Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aatos
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 149
    • Helsinki

    #46
    Vaihdoinpa huohottimen letkuineen ja hommasta jäi käteen vain naarmut, eli etsintä jatkuu.. Imuvuoto sen kai on oltava, ei oikein motivoi vaan sokkona alkaa vaihtelemaan osia kun kaikki kumit, letkut ja tiivisteet ovat uutta 15tkm:n takaa. Tyhjäkäyntimoottoria en tosin silloin uusinut vaan vain putsailin..

    Katselin samalla huvikseen carsoftilla arvoja tyhjäkäynnillä ja listasin luullakseni oleellisia alle. Voiko näistä päätellä mitään?

    Coolant temperature: 80°
    Engine speed: 708rpm
    Air meter signal: 1V
    Idle speed - air - adaptation: -3.001 kg/h
    Cylinder bank 1
    Additive mixture (idle): -0.016 msec
    multiple active mixture (partial load): -3,8662%
    Cylinder bank 2
    Additive mixture (idle): -0.037 msec
    multiple active mixture (partial load): -0.45930%
    BRCF #12 - E36 325 -91

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      #47
      jahas, kahtelin iteltä noita arvoja, olikoha se niin että nollasin eilen vai toissapäviänä ja tänään luin niin add 1 oli -1 ja multiply -4, adaption 2 oli 0 ja multiply 2 oli -3..

      Engine load [mg/stroke] arvot huiteli aika pirun korkeel.. välikkö kun on 0-7 ni mulla pyöri 70-100..

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        #48
        Kysytään nyt typeriä taas, aamutuimaan. En nopeasti löytäny tietoja megasquirtista.

        Eli alko mietittää tuo megasquirt. sillä sais auton arvot ainakin sellasiks jotka olis itse tehty päin peet.. . mutta kaipaisin ainakin kaikki ominaisuudet mitä nykyisessäkin alkuperäsessä on. eli just noi nakutuksen tunnistimet, kampiakselin tunnistimet jne.. samoin sen että inpalla pystyis lukemaan normaalisti livedatat jne. ja ilman että auto herjaa mistään. Onko tämmönen mahollista?
        Olen ymmärtäny että megasquirtilla sais myös vakio vehkeeseen jotain piristystä mutta tietty vain oikeilla säädöillä. Onko näin?

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          #49
          Ainii tosiaan luin myös adaptioarvot taas uudelleen..

          Adaptation value add 1 oli -35
          adaptation multiply 1 oli -2

          Adaptation value add 2 oli -13
          adaptation multiply 2 oli 0

          Onko huolestuttavaa?

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #50
            Originally posted by Havis View Post
            Tämähän hyvä uutinen, siis kuvassa osat #1 ja #2 saa erillisinä. Osa #2 ( Spark plug socket ) näyttäisi olevan 10,- luokkaa / kpl.

            Motonet & KL-varaosat listaa vain koko puolan ( tietenkin... ), siitä hätäisenä päättelin ettei pienempiä osakokonaisuuksia ole saatavilla.
            Noniin, nyt on ajettu uusilla tulpanhatuilla ja uusilla Bosch tulpilla (aivan, juuri ne samat tulpat joilla vanhojen tulpanhattujen kanssa kone ei edes lähtenyt käyntiin) pari sataa kilometriä.

            Käyntiinlähdön kanssa ei niin mitään ongelmaa, niin kuin ei pidäkään olla.

            No voihan kettu kun vääntää! Tai siis toistaiseksi suurin ero on tuo aivan alhaalta jo lähtevä veto. Ylärekisterin toiminnan eroa en ole vielä vertaillut, mutta aika näyttää.

            Voisin melkein ehdottaa, että jos auto tuntuu erittäin ronkelilta sytytystulppien merkille, kannattaa uhrata n.10,-/sylinteri ja uusia noi tulpanhatut (varsinkin jos niiden iästä ei ole varmuutta).

            Varsinkin jos vanhat hatut menee tulpan päälle ihan kevyesti. Niiden pitää olla tiukat. Suosittelen vilpittömästi
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #51
              Originally posted by kaikkone View Post
              Kysytään nyt typeriä taas, aamutuimaan. En nopeasti löytäny tietoja megasquirtista.

              Eli alko mietittää tuo megasquirt. sillä sais auton arvot ainakin sellasiks jotka olis itse tehty päin peet.. . mutta kaipaisin ainakin kaikki ominaisuudet mitä nykyisessäkin alkuperäsessä on. eli just noi nakutuksen tunnistimet, kampiakselin tunnistimet jne.. samoin sen että inpalla pystyis lukemaan normaalisti livedatat jne. ja ilman että auto herjaa mistään. Onko tämmönen mahollista?
              Olen ymmärtäny että megasquirtilla sais myös vakio vehkeeseen jotain piristystä mutta tietty vain oikeilla säädöillä. Onko näin?
              Sen mitä asiasta olen oppinut niin Megalla saat kaikki juuri niin hyvin säädettyä kun sen vain saa tai vastaavasti niin sekaisin kuin se on mahdollista. INPA:lla et sitten enää moottoriin pääse käsiksi vaan sille on oma käyttöliittymä. Hieman saattaapi saada lisää puhtiakin ja silti päästöt pitäisi pysyä katsastuskunnossa. Se että aiheuttaako Mega konfliktia auton muiden järjestelmien kanssa onkin sitten aivan toinen tarina johon vaikkapa tuo Vauhtivaunu saattaa osata vastata paremmin. Ennen sitä kannattaa lueskella http://www.finsquirt.net/forum/ esiintyviä juttuja...
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                #52
                Originally posted by Havis View Post
                Noniin, nyt on ajettu uusilla tulpanhatuilla ja uusilla Bosch tulpilla (aivan, juuri ne samat tulpat joilla vanhojen tulpanhattujen kanssa kone ei edes lähtenyt käyntiin) pari sataa kilometriä.

                Käyntiinlähdön kanssa ei niin mitään ongelmaa, niin kuin ei pidäkään olla.

                No voihan kettu kun vääntää! Tai siis toistaiseksi suurin ero on tuo aivan alhaalta jo lähtevä veto. Ylärekisterin toiminnan eroa en ole vielä vertaillut, mutta aika näyttää.

                Voisin melkein ehdottaa, että jos auto tuntuu erittäin ronkelilta sytytystulppien merkille, kannattaa uhrata n.10,-/sylinteri ja uusia noi tulpanhatut (varsinkin jos niiden iästä ei ole varmuutta).

                Varsinkin jos vanhat hatut menee tulpan päälle ihan kevyesti. Niiden pitää olla tiukat. Suosittelen vilpittömästi
                Tulpan hattu? :P, mitkäs tulpat sul tarkasti olikaa käytös


                osa 2?
                Last edited by kaikkone; 07-10-2010, 23:12.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #53
                  Originally posted by kaikkone View Post
                  Tulpan hattu? :P, mitkäs tulpat sul tarkasti olikaa käytös


                  osa 2?
                  Osa #2 on juurikin se hattu, josta Havis puhui. Itse olen havainnut hyväksi tavaksi varmistaa tulppien vaihdon yhteydessä, että tulpanhatun jousivoima on riittävä. Eli kun avaat mutterit joilla puola on kiinni niin puolan kuuluu nousta muutama milli pinnasta irti. Puolaa alaspäin painamalla tuntee jousen vastustavan painamista. Jos mitään vastusta ei tunnu on tulpanhattu viallinen.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    #54
                    Originally posted by markok View Post
                    Osa #2 on juurikin se hattu, josta Havis puhui. Itse olen havainnut hyväksi tavaksi varmistaa tulppien vaihdon yhteydessä, että tulpanhatun jousivoima on riittävä. Eli kun avaat mutterit joilla puola on kiinni niin puolan kuuluu nousta muutama milli pinnasta irti. Puolaa alaspäin painamalla tuntee jousen vastustavan painamista. Jos mitään vastusta ei tunnu on tulpanhattu viallinen.
                    Jepulis vastusta tuntui joten varmaan turha ostos olisi ostaa uusia vielä.
                    kaikissa siis tuntui

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      #55
                      Taas vaihteeks typeriä: voiko öljypohjan tiivistettä vaihtaa ilman että joutuisi purkamaan koko moottorin irti?, vai onko moottori juuri öljypohjastaan kiinni autossa.

                      Comment

                      • Kytölä
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 672
                        • Lohja

                        #56
                        Voi vaihtaa ilman moottorin irroitusta. Moottorinkorvakot on lohkossa kiinni.
                        '88 325i cabrio
                        '90 318is

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #57
                          Originally posted by Kytölä View Post
                          Voi vaihtaa ilman moottorin irroitusta. Moottorinkorvakot on lohkossa kiinni.
                          Itse oon siinä käsityksessä, että ainakin E39:ssä moottoria pitää kumminkin nostaa, että homma onnistuu.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • jake-
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 86
                            • kokkola

                            #58
                            saako tohon m52 seen ton calixin säteilijän vastus RE289 jos ei sitä defan lämmitintä saa kiinni?

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16361
                              • Leppävirta

                              #59
                              Originally posted by jake- View Post
                              saako tohon m52 seen ton calixin säteilijän vastus RE289 jos ei sitä defan lämmitintä saa kiinni?
                              En tiedä miksi ei kävisi Defat mutta mulla oli Ex.E39:ssä (M52) Defa. Ja nykyisessä E36 (M52) Defa. Säteilylämmittimet siis..
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                #60
                                Originally posted by jake- View Post
                                saako tohon m52 seen ton calixin säteilijän vastus RE289 jos ei sitä defan lämmitintä saa kiinni?
                                Minkä takia sitä defaa ei saisi kiinni?

                                Eiköhän se calixin lämmitinki toimi kuha on vaan tarkoitettu tuohon moottoriin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎