M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by naukkis View PostEi tarvii mitään kolvailla, liittimet vaan kiinni. BMW:ltä johto, maksoi reilun kympin muistaakseni. Ja siis se johto nimenomaan ryöstää virran vanokselta, vanoksen johto irti ja kiinni piuhasarjaan josta piuha vanokseen, hall-anturiin ja hall-anturin moottorinliittimeen.
Postasin joskus BMW:n ohjeen ko. operaatioon jonnekin tännekin kun itse vaihtelin, löivät kl:stä vaan piuhan ja anturin käteen ilman mitään ohjeita ja piti hetken aikaa miettiä miten se kytketään. Eli KL:ltä ja BMW:ltä et tuota 5V anturia enää edes saa.....
Tossahan tuo ohjekin:
http://bavarian-board.com/uploads/kb...ion_Sensor.pdf
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostSiis tuo lohkossa istuva, kampuraa lukeva anturi M52:ssa on kyllä mielestäni ihan jenkkiversioiden hömpötyksiä.
Tunnustaako joku omistavansa moisen? Eikä ole S52 taikka M52TU?
Nuo varaosakirjat tarjoaa tuota muutossarjaa kait vain noihin lohkon takapään versiohin mutta ei kait mikään estä lätkäsemästä sitä etupäähänkin.Last edited by naukkis; 22-01-2014, 22:12.
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostSiis tuo lohkossa istuva, kampuraa lukeva anturi M52:ssa on kyllä mielestäni ihan jenkkiversioiden hömpötyksiä.
Tunnustaako joku omistavansa moisen? Eikä ole S52 taikka M52TU?
Ja on kyllä mulla on uudempia lohkoja, mistä tuon anturin paikka löytyy, mut siinä on tulppa päällä.
Originally posted by naukkis View PostMun käsittääkseni kaikkia Siemensin moottorinohjauksella olevia M52:sia, kaikissa niissä on alunperin 5V syöttö hall-anturille joka saa aikaiseksi lukuvirheitä signaaliin ennemmin tai myöhemmin.
Vai onko kampuran etupäähän sijoitetut anturit 12V malleja ja 5V versio oli vain noissa lohkon sisälle sijoitetuissa?
Leave a comment:
-
Siis tuo lohkossa istuva, kampuraa lukeva anturi M52:ssa on kyllä mielestäni ihan jenkkiversioiden hömpötyksiä.
Tunnustaako joku omistavansa moisen? Eikä ole S52 taikka M52TU?
Leave a comment:
-
Originally posted by Ringali View Postjoo moottorin takapäässä sijaitsee anturi ja juurikin tuommosen johdollisen sinne laitoin eli ilmeisesti 5v mallin. Eli hommaan M52Bxxtu anturin joka on johdoton ja bmw:ltä johdon erikseen niinkö? Käyttöjännite ryöstetään siis vanoksen solenoidilta? onko kolvaushommia vai myydäänkö siihenkin jotain palikkaa väliin?
Onko tästä kyseisestä projektista mitään ohjeita olemassa missään?
Postasin joskus BMW:n ohjeen ko. operaatioon jonnekin tännekin kun itse vaihtelin, löivät kl:stä vaan piuhan ja anturin käteen ilman mitään ohjeita ja piti hetken aikaa miettiä miten se kytketään. Eli KL:ltä ja BMW:ltä et tuota 5V anturia enää edes saa.....
Tossahan tuo ohjekin:
Last edited by naukkis; 22-01-2014, 20:37.
Leave a comment:
-
Originally posted by naukkis View PostMun käsittääkseni kaikkia Siemensin moottorinohjauksella olevia M52:sia, kaikissa niissä on alunperin 5V syöttö hall-anturille joka saa aikaiseksi lukuvirheitä signaaliin ennemmin tai myöhemmin.
Vai onko kampuran etupäähän sijoitetut anturit 12V malleja ja 5V versio oli vain noissa lohkon sisälle sijoitetuissa?
Onko tästä kyseisestä projektista mitään ohjeita olemassa missään?
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostNiin ja varmistuksena tuohon naukkiksen kommenttiin, niin onhan se anturi koneen takapäässä lohkossa? Ko. vinkit koskee vaan sitä takapäässä olevaa anturia.
Vai onko kampuran etupäähän sijoitetut anturit 12V malleja ja 5V versio oli vain noissa lohkon sisälle sijoitetuissa?
Leave a comment:
-
Niin ja varmistuksena tuohon naukkiksen kommenttiin, niin onhan se anturi koneen takapäässä lohkossa? Ko. vinkit koskee vaan sitä takapäässä olevaa anturia.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ringali View PostMutta voiko tuohon kampiakselin asentotunnistin herjaan olla muuta mikä sen aiheuttaa vai onko niin paska säkä ettei uus tunnistin toimi? Antaa siis samaa vikakoodia uudellakin osalla. Kokeilin huvikseni varmuudella ehjää nokka-akselintunnistintakin vaihtaa mutta ei vaikuttanu mitään joten vaihdoin alkuperäsen paikolleen. Imusarjan alla olevaan liittimeen tulee kampiakselinasentotunnistimen liitin mutta mihin kaapeli siitä jatkaa matkaa? Moottorinohjaukselle? Voikohan sillä välillä olla häikkää?
Muuten käy ja kukkuu vimpan päälle. Ei aaltoile kierrokset ja vedotkin tuntuu olevan perstuntumalla ainaki sillä tasolla mitä kuuluukin.
Tuo korvaava 12V hall-anturi on sama kuin M52TU:ssa ja M54:ssä eli anturissa on liitin ei piuhaa ja BMW:ltä tuleva uusi anturin piuha kytketään hall-anturin lisäksi vanhaan anturin liittimeen ja vanoksen solenoidiin josta ryöstetään käyttöjännite.Last edited by naukkis; 14-01-2014, 18:31.
Leave a comment:
-
Oon lukennu topiccia hartaasti läpi mutta kysäsempä nyt viisaammilta kun en keksi mikä itellä häikkää.
Auto on e36 m52b25 98/8 161tkm ja käynnistyksessä sekä kylmänä että lämpimänä starttaa pitkään ja lähtee hieman yskähtäen lopulta käymään. Kylmemmällä tilanne on vielä vaikeampi. Foorumia oon selaillut ja inpalla lukasin vikakoodit ja kampiakselin asentotunnistinta herjas. Paikallaan oli Hellan osa, ja tilalle ostin VDO:n tunnistimen eikä tilanne muuttunu miksikään. Myyjä vakuutteli että VDO ois OEM laatua ja pitäisi olla laadukas.
IMM kunnossa, haitariputki ok. Hieman kyllä rohisevaa ääntä kuultavissa kun kone käy ja nostaa öljytikkua eli ilmeisesti huohottimen voisi kyllä uusia.
Mutta voiko tuohon kampiakselin asentotunnistin herjaan olla muuta mikä sen aiheuttaa vai onko niin paska säkä ettei uus tunnistin toimi? Antaa siis samaa vikakoodia uudellakin osalla. Kokeilin huvikseni varmuudella ehjää nokka-akselintunnistintakin vaihtaa mutta ei vaikuttanu mitään joten vaihdoin alkuperäsen paikolleen. Imusarjan alla olevaan liittimeen tulee kampiakselinasentotunnistimen liitin mutta mihin kaapeli siitä jatkaa matkaa? Moottorinohjaukselle? Voikohan sillä välillä olla häikkää?
Muuten käy ja kukkuu vimpan päälle. Ei aaltoile kierrokset ja vedotkin tuntuu olevan perstuntumalla ainaki sillä tasolla mitä kuuluukin.
Leave a comment:
-
m52b28tu e46
kytkintä huutaisi kyseinen kulkine..
elikkä mistäpäin olette tilailleet osia? ilmeisesti saksasta?
kaksoismassassa haluaisin pysyä kun se sinne kuuluu mutta kytkin voisi olla vakiotaki pitävämpi, kuhan tuo jäykkyys ei menisi älyttömyyksiin. mitoitus 250 heppaan noin suurinpiirtein.
varmaankin luk vauhtipyörä? onko jotai luotettavaa myyjää?
ja tosiaan se kytkinpaketti, millainen ja mistä?
kiitos jo tässä vaiheessa, on todella hieno foorumi kun on kokeneempaa porukkaa jeesaamassa näissä asioissa!
Leave a comment:
-
Originally posted by Jurkutti View PostNo prkl. Pitääkin syynätä tarkkaan tulpanhatut. Sen huomasin tulppia vaihtaessani, että jokainen tulpanhatun jousi on ehjä (puola ponnahtaa ylös kun mutterit aukaisee).
Leave a comment:
-
No prkl. Pitääkin syynätä tarkkaan tulpanhatut. Sen huomasin tulppia vaihtaessani, että jokainen tulpanhatun jousi on ehjä (puola ponnahtaa ylös kun mutterit aukaisee).
Leave a comment:
Leave a comment: