Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 turbotus kysymyksiä & vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wille
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 356
    • Mäntsälä

    #91
    m20b20 turbo?

    Elikkä kyselisin sellasta että mitenkä mosselman m20 koneissa on toteutettu tuo ahtimen öljynpaluu? koska se ahdin on nii alhaalla niin riittääkö poistoputkessa "kaatoo" jos sen laittaa lohkoon?

    Sitten sellasta että minkälaista bensanpaineensäädintä olette käyttänyt tollasessa koneessa? vai ahtopaineen mukaan säätyvää?
    E30 325i cabrio
    E21 315
    E70 x5 30xd

    Comment

    • f1zz
      GTi:stä tuttu
      • Sep 2003
      • 1469
      • Veikkola

      #92
      No omissa on aina ollut paluu öljypohjan kylkeen, hyvin pelannut..

      edit: Siis eikös mosselin sarjan voi laittaa myös ahdin ylöspäin.. ??

      Säätimeksi esim moposportista semmonen 3-kalvoinen kertova ~70€. se vaan vanhan säätimen perään. Nopea ja helppo asennus.

      Comment

      • wille
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 356
        • Mäntsälä

        #93
        Originally posted by muggo
        Voihan se laittaa myös ylöspäin.
        Voi joo mutta ei oikeen mahdu toi ahdin siihen, ottaa kompressori puoli venttiilikoppaan kiinni... se on niin lähellä konetta tolla sarjalla!

        Täytyy vielä tarkastaa asia.
        E30 325i cabrio
        E21 315
        E70 x5 30xd

        Comment

        • wille
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 356
          • Mäntsälä

          #94
          Originally posted by f1zz
          Säätimeksi esim moposportista semmonen 3-kalvoinen kertova ~70€. se vaan vanhan säätimen perään. Nopea ja helppo asennus.

          Eli et ole ottanut vanhaa pois välistä? mitenkäs se toimii ku eikö se vanha säädin pidä paineet 2,5 bar? vai oletko hajottanu sen vanhan jotenkin ettei se ole käytössä?
          E30 325i cabrio
          E21 315
          E70 x5 30xd

          Comment

          • Janek
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 631
            • Nakkila

            #95
            Originally posted by wille
            Eli et ole ottanut vanhaa pois välistä? mitenkäs se toimii ku eikö se vanha säädin pidä paineet 2,5 bar? vai oletko hajottanu sen vanhan jotenkin ettei se ole käytössä?

            ei tarvi hajottaa kun kyllä se suurentaa paineet, kulkee vaan bensa "hitaammin" sen alkup. läpi..
            Audi A4 Avant 2.7BITURBO
            Bmw 740 E38

            Comment

            • f1zz
              GTi:stä tuttu
              • Sep 2003
              • 1469
              • Veikkola

              #96
              Originally posted by wille
              Eli et ole ottanut vanhaa pois välistä? mitenkäs se toimii ku eikö se vanha säädin pidä paineet 2,5 bar? vai oletko hajottanu sen vanhan jotenkin ettei se ole käytössä?
              niin kun se vanha aukeaa 2.5bar niin siellä on toinen joka pitää sen vaikka 5 bar.. eli ei tarvitse ihmetellä kauaa kun laitat sen kiinni. Siihen vielä joku nätti kiillotettu alumiini tuki imusarjan viereiseen 6mm pulttiin niin gti-lehdessäkin jengi ihmettelee..

              Yks olis että kato paljon sitä ahdinta pitää korottaa että mahtuu ja ei ota koppaan kiinni, mulla olis 12mm laippa siihen väliin jos riittää..

              Ja kokeilitko löysät kompuran pultit ja pyöritellä sitä parempaan asentoon..

              Comment

              • wille
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 356
                • Mäntsälä

                #97
                Originally posted by f1zz
                niin kun se vanha aukeaa 2.5bar niin siellä on toinen joka pitää sen vaikka 5 bar.. eli ei tarvitse ihmetellä kauaa kun laitat sen kiinni. Siihen vielä joku nätti kiillotettu alumiini tuki imusarjan viereiseen 6mm pulttiin niin gti-lehdessäkin jengi ihmettelee..

                Yks olis että kato paljon sitä ahdinta pitää korottaa että mahtuu ja ei ota koppaan kiinni, mulla olis 12mm laippa siihen väliin jos riittää..

                Ja kokeilitko löysät kompuran pultit ja pyöritellä sitä parempaan asentoon..
                No nyt alan tajuamaan noinkin yksinkertaisen asian...


                Joo kääntelin kompuraa eri asentoihin ja ei auta...toi 12mm palikka vois olla sopiva minäpäs mittailen, jos se olis sopiva siihen nii siitä voitas hieroa kauppaa...?
                E30 325i cabrio
                E21 315
                E70 x5 30xd

                Comment

                • jani_boy
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 24
                  • imatra

                  #98
                  M20B25 turbo

                  Minkä kokoset suuttimet tarvis olla...? Riittääkö alkuperäin ruisku mihkää..??

                  Comment

                  • bmwbmw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1370
                    • Kainuu

                    #99
                    muistaakseni voit vakio motronicilla ja suuttimilla käyttää max n. 0.5 bar paineita. megasquirt tilalle vaan
                    sigpic
                    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2481
                      • Lohja

                      Searchilla löytyy sata ja yksi topiccia aiheesta.
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      • Zeik88
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 300
                        • Suonenjoki

                        M20 Turbo..

                        Etsin searchilla, mutta en löytänyt pätevää vastausta. Työn alla on tollanen m20b20 motti johon on hommatta jo rossin billet männät dieselin kampiakseli, sun muuta. Ongelma on että saako jetronicin kanteen käymään motronicin virranjakajan ja miten se käytännössä tapahtuu. Meinaan laittaa megaruutan mutta en suoraa sytkää ja tässä motronicin ratkaisussa ei tarvii huolehtia alipaine säätimestä. Ja kestääkö jos tekee venttiilin ohjurit laakeri pronssista vai mistä ne olisi paras tehdä rosteri venoille. Apua tarvitaan..
                        chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                        ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                        Comment

                        • Zeik88
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 300
                          • Suonenjoki

                          Öljyn paluu

                          Ja sen öljyn paluu putkenhan pitää olla sitten öljynpinnan yläpuolella.
                          chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                          ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                          Comment

                          • mr.b
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 169
                            • pietarsaari

                            Originally posted by Zeik88
                            Ja sen öljyn paluu putkenhan pitää olla sitten öljynpinnan yläpuolella.
                            Ei välttämättä tarvitse olla öljypinnan yläpuolella kunhan on tarpeeksi iso vaan, 20-25mm vähintään. Turbon runko on luonollisesti oltava öljypinnan yläpuolella, ja eihän se haittaa vaikka putkikin on..
                            BMW 320iA Touring -95
                            Porsche 944 -86
                            Buell xb9r -03
                            Marin san rafael ~89
                            Jalat -70

                            Comment

                            • nape
                              Newbiemmer
                              • Oct 2006
                              • 9

                              bmw e30 2.0l m20 turbotus

                              mitä kannattaa ottaa huomioon ja mitä kannattaa uusia kun turbottaa m20 motin.? kiitos jo etukäteen

                              Comment

                              • bmwm5e28
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2003
                                • 474
                                • suomusjärvi

                                Budjetti, laske tarvikkeiden, osien, koneistuksien etc. hinnat ja kerro lopputulos kolmella
                                Gentlemen prefer Blondes

                                Dodge Challenger R/T 1970


                                ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                                315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎