Tarviiko tuossa M20b20 kun turbottaa niin lisäilmanluistinta? Mega1 v2.2 moottorinohjaus.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia
Collapse
X
-
Originally posted by VilleH. View PostTarviiko tuossa M20b20 kun turbottaa niin lisäilmanluistinta? Mega1 v2.2 moottorinohjaus.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostEi ole välttämätön. Saa sen tyhjäkäynnin säädettyä ruuvvilla kaasuläppää raottamalla.
Comment
-
-
Mitkähän keinuvivut sitä laittais turbo M20:n? 7000-7500rpm paikkeille ois tarkotus rajotin asettaa. Nokkana on Enem Z45 Turbo ja venttiili jouset PPF Stage 2.
Ireland Engineerin HD keinuja on ainakin kehuttu maailmalla, hintaa 300$ + muut kun jenkeistä tulis. Liekkö PPF:llä myynnissä olevat HD keinut kenen valmistamia, samalle kyllä näyttäs ja hintaa 371€?
Vai minkälaisia vaihtoehtoja sitä ois porukalla heittää? Ainoat kriteerit on että kestää ja ei hirviästi ainakaa enempää maksasE30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostAlkuperäiset, piste.E30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostEn tiedä M20-keinuista mutta M10-viritystopikissa tuli esille norjalainen vauhtiputka joka myy teräskeinuja. En tiedä onko hyviä tai huonoja mutta ainakin hinta on ns. järkevä. Teräskeinut:
http://kmcams.com/collections/ventil...stalvippearmerE30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
-
Athena kannentiivisteen uudellen käyttö
Oletteko käyttäneet uudemman kerran Athena cooper ring kannentiivistettä? Metallirenkaat ovat luonnollisesti kunnossa, mutta pitääkö pahvi, kun on jo jonkin verran tiivistynyt? Pahvia ei taida olla erikseen myynnissä?
Toinen kysymys olisi, että kuinka herkästi nokka-akselin tulisi pyöriä laakeripesissä? Omassani oli selvää tihkeyttä, mutta laakerikaulat ja pesät näyttivät kyllä olevan kunnossa.Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Comment
-
-
Originally posted by Pantse View PostToinen kysymys olisi, että kuinka herkästi nokka-akselin tulisi pyöriä laakeripesissä? Omassani oli selvää tihkeyttä, mutta laakerikaulat ja pesät näyttivät kyllä olevan kunnossa.
Edit: tarkennetaas että itse kansi kiero jolloin nokan linja ei ole suora mutta dekki on tietenkin voitu oikaista.Last edited by Miku; 22-01-2016, 00:57.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Kansi on tosiaan aikaisemmin vahvstushitsattu, ja oikaistu sen jälkeen. Kannella ja nokalla tuon jälkeen ajettu, eikä laakeripinnoilla ihmeempää näkynyt. Ilmeisesti pientä vääntymistä hitsaus aiheuttanut, mutta meneehän tuo nokkakin melkoisen usean pukin läpi, joten herkästi voi tulla pientä tahmeutta.Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Comment
-
-
M50 männät m20b25 koneeseen
Oliko näin, että M50 männistä sopivammat m20b25 turbokäyttöön ovat vanosmännät? Osaako joku sanoa, minkälaiset puristukset tulisi ko.männillä, jos kiertokanget ovat vakio 135mm?Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Comment
-
-
Olis pari noviisin kysymystä m20 koskien. Aiempaa kokemusta m10b20 turbohommistsa & megasquirt V1 2.2 säätämisestä, tosin penkkiin ei koskaan päästy säädättämään kunnolla.
Eli moottorina on m20b23 (k-jet?) Helvetillinen määrä alipaineletkuja, moottori stroukattu edellisen omistajan mukaan 2.7L poraamalla (onko edes mahdollista)? Tuntuu kyllä ripeämmältä kuin entinen e30 325i.
Tallin pihasta löytyy m20b20 kansi, imusarja sekä lohko purkuautosta.
Miten tuo B23 mosa soveltuu tbo aihioksi? Tavoitteet max.1bar ahtoja, ja tosiaan moottorinohjaus toteutetaan ms1 v2.2 tai ms3v 3.0 joka autotunen jälkeen penkkiin säätöön, kumpaa suosittelee herrasväki? Launch & Boost control olis mieleen. Ja virranjakaja luonnollisesti pois, mega ohjaamaan siid pa syöttöä ja sytkää.
Lähinnä mitä eroa noilla bokseilla? Entä orkkis M20 anturit/triggeri?
Foorumia tuntitolkulla en löytänyt tuon B23 ahtamisesta juuri mitään. B20 vissiin isommat imuvenat ja on ihan bolttis kamaa? Samasta imusarja. Monesti osui käytettävän pelkästään b23 kampuraa/veivejä näissä.
Autosta ei tosiaan tarkoitus repiä mitään 400hv tehoja, 250hv-300hv tienoille jos päästään niin bueno. Mites alakerran kestävyys?
Olkoon tämä harjoitusta, seuraavaksi siirrytään sitten M50 tekniikkaan kunhan lompakko antaa periksi.
Esim. Virranjakaja yms hilppeet, saako nuo tukittua poiston jälkeen fiksusti? B20 vai B23 imusarja?
Varmasti jäi jotain kysymättä. Kiitos neuvoista jo etukäteen!
Ps. Kaupan e30 passelit e36 kippaavat sporttipenkit, hyvässä kunnossa. Vaihdossa voi tyrkyttää m20 turbopalikkaa/kuppeja tai e30 preface vakiopenkkejä välirahan kanssa.e30 m20b27 stroker & e34 525i
Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
e30 320i-86, e30 318i-88
Comment
-
-
Jos se moottori on E30:stä peräisin niin l-jetronic kone siinä on. K-jet moottori
B20 ja B23 l-jet moottoreissa eroja on lähinnä kampiakseli ja männät.
Lohko ja kansi venttiileineen on samat.
B25/eta lohko kestää ahtokäytössä paremmin. B20/23 varsinkin jos on porattu, voi lohko olla liian letku.
Virranjakajan paikalle laittaa tulpan joka löytyy motronic-koneista.Last edited by JJT; 10-02-2016, 09:41.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by jesper.e View Postmoottorinohjaus toteutetaan ms1 v2.2 tai ms3v 3.0 joka autotunen jälkeen penkkiin säätöön, kumpaa suosittelee herrasväki? Launch & Boost control olis mieleen. Ja virranjakaja luonnollisesti pois, mega ohjaamaan siid pa syöttöä ja sytkää.
Lähinnä mitä eroa noilla bokseilla? Entä orkkis M20 anturit/triggeri?
Sinänsä MS1-prosulla tulee toimeen aivan hyvin jos alustana vaan on V3-piirilevy. Eikös Maza ottanut 1000hv M20:pistä juuri MS1:llä?
Sitten MS3 on jo harppaus tähän päivään ja sisältää enemmän ominaisuuksia kuin normaali harrastaja tarvitsee tai osaa säätää. MS3X-lisäkortilla siinä on mahdollisuus sekventaaliseen suihkutukseen ja -sytytykseen. Lisäkortissa on myös valmiina iso läjä ohjauksia jotka muuten joutuu tinailemaan levyyn mm. nuo launch ja boost. MS3:n kanssa vaan menee äkkiä sormi suuhun jos ei tiedä mitä tekee.
Kannattaisi harkita myös MS2:ta prosessoriksi, koska siinä on vähän vähemmän opiskelua MS1:n jälkeen, mutta on kuitenkin ominaisuuksiltaan hyvä. Tosin lisäominaisuudet joutuu jälleen kolvin kanssa lisäämään, mitään muuta ei ole valmiina kun kahden "pankin" suihkutus.
M20-koneen motronic-triggerikiekko toimii megan kanssa hyvin kun sitä laittaa lukemaan Cherryn hall-anturin ja megaan tekee hall-modin.
Tuommonen sinne kammelle ja homma rokkaa:
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Comment