memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by JLantern View Post
    Tämmöiseen törmäsin, onko kokemuksia?



    Aika hyvä hinta, kohtuulliset referenssit (5000kpl myyty, ei yhtään raportoitua vikaa) ja sillain. Rahtien ja tullien kanssakin jää hintaa alle puolet OEM-osaan verrattuna.

    Jahka saan vähän hiluja sukan varteen, laitan tuommoisen.
    Tai vaikka tuosta. KLIK

    Leave a comment:


  • JLantern
    replied
    DISAilua

    Tämmöiseen törmäsin, onko kokemuksia?



    Aika hyvä hinta, kohtuulliset referenssit (5000kpl myyty, ei yhtään raportoitua vikaa) ja sillain. Rahtien ja tullien kanssakin jää hintaa alle puolet OEM-osaan verrattuna.

    Jahka saan vähän hiluja sukan varteen, laitan tuommoisen.

    Leave a comment:


  • BenDilde
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuo vanos valitus ei johdu imuvuodosta.
    Minkähänlaiseen vanos vikaan toi vikakoodi vois viitata? Onko voinut ottaa itseensä kun mulla oli yksi puola pimeänä ja välillä kakkospytyssä oli sytkähäikkää.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by BenDilde View Post
    Voiskohan joku imuvuoto vielä antaa nämä herjat? Mulla on vielä yksi putken pätkä tulossa uutta maffin jälkeen mikä on vähän teipillä kasassa. Vai onko vanos remppaa vailla tai lambdat vaihtokunnossa?
    Tuo vanos valitus ei johdu imuvuodosta.

    Leave a comment:


  • BenDilde
    replied
    Voiskohan joku imuvuoto vielä antaa nämä herjat? Mulla on vielä yksi putken pätkä tulossa uutta maffin jälkeen mikä on vähän teipillä kasassa. Vai onko vanos remppaa vailla tai lambdat vaihtokunnossa?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Disa tutkittu. Läppä liikkuu ja pitää paineen sormitestillä. Läppää kääntäessä kuuluu rusahdus, normaalia vai ei? Saiko näihin erikseen tiivisterengasta Disan ja imusarjan väliin?
    Kannattaa tehdä DISAn kanssa sama kuin Vanokselle, turha vaihtaa tehtaan uutta osaa tilalle koska siinä on ihan samat ongelmat kuin siinä rikkimenneessäkin, ei ole mikään kovin pitkäikäinen. Hyvä DISAn korjaussarja on ainakin tämä: http://www.germanautosolutions.com/b...repair_kit.php

    Leave a comment:


  • BenDilde
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Tähän ketjuun yleistä ihmettelyä M54 moottoreiden Imuvuodoista, käyntihäiriöstä, Livedatasta ja niin edelleen.


    Imuvuotoja varten tarkasta ainakin seuraavat kohteet:

    -Imusarjaan päässä olevat kumitulpat, osat 15 ja 17:

    Varsinkin tuo isompi osa 17 on monesti halki. Osat maksaa merkkiliikkessä n. 8-9€ yhteensä ja vaihtaa itse muutamassa minuutissa.

    -Haitariputki IMM-Kaasuläppä.
    E6x jne osa 15:

    E39/46, osa 3 ja 7:


    Myös huohotinventtiili + letkut ja viallinen DISA venttiili voi aiheuttaa imuvuotoja:


    DISA + Imusarjan tulpat:


    Imuvuotoja etsittäessä ja tehonpuutteen vaivatessa on hyvä tehdä MAF testi.
    Ohje mittariston salavalikkoon: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113747 (ohje e39 mutta sama periaate myös uudemmissa)
    Kohdasta 4.1 löytyy tuo L/H näyttö. Kolmosvaihteella täyskaasulla hieman ennen rajoitinta pitäisi tulla maksimiarvo näyttöön.
    (Testailut toki suljetulla alueella )

    Ketjua saa täydentää ja voin muokata pääkohdat ensimmäiseen viestiin.
    Lisäilen omasta E60 M54B30:stä muutaman livedatakuvan jatkoksi.

    Tuossa realoem:n linkin E39:n kuvan osa nro.7. Mihin se ylöspäin törröttävä pieni oksa menee? 520:ssä on varmaankin ihan samanlainen osa ja mulla näyttäis se pikkuputki olevan teippattu kasaan, joten epäilisin että sen kautta tuleva imuvuoto voisi olla osallisena vikakoodeihin mitä ilmenee. Nyt sain 2. pytyn sytkähäikän pois uudella puolalla, mutta vielä välillä herjailee vikaa lambdoilta.

    Leave a comment:


  • Tuonela
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Oho, jäi mainitsematta... M54 530iA -02. Täytyy ottaa disa käteen ja tutkia. Kyllä se ainakin liikkuu....

    Imuvuotoa on kuitenkin jossain, kumiputkia ja tulppia on jo uusittu, mutta esim. imusarjan päässä oleva kumitulppa on taas ihan hapertunut....
    Imusarjan suojamuovin alla oleva muoviputki vielä uusimatta, täytyy vaihtaa sekin.
    Disa tutkittu. Läppä liikkuu ja pitää paineen sormitestillä. Läppää kääntäessä kuuluu rusahdus, normaalia vai ei? Saiko näihin erikseen tiivisterengasta Disan ja imusarjan väliin?

    Leave a comment:


  • Tuonela
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Mikähän auto on kysessä. N tai M 5x.

    Vanhemissä M5x voi ainakin tutkia disa toimintaa esim inpa kautta, eli jos nostaa kaasua esim niin se menee toiseen asentoon.

    Kuten mainittiin irrottamalla disa imusarjasta ja tutkimalla onko läppä kunnossa ja pitää painetta selviää asia. Minulla on m54 3.0 ( isompi kun 2.5l) talissa mihin olen hankinnut korjaussarja jos on tarvetta.
    Oho, jäi mainitsematta... M54 530iA -02. Täytyy ottaa disa käteen ja tutkia. Kyllä se ainakin liikkuu....

    Imuvuotoa on kuitenkin jossain, kumiputkia ja tulppia on jo uusittu, mutta esim. imusarjan päässä oleva kumitulppa on taas ihan hapertunut....
    Imusarjan suojamuovin alla oleva muoviputki vielä uusimatta, täytyy vaihtaa sekin.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    Miten usein tuon DISAn joutuu vaihtamaan? 6/2011 vaihdettu ja ajettu n.30tkm, nyt kuuluu taas nakutusta. Vikavalo syttyi palamaan ja meni nylkytystilaan eikä auttanut uudelleen käynnistely. Sitten nyppäsin DISAn liittimen irti ja lähti normisti toimimaan..??

    Muistelin että DISA maksoi viimeksi 180€, nyt näytti olevan orggis 300€ Kl-varaosissa. Tulikohan viimeksi ostettua joku tarvikeosa...
    Mikähän auto on kysessä. N tai M 5x.

    Vanhemissä M5x voi ainakin tutkia disa toimintaa esim inpa kautta, eli jos nostaa kaasua esim niin se menee toiseen asentoon.

    Kuten mainittiin irrottamalla disa imusarjasta ja tutkimalla onko läppä kunnossa ja pitää painetta selviää asia. Minulla on m54 3.0 ( isompi kun 2.5l) talissa mihin olen hankinnut korjaussarja jos on tarvetta.

    Leave a comment:


  • Mirska
    replied
    Mulla kohta 190tkm ajettu DISA ja toiminnallisesti ihan ok, ainoastaan se perus akselivika oli tullut ja läppä ottanut hieman osumaa. Asensin brittiläisen korjaussarjan ja hyvin on toiminut.

    Leave a comment:


  • Tuonela
    replied
    Miten usein tuon DISAn joutuu vaihtamaan? 6/2011 vaihdettu ja ajettu n.30tkm, nyt kuuluu taas nakutusta. Vikavalo syttyi palamaan ja meni nylkytystilaan eikä auttanut uudelleen käynnistely. Sitten nyppäsin DISAn liittimen irti ja lähti normisti toimimaan..??

    Muistelin että DISA maksoi viimeksi 180€, nyt näytti olevan orggis 300€ Kl-varaosissa. Tulikohan viimeksi ostettua joku tarvikeosa...
    Last edited by Tuonela; 02-04-2017, 11:35.

    Leave a comment:


  • espi70
    replied
    Kuuluuko lambdan arvojen seilata jatkuvasti? Inpalla tuli katsottua noita ja "Lambda probe Catalyst Bank1"-arvo seilasi tyhjäkäynnilläkin jatkuvasti 0,00 ja 0,80 välillä. Vastaava Bank 2 arvo tuntui pysyvän rauhallisempana eikä seilannut jatkuvasti.

    Ajossakin tuo Bank1-arvo tuntui seilaavan epäloogisesti, miten noiden arvojen pitäisi käyttäytyä tyhjäkäynnillä / ajossa?

    Katsastuksessa huomasin että kun auto jäi pakokaasumittausten jälkeen käymään tyhjäkäyntiä niin että siellä oli vielä anturi pakoputkessa niin HC-arvo alkoi pikku hiljaa nousta. Heti kierroksilla tehtävän testin jälkeen HC-arvo oli tyhjäkäynnillä alle 10 ja nousi siitä sitten pikku hiljaa tasaisesti ja oli jonkun verran yli 100 ennen kuin katsuri nappasi anturin pakoputkesta pois.

    Viittaako tuo imuvuotoihin vai vialliseen lambdaan? MAF:n jälkeinen haitariputki on vaihdettu ja DISA tuntuu ainakin käsikopelolla toimivan (kun sormella peittää sen reiän niin läppä ei liiku) oikein.

    Oireena on noiden yllämainittujen päästöjen lisäksi huono alavääntö (meinaa sammahtaa liikkeelle lähtiessä) ja aina välillä tyhjäkäynnin pumppaaminen pari kertaa 500 - 1000 välissä esim. risteykseen tultaessa. Ja jotenkin tuntuu että kulutuskin on noussut.

    Potilaana on siis M54B25, 325i touring 3/2002.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by BenDilde View Post
    No nyt on päästy niin pitkälle, että maffin vaihdon jälkeen syttyi vikavalo, tyhjäkäynti kävi "humppaamaan" ja jossain vähän reilu 2000rpm auto täristi koko ajan veto päällä. Sitten nollattiin viat ja samantien hävisi humppaus, kone oli aikas pirteä ja kaikki tärinät hävisi.

    Noh, nyt taas sytytti vikavalon ja kaikki tutut viat tuli takaisin. Luin Carlyn kautta koodit ja nyt herjaa 1. pytyn sytkähäikkää. Tulpat on vaihdettu vasta hetki sitten joten epäilys menisi puolan suuntaan? Viat kuittaamalla auto pelaa joitain minuutteja ja heti kun vauhdin nostaa jonnekin +80km/h niin valo taas syttyy.
    Ne imuvuodot?

    Leave a comment:


  • BenDilde
    replied
    No nyt on päästy niin pitkälle, että maffin vaihdon jälkeen syttyi vikavalo, tyhjäkäynti kävi "humppaamaan" ja jossain vähän reilu 2000rpm auto täristi koko ajan veto päällä. Sitten nollattiin viat ja samantien hävisi humppaus, kone oli aikas pirteä ja kaikki tärinät hävisi.

    Noh, nyt taas sytytti vikavalon ja kaikki tutut viat tuli takaisin. Luin Carlyn kautta koodit ja nyt herjaa 1. pytyn sytkähäikkää. Tulpat on vaihdettu vasta hetki sitten joten epäilys menisi puolan suuntaan? Viat kuittaamalla auto pelaa joitain minuutteja ja heti kun vauhdin nostaa jonnekin +80km/h niin valo taas syttyy.

    Leave a comment:

Working...
X