Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MR_piikki
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 1318
    • Pori

    Auttakaa nyt miestä mäessä!
    Boxi tuli korjauksesta, uusi boschin hukkakipinäpuola(023) ostettu, kahdella ehjällä sytkämoduulilla koitettu, johtosarja tarkastettu ja huomenna vaihdetaan vielä uusi virtalukon pohjakin, kun ei tunnu mikään auttavan..
    Eli vika seuraava:
    Alkuun kävi vain 4 pytyllä, ei saatu 6 käymään ollenkaan, tämän jälkeen boxi korjaukseen ja antoi kahdelle parille kipinän edelleen, nyt ei sitäkään, eli ei tule ollenkaan kipinää, moduuli ei enää edes lämpene (ts. tuntuu että ei tule sinne edes virtaa). Onko boxissa nyt vieläkin vikaa vaikka Laitilan kaveri väitti, että on kunnossa ja testattu MS2 slimsquirt kyseessä. Ideat täysin loppu
    Jos vika on boxissa ei viitsisi taas maksella tyhjästä korjauksesta!!!
    Gas or ass, no free rides

    F10 520d lci
    E36 325 ahdistettu.

    Comment

    • Jannuhuoleton
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 72
      • Tre

      Megan karttaa...

      Megan karttojen kanssa ongelmia eli auto käy liian rikkaalla. Tyhjäkäynti käy hyvin mutta afr n.10 eli bensaa menee... Kasuuttaessa vähän paranee.
      Olisko jollain laittaa toimivia karttoja että voisi vähän vertailla?

      Auto m20b25 2.7, holset hx40super, kireämpi nokka, suuttimet 547(?), megasquirt1 v2.2.

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by Jannuhuoleton View Post
        Megan karttojen kanssa ongelmia eli auto käy liian rikkaalla. Tyhjäkäynti käy hyvin mutta afr n.10 eli bensaa menee... Kasuuttaessa vähän paranee.
        Olisko jollain laittaa toimivia karttoja että voisi vähän vertailla?

        Auto m20b25 2.7, holset hx40super, kireämpi nokka, suuttimet 547(?), megasquirt1 v2.2.
        Maksa tunerstudion lisenssi ja käytä autotunea niin ei tarvitse pitkään hieroa että on kohdallaan. Ohjelmassa on varsin hyvä AFR-karttapohja valmiina. Sulla kuitenkin on laajakaistalambda kun näät että seos huitelee kympissä?

        Edit: jos tyhjäkäynnillä on afr 10 tai alle niin pienennä nyt heti req fuelia 2-3ms ja siitä 1ms portain niin pitkään että afr on 13-14
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • Jannuhuoleton
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 72
          • Tre

          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Maksa tunerstudion lisenssi ja käytä autotunea niin ei tarvitse pitkään hieroa että on kohdallaan. Ohjelmassa on varsin hyvä AFR-karttapohja valmiina. Sulla kuitenkin on laajakaistalambda kun näät että seos huitelee kympissä?

          Edit: jos tyhjäkäynnillä on afr 10 tai alle niin pienennä nyt heti req fuelia 2-3ms ja siitä 1ms portain niin pitkään että afr on 13-14

          Tuo req fuel oli 5.6 ja kun sitä vähensi niin tilanne pysyi samana tai sitten lakkas käymästä. Ja afr sitkeesti tasan 10...

          Comment

          • mazajns
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 511
            • Joensuu

            Originally posted by Jannuhuoleton View Post
            Tuo req fuel oli 5.6 ja kun sitä vähensi niin tilanne pysyi samana tai sitten lakkas käymästä. Ja afr sitkeesti tasan 10...
            Onko sulla megaan kytketty ollenkaan sitä laajakaistaa? Vai katsotko tuota afr:ää erillisestä mittarista. Muutama "viallinen" boksi on ollut joissa afr sekoilee omiaan kierroksien ja kaiken tahtiin vaikka minkäänlaista anturia ei ole edes kytketty... : ) Piirilevyn putsaus auttaa kummasti tähän.

            Comment

            • Jannuhuoleton
              Bimmer Rookie
              • Oct 2011
              • 72
              • Tre

              Originally posted by mazajns View Post
              Onko sulla megaan kytketty ollenkaan sitä laajakaistaa? Vai katsotko tuota afr:ää erillisestä mittarista. Muutama "viallinen" boksi on ollut joissa afr sekoilee omiaan kierroksien ja kaiken tahtiin vaikka minkäänlaista anturia ei ole edes kytketty... : ) Piirilevyn putsaus auttaa kummasti tähän.
              Kyllä tuossa on aem laajakaista kytkettynä megaan. tuijottelen toki tuon lambdan mittarista.

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by Jannuhuoleton View Post
                Tuo req fuel oli 5.6 ja kun sitä vähensi niin tilanne pysyi samana tai sitten lakkas käymästä. Ja afr sitkeesti tasan 10...
                Suuttimet vuotaa tai sitten suuttimien ohjaus on jatkuvasti maissa tai megan suuttimien ohjainfetit tai -piiri on rikki.

                Tarkasta kytkennät ja testaa mega stimulaattorilla.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Jannuhuoleton
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 72
                  • Tre

                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  Suuttimet vuotaa tai sitten suuttimien ohjaus on jatkuvasti maissa tai megan suuttimien ohjainfetit tai -piiri on rikki.

                  Tarkasta kytkennät ja testaa mega stimulaattorilla.

                  Suuttimet on uudenkarheat eli ne tuskin vuotaa? Kun kaasuttaa ja nostaa jalan kaasulta afr menee siksi aikaa kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille 13-14 lukuiin, mutta heti takaisin 10 kun on tyhjäkäynnissä. Voiskohan se sitten olla tuo suutimien ohjauksen maa mikä on vaivana? Eli antaako ne silloin täydet bensaa läpi kokoajan?

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by Jannuhuoleton View Post
                    Suuttimet on uudenkarheat eli ne tuskin vuotaa? Kun kaasuttaa ja nostaa jalan kaasulta afr menee siksi aikaa kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille 13-14 lukuiin, mutta heti takaisin 10 kun on tyhjäkäynnissä. Voiskohan se sitten olla tuo suutimien ohjauksen maa mikä on vaivana? Eli antaako ne silloin täydet bensaa läpi kokoajan?
                    Mikähän mahtaa olla suuttimien merkki ja malli? Savuaako se kone erityisen paljon? kympin lukemat afr-arvossa tarkoittaa sitä että pakokaasu kirvelee silmiä vaikka auto on pihalla. Bensaa menee tolkuttomasti läpi. Öljyissäkin voi haista bensa jos on paljon jo pyöritelty.

                    Jos suuttimien ohjaus on päällä kokoajan tai suuttimienohjauspiuhat maissa niin suuttimista tulee bensaa sen mitä ne pystyy tuottamaan.

                    Req fuelin pienentämisen/suurentamisen pitää muuttaa käyntiä ja afr-lukua. Jos se ei vaikuta mitenkään niin silloin vikaa pitää lähteä etsimään muualta kuin asetuksista...

                    Ja lue manuaali!
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • Jannuhuoleton
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 72
                      • Tre

                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Mikähän mahtaa olla suuttimien merkki ja malli? Savuaako se kone erityisen paljon? kympin lukemat afr-arvossa tarkoittaa sitä että pakokaasu kirvelee silmiä vaikka auto on pihalla. Bensaa menee tolkuttomasti läpi. Öljyissäkin voi haista bensa jos on paljon jo pyöritelty.

                      Jos suuttimien ohjaus on päällä kokoajan tai suuttimienohjauspiuhat maissa niin suuttimista tulee bensaa sen mitä ne pystyy tuottamaan.

                      Req fuelin pienentämisen/suurentamisen pitää muuttaa käyntiä ja afr-lukua. Jos se ei vaikuta mitenkään niin silloin vikaa pitää lähteä etsimään muualta kuin asetuksista...

                      Ja lue manuaali!

                      Suuttimet on ford racingin, tyyppiä en muista, jotkin n.500cc.
                      Savua nimenomaan tulee sitten reilusti, puskee bensaa läpi. Kyllä se vaikuttaisi ettei vika ole asetuksissa vaan nimenomaan tuolla suutinpuolella, varmaankin. Tuo req fuelin muuttelu ei vaikuttanut afr arvoon.
                      Piuhojen kimppuun siis...

                      Comment

                      • TuKeZii
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 79
                        • Hämeenlinna

                        Sellasta kyselisin, miten toimisi ja millaisiin tehoihin pääsisi näillä:

                        m20b25 lohko
                        m50b25 nonvanos männät + veivit (140mm??)
                        525cc suuttimet
                        vakio kannentiiviste
                        ms1 v2.2

                        e: Ja onko kellään kokemusta tälläsistä laakereista, ei vaikuta kovin kalliilta: http://www.janicolracing.fi/tuote/ki...20-m50-m52-787 ja samanmerkkiset runkolaakerit
                        Last edited by TuKeZii; 15-09-2013, 12:32.
                        ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

                        Comment

                        • grab_
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 2839
                          • Uusimaa

                          Originally posted by TuKeZii View Post
                          Sellasta kyselisin, miten toimisi ja millaisiin tehoihin pääsisi näillä:

                          m20b25 lohko
                          m50b25 nonvanos männät + veivit (140mm??)
                          525cc suuttimet
                          vakio kannentiiviste
                          ms1 v2.2

                          e: Ja onko kellään kokemusta tälläsistä laakereista, ei vaikuta kovin kalliilta: http://www.janicolracing.fi/tuote/ki...20-m50-m52-787 ja samanmerkkiset runkolaakerit
                          Riippuu aikapaljon ahtimesta yms..kannentiiviste ehdottomasti parempaan..seuraavaksi taitaa suuttimet jäädä pieneks..mutta kyllä varmaan 300-350 lukeemiin pääsis..
                          Ei mitään kerrottavaa

                          Comment

                          • TuKeZii
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 79
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by grab_ View Post
                            Riippuu aikapaljon ahtimesta yms..kannentiiviste ehdottomasti parempaan..seuraavaksi taitaa suuttimet jäädä pieneks..mutta kyllä varmaan 300-350 lukeemiin pääsis..
                            Ahdin on tammerdieselin joskus m20b25 moottoriin kokooma schwitzer/garret hybridi, siipien kokoa en muista.

                            Mitä kansipahvia suosittelet?

                            Tarviiko jotain muutoksia tehdä kun nykyiset kanget ovat 5mm pidemmät kuin vakiot. Vai olenko ihan väärin mittaillut?
                            ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

                            Comment

                            • grab_
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 2839
                              • Uusimaa

                              Originally posted by TuKeZii View Post
                              Ahdin on tammerdieselin joskus m20b25 moottoriin kokooma schwitzer/garret hybridi, siipien kokoa en muista.

                              Mitä kansipahvia suosittelet?

                              Tarviiko jotain muutoksia tehdä kun nykyiset kanget ovat 5mm pidemmät kuin vakiot. Vai olenko ihan väärin mittaillut?
                              Non vanos veivit on 135mm eli saman pituset..cometic tiiviste ja arp pultit..noista laakereista en osaa sanoo ite ostin m50projektiin Acl race laakerit ja rrc kiertokanget..voin myydä jos haluut laita vaik privaa..niin ja jos oot mitannu kanget 140mm niin ovat vanos mallista eikä taida saada sopimaan ainakaa noilla männillä
                              Last edited by grab_; 15-09-2013, 18:19.
                              Ei mitään kerrottavaa

                              Comment

                              • TuKeZii
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 79
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by grab_ View Post
                                Non vanos veivit on 135mm eli saman pituset..cometic tiiviste ja arp pultit..noista laakereista en osaa sanoo ite ostin m50projektiin Acl race laakerit ja rrc kiertokanget..voin myydä jos haluut laita vaik privaa..niin ja jos oot mitannu kanget 140mm niin ovat vanos mallista eikä taida saada sopimaan ainakaa noilla männillä

                                Tuon mukaan non vanos veivit on 140mm ja vanos 135mm??
                                Täytyypi tutkia tarkemmin ens viikonloppuna.

                                E: enkä mittaillut siis ole tarkkaan, vertailin vaan paikallaan olevia ja uusia veivejä. Näyttävät selkeesti 5mm lyhyemmiltä nuo mitkä siellä olivatkin jo, kuin nuo mitkä ostin foorumilta. Voi toki olla että joku on sinne vaihtanu b20 veivit jotka on 130mm? Oli merkintöjä tehty noihin paikallaan oleviin veiveihin. Mutta jatketaan tutkimista taas kun kerkeää!
                                Last edited by TuKeZii; 15-09-2013, 19:50.
                                ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎