Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Jos tulpan merkkiä vaihtamalla tuntuu alkavan toimia paremmin, on kyse ennemminkin siitä että kärkiväli sattui osumaan sen verran erilaiseksi että se piilottaa jonkin vikatilan.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      #17
      Originally posted by Shifter View Post
      No ei nyt ihan sekuntia tai kahta, oisko puoli sekuntia ja vain oikeastaan ajossa. Paikallaan römmyyteltäessä tippuu kierrokset het kun pedaalista hellittää. Veikkaus niille klassisille imuvuodoille
      Just tyhjäkäynnillä kun nostaa kaasun niin tuntuu että auto oikein miettii mitä tehdä. :P

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #18
        Originally posted by kaikkone View Post
        Just tyhjäkäynnillä kun nostaa kaasun niin tuntuu että auto oikein miettii mitä tehdä. :P
        Ja jos ihan yksinkertaisimmasta päästä lähetään niin toimiiko kaasuvivusto ja vaijeri sekä läppä herkästi?
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          #19
          kyyllä ne minusta toimii, sama viive tulee vaikka kääntäs kaasua sieltä moottoritilastakin.

          Comment

          • Kytölä
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 672
            • Lohja

            #20
            Onko B25 ja B28 lohkojen dekkikorkeus sama?
            '88 325i cabrio
            '90 318is

            Comment

            • Tcdoe
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 393
              • Helsinki

              #21
              Missähän ois vika kun E38 M52B28:llä nostaa kylmäkäynnistyksessä heti kierrokset jonnekin 2500rpm tuntumaan pariksi sekunniksi, kunnes laskee normaaliin tyhjäkäyntiin?

              Lisäksi kun lähtee liikkeelle nostamalla kytkintä eikä anna kaasua niin auto nytkyttää ikävästi. Kun antaa vähänkin kaasua niin lähtee kyllä vetämään sulavasti. Toinen autoni (E39 M52B25:llä) rullaa ihan sulavasti ja pehmeesti ilman kaasua tyhjäkäynnillä eikä täristä kun yrittää ryömittää ilman kaasua.

              Vanoksen tiivisteet on menossa vaihtoon piakkoin, voisko nekin oireilla näin? E39:ssä huonot vanoksen tiivisteet näkyivät laiskuutena 1500-3000rpm.

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                #22
                Originally posted by Cell View Post
                Jos tulpan merkkiä vaihtamalla tuntuu alkavan toimia paremmin, on kyse ennemminkin siitä että kärkiväli sattui osumaan sen verran erilaiseksi että se piilottaa jonkin vikatilan.
                Hyvä tietää. Ja ei ollut edes mikään perstuntuma (tosin auton tärähtelyn kullä siinäkin tunsi) vaan ihan päästömittauksessakin todettiin huima ero (hyväksytty/hylätty) =)

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Hyvä tietää. Ja ei ollut edes mikään perstuntuma (tosin auton tärähtelyn kullä siinäkin tunsi) vaan ihan päästömittauksessakin todettiin huima ero (hyväksytty/hylätty) =)
                  No etenkin noin radikaalin eron tapauksessa jotain oli vialla. Kyllä se molemmilla tulpilla menee ihan puhtaasti läpi päästöistä
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    #24
                    Tosiaan vieläkin häiritsee tuo ongelma että kun nostaa kaasun niin auto miettii pitkään. sama tapahtuu kun nykii käsillä sieltä konetilasta sitä kaasuvipua tjsp,
                    Kaveri eilen kokeili ja totes saman.
                    Hänel oli ilmeisesti M50b25 tai jotain, joka on suhteellisen samanlainen, metallivenakoppa?, siinä oli paljon pirteämpi tuo vastaus. Ja toisen kaverin E36:sen M50/M52:ssa vieläkin pirteämpi.
                    Ja olen huomannu et myös pienil kierroksil tahtoo tulla nykimistä, ja mielestäni vääntö pienil kierroksil olematon. Vanoksen tiivisteet?
                    Oisko jollain tarkempaa havaintoa mitkä ne on ja vois näyttää bmwfans sivuston räjäytyskuvasta

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Originally posted by kaikkone View Post
                      Vanoksen tiivisteet?
                      Ei ne ainakaan ne ole, ei juurikaan tunnu missään näissä missä on on-off vanos, kääntyy ehkä hitaammin sen jälkeen kun pistetään päälle mutta kääntyy kuitenkin. Jotain lieveilmiöitä voi seurata, mutta siinä vaiheessa tulee kyllä jo vanoksen toiminnasta vikakoodiakin.

                      Kuulostais imuvuodolta tai rikkinäiseltä maffilta.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #26
                        Originally posted by Cell View Post
                        Ei ne ainakaan ne ole, ei juurikaan tunnu missään näissä missä on on-off vanos, kääntyy ehkä hitaammin sen jälkeen kun pistetään päälle mutta kääntyy kuitenkin. Jotain lieveilmiöitä voi seurata, mutta siinä vaiheessa tulee kyllä jo vanoksen toiminnasta vikakoodiakin.

                        Kuulostais imuvuodolta tai rikkinäiseltä maffilta.
                        Onkos tähän maffin testaamiseen mitään muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla uudella?
                        Nuohan taitaa "kulua" pikku hiljaa, eikä taida tulla vikakoodiakaan ennen kuin menee rikki?
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          #27
                          Originally posted by JJT View Post
                          Onkos tähän maffin testaamiseen mitään muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla uudella?
                          Nuohan taitaa "kulua" pikku hiljaa, eikä taida tulla vikakoodiakaan ennen kuin menee rikki?
                          Jaha, varmaa tuosta E36:sta M52/M50 maf sopinee tähänki? kuha piuha menee liittimeen vai onko toisin.
                          Vois kokeilla sillä kaverin maffilla just.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #28
                            Originally posted by kaikkone View Post
                            Jaha, varmaa tuosta E36:sta M52/M50 maf sopinee tähänki? kuha piuha menee liittimeen vai onko toisin.
                            Vois kokeilla sillä kaverin maffilla just.
                            Kyllä se pitää samalla numerolla olla kuin entinen.
                            m50 taitaa olla vielä kuumalanka malli, m52:ssahan on filmi?
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              Originally posted by JJT View Post
                              Onkos tähän maffin testaamiseen mitään muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla uudella?
                              Nuohan taitaa "kulua" pikku hiljaa, eikä taida tulla vikakoodiakaan ennen kuin menee rikki?
                              Hyytyneen maffin tunnistaa molempien pankkien kasvaneista adaptaatioarvoista, kun on 100% varmuus ettei ole imuvuotoja.

                              edit: on myös tapauksia joissa esim. bensanpaineviat voivat ton aiheuttaa, mutta äärimmäisen harvinaisia. Kun kaikki on ehjää, adaptaatiot on tyypillisesti max 5%.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Shifter
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2009
                                • 538
                                • Keski-Suomi. Pihtipudas

                                #30
                                Originally posted by Tcdoe View Post
                                Missähän ois vika kun E38 M52B28:llä nostaa kylmäkäynnistyksessä heti kierrokset jonnekin 2500rpm tuntumaan pariksi sekunniksi, kunnes laskee normaaliin tyhjäkäyntiin?
                                eri kori, sama kone, sama vika...

                                Kelien kylmettyä, kylmänä käynnistäessä hurraa 1500-1900 sekunnin pari ja laskee siitä sitten normaaliin. Automaattiryyppy tai joku sellanen? :think
                                G4 -00

                                Entiset ajokit:
                                e36 328i Coupé -95
                                e36 316i Sedan -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎