Originally posted by escort
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Originally posted by escort View Postnyt löysin oikean viesti ketjun ongelma on tämä.
onko tuttu vaiva kun 323ti -98 m52b25 alavääntöä hukassa,bensan kulutus reilussa nousussa,tyhjäkäynnillä käy hieman epätasaisesti,kylmänä käy 1000-1500rpm käynnistyksen jälkeen, heti jos lähtee liikkeelle yrittää nykiä normaalisti kiihdyttäessä,kaasupohjassa menee suht normaalisti,kaikki normihuollot tehty.
separaattoria ja letkuja kun ihmettelin huomasin että imusarjan alta on koneen kylki märkä ja päältä kuiva,imusarjan tiiviste?
oireet alkoivat viime talvena kovilla pakkasilla ja on koko kesän mennyt huonompaan suuntaan.
mitään vikakoodeja ei ollut.
normaalisti ollut talvella 8.9-9.1l/100km ja kesällä 8.2-8.3l/100km nyt 9.3-9.4l/100km
viikonloppuna kävin matkaa ajamassa jotain +300km keskikulutus 8.8l/100km 90-110km/h mittari nopeutta rajoituksesta riippuen,ohitellessa parhaimmillaan 170km/h
selkeästi tuntuu että alkaa toimimaan normaalisti n:3500rpm paikkeilla,selvä tehopiikki, aikaisemmin on mennyt ilman piikkejä tasaisen varmasti tyhjäkäynniltä 6000rpm pintaan missä alkaa henki loppumaan.
edit: lambdavikaa m52:ssa tuskin on, mutta sekin on varsin yksinkertaista testerillä tsekata annettujen ohjeiden mukaan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
nyt on imusarja pöydällä.
-läppäkotelon/ilmamassamittarin välinen kurttuputki pykinyt/tyhjäkäyntiventtiilin liitoskohta halki.
-separaattori täynnä karsta/öljytöhnää,kalvo hapero,öljypohjaan menevä letku muurautunut lähes umpeen.
-imusarja/imukanavat öljyiset,imusarjan tiivisteet hieman elähtäneen näköiset ja imusarjan/kannen tiivistepinta öljyinen.
-bensapaineen säätimelle menevä letku pykinyt,samoin lohkonkyljessä olevalle vakuumi pöntölle menevä letku pykinyt. mitä pönttö tekee autossa? toisesta päästä menee letku sulakerasian alla olevaan laatikkoon? onko autossa map anturi?
yllättävän öljyiset paikat näytti olevan?? 10000km vaihtovälillä öljyä on tarvinnut lisätä 6000km kohdalla 1l
venttiilikopan tiivisteet vaihdoin vuosi sitten kun tiputti pakosarjalle öljyä kannen takapäästä.
mitä muuta tuolle nyt kannattaa tehdä kun osat on levällään?? kannattaisiko vesiventtiili huoltaa samalla??
Comment
-
-
perkeleellinen homma tuo imusarjan paikalleen kasaaminen,vittumaisissa raoissa kaikenmaailman letkua,ruuvia,johtoa ym. nyt tarvittaisiin oikeasti ne kuuluisat kätilön kädet.
toivottavasti kaikki on kunnolla paikallaan ettei vaan tarvitse uudelleen alkaa tekemään,mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa pitää imusarja purkaa vielä kertaalleen varmuuden vuoksi.
jos uusi separaattori ja kurttuputki tulee huomenna pääsee kokeilemaan tulille.
Comment
-
-
Originally posted by escort View Postperkeleellinen homma tuo imusarjan paikalleen kasaaminen,vittumaisissa raoissa kaikenmaailman letkua,ruuvia,johtoa ym. nyt tarvittaisiin oikeasti ne kuuluisat kätilön kädet.
toivottavasti kaikki on kunnolla paikallaan ettei vaan tarvitse uudelleen alkaa tekemään,mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa pitää imusarja purkaa vielä kertaalleen varmuuden vuoksi.
jos uusi separaattori ja kurttuputki tulee huomenna pääsee kokeilemaan tulille.
Comment
-
-
compactissa ainakin on todella ahdasta,tuulilasin edestä joutuu lipat ym. purkamaan ja seassa on vielä webaston letkut ja mulla ei yksinkertaisesti meinaa nyrkit millään mahtua että saisi sen imusarjan telineen kiinni sieltä läppäkotelon takaa alta ja lohkoon,sitten on vielä bensa letkut siellä imusarjan alla ihan takapäässä + tyhjäkäyntiventtiilin töpseli eikä kaasuvaijerin pujottaminenkaan mitään herkkua ollut,vielä kun on paska selkä tekee todella hyvää kyyristellä konehuoneessa.
koeajolenkin mukaan edellisillä toimenpiteillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään. (huomenna tienpäälle täristelemään ja toteamaan kulutus)
mitä seuraavaksi? jossain pitäisi päästä mittaamaan tuo kampuran tunnistin,vika koodeja ei ollut ennen remonttia,miten tuon vanoksen toiminnan pystyy selvittämään? vai pitääkö vain vaihtaa tiivisteet siihen ja toivoa vaivan korjaantumista kädet ristissä???
vitun monivamma koko keksintö,tuntuu ettei tuosta saa mitään vikoja poistettua.
kävin eilen töissä ja maaseutukierroksella 279km 8.8L/100km 79,1km/H elikkä lukemat paranivat hieman mutta ovat vielä kaukana oikeista,vanha 325coupekin meni matkaa parhaimmillaan 7.9L/100km.
mitä arvoja antureilta pitäisi tulla kun käytellään piuhan päässä?? itseäni hieman ihmetytti kun timing =koko ajan late ja ennakko kierroksilla 36astetta ja siitä kun polkaisee reilummin tippuu aina 7asteeseen??
Comment
-
-
Apuja kaivataan edelleen..
320 E36 -91.
Eli alkais jo auton kanssa olemaan kiire että saisi leimoihin.
Eli liian isot päästöt, HC arvo oli n. 1400. Muita en muista. Lambda arvokaan ei ollut sallittu.
Eli kone pyörii epätasaisesti, olen tarkistanut kaikkien puolien toimminnan ottamalla johdon kerrallaan pois ja kuuntelemalla vaikutusta. Jokaisen poistaminen puolasta vaikuttaa. Eli puolat luultavasti ok? Tulpat on myös vaihdettu. Lambda vaihdettiin kesällä.
Uusi ilmamäärämittari ostettu, mutta minkähän takia ei vaikuta mitään onko töpseli kiinni massamittarissa vai ei, pyörii saman lailla. Johdossa ei ole vikaa, koska vanhalla ilmamäärämittarilla pyörii huonommin, ja käynti paranee töpseli irti. Eli onko sitten ilmamäärämittari paskana jo uutena?
Auto siis nykii lähtiessä ärsyttävän voimakkaasti, kierroksilla toimii sitten niinku pitääkin. Kylmänä pyörii paljon paremmin kuin lämpimänä, lämpimänä kierrokset heijjaa.
Apuja kaivataan, kiitos etukäteen
Comment
-
-
HC 1400? Kuulostaa hurjalta.
Onkos kohta kolme aloitus postauksesta jo luettu huolella? Veikkaus että Lambavika.
Originally posted by Cell View Post3) Tarkista puolat halkeamien varalta. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155882 Sieltä ohjetta, mutta muista että vaikka halkeamia olisi, ei puolia välttämättä tarvitse vaihtaa ellei ole nykimis- tai muita sytytysongelmia. Edessä ne kyllä ovat jos halkeamia on.
Tässä vaiheessa onkin sitten imuvuodot selvät, ja sytkäongelmat ehkäisty. Vieläkin vaan kierrokset seilaa ja päästöt perseellään vaikka parempi onkin jo?
Seuraavana tulilinjalla on lambda. Ohjelmointivirheen takia näissä koneissa on ongelmia lambdan kestävyyden takia, ns. thermoshokki-ongelma johon aikanaan tehdaskin julkaisi service bulletinin tms. Ne on nyt jo unohtuneet joten merkkiliikkeessä tuskin tiedetään. Selvittääksesi onko lambdasi rikki, sinulla on kolme tietä.
Voit mennä lukemaan vikakoodit, ja toivoa että rikkinäinen lambda näkyy siellä, voi olla näkymättäkin joten hukkaan meni.
Toisaalta voit mennä lukemaan vikakoodit, ja todettuasi ettei siellä näy mitään, tarkistaa moottorinohjauksen livedatasta (tämä ei joka paikassa onnistu) seilaako lambdan antama jännite tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella 0,1-1v väliä jatkuvasti. Jos jännite on koko ajan esim. 0,4 on lambda tai sen lämmitys rikki, jota et taas näe välttämättä koneelta.
Kolmas vaihtoehto on ottaa yleismittari käteen ja könytä auton alle. Etsi käsiisi lambdan liitin ja vedä auton puoleisesta liittimestä kumisukka pois päältä niin että pääse mittaamaan pinneistä. Auto käyntiin ja mittaa vihreä-sinisen ja ruskean välinen jännite. Siellä pitäisi olla n. akkujännite. Jos löytyy, lämmitys on kunnossa. Jos ei, lämmitys on rikki ja vaatii lisäselvitystä, en käsittele asiaa tässä. Seuraavaksi mittaa mustan ja keltaisen välinen jännite. Lambdan lämmettyä (saattaa kestää hetken) jännitteen tulee seilata n. 0,1-1v välistä aluetta jatkuvasti. Jos se on tasainen, lambda ei toimi, vaihtoon meni.
Lambdaksi vain aitoa boschia, orkkista vastaavaa anturia saa vajaalla satasella ilman alkuperäistä liitintä, mutta huonolla liitoksella lambda ei toimi joten turvallisinta on hakea valmiilla liittimellä lambda.
Mikäli vieläkin on vikoja kuten aaltomaista kiihtyvyyttä, kokeile putsata maf esim. CRC:n valikoimasta löytyvällä puhdistusspraylla. Voit myös kokeilla toimivan auton maffia tai ostaa uuden boschin maffin, muita merkkejä ei kannata kokeilla. Ulkomailta saa halvemmalla usein kuin suomesta, selvitä esim. kl-varaosien hinta ja sitten vaikka foorumin kautta mitä muualla maksaa.
Mahdolliset asentotunnistinviat voivat aiheuttaa esim. pitkää starttia tai pätkimistä, ja selviävät useimmiten vikakoodeista, osittain rikkinäisiä antureita näissä ei oikein ole tyypistä johtuen. Mikäli autosta paljastuu asentotunnistinvikoja, osta vain alkuperäismerkkiä. Muut eivät toimi ja aiheuttavat todella kummallisia ongelmia, kuten pätkimistä, räkimistä ja näennäisen rajoittimen puuttumista peliin jo keskikierroksilla.Last edited by Haju69; 08-10-2011, 18:21.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by salamine View Post320 E36 -91.
Uusi ilmamäärämittari ostettu, mutta minkähän takia ei vaikuta mitään onko töpseli kiinni massamittarissa vai ei, pyörii saman lailla. Johdossa ei ole vikaa, koska vanhalla ilmamäärämittarilla pyörii huonommin, ja käynti paranee töpseli irti. Eli onko sitten ilmamäärämittari paskana jo uutena?Originally posted by salamine View PostPuolat on tarkistettu halkeamista, lambda vaihdettu kesällä, mutta onhan se voinut mennä pilalle tässä ajassa. Mutta ihmetyttää tuo miten ilmamäärämittari ei vaikuta yhtään, oli töpseli mittarissa tai ei, käynti sama?
Paska mittari = käynti huono --> töpseli irti = käynti hyvä.
Toimiva mittari = käynti hyvä ---> töpseli irti = käynti hyvä.
Sillon ku ottaa sen töpselin irti ni käynnissä tuntuu semmonen pieni notkahdus. Oli kai asiasta jossain enemmänki juttua, ei vaan jaksa ettiä.
Ite lähin puol vuotta sitte perse edellä puuhun, auto nyki niin maan prkleesti, vikakoodit tuli IMM:stä ja lambdasta. Tilasin tarvikemittarin, ei auttanu, pahentu vaan. Vikaa etittiin vaikka kuinka kauan, lambdakin vaihdettiin. Loppujen lopuksi lambda oli paskana ja tarvikemittari oli jo uutena paska tai kokonaan väärä (ei mitään merkintöjä koko mittarissa). Tästä sekavasta kirjoituksesta yhteenveto: osta orkkista, pääse helpommalla...2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
suatana
Tajusimpas tuossa äskön että putkesta tulee vettä, runsaan valkoisen savun kera. Että onkohan mahollista että se ois jäähytysnestettä :O? Sitten ku kuotspytyn putken juuresta tulee savua ja haisee vähän öljyltä. Joku nuissa päästöissä nytten mättää ja kovvoo..Last edited by salamine; 15-10-2011, 16:31.
Comment
-
-
tänään oltiin muutama tunti piuhan päässä ja lopputuloksena oli kansi vika.
nokan anturilta tulee ok singnaalia.
kivenkovaan väittivät että rynkyttävä tyhjäkäynti johtuu imuvuodosta,imupuolelle kaikki vuotava vaihdettu ja vaikka sumuttelee mitä sinne ei käynti muutu.
koneen käydessä tulee joka pytyltä tietoa seoksen korjaus arvoista ja 3 pytty +puolella reilusti ja 6pytty -puolella reilusti muut suurinpiirtein samassa,sytytys järjestys 3-6 3sylinterissä oleva vuoto(ilmeisesti imupuolella)sekoittaa myös 6pytyn käyntiä.
paineilmaa jos laittaa pyttyyn suhisee se jonnekin?? todennäköisesti imupuolelle.
siltikään ei selvinnyt miksi kone on hengetön alle 3000rpm? vanoksen tiiviste?
pakokaasupäästöt olivat kuitenkin hyvät mitä ihmettelivät vaikka kone rynkyttääkin tyhjäkäyntiä.
minkälainen homma kannen irroitus on? onko missään ohjeita ettei mene ihan tuhraamiseksi?
ja ajoitus kalut tarvitsee,biltemassa oli 150€ sarja.
Comment
-
-
Originally posted by escort View Posttänään oltiin muutama tunti piuhan päässä ja lopputuloksena oli kansi vika.
nokan anturilta tulee ok singnaalia.
kivenkovaan väittivät että rynkyttävä tyhjäkäynti johtuu imuvuodosta,imupuolelle kaikki vuotava vaihdettu ja vaikka sumuttelee mitä sinne ei käynti muutu.
koneen käydessä tulee joka pytyltä tietoa seoksen korjaus arvoista ja 3 pytty +puolella reilusti ja 6pytty -puolella reilusti muut suurinpiirtein samassa,sytytys järjestys 3-6 3sylinterissä oleva vuoto(ilmeisesti imupuolella)sekoittaa myös 6pytyn käyntiä.
paineilmaa jos laittaa pyttyyn suhisee se jonnekin?? todennäköisesti imupuolelle.
siltikään ei selvinnyt miksi kone on hengetön alle 3000rpm? vanoksen tiiviste?
pakokaasupäästöt olivat kuitenkin hyvät mitä ihmettelivät vaikka kone rynkyttääkin tyhjäkäyntiä.
minkälainen homma kannen irroitus on? onko missään ohjeita ettei mene ihan tuhraamiseksi?
ja ajoitus kalut tarvitsee,biltemassa oli 150€ sarja.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment