimi niiku piti, sit sammutin auton ja lähdin uudestaan jatkamaan nii jumalaton huohotus alko taas..???:think
Mistähän tämmönen voi johtua?
Comment
-
-
Originally posted by liha_ville View PostMistähän tämmönen voi johtua?sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMitä sille alakerralle on tehty vai onko mitään? Kun aikanaan hajotin erään volvon (turbo) koneen niin se teki samaa että välillä huohotteli ja välillä ei. Kun moottorin aukaisi niin männänrengasvälit oli kaikki kappaleina -> nakutus tappoi moottorin. Jos se pata on nakuttanut niin melko varmasti männissä on jälkiä.
No tuo huohotus ei enää haittaa ku kiertokanki tuli eilen lohkosta läpi.
eihän tässä alkais kasamaan uutta konetta
Comment
-
-
Originally posted by liha_ville View PostNo tuo huohotus ei enää haittaa ku kiertokanki tuli eilen lohkosta läpi.
eihän tässä alkais kasamaan uutta konetta
Suurin osa näistä lukijoista luulee että kun laittaa solmun kylkeen ja soppaa lisää niin auto lentää kuuhun.
Se on turha luulo.
"been there done that"sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Liha_villellä meni pieleen ainakin tuossa M52-veivejä käyttäessä. Tuossa vielä vertailun vuoksi M50B25 non-vanos -veivi ja oikealla M52B28-veivi:
M50B25-veivissä vähän spesiaali yläsilmä, mut helaa lukuunottamatta vakio.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostOpitko mitään?
Suurin osa näistä lukijoista luulee että kun laittaa solmun kylkeen ja soppaa lisää niin auto lentää kuuhun.
Se on turha luulo.
"been there done that"
Nyt kun kasaan koneen uudestaan nii se tullaan tekemään ilman mitään kiirettä ja ajatuksen kanssa
Comment
-
-
Millanen puristussuhde tulee, kun on m50 nonvanos männät+kanget, vakio kampura ja vakiopahvi? Eli elring pahvi tulossa, tarvitseeko ottaa korjauskoko 2.05mm vai onko alkuperäinen 1.75 ihan riittävä?
Lohkosta ja kannesta ajettu taso joten vähän tavaraa niistäkin lähtenyt!
98 bensalla tullaan todennäköisesti ajamaan, koska ei taida 525cc suuttimet riittää kovin pitkälle re85 käytössä?
Voiko vakio bensatankkia käyttää re85 kanssa vai sulaako se? Entä kuinka pitkälle tuollainen msd 22225 pumppu riittää etanolilla?
Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta toivottavasti joku jaksaa vastaillaex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....
Comment
-
-
Originally posted by TuKeZii View PostMillanen puristussuhde tulee, kun on m50 nonvanos männät+kanget, vakio kampura ja vakiopahvi? Eli elring pahvi tulossa, tarvitseeko ottaa korjauskoko 2.05mm vai onko alkuperäinen 1.75 ihan riittävä?
Lohkosta ja kannesta ajettu taso joten vähän tavaraa niistäkin lähtenyt!
98 bensalla tullaan todennäköisesti ajamaan, koska ei taida 525cc suuttimet riittää kovin pitkälle re85 käytössä?
Voiko vakio bensatankkia käyttää re85 kanssa vai sulaako se? Entä kuinka pitkälle tuollainen msd 22225 pumppu riittää etanolilla?
Ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta toivottavasti joku jaksaa vastailla
525cc riittää etanolilla ehkä n.350hvE34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
Kertokaahan vanhat ja viisaat m20 miehet: Purkasin menneellä viikolla yhden m20 kiukaan ja vastaan tuli tälläinen ongelma: runkolaakeri pukit olivat niiden osoittamien numeroiden perusteella ihan ristiin asennettu... jotenka kaipaisin vastausta, että pitääkö pukkien oltava nureroiden osoittamassa järjestyksessä, jakopäästä laskien? ja olinpa myös niin tyhmä että nyppäsin triggeri pyörän irti merkistsemättä että missä asennossa sen kuului olla joten, onko pyörän asennolla mitään väliä? Kiitos vastauksesta jo etukäteenEx: bmw 520i m20 e34
Ex: ford probe 2.2 tic
Ex: bmw 520i touring m50 e34
Ex: bmw 530da e39
Ex: V8 väyrynen
bmw 325i e36 käyttis
bmw 525i turbo projekti
Comment
-
-
Originally posted by ^Ketko^ View PostKertokaahan vanhat ja viisaat m20 miehet: Purkasin menneellä viikolla yhden m20 kiukaan ja vastaan tuli tälläinen ongelma: runkolaakeri pukit olivat niiden osoittamien numeroiden perusteella ihan ristiin asennettu... jotenka kaipaisin vastausta, että pitääkö pukkien oltava nureroiden osoittamassa järjestyksessä, jakopäästä laskien? ja olinpa myös niin tyhmä että nyppäsin triggeri pyörän irti merkistsemättä että missä asennossa sen kuului olla joten, onko pyörän asennolla mitään väliä? Kiitos vastauksesta jo etukäteen
Itse ainakin kasasin nuo samaan järjestykseen.
Triggeripyörässä pitäisi olla pieni reikä joka tulee kampiakselissa olevaa tappia vasten, eli tuota ei periaatteessa pitäisi saada väärään asentoon... :think
Comment
-
Comment