memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kimi84
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    Ja separaattori?
    Vaihdettu 1.5v sitten,ei se tosin sitä enää tarkoita että se ehjä olisi.
    Disan kalvo ehjä ja jarrukliineriä ruiskittu potentiaaliset paikat tänään.
    Huomasin että kun aiton sammuttaa niin kuuluu suhahdus ja samankaltainen vinkaisu samalla...eiks se oo se huohotin/separaattori mikä siel suhahtaa?

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Originally posted by kimi84 View Post
    lueskelin koko aiheen läpi enkä löytänyt ratkaisua oman e61 m54b25
    vinkunalle.eli ääni on prikulleen samanlainen kaasuttaessa kuin kyseisellä videolla

    ei tule vikakoodeja mutta kuullostaa imuvuodolta
    osakaasulla alle 2000rpm kuuluu ajon aikana vinkuna ja paikallaan nopeasti polkaistuna.
    icv?disa?
    öljyn huohotusputket ja huohotin vaihdettu uusiin ja eristettyihin.
    ideoita/kokemuksia?
    Ja separaattori?

    Leave a comment:


  • kimi84
    replied
    vinkuna

    lueskelin koko aiheen läpi enkä löytänyt ratkaisua oman e61 m54b25
    vinkunalle.eli ääni on prikulleen samanlainen kaasuttaessa kuin kyseisellä videolla

    ei tule vikakoodeja mutta kuullostaa imuvuodolta
    osakaasulla alle 2000rpm kuuluu ajon aikana vinkuna ja paikallaan nopeasti polkaistuna.
    icv?disa?
    öljyn huohotusputket ja huohotin vaihdettu uusiin ja eristettyihin.
    ideoita/kokemuksia?

    Leave a comment:


  • Pmak
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Minulla myös ollut pelkkää NGK:ta enkä laittaisi muuta.

    Englannin ebaystä tulee vajaassa viikossa. Tässä yksi esimerkki, vaikuttaisi oikeilta. Päivän kurssilla 63€ / sarja toimitettuna.
    Motonetissa näyttää olevan 95€ sarja.

    http://www.ebay.co.uk/itm/6-x-NGK-PL...item53da27c355
    Hmm. Onkohan tuolla merkillä sitten kuitenkaan niin suurta merkitystä? Ite olen tosiaan käyttäny vanhemmissa kutosissa aina boschia ja pelittäny ihan mainiosti. Itseasiassa olen luullut että boschi olis orkkistulppa, mutta ilmeisesti ei ole?

    Pistin nyt kuitenkin nuo FGR7DQP:eet sinne m54:seen ja ainakin ekat 10km tultiin ihan normaalisti. Jatkan seurantaa

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Minulla myös ollut pelkkää NGK:ta enkä laittaisi muuta.

    Englannin ebaystä tulee vajaassa viikossa. Tässä yksi esimerkki, vaikuttaisi oikeilta. Päivän kurssilla 63€ / sarja toimitettuna.
    Motonetissa näyttää olevan 95€ sarja.

    Last edited by Antti O; 06-09-2015, 11:38.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by huitoja2 View Post
    BOSCH FGR7DQP
    tai
    NGK BKR6EQUP
    Minä käytin aina M54B30-moottoreissa nuita NGK:n tulppia. Toimi aina ongelmitta. Joskus joku kirjoitti, että oli ollu Boschin kanssa ongelmia, vaikka se vaihtoehdoksi onkin annettu ihan tehtaalta, niin ei sen takia en edes ottanut riskiä. Yhteensä 7,5 vuotta tuli ajeltua ym. moottorilla kahdessa eri autossa NGK:lla.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Käytiinpäs lentokentällä testaamassa ja tää 530ia toukka meni mailille 179kmh kun 520i sedani meni 174kmh? Venakopasta on haljennu pala pois niin vetääkö siitä ilmaa välistä vai mikä täs tökkii

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Originally posted by Enoo View Post
    Osaisiko joku kertoa mikä voisi olla m54b25 viheltää tyhjäkäynnillä ja ajaessa kovenee vähän kierroksia nostaessa. Imusarjan tiivisteet, haitariletkut, imusarjaan kumitutit ja disa vaihdettu eikä millään ollut mitään vaikutusta alkaa olemaan ideat lopussa.
    Kooklaa "m54 whistle" sillä löytyy.

    Separaattori tukossa ja kone vinkuu ilmaa kuin astmaatikko. (talvella on sitten öljyt koneessa, kun tuo pieni reikä menee jäähän.)

    Leave a comment:


  • Pmak
    replied
    Originally posted by J0ne View Post
    +48 on Boschin "lyhytnumero" tuolle tulpalle, tyyliin NGK 3199.
    Ok. Kiitokset taas kerran!

    Leave a comment:


  • J0ne
    replied
    Originally posted by Pmak View Post
    Ok. Motonetistä näyttivät antaneet BOSCH FGR7DQP +48 mitähän toi +48 noissa meinaa?

    Näyttäs olevan nelikärkiset kuitenkin? Toiminee kuitenkin ihan ok?
    +48 on Boschin "lyhytnumero" tuolle tulpalle, tyyliin NGK 3199.

    Leave a comment:


  • Pmak
    replied
    Originally posted by huitoja2 View Post
    BOSCH FGR7DQP
    tai
    NGK BKR6EQUP

    Ok. Motonetistä näyttivät antaneet BOSCH FGR7DQP +48 mitähän toi +48 noissa meinaa?

    Näyttäs olevan nelikärkiset kuitenkin? Toiminee kuitenkin ihan ok?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    NGK:ta saa tosi halvalla vaikka englannin ebaystä, jotain 55€ / 6 platinatulppaa posteineen. Riippuen hieman punnan kurssista.
    Itse olen noita käyttänyt M54 moottoreissa ja tosi hienosti ovat toimineet.

    Leave a comment:


  • huitoja2
    replied
    Originally posted by Pmak View Post
    Kyselempä melko varmasti väärässä, mutta asiaan liittyvässä langassa tyhmänkysymyksen

    Pitäs tuohon m54:seen vaihdella tulpat, niin mitkäs sinne pitäs laittaa? Boscheja tykänny käytellä vanhemmissa vehkeissä, mutta mitkäs tohon pitäs oikeesti tunkea?

    Kiitokset kovasti!
    BOSCH FGR7DQP
    tai
    NGK BKR6EQUP

    Leave a comment:


  • Pmak
    replied
    Kyselempä melko varmasti väärässä, mutta asiaan liittyvässä langassa tyhmänkysymyksen

    Pitäs tuohon m54:seen vaihdella tulpat, niin mitkäs sinne pitäs laittaa? Boscheja tykänny käytellä vanhemmissa vehkeissä, mutta mitkäs tohon pitäs oikeesti tunkea?

    Kiitokset kovasti!

    Leave a comment:


  • mäksy
    replied
    morjes kaikille!
    kuukausi taaksepäin bemarista syttyi moottorivikavalo kun ajelin n.100km/h.
    kävin lukemassa viat autocomilla ja antoi seuraavat:
    DTC E4 -polttoaieen säätö ryhmä 2 ,sallittu alue ylitetty
    E3 -polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    78 -epäuskottavuus, kaasu- ja jarrupolkimet.
    vikavalon nollailun jälkee toimi normaalisti tähän päivään asti kunnes vikavalo taas syttyi ja antoi samat vikakoodit. (taas kun ajoi n.80-100km/h)
    ajoittain auto myös "hyytyi" hetkeksi tiputtaen kierroksia.

    otin disa venttiilin irti ja tarkastelin sitä,mielestäni on hyvässä kunnossa. samoin katsoin ne isot haitariputket jotka myös ovat kunnossa. ja imusarjan takana olevat 2 kumitulppaa myös ok.ruiskittu jarrupuhdistusainetta eripaikkoihin ja käynti ei muutu.tuo vikavalo vain syttyy yleensä kun ajelee 80-100km/h. normaali kaupunkiajossa vikavalo ei syty.

    olisiko ideoita mistä alkaa vikaa etsimään?


    ja auto siis toimii muuten täysin normaalisti,vain tuo vikavalo syttyy joskus-
    auto on e46 330ci vm 2001

    kiitoksia kaikille vastanneille!

    Leave a comment:

Working...
X