Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #76
    Originally posted by janke View Post
    Mulla myös oire joka ei nyt sinänsä vakava mutta kysympä kuiteskin täältä.

    Eli remarin moottori alkaa täristää kun paikoillansa pitää kaasun noin 900-1000 kieppeillä. Tärinä hytkyttää koko autoa aika kovasti... Eikä ole väliä onko kylmä vai lämmin moottori. Haluaisin tietää että onko muilla tällästä oiretta??

    Toinen asia mikä varsinaisesti ärsyttää on kun, ajaa vaikka 100km/h niin koko ajan pitää kaasua painaa tai päästää että pysyy tuossa vakio satasessa!!
    Ylämäki tulee niin saa reippaasti painaa kaasua ja taas ala mäkeen toisinpäin.
    Meinaan vain kun oli tuossa taannoin 20vuotta vanha corolla, niin ei siinä tuollasta oiretta ollut. Jalka kaasulla tiettyyn asentoon ja se pysyi siinä koko matkan mihin sitten meninki.
    Katso onko flektin lavat kaikki tallella. Tärinään/vapinaan liittyen siis. Jos puuttuu lapoja niin uusi se.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #77
      Originally posted by Haju69 View Post
      Katso onko flektin lavat kaikki tallella. Tärinään/vapinaan liittyen siis. Jos puuttuu lapoja niin uusi se.
      Voisko tosiaanki olla että flekti on jotenki epä tasapainossa?? Ainakin lavat olivat ehjät! Entäs toi huono vääntö tasa kaasulla? Putsailin MAF:in tänään ja hiukan tuntui pysyvän nopeus paremmin, mut ei vielä riittävästi.
      Voisko olla: Vanos jumissa? kampiakselin anturi epäkunnossa? Bensan suodatin tukossa? Tai jokin muu mikä vaikuttaa vääntöön? Paska auto yleisesti?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #78
        Originally posted by janke View Post
        Voisko tosiaanki olla että flekti on jotenki epä tasapainossa?? Ainakin lavat olivat ehjät! Entäs toi huono vääntö tasa kaasulla? Putsailin MAF:in tänään ja hiukan tuntui pysyvän nopeus paremmin, mut ei vielä riittävästi.
        Voisko olla: Vanos jumissa? kampiakselin anturi epäkunnossa? Bensan suodatin tukossa? Tai jokin muu mikä vaikuttaa vääntöön? Paska auto yleisesti?
        Vikakoodit lukuun.

        Flektistä semmosta että omassa ex E39 (528)kun rupesi tutisemaan tyhjäkäynnillä niin oli kolme lapaa lentänyt jossain vaiheessa tielle flektistä. Se aiheuttaa tutinaa. Uusi flekti ja ei tutinoita. Jos sulla on ehjä se niin tod.näk vika muualla. Vikakoodeja vaan luetuttamaan. Jos on nokka-/kampiakselin tunnistin paskana niin pitäisi löytyä vikakoodikin, niissä voi hyvinkin olla sanomista jos on "puutumista" ja menohaluja kateissa.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • janne1974
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 405
          • Kuopio

          #79
          Mulla tutisee kanssa silloin kun painaa aivan hiukan kaasua. kierrokset on just jotain 1000 pinnassa. vääntö heikkoa ja pientä nykimistä tasakaasulla ajaessa. vika mahtanee olla nokan asentotunnistimessa.
          Flekti ei mahda heikentää vääntöä koneesta. Nii ja alipainevuodotkin voi aiheuttaa moista.. itsellä moottori "suhahtaa" kun sammutta, aivan kuin toimis jollain paineilmalla.

          -Janne-
          -Janne-

          F10 535iX sedan -11
          ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
          ex. E39 528i touring -99
          ex. E36 325ia coupe -93

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16344
            • Leppävirta

            #80
            Originally posted by janne1974 View Post
            Mulla tutisee kanssa silloin kun painaa aivan hiukan kaasua. kierrokset on just jotain 1000 pinnassa. vääntö heikkoa ja pientä nykimistä tasakaasulla ajaessa. vika mahtanee olla nokan asentotunnistimessa.
            Flekti ei mahda heikentää vääntöä koneesta. Nii ja alipainevuodotkin voi aiheuttaa moista.. itsellä moottori "suhahtaa" kun sammutta, aivan kuin toimis jollain paineilmalla.

            -Janne-
            Joo, ei flektillä ole tekemistä vääntöön tai puutumiseen. Vaan se voi olla viallinen jos auton moottori tärisee.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #81
              juu, kiitos vinkeistä. Täytyy se nokan asentotunnistin käydä tarkistaas, kun toi kampiakselin asentotunnistin vuosi sitten vaihdettiin ja jopa orkkis tavaraa käytettiin. Lähinnä piti tuossa edellisessä kyssäris kirjoittaa tuosta nokka anturista eikä kampiakselin tunnistimesta.
              En tiedä sitten että, onko tuossa 523 -97 single vanoksessa tosiaan vain tyyppivika että, se vain ei väännä vasta kun suurinpiirtein 3000 kieppeillä? Pitäisi saada kokeilla vastaavaa autoa että, kuinka mahtaa vetää niin, tietäis sitten taas enempi. Vai pitäisikö kokeilla lastua jos sillä alhaalle vääntöä!? :think

              Voisko tosiaanki olla toi nokan asentotunnistin rikki, vaikka ei näkysikkään vikakoodeissa? Kun ei ole tietoa, että koska vaihdettu vai onko koskaan.
              Last edited by janke; 19-05-2011, 23:45.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #82
                Originally posted by janke View Post
                juu, kiitos vinkeistä. Täytyy se nokan asentotunnistin käydä tarkistaas, kun toi kampiakselin asentotunnistin vuosi sitten vaihdettiin ja jopa orkkis tavaraa käytettiin. Lähinnä piti tuossa edellisessä kyssäris kirjoittaa tuosta nokka anturista eikä kampiakselin tunnistimesta.
                En tiedä sitten että, onko tuossa 523 -97 single vanoksessa tosiaan vain tyyppivika että, se vain ei väännä vasta kun suurinpiirtein 3000 kieppeillä? Pitäisi saada kokeilla vastaavaa autoa että, kuinka mahtaa vetää niin, tietäis sitten taas enempi. Vai pitäisikö kokeilla lastua jos sillä alhaalle vääntöä!? :think

                Voisko tosiaanki olla toi nokan asentotunnistin rikki, vaikka ei näkysikkään vikakoodeissa? Kun ei ole tietoa, että koska vaihdettu vai onko koskaan.
                Ei anna vikakoodia vasta kun on aivan lopussa, muistaakseen oskilloskoopilla pystyi mittaamaan onko kunnossa. Omassa tuon tunnistimen liitin oli öljyn peitossa, eipä ollu kyllä vaikutusta vaikka sen puhdistinkin... pitänee vaan käydä ostamassa uutta palikkaa..

                -Janne-
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #83
                  Kokeilin putsata ton kampparin tunnistimen mut, ei mitään myöskään tapahtunut. En tiedä kun, ei vaan väännä alhaalta ja 0-100 kiihtyy 9.88 sekuntia. onkohan toi normaali kiihtyvyys tuolla automaattiloodalla?:think Auto siis 523i -97 single vanos.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16344
                    • Leppävirta

                    #84
                    Originally posted by janke View Post
                    Kokeilin putsata ton kampparin tunnistimen mut, ei mitään myöskään tapahtunut. En tiedä kun, ei vaan väännä alhaalta ja 0-100 kiihtyy 9.88 sekuntia. onkohan toi normaali kiihtyvyys tuolla automaattiloodalla?:think Auto siis 523i -97 single vanos.
                    Tehdas lupaa 9.6s 0-100. Varmaankin kaikki suht. kunnossa jos olet saanut tarkalleen mitattua.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #85
                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Tehdas lupaa 9.6s 0-100. Varmaankin kaikki suht. kunnossa jos olet saanut tarkalleen mitattua.
                      Tietenki varmaan tuohon kiihtyvyyteen vaikuttaa 18" vanteet! Eikä mittaus nyt ihan tarkka voi olla Kun en tiedä paljonko mittari valehtelee.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 875
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        #86
                        Kokeillaas nyt täälläkin.. Eli sigun kiesi (e39 528i) alkoi yhtäkkiä tässä reilu viikko takaperin täristä tyhjäkäynnillä. Ensin kuvittelin vian olevan korvien välissä kun keppi heilui tyhjkäynnillä mutta konepellin avauksen jälkeen ei jäänyt arvailun varaan että jotain on nyt tapahtunu..

                        Eli motti siis hytkyy ihan silmämääräisesti, vaikkakin tyhjäkäynti on tasaista :think Remmit vaihdettu vähä aikaa sitten samoten näyttäis visko + ropelli olevan ehjät. Tuntuu että välillä tuo "vika" häviää ja välillä taas ilmenee.

                        Aikaisempia oireita ei ole, kylmänä on aina vähän "nykyttänyt" kiihdyttäessä mutta annettakoon se anteeksi kun lämmänä toimii aivan normaalisti. Kytkin on kyllä ilmeisesti aika loppunsa edellä kun välillä luistanut ja myös omituista on se että kytkin ottaa välillä ihan pohjasta ja välillä pinnasta Eli voiko ravistus johtua siitä? Kytkin ei pidä mitään ylimääräistä mökää eikä muutu mitenkään käynti/vapinat kun painaa pohjaan.

                        Tosiaan, auto pelaa muuten hyvin ja ongelmitta (kulutus alle 7l/100 obc:n mukaan ja veteleekin ihan niinkun pitää)

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • karisu
                          Newbiemmer
                          • Nov 2010
                          • 7
                          • finland

                          #87
                          Elikkäs itellä semmosia ongelmia että auto käy kylmänä hyvin ja kun on ajanut auton lämpimäks niin alakaa röpöttämään putkesta ja niinku ei kävis kaikilla. päästöt on muuten hyvät mutta hc on 1200/tyhjäkäynnillä ja yli 2000k min/ 500.
                          kävin kattoo vikakoodit ja se näytti happitunnistinta, joten lambda vaihtoon ja ei ollu vaikutusta päästöihin, eikä lämpimänä koneella tyhjänkäyntiin. kylmänä käy edelleen hyvin.
                          tulpat vaihettu ja puolat toimii, mutta tulpanrei'issä oli öljyä joten venakopan tiiviste vaihtoon. ilmamäärämittari kans todettu toimivaks. voiko se tiiviste vaikuttaa tuohon ongelmaan vai mistä se johtuu? kiitokset etukäteen!
                          Last edited by karisu; 24-05-2011, 12:33. Reason: ja auto siis e36 325i vanoksellinen.

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            #88
                            Originally posted by karisu View Post
                            Elikkäs itellä semmosia ongelmia että auto käy kylmänä hyvin ja kun on ajanut auton lämpimäks niin alakaa röpöttämään putkesta ja niinku ei kävis kaikilla. päästöt on muuten hyvät mutta hc on 1200/tyhjäkäynnillä ja yli 2000k min/ 500.
                            kävin kattoo vikakoodit ja se näytti happitunnistinta, joten lambda vaihtoon ja ei ollu vaikutusta päästöihin, eikä lämpimänä koneella tyhjänkäyntiin. kylmänä käy edelleen hyvin.
                            tulpat vaihettu ja puolat toimii, mutta tulpanrei'issä oli öljyä joten venakopan tiiviste vaihtoon. ilmamäärämittari kans todettu toimivaks. voiko se tiiviste vaikuttaa tuohon ongelmaan vai mistä se johtuu? kiitokset etukäteen!
                            Mites katalysaattori? Onko ehjä vai ei tietoa?
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #89
                              Originally posted by karisu View Post
                              Elikkäs itellä semmosia ongelmia että auto käy kylmänä hyvin ja kun on ajanut auton lämpimäks niin alakaa röpöttämään putkesta ja niinku ei kävis kaikilla. päästöt on muuten hyvät mutta hc on 1200/tyhjäkäynnillä ja yli 2000k min/ 500.
                              kävin kattoo vikakoodit ja se näytti happitunnistinta, joten lambda vaihtoon ja ei ollu vaikutusta päästöihin, eikä lämpimänä koneella tyhjänkäyntiin. kylmänä käy edelleen hyvin.
                              tulpat vaihettu ja puolat toimii, mutta tulpanrei'issä oli öljyä joten venakopan tiiviste vaihtoon. ilmamäärämittari kans todettu toimivaks. voiko se tiiviste vaikuttaa tuohon ongelmaan vai mistä se johtuu? kiitokset etukäteen!
                              Sama juttu täällä! Ölppää vuotaa tai on vuotanut venakopasta. Kuinka tosiaan tuo vaikuttaa auton käyttäytymiseen??
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Magirus
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 875
                                • Keski-Suomi und Sawo

                                #90
                                Originally posted by Magirus View Post
                                Kokeillaas nyt täälläkin.. Eli sigun kiesi (e39 528i) alkoi yhtäkkiä tässä reilu viikko takaperin täristä tyhjäkäynnillä. Ensin kuvittelin vian olevan korvien välissä kun keppi heilui tyhjkäynnillä mutta konepellin avauksen jälkeen ei jäänyt arvailun varaan että jotain on nyt tapahtunu..

                                Eli motti siis hytkyy ihan silmämääräisesti, vaikkakin tyhjäkäynti on tasaista :think Remmit vaihdettu vähä aikaa sitten samoten näyttäis visko + ropelli olevan ehjät. Tuntuu että välillä tuo "vika" häviää ja välillä taas ilmenee.

                                Aikaisempia oireita ei ole, kylmänä on aina vähän "nykyttänyt" kiihdyttäessä mutta annettakoon se anteeksi kun lämmänä toimii aivan normaalisti. Kytkin on kyllä ilmeisesti aika loppunsa edellä kun välillä luistanut ja myös omituista on se että kytkin ottaa välillä ihan pohjasta ja välillä pinnasta Eli voiko ravistus johtua siitä? Kytkin ei pidä mitään ylimääräistä mökää eikä muutu mitenkään käynti/vapinat kun painaa pohjaan.

                                Tosiaan, auto pelaa muuten hyvin ja ongelmitta (kulutus alle 7l/100 obc:n mukaan ja veteleekin ihan niinkun pitää)
                                Jaahas, tuossa tutkiskelin hieman taas ja kyllähän se putkessa röpöttää tyhjäkäynnillä epämääräsesti kun kone on lämmin, samalla myös koko motti hytkyy. Aikaisemmin ei vaan tullut tuota huomattua kun noissa E39:seissä on niin helkkarin hiljaset pakoäänet vakioputkistolla

                                Otin sitten tulpat vielä irti ja tsiigailin niitä, eipä niissä mitään ollut ja noin ~10tkm sitten ne on kyllä uusittukin (Bosch 4-kärki). Kokeilinpa huvikseen nykäistä tuon IMM piuhan irti ja auton käynti yllättäen tasaantui sekä hytkyntä loppui :think Onkos tuota IMM mahdollista mitata jotenkin kotikonstein? Toisaalta, huomenna täytyy käydä hartikaisen kautta lenkki töitten jälkeen kun näyttää olevan tuo kaasuläpän ja IMM välinen haitariputki mallia "vulkkisteippi"

                                Mikäs noista ilmamassamittareista paskoo sitten kun ne hajoaa?

                                Edit: Huomioitu myös se että tyhjäkäynnillä kun polkasee kaasua niin kierrokset jää "hinnaamaan" kohtuu pitkäksi aikaa korkealle kunnes hitaasti lipuu takaisin tyhjäkäynnille. Kun taas IMM piuha on irti, kierrokset laskee melkein heti ja nopeasti :S
                                Last edited by Magirus; 24-05-2011, 20:53.

                                M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                                M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                                M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                                M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                                O: E24 osasia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎