Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by kaol View PostEli kampiakselin asentotunnistin vaihtoon.
Aattelin kuitenki ensiksi käyttää bensapumpun irti ja kattoo ettei oo mitää likaa/jotain sinne kuulumatonta tankissa.
Ja sehän vaikuttas kyllä pumppu/anturivialta ku ei pensa haise vaikka kui jauhaa käyntii sammumisen jälkeen.
EDIT. Elikkäs kylläkait se on laitettava kampuranasentotunnistin tilaukseen, ei tankista löytyny kummia ja ecun liittimen putsailin ja ei sieläkää erikoisempaa näkyny.Last edited by vilu36; 11-03-2014, 08:08.
Comment
-
-
Ite nyt taistellu oman auton päästöjen kanssa. Mottina siis m50b25 vanos.
Autoon on vaihdettu jo uudet katit ja lampda.
Vikakoodit on luettu ja siellä ei näkynyt mitään.
Päästö arvoa ei ole laittaa näytille mutta hc arvo oli ainakin 230.
Ihmetyttää vain noin korkeat arvot kun autossa ei ole koskaan ollut mitään nykimistä, vetojen katoamista eikä tyhjäkäynti seilaan yhtään. Eli pelaa siis niinkuin pitääkin.:thinkE28 520i "keke"
E30 "325" turbo
E38 käyttiksen romu
R50 mini cooper🤣
Comment
-
-
Ei välttämättä ole mitään eroa käynnissä, vaikka hc oliskin vähän pielessä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by jönsse22 View PostJoo nyt se sitten anto vikakoodin. Eli happitunnistin mukamas sökö.
Se on kuiteskin alta viikko sitten vaihdettu ja boschin laite.
Ei ymmärrä..
Siinä lambdassa ei ole mitään vikaa edelleenkään(kuten ei siinä aiemmassakaan/eikä katissa), vaan se vikakoodi on seurausta imuvuodosta.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTässäkin nyt vaihdellaan osia jotka ovat vikakoodeina vain oireita imuvuodolle.
Siinä lambdassa ei ole mitään vikaa edelleenkään(kuten ei siinä aiemmassakaan/eikä katissa), vaan se vikakoodi on seurausta imuvuodosta.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTämän huomannut kans. Ainakin M52:ssa ei tarvi kun raottaa öljykorkkia auton käydessä tietenkin, niin lambdasta tulee koodi. Hyvä asiakkaan kusetus keino autokorjaamoille... toivottavasti ei ole!!
Eli kummallista kuinka "uusi ja outo" juttu nuo imuvuodot korjaamoille ovat...siis siitä päätelleen että AINA vikaa kuitenkin etsitään kovalla rahalla ihan muualta kuin imuvuodoista.
Peukalon mentävä reikä massamittarinjälkeisessä imuputkessa ihan näkyvillä ja isoissa/"ammattitaitoisissa" korjaamoissa lähdetään ensiksi vaihtelemaan tulppia, maffeja, lambdoja ja katteja ihan niin pitkään kun "artistin" piikki on auki.
Eli nämä nyt +/- 10-vuotoiaiden autojen tyyppiviat, eli imuvuodot vievät nykyiset autokorjaamot tämän laman yli että heilahtaa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe ei ole autokorjaamoille "hyvää bisnestä" käyttää sisään otetun auton vianetsintään 15min ja osiin 12€, kun kuitenkin ko.oireilla voidaan ihan huoletta velottaa 5-6h työtunteja ja 500-800€ varaosia, plus se yksi parinkymmenen sentin letkunpätkä muun remontin yhteydessä.
Eli kummallista kuinka "uusi ja outo" juttu nuo imuvuodot korjaamoille ovat...siis siitä päätelleen että AINA vikaa kuitenkin etsitään kovalla rahalla ihan muualta kuin imuvuodoista.
Peukalon mentävä reikä massamittarinjälkeisessä imuputkessa ihan näkyvillä ja isoissa/"ammattitaitoisissa" korjaamoissa lähdetään ensiksi vaihtelemaan tulppia, maffeja, lambdoja ja katteja ihan niin pitkään kun "artistin" piikki on auki.
Eli nämä nyt +/- 10-vuotoiaiden autojen tyyppiviat, eli imuvuodot vievät nykyiset autokorjaamot tämän laman yli että heilahtaa.
Ennen kun tekee mitään pitää tutkia kaikki nämä vikapaikat mitkä aiheuttavat imuvuotoa, niitä onkin lukuisia johtuen monimutkaisuudesta sekä siitä että kumitiivisteet, letkut ja tulpat on saksalaisesti sanoen scheisseä. Kyllä tohonkin työtunteja saa uppoamaan kun kaikki tarkistaa/vaihtaa, suurin osa on kuitenkin vaihtokunnossa tämän ikäisissä bemareissa.
Sitten kun se on tehty voi jatkaa diagnosoimalla lisää jos on tarvis.
Noin 10 vuoden kohdalla viimeistään kannattaa vaihtaa/läpikäydä kaikki kumiletkut/tiivisteet ennakoivana huoltona. Näissä ei tarvitse jakohihnaa vaihtaa kun on ketju mutta tiivisteet ja kumiletkut on huoltokamaa surkeista materiaaleista johtuen.
Tietyissä rempoissakin kannattaa samalla vaihtaa ympäriltä muutakin, kuten hihnojen/rullien vaihdon yhteydessä vaihtaa öljysuodatinsäiliön ja lohkon välinen tiiviste, huohotinletkuja/tulppia.. Imusarjan jos irrottaa, laittaa kaikki kumi/muoviosat vaihtoon, vaikka starttikin jos on vähänkään enemmän ajettu, se on niin paskassa paikassa että säästää hermonsa ja rahansa myöhemmältä tuskalta kun vaihtaa sen etukäteen kun se on helppoa.
Asiakkaat on kyllä tottuneet vaihtamaan vain sen mikä on rikki ja "säästämään".. sitten kannattaa ostaa joku toinen auto kuin käytetty BMW.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by kani View PostEi täällä forumillakaan tunnuta oikein tietävän/ymmärtävän näiden imuvuotojen merkitystä ja vaikutusta. Luetaan vaan koodeja ja vaihdetaan osia kuten korjamoillakin.
Kuitenkin voi sanoa niin, että joka kerran kun bemarin bensakutosissa syttyy moottorin vikavalo, on kyse nimenomaan imuvuodosta.
Imuvuotojen syytä on n.80-90% kaikista erilaisiin käyntihäiriöihin liittyvistä tapauksista(loput 10-20% mm.asentotunnistimet ja puola).
Kun imuvuodot ovat lisäksi syynä 90%:ssa päästöongelmissa, niin nämä taustat pitäisi olla jokaisen +8-vuotta vanhan bemarin omistajalla jo "äidinmaidossa".
Nyt kun ei ole, niin korjaamot käyttävät "artistia" ihan surutta hyväkseen ja maksattavat muutamien eurojen remonteista jopa tuhansia joka päivä tässä maassa.
Se on helppoa koska autojen oma vikadiagnostiikka ei osaa reagoida imuvuotoihin itsessään, vaan ilmoittaa vain siitä johtuvia oireita jotka sitten tulkitaan itse vioksi.
Näissä vianetsintä pitäisi olla AINA lähtökohtaisesti imuvuotojen etsintää/poissulkemista, mutta nyt varsinkin lama-aikana korjaamot aloittavat vianetsinnän pääsääntöisesti juuri niistä vikadiagnostiikan antamista kohteista.
Väitän että pääsääntöisesti tämä on ihan tietoista ja tarkoituksellista, jossa taustalla on saada ulosmitattua tehtyjä työtunteja mahdollisimman paljon.
Oikeastihan nämä imuvuodot ja niiden nykyinen esiintymistiheys on todella hyvin tiedossa vähänkään autojen kanssa tekemisissä olevien keskuudessa, joten mistään puuttuvasta ammattitaidosta se ei johdu.
Mielestäni BTCF voisi hieman äänekkäämminkin puuttua ko.ongelmaan, koska
se vaikuttaa joka tapauksessa meihin kaikkiin viimeistään käytettyjen vaihtoautojen arvostuksen ja sitä kautta hinnanalennusten nopeuden kautta.
Jos yleinen trendi on se että 10-vuotta vanhan BMW:n parin vuoden huoltokustannukset ovat enemmän kuin koko auton arvo, vaikuttaa se koko automerkin hinnanalennusprogressioon (vrt.mm.Ranskalaiset autot) ja sitä kautta nämä oikeasti muutamien eurojen vikojen korjaaminen tuhansilla, on meiltä kaikilta pois, vaikka ajaisimme kuinka uudella BMW:llä tahansa.
Loppujen lopuksi kuitenkin nämä bemarin bensakutoset ovat vanhemmiten todella luotettavia ja pienin huoltokustannuksin ylläpidettäviä, kunhan ne vähäiset antureihin ja kumiletkuihin tehtävät huollot kohdennetaan ihan oikein.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNimenomaan näin.
Kuitenkin voi sanoa niin, että joka kerran kun bemarin bensakutosissa syttyy moottorin vikavalo, on kyse nimenomaan imuvuodosta.
Imuvuotojen syytä on n.80-90% kaikista erilaisiin käyntihäiriöihin liittyvistä tapauksista(loput 10-20% mm.asentotunnistimet ja puola).
Kun imuvuodot ovat lisäksi syynä 90%:ssa päästöongelmissa, niin nämä taustat pitäisi olla jokaisen +8-vuotta vanhan bemarin omistajalla jo "äidinmaidossa".
Nyt kun ei ole, niin korjaamot käyttävät "artistia" ihan surutta hyväkseen ja maksattavat muutamien eurojen remonteista jopa tuhansia joka päivä tässä maassa.
Se on helppoa koska autojen oma vikadiagnostiikka ei osaa reagoida imuvuotoihin itsessään, vaan ilmoittaa vain siitä johtuvia oireita jotka sitten tulkitaan itse vioksi.
Näissä vianetsintä pitäisi olla AINA lähtökohtaisesti imuvuotojen etsintää/poissulkemista, mutta nyt varsinkin lama-aikana korjaamot aloittavat vianetsinnän pääsääntöisesti juuri niistä vikadiagnostiikan antamista kohteista.
Väitän että pääsääntöisesti tämä on ihan tietoista ja tarkoituksellista, jossa taustalla on saada ulosmitattua tehtyjä työtunteja mahdollisimman paljon.
Oikeastihan nämä imuvuodot ja niiden nykyinen esiintymistiheys on todella hyvin tiedossa vähänkään autojen kanssa tekemisissä olevien keskuudessa, joten mistään puuttuvasta ammattitaidosta se ei johdu.
Mielestäni BTCF voisi hieman äänekkäämminkin puuttua ko.ongelmaan, koska
se vaikuttaa joka tapauksessa meihin kaikkiin viimeistään käytettyjen vaihtoautojen arvostuksen ja sitä kautta hinnanalennusten nopeuden kautta.
Jos yleinen trendi on se että 10-vuotta vanhan BMW:n parin vuoden huoltokustannukset ovat enemmän kuin koko auton arvo, vaikuttaa se koko automerkin hinnanalennusprogressioon (vrt.mm.Ranskalaiset autot) ja sitä kautta nämä oikeasti muutamien eurojen vikojen korjaaminen tuhansilla, on meiltä kaikilta pois, vaikka ajaisimme kuinka uudella BMW:llä tahansa.
Loppujen lopuksi kuitenkin nämä bemarin bensakutoset ovat vanhemmiten todella luotettavia ja pienin huoltokustannuksin ylläpidettäviä, kunhan ne vähäiset antureihin ja kumiletkuihin tehtävät huollot kohdennetaan ihan oikein.
Tässä selvä vuoto, integrator menee miinukselle heti:
Tässä hankalampi, pienempi ja en heti löydä oikeaa "vuotokohtaa", mutta lopussa menee integraattori miinukselle.
Tosiaan, kyse on pienenpienistä vuodoista. Tässäkin huomattavaa on, että moottorin käynnistä ei pysty päättelemään vuotokohtaa.
Comment
-
-
Oon tässä pikkuhiljaa yrittänyt tutustua näihin moottoripuolen ongelmiin ja nyt on hyvä paikka kysyä. Meneekö Pheno tuo sun testi yksinkertaisesti niin että brake cleaner menee vuotokohdasta imusarjaan -> lambda heittää laihalle -> syöttöä vähennetään?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostOon tässä pikkuhiljaa yrittänyt tutustua näihin moottoripuolen ongelmiin ja nyt on hyvä paikka kysyä. Meneekö Pheno tuo sun testi yksinkertaisesti niin että brake cleaner menee vuotokohdasta imusarjaan -> lambda heittää laihalle -> syöttöä vähennetään?
Comment
-
Comment