Laitetaas nyt omakin lusikka tähän soppaan vihdoin ja viimein kun oon kohta puolisen vuotta katellut tuota vikavaloa joka syttyy aina välillä (erityisesti ajettaessa n. 2000rpm tienoilla tasakaasulla pitkää matkaa) ja välillä menee pois (kaupunkiajoa). Koodeja antaa p0174 ja p0171. Vaihdettu on ainakin: Imusarjan iso kumitulppa (vanha halki), imuputket MAF-kaasuläppä, huohotinjärjestelmä, bensansuodatin, bensapumppu, disan toimivuus testattu ja todettu ehjäksi, imusarjan tiivisteet, venakopan tiiviste. Tuo minun auto on siis jenkeistä tuotu 330Ci manuaaliaskilla, koneena M54B30. Imusarjan takana ei ollut edes paikkoja niille pienemmille kumituteille vaan imusarjan takaa löytyy tuo iso kumitulppa sekä kaksi pientä letkua, mitä ne ovat ja mitä varten? Autoon tehtiin juuri kansiremontti ylikiertämisen takia, jonka jälkeen olen huomannut että pakoputken läppä ei enää mene ollenkaan kiinni Niinkuin ennen, voisiko tuo liittyä noihin koodeihin jotenkin kun ymmärtääkseni se läppäkin toimii alipaineella? Auton toimivuudessa ei ole mitään normaalista poikkeavaa, kierrokset ei humppaa, jää leijumaan tms ja auto starttaa kertalaakista vaivatta kylmänä ja kuumana. Apua kaivataan kun alkaa usko ja toivo mennä ton vikavalon kanssa!
Edit: Alipaineletku joka menee pakarin läpälle oli poikki ja hörppäs sieltä ilmaa, tulppasin sen alipainelähdön imusarjan takaa kun ei tuo läpän aukiolo haittaa. Nyt lopetti tuon p0171 herjaamisen mutta edelleen herjaa p0174, harvemmin tosin mutta silti..
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Enoo View PostOsaisiko joku kertoa mikä voisi olla m54b25 viheltää tyhjäkäynnillä ja ajaessa kovenee vähän kierroksia nostaessa. Imusarjan tiivisteet, haitariletkut, imusarjaan kumitutit ja disa vaihdettu eikä millään ollut mitään vaikutusta alkaa olemaan ideat lopussa.
Alipaineletkut?
Onhan tuossa vielä paikkoja mistä voi falskata..
Leave a comment:
-
-
Osaisiko joku kertoa mikä voisi olla m54b25 viheltää tyhjäkäynnillä ja ajaessa kovenee vähän kierroksia nostaessa. Imusarjan tiivisteet, haitariletkut, imusarjaan kumitutit ja disa vaihdettu eikä millään ollut mitään vaikutusta alkaa olemaan ideat lopussa.
Leave a comment:
-
-
imuvuotoko?
Tulipahan luettua nyt nuo vikakoodit
-e3 seosvaihtelu liian suuri (lohko 1)
-CB lambdasäätö-vastine (lohko2) osa/toiminto säädön rajoitinasenn.
-palamiskatkoksia sylinteristä 4,5 ja 6
Eilen siis käynnistyksen jälkeen Autokävi hieman täristen ja ajaessa näki ainakin kierros välillä 1500-3000. Enempää kierroksia en uskaltanut antaa. Takaisin kotiin ja 10 min päästä toimi normaalisti.
Auto -99 520 mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään? imuvuotoko? tulpat? puola?
Leave a comment:
-
-
Oma 530iA meni taas monen vuoden tauon jälkeen nylkytystilaan, sytytti moottorin vikavalon ja pimpautti tekstin "motor not program".
Oli kaasuläpän asentotunnistimen (?) vikakoodi, no purin sen näkyviin ajatellen jos sieltä löytyisi vaikka jotain p*skaa... No ei sieltä mitään suurempaa jöötiä löytynyt, mutta puhdistin sen kuitenkin PG:n kaasuläpän puhdistus aineella.
Ilmansuodattimen jälkeinen haitariputki oli hieman murtunut joten se tuli uusittua. Mutta vian aiheutti todennäköisesti imusarjan päässä oleva isoin kumitulppa joka oli ihan haperoa. Ei näköjään kestä tuo kumitulppa kun muutaman vuoden. Euron osa joka halvaannuttaa koko auton...
Leave a comment:
-
-
Eikö disa venttiilejä saanut jostain vahvistettuja? Vai oliko niin, että pelkästään vahvistettu korjaussarja on olemassa?
Leave a comment:
-
-
Olikos MAF:ia varten joku testi..?
Kolmosella ylämäkeen vedetään rajottimen tuntumaan ja katotaan paljonko kulutus..? Paljonko pitäisi olla 320i m52b20tu koneella..? En millään löydä haulla...
En huomaa mitään eroa auton käytöksessä oli maffin piuha paikoillaan tai ei, sökö anturi siis..?
(Vitosella jos 80km/h vauhdista tasasella tiellä kaasuttaa niin edes kulutusviisari ei mene tappiin vaan jonnekin 15 l/100km tienoille, kierrokset lähtee toisinaan jopa LASKEMAAN. 80-120km/h kiihdytys 4. vaihteella vie 12s aikaa oli maf piuha kiinni tai ei; lienee liian paljon..? Nelosellakin 80km/h vauhdista kaasuttaminen johtaa siihen että kierrokset jumittaa 3000rpm kohtaan ja kulutusviisari ei silloinkaan nouse tappiin...
Voiko noista päätellä jotain, ei ainakaan normaalia liene..? :think
Auto siis 320i automaatilla.)
Mitä tiivisteitä pitää/kannattaa uusia kun vaihtaa imusarjan tiivisteet..?
Kaasuläppäkotelon tiiviste ja suuttimien tiivisteet ainakin ilmeisesti..?
Onko totta että jos kaasuvaijerin irroittaa (jota imusarjan purku vaatii) niin se pitäisi säädätyttää huoltamolla kuten alfamer korjausopas väittää, eikö muka ole diy-kikkoja vai vaatiiko erikoistyökaluja..?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ringali View PostAntti O, juuri tuon suuntaisia kulutuksia itsekin tavoittelenJoo kyllä se varmasti näin on että vanoksen tiivisteet täytyy laittaa vaihtoon ja samoin disakin. Käytin tänään vaihteeksi uudestaan irti ja olenkin sitä mieltä josko se olisikin tiensä päässä.. Sormi testillä läpän saa pysymään lähes kiinni mutta ihan kevyesti kun läppää kääntää niin kuuluu kalvon suunnilta räpsähdys ja läppä palaa auki asentoon. Toistin tämän monta kertaa että ei maha johtua siitä että sormi huonosti reijän päällä?
Btw Kaverin M52tu disaa pääsin tutkimaan niin siinä kyllä tämä tappi liikkuu heti käynnistäessä ja kaasua painaessa ja itellä ei inahdakkaan vastakun kovasti kierrätettäessä. Kai ne nyt samallalailla pitäs toimia m52/m54?Vanoksen tiivisteitä vielä odotellessa. Olleet jo kiusallisen pitkään briteistä tulossa. Hommasin wetteriltä muut hilut paitti ne venttiilikopan pulttien kumiprikat kun oli 3e kipale. Ja 15 niitä menee. Kunnon ryöstöä.
Leave a comment:
-
-
No, tuli tilattua DISA:n rattle-korjaussarja ebaysta UK:sta, kun hinta jäi toimituksineen vielä siedettävään 70 euroon. Vielä hieman epäselvää, onko tuossa DISA:ssa mitään vikaa oikeasti kuitenkaan. Akselin pultin päässä on aivan pieni poikittaisvälys, ehkä +/- 0.25 mm, mikä voinee hieman resonoida. Sisäpää on aivan tiukka. Saa nähdä miten tuo korjaussarja saa tuon kuriin. Alipainekalvo pelasi myös vielä ok, niin kuin ennenkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antti O View PostRingali:
Noista kulutuksista, minulla oli 330cia cabriolet 2004. Vanosremppa + disa korjattuna ja muut perusjutut kunnossa 7,5-8.0 kulutuksella 100kmh alueita kulki ajotietokoneen lukemia katsoen. Alla oli painavat 18" oem m-sport vanteet.
Huonot vanoksen tiivisteet kyllä nostaa kulutusta, se on nähty useassakin tapauksessa.
Ne on niin halvat ja helpot vaihtaa joten suosittelen.
Nykyinen 325i manuaali sedan mikä on hieman cabriolettia kevyempi kuluttaa sellaista 7 litraa matka-ajossa, usein menee 6,5l tuntumaan jos on 80 alueita. 17" oem pyörät alla.Joo kyllä se varmasti näin on että vanoksen tiivisteet täytyy laittaa vaihtoon ja samoin disakin. Käytin tänään vaihteeksi uudestaan irti ja olenkin sitä mieltä josko se olisikin tiensä päässä.. Sormi testillä läpän saa pysymään lähes kiinni mutta ihan kevyesti kun läppää kääntää niin kuuluu kalvon suunnilta räpsähdys ja läppä palaa auki asentoon. Toistin tämän monta kertaa että ei maha johtua siitä että sormi huonosti reijän päällä?
Btw Kaverin M52tu disaa pääsin tutkimaan niin siinä kyllä tämä tappi liikkuu heti käynnistäessä ja kaasua painaessa ja itellä ei inahdakkaan vastakun kovasti kierrätettäessä. Kai ne nyt samallalailla pitäs toimia m52/m54?
Leave a comment:
-
-
Ringali:
Noista kulutuksista, minulla oli 330cia cabriolet 2004. Vanosremppa + disa korjattuna ja muut perusjutut kunnossa 7,5-8.0 kulutuksella 100kmh alueita kulki ajotietokoneen lukemia katsoen. Alla oli painavat 18" oem m-sport vanteet.
Huonot vanoksen tiivisteet kyllä nostaa kulutusta, se on nähty useassakin tapauksessa.
Ne on niin halvat ja helpot vaihtaa joten suosittelen.
Nykyinen 325i manuaali sedan mikä on hieman cabriolettia kevyempi kuluttaa sellaista 7 litraa matka-ajossa, usein menee 6,5l tuntumaan jos on 80 alueita. 17" oem pyörät alla.Last edited by Antti O; 28-07-2015, 07:21.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ringali View PostTässä jonkinaikaa ihmetellyt auton käytöstä. M54b25 stepillä kun rullaa risteykseen esim kakkosvaihteella kierrokset nokkii siellä 1000rpm molemmin aika nopealla tempolla ja rauhoittuu vasta kun pysähtyy. Jos vauhdista heittää N.lle humppaaminen huomattavasti maltillisempaa mutta tasaantuu vasta auton pysähtyessä. Parkissa kun antaa kierroksia, niin kierrokset laskee normaalisti ilman humppailuja. Kulutus on kohtuu kova verrattuna muihin mitä näitä vastaavia nyt on ollut jo useita. Maantiellä ei pääse edes nätisti 8l vaan lähellä 9 ollaan. Nätisti pitäs olla alle 8 jos kaikki pelaa eikä pitäisi olla temppu eikä mikään.
vikakoodeja ei ole, ja imm haitariputket ulkoisesti ehjät, samoin imusarjan päädyn tulpat. Tilasin toki uudet kun eipä niistä silti tiedä..
Disan toiminta eniten ihmetyttää: Käytin sen irti ja tein sormitestin ja vaikutti olevan kunnossa mutta startatessa tämä tappi ei kuitenkaan liiku mihinkään, värisee vain vähän ja kierroksia nostettaessa tasaisesti aina 4000rpm ei tapahdu mitään. Kun nopeasti polkaisee n.5000rpm asti niin tappi liikahtaa kuskin suuntaan päähän saakka. Kaasuttaessa kuuluu suhahdus hetken heti alakierroksilta, ei kuitenkaan vastaava kuin topicin alussa kuvailtu imurin ääni. Tämä ei ns vislaa samallailla..
Voiko tuo disan ja imusarjan välinen oranssi tiiviste falskata ja aiheuttaa tän ettei toimi kunnolla mutta mekaanisesti pöydällä testatessa vaikuttaa ok? En oikein ole ymmärtänyt tän osan toimintaa kunnolla. Ekaa kertaa epäilen viallista disaa kun ennen käyntihäiriöt selvinneet imupuolet letkuista..
olisko ideoita?
Omien kokemusten mukaan miltei varmasti vanoksen tiivisteet tiensä päässä...
Leave a comment:
-
-
Onhan se mahdollista että se hajoaa.. ei vaan taida olla kovin yleistä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antti O View PostMiksi uusia koko disa kun voi vaan laittaa sen korjaussarjan?
Olen itse laitellut noita germanautosolutionsin kittejä, erittäin laadukkaita.
Sen jälkeen ei ole mitään irtoilevia tappejakaan riesana..
http://www.germanautosolutions.com/b...a_products.phpLast edited by Bomb5; 25-07-2015, 10:47.
Leave a comment:
-
-
Miksi uusia koko disa kun voi vaan laittaa sen korjaussarjan?
Olen itse laitellut noita germanautosolutionsin kittejä, erittäin laadukkaita.
Sen jälkeen ei ole mitään irtoilevia tappejakaan riesana..
Leave a comment:
-
Leave a comment: