Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljynvaihtoväli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by Hemi View Post
    Mutta, niitä ei sieltä myöskään löytyisi yhtään sen enempää vaikka niissä olisi 5000km.n vaihtovälit.
    Useamman noita jakopäästään kilahtaneita aukinaisena nähneenä uskallan väittää että jakopää vaurion riski pienenee oleellisesti lyhentämällä öljyvaihtoväliä.
    Olli.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Tom1s View Post
      http://www.cisionwire.fi/ac-sanafor/...aa-mailia64528


      "Ammattiautoilijalla ei ole varaa tinkiä öljyn laadusta
      Tarvaisen autoon on vaihdettu öljyt kuuden vuoden aikana noin 52 kertaa eli keskimäärin 20 000 kilometrin välein."

      Kyllä se huolto kannattaa eikä venyttää öljynvaihtoa turhaan.
      Näin se markkinointi meistä arvostelukyvyttömämpiin vaikuttaa.

      Comment

      • Esca
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1660
        • Pirkkala

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Bmw voisi ottaa mallia Mersulta diesel koneen valmistuksessa. Läpät olisi menneet koneeseen jo monta kertaa miljoonan matkalla.


        Mites ne injektorit näissä uusissa? Ei se mercedes mikään maailman paras ole..

        Vanhan liiton diesel koneet mersulta olivat rautaa jos niitä meinaat. Nämä uudet eivät.

        Comment

        • Tom1s
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 669
          • .

          Originally posted by Hemi View Post
          Näin se markkinointi meistä arvostelukyvyttömämpiin vaikuttaa.
          Niin ja joillekkin on markkinoitu ihmeöljyt ja huolettomat pitkät huoltovälit.


          Vaikka tähän ei ikinä saadakkaan yhteisymmärrystä tietääkö joku paljonko raskaankaluston huoltoväli on?
          F31 328i M-Sport

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Tom1s View Post


            Vaikka tähän ei ikinä saadakkaan yhteisymmärrystä tietääkö joku paljonko raskaankaluston huoltoväli on?
            Millainen kalusto? 100tkm taitaa olla monissa kuorma-autoissa.

            Originally posted by Escalator View Post


            Mites ne injektorit näissä uusissa? Ei se mercedes mikään maailman paras ole..

            Vanhan liiton diesel koneet mersulta olivat rautaa jos niitä meinaat. Nämä uudet eivät.
            "Moottorin polttoainesuuttimet on vaihdettu 750 000 kilometrin kohdalla ja turbo 850 000 kilometrin kohdalla. Muuten moottori on Tarvaisen mukaan toiminut moitteettomasti. Tarvaisen auto on Mercedes-Benz 270 CDI. Se on vuosimallia 2004."

            Eipä tuo huonosti ole kestänyt...

            Comment

            • Jussiboy
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 44
              • Tampere

              Saman jutun lopusta:
              Täyssynteettisiä voiteluaineita käytettäessä voidaan öljynvaihtoväliksi turvallisesti valita autonvalmistajan suosittama pisin vaihtoväli.
              BMW R 1200 GS

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                Originally posted by Thuppu View Post
                Ja mitä tulee tuohon koneiden huonoon kysyntään romiksilta, niin ehkä pitäis hintatasoa tarkistaa..? Tiedä sitten, ainakin pienemmissä osissa sais usein maksaa purkaamolle enemmän kuin mitä uusi oem-osa maksaa marmorilla.
                ASIAA!! On se kumma kun miltei joka osa minkä purkaamoilta tilaa pitää tilata bildelsbasenin kautta ruotsiksi vaikka varaosahaun kautta suomeksi olisi toki helpompaa näin perus suomenkieliselle. Ruotsiksi on noin puolta halvempaa (!!!) vaikka käsittääkseni siellä on palkkataso parempi ja sosiaalikulut samoja kuin kotomaassamme. Mutta ehkäpä he vain myyvät enemmän, jolloin syntyy liikevaihtoa -> liikevoittoa?

                Suomalainen purkaamoyrittäjä ilmeisen usein kuvittelee vanhoista romuista purettujen osien olevan kullasta tehtyjä ja tykkää seisottaa niitä hyllyssä tai ilmeisesti hänessä on keräilijän vikaa enemmän kuin naapurimaan virkaveljessään ja joka osan hintaan lisätään reippasti tunnearvoa... parhaissa purkuosissa tätä tunnearvoa on niin paljon että aivan täysin uusi käyttämätön osa merkkiliikkeessä on halvempi, mutta siinähän ei, aivan oikein, voi vielä sitä tunnearvoa ollakaan, kas kun osahan on tällöin uusi ja käyttämätön.

                Kieltämättä löytyy kotomaastammekin muutamia purkaamoita joiden hinnoittelu mahdollistaa kaupan syntymisen näin internetinkin aikoina mutta heitä on sen verran harvakseltaan ettei joka osaa löydy.

                Niin, saksasta tilaamalla alittuu toki ruotsin hintatasokin mutta isommissa osissa toimituskulu syö kannattavuuden useimmiten.
                Last edited by WSE1; 29-01-2011, 00:12.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Miten ihmeessä te romantisoitte/ luotte omia tarinoita/maailmoja omassa päässänne minun kirjoittamisista???
                  Kuka ihme tässäkään niiden on väittänyt olevan ehjiä?
                  En minä tiedä kuka on nimeltä mainitsematon kommentoija, (en ole joka postausta niin ajatuksella lukenut) lainauksen sisällöstä päättelin koneiden olleen ehjiä "-ja ne olivat kuin uusia" Jos joku paikka on lauennut (mikä) ei koneiden liene voi väittää olevan kunnoltaan kuin uusia?

                  "Nimeltä mainitsematon kommentoija kertoi avanneensa useita puoli miljoona ajettuja bemarin kolmen litran dieseleitä, huolto-ohjelman mukaan kohdeltuina, ja ne olivat kuin uusia."

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1321
                    • Tornio

                    Originally posted by WSE1 View Post
                    ASIAA!! On se kumma kun miltei joka osa minkä purkaamoilta tilaa pitää tilata bildelsbasenin kautta ruotsiksi vaikka varaosahaun kautta suomeksi olisi toki helpompaa. Ruotsiksi on noin puolta halvempaa (!!!) vaikka käsittääkseni siellä on palkkataso parempi ja sosiaalikulut samoja kuin kotomaassamme. Mutta ehkäpä he vain myyvät enemmän, jolloin syntyy liikevaihtoa -> liikevoittoa?

                    Suomalainen purkaamoyrittäjä ilmeisen usein kuvittelee vanhoista romuista purettujen osien olevan kullasta tehtyjä ja tykkää seisottaa niitä hyllyssä tai ilmeisesti hänessä on keräilijän vikaa enemmän kuin naapurimaan virkaveljessään ja joka osan hintaan lisätään reippasti tunnearvoa... parhaissa purkuosissa tätä tunnearvoa on niin paljon että aivan täysin uusi käyttämätön osa merkkiliikkeessä on halvempi, mutta siinähän ei, aivan oikein, voi vielä sitä tunnearvoa ollakaan, kas kun osahan on tällöin uusi ja käyttämätön.

                    Kieltämättä löytyy kotomaastammekin muutamia purkaamoita joiden hinnoittelu mahdollistaa kaupan syntymisen näin internetinkin aikoina mutta heitä on sen verran harvakseltaan ettei joka osaa löydy.

                    Niin, saksasta tilaamalla alittuu toki ruotsin hintatasokin mutta isommissa osissa toimituskulu syö kannattavuuden useimmiten.
                    Täyttä asiaa !!!

                    Nämä Suomalaiset romuttamon veijjarit ovat vissin raaka-aine pörssistä katsoneet kullan hinnan kehitystä viimeisen 10v ajalta ja sitoneet nämä käytettyjen osien hintansa kultaan.
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      Originally posted by Laku View Post
                      Entä M70 tai ikivanha M30?
                      Molempia ylhäältä ja alhaalta avanneena (kannentiivistehän se on se syy avaamiseen yleensä näissä, alakerran osalta taas vuotava öljypohjan tiiviste tai öljypumpun ketju niissä joissa se on) on ollut yllätyksenä erittäin vähäinen kuluminen, ts. tuntuma olisi että ko. ajomäärillä mitä niissäkin on ollut, moottori olisi kulunut huomattavasti enemmän. Eli ikuisia ovat (kunhan jäähdytysasiat muistetaan hoitaa ajoissa) OMAN huolto-ohjelmansa mukaan huollettuina. Toki nykyöljyillä vaihtoväliä olisi öljyn ominaisuuksien jatkuvan paranemisen vuoksi mahdollista kasvattaakin.

                      Comment

                      • HC91
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 998
                        • 29100/310053

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Eipä tuo huonosti ole kestänyt...
                        ...eipä niin, mutta ei tuota mittavaa ajosuoritetta ole ollut häiriköimässä myöskään:
                        -kylmäkäynnistykset/lämpötilan vaihtelut
                        -lastutus
                        -rääkkäävä ajotyyli
                        -ikääntyminen
                        92' ///M5 3.8 individual
                        09' 320d xDrive
                        16' NIU N1 Sport
                        19' NIU U+ Sport

                        Comment

                        • juuhee
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 163
                          • Pohjanmaa

                          riisselille 30tkm liikaa??

                          kuulin tälläisen väitöksen et 30 tkm samoilla öljyillä kävisi eniten turbon päälle. ja et siks noita turpoja menis kun ajetaan niin paljon samoilla öljyillä.

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            Originally posted by juuhee View Post
                            kuulin tälläisen väitöksen et 30 tkm samoilla öljyillä kävisi eniten turbon päälle. ja et siks noita turpoja menis kun ajetaan niin paljon samoilla öljyillä.
                            Ohhoh, pitäisi jonkun varmaan kertoa asiasta myös autojen suunnittelijoille ja edustajille! Kyllä niitä turboja muutenkin menee, että sitä ei tarvitse pelätä, kyllä se sinunkin turbosi sieltä joskus hajoaa. Samoilla öljyillä tai oikein eriöljyillä! Diesel-koneen pakolämpötilakin on niin hurjaa luokkaa että itse vaihtaisin öljyt 5tkm välein, ja turbon varmuuden vuoksi n.10tkm välein. Renkaat kyllä ajelen kankaille.
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by juuhee View Post
                              kuulin tälläisen väitöksen et 30 tkm samoilla öljyillä kävisi eniten turbon päälle. ja et siks noita turpoja menis kun ajetaan niin paljon samoilla öljyillä.
                              Tottakai vanhat öljyt syö turboa enemmän kuin uudet, paljonko on sitten eriasia.

                              Ajosta suoraan sammutus taitaa olla suurin turbon syöjä. Nykyään ei kukaan(?) joutokäytä ajon jälkeen. Ohjeistetaanko sitä edes nykydieseleiden ohjekirjoissa?

                              Comment

                              • AlpinWeiss
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2007
                                • 927
                                • West coast

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Tottakai vanhat öljyt syö turboa enemmän kuin uudet, paljonko on sitten eriasia.

                                Ajosta suoraan sammutus taitaa olla suurin turbon syöjä. Nykyään ei kukaan(?) joutokäytä ajon jälkeen. Ohjeistetaanko sitä edes nykydieseleiden ohjekirjoissa?
                                Dieselin pakolämpötila on niin paljon pienempi kuin bensan, että jälkikäyttely ei ole yhtä merkittävässä asemassa, ellei nyt ihan laikka punaisena ole päästellyt.
                                MBCLK240 -02
                                E36 318 -93
                                E46 320 Ci -01
                                E46 330 CiA -01
                                E60 520i -04
                                E93 325i -07
                                F36 420xi -16

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎