Jos tulpan merkkiä vaihtamalla tuntuu alkavan toimia paremmin, on kyse ennemminkin siitä että kärkiväli sattui osumaan sen verran erilaiseksi että se piilottaa jonkin vikatilan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Shifter View PostNo ei nyt ihan sekuntia tai kahta, oisko puoli sekuntia ja vain oikeastaan ajossa. Paikallaan römmyyteltäessä tippuu kierrokset het kun pedaalista hellittää. Veikkaus niille klassisille imuvuodoille
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostJust tyhjäkäynnillä kun nostaa kaasun niin tuntuu että auto oikein miettii mitä tehdä. :PMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Missähän ois vika kun E38 M52B28:llä nostaa kylmäkäynnistyksessä heti kierrokset jonnekin 2500rpm tuntumaan pariksi sekunniksi, kunnes laskee normaaliin tyhjäkäyntiin?
Lisäksi kun lähtee liikkeelle nostamalla kytkintä eikä anna kaasua niin auto nytkyttää ikävästi. Kun antaa vähänkin kaasua niin lähtee kyllä vetämään sulavasti. Toinen autoni (E39 M52B25:llä) rullaa ihan sulavasti ja pehmeesti ilman kaasua tyhjäkäynnillä eikä täristä kun yrittää ryömittää ilman kaasua.
Vanoksen tiivisteet on menossa vaihtoon piakkoin, voisko nekin oireilla näin? E39:ssä huonot vanoksen tiivisteet näkyivät laiskuutena 1500-3000rpm.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJos tulpan merkkiä vaihtamalla tuntuu alkavan toimia paremmin, on kyse ennemminkin siitä että kärkiväli sattui osumaan sen verran erilaiseksi että se piilottaa jonkin vikatilan.
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostHyvä tietää. Ja ei ollut edes mikään perstuntuma (tosin auton tärähtelyn kullä siinäkin tunsi) vaan ihan päästömittauksessakin todettiin huima ero (hyväksytty/hylätty) =)325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tosiaan vieläkin häiritsee tuo ongelma että kun nostaa kaasun niin auto miettii pitkään. sama tapahtuu kun nykii käsillä sieltä konetilasta sitä kaasuvipua tjsp,
Kaveri eilen kokeili ja totes saman.
Hänel oli ilmeisesti M50b25 tai jotain, joka on suhteellisen samanlainen, metallivenakoppa?, siinä oli paljon pirteämpi tuo vastaus. Ja toisen kaverin E36:sen M50/M52:ssa vieläkin pirteämpi.
Ja olen huomannu et myös pienil kierroksil tahtoo tulla nykimistä, ja mielestäni vääntö pienil kierroksil olematon. Vanoksen tiivisteet?
Oisko jollain tarkempaa havaintoa mitkä ne on ja vois näyttää bmwfans sivuston räjäytyskuvasta
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostVanoksen tiivisteet?
Kuulostais imuvuodolta tai rikkinäiseltä maffilta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi ne ainakaan ne ole, ei juurikaan tunnu missään näissä missä on on-off vanos, kääntyy ehkä hitaammin sen jälkeen kun pistetään päälle mutta kääntyy kuitenkin. Jotain lieveilmiöitä voi seurata, mutta siinä vaiheessa tulee kyllä jo vanoksen toiminnasta vikakoodiakin.
Kuulostais imuvuodolta tai rikkinäiseltä maffilta.
Nuohan taitaa "kulua" pikku hiljaa, eikä taida tulla vikakoodiakaan ennen kuin menee rikki?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostOnkos tähän maffin testaamiseen mitään muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla uudella?
Nuohan taitaa "kulua" pikku hiljaa, eikä taida tulla vikakoodiakaan ennen kuin menee rikki?
Vois kokeilla sillä kaverin maffilla just.
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostJaha, varmaa tuosta E36:sta M52/M50 maf sopinee tähänki? kuha piuha menee liittimeen vai onko toisin.
Vois kokeilla sillä kaverin maffilla just.
m50 taitaa olla vielä kuumalanka malli, m52:ssahan on filmi?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostOnkos tähän maffin testaamiseen mitään muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla uudella?
Nuohan taitaa "kulua" pikku hiljaa, eikä taida tulla vikakoodiakaan ennen kuin menee rikki?
edit: on myös tapauksia joissa esim. bensanpaineviat voivat ton aiheuttaa, mutta äärimmäisen harvinaisia. Kun kaikki on ehjää, adaptaatiot on tyypillisesti max 5%.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Tcdoe View PostMissähän ois vika kun E38 M52B28:llä nostaa kylmäkäynnistyksessä heti kierrokset jonnekin 2500rpm tuntumaan pariksi sekunniksi, kunnes laskee normaaliin tyhjäkäyntiin?
Kelien kylmettyä, kylmänä käynnistäessä hurraa 1500-1900 sekunnin pari ja laskee siitä sitten normaaliin. Automaattiryyppy tai joku sellanen? :thinkG4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
Comment
-
Comment