Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Niin ja varmistuksena tuohon naukkiksen kommenttiin, niin onhan se anturi koneen takapäässä lohkossa? Ko. vinkit koskee vaan sitä takapäässä olevaa anturia.
    Mun käsittääkseni kaikkia Siemensin moottorinohjauksella olevia M52:sia, kaikissa niissä on alunperin 5V syöttö hall-anturille joka saa aikaiseksi lukuvirheitä signaaliin ennemmin tai myöhemmin.

    Vai onko kampuran etupäähän sijoitetut anturit 12V malleja ja 5V versio oli vain noissa lohkon sisälle sijoitetuissa?

    Comment

    • Ringali
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 91
      • Oulu

      Originally posted by naukkis View Post
      Mun käsittääkseni kaikkia Siemensin moottorinohjauksella olevia M52:sia, kaikissa niissä on alunperin 5V syöttö hall-anturille joka saa aikaiseksi lukuvirheitä signaaliin ennemmin tai myöhemmin.

      Vai onko kampuran etupäähän sijoitetut anturit 12V malleja ja 5V versio oli vain noissa lohkon sisälle sijoitetuissa?
      joo moottorin takapäässä sijaitsee anturi ja juurikin tuommosen johdollisen sinne laitoin eli ilmeisesti 5v mallin. Eli hommaan M52Bxxtu anturin joka on johdoton ja bmw:ltä johdon erikseen niinkö? Käyttöjännite ryöstetään siis vanoksen solenoidilta? onko kolvaushommia vai myydäänkö siihenkin jotain palikkaa väliin?

      Onko tästä kyseisestä projektista mitään ohjeita olemassa missään?
      F10 520d ja e36 328i turbo

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        Originally posted by Ringali View Post
        joo moottorin takapäässä sijaitsee anturi ja juurikin tuommosen johdollisen sinne laitoin eli ilmeisesti 5v mallin. Eli hommaan M52Bxxtu anturin joka on johdoton ja bmw:ltä johdon erikseen niinkö? Käyttöjännite ryöstetään siis vanoksen solenoidilta? onko kolvaushommia vai myydäänkö siihenkin jotain palikkaa väliin?

        Onko tästä kyseisestä projektista mitään ohjeita olemassa missään?
        Ei tarvii mitään kolvailla, liittimet vaan kiinni. BMW:ltä johto, maksoi reilun kympin muistaakseni. Ja siis se johto nimenomaan ryöstää virran vanokselta, vanoksen johto irti ja kiinni piuhasarjaan josta piuha vanokseen, hall-anturiin ja hall-anturin moottorinliittimeen.

        Postasin joskus BMW:n ohjeen ko. operaatioon jonnekin tännekin kun itse vaihtelin, löivät kl:stä vaan piuhan ja anturin käteen ilman mitään ohjeita ja piti hetken aikaa miettiä miten se kytketään. Eli KL:ltä ja BMW:ltä et tuota 5V anturia enää edes saa.....

        Tossahan tuo ohjekin:

        Last edited by naukkis; 22-01-2014, 21:37.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Siis tuo lohkossa istuva, kampuraa lukeva anturi M52:ssa on kyllä mielestäni ihan jenkkiversioiden hömpötyksiä.
          Tunnustaako joku omistavansa moisen? Eikä ole S52 taikka M52TU?
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11079
            • Oulu

            Originally posted by Supa View Post
            Siis tuo lohkossa istuva, kampuraa lukeva anturi M52:ssa on kyllä mielestäni ihan jenkkiversioiden hömpötyksiä.
            Tunnustaako joku omistavansa moisen? Eikä ole S52 taikka M52TU?
            En ole kyllä minäkään ko. ihmettä nähny, mutta realoem ainakin näyttäs, että kyllä nuo ihan viimeset e36:t semmosia on: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...84&hg=11&fg=10

            Ja on kyllä mulla on uudempia lohkoja, mistä tuon anturin paikka löytyy, mut siinä on tulppa päällä.

            Originally posted by naukkis View Post
            Mun käsittääkseni kaikkia Siemensin moottorinohjauksella olevia M52:sia, kaikissa niissä on alunperin 5V syöttö hall-anturille joka saa aikaiseksi lukuvirheitä signaaliin ennemmin tai myöhemmin.

            Vai onko kampuran etupäähän sijoitetut anturit 12V malleja ja 5V versio oli vain noissa lohkon sisälle sijoitetuissa?
            Mulla ainakin on toiminu nuo aina kun on vaan hakenu marmorilta uuden anturin ja pistäny vaan paikalleen. Ei oo tarvinnu tutkia asiaa sen tarkemmin.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              Originally posted by Supa View Post
              Siis tuo lohkossa istuva, kampuraa lukeva anturi M52:ssa on kyllä mielestäni ihan jenkkiversioiden hömpötyksiä.
              Tunnustaako joku omistavansa moisen? Eikä ole S52 taikka M52TU?
              Tuosta omasta -99 vompatista moinen löytyy. Ja vaihtaminen oli tuskan takana. Sama anturi se kuitenkin on oli se kummasssa päässä konetta vaan, ja 99% hall-antureista tekee sen 0-5V signaalin 12V käyttöjännitteestä, nuo Siemenssin 5V anturit olivat jotain ihme aivopieruja ja erittäin potentiaalisia käyntihäiriöiden aiheuttajia. Siinä vaiheessa kun oireita ilmenee anturi toimii jo ihan päin persettä, DME lukee käynnin tasaisuutta hall-anturin signaalin perusteella ja tuo 5V anturi ei vaan ole riittävän tarkka moiseen hommaan autokäytössä.

              Nuo varaosakirjat tarjoaa tuota muutossarjaa kait vain noihin lohkon takapään versiohin mutta ei kait mikään estä lätkäsemästä sitä etupäähänkin.
              Last edited by naukkis; 22-01-2014, 23:12.

              Comment

              • Ringali
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 91
                • Oulu

                Originally posted by naukkis View Post
                Ei tarvii mitään kolvailla, liittimet vaan kiinni. BMW:ltä johto, maksoi reilun kympin muistaakseni. Ja siis se johto nimenomaan ryöstää virran vanokselta, vanoksen johto irti ja kiinni piuhasarjaan josta piuha vanokseen, hall-anturiin ja hall-anturin moottorinliittimeen.

                Postasin joskus BMW:n ohjeen ko. operaatioon jonnekin tännekin kun itse vaihtelin, löivät kl:stä vaan piuhan ja anturin käteen ilman mitään ohjeita ja piti hetken aikaa miettiä miten se kytketään. Eli KL:ltä ja BMW:ltä et tuota 5V anturia enää edes saa.....

                Tossahan tuo ohjekin:

                http://bavarian-board.com/uploads/kb...ion_Sensor.pdf
                Asia harvinaisen selvä. Kiitoksia neuvosta!
                F10 520d ja e36 328i turbo

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16344
                  • Leppävirta

                  Jatketaan tänne m52 aiheilla. http://www.btcf.fi/forum/showthread....12#post3245512
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎