Originally posted by Hemi
View Post
Öljynvaihtoväli?
Collapse
X
-
Näin se markkinointi meistä arvostelukyvyttömämpiin vaikuttaa.Originally posted by Tom1s View Posthttp://www.cisionwire.fi/ac-sanafor/...aa-mailia64528
"Ammattiautoilijalla ei ole varaa tinkiä öljyn laadusta
Tarvaisen autoon on vaihdettu öljyt kuuden vuoden aikana noin 52 kertaa eli keskimäärin 20 000 kilometrin välein."
Kyllä se huolto kannattaa eikä venyttää öljynvaihtoa turhaan.
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostBmw voisi ottaa mallia Mersulta diesel koneen valmistuksessa. Läpät olisi menneet koneeseen jo monta kertaa miljoonan matkalla.






Mites ne injektorit näissä uusissa? Ei se mercedes mikään maailman paras ole..
Vanhan liiton diesel koneet mersulta olivat rautaa jos niitä meinaat. Nämä uudet eivät.
Comment
-
Niin ja joillekkin on markkinoitu ihmeöljyt ja huolettomat pitkät huoltovälit.Originally posted by Hemi View PostNäin se markkinointi meistä arvostelukyvyttömämpiin vaikuttaa.
Vaikka tähän ei ikinä saadakkaan yhteisymmärrystä tietääkö joku paljonko raskaankaluston huoltoväli on?F31 328i M-Sport
Comment
-
Millainen kalusto? 100tkm taitaa olla monissa kuorma-autoissa.Originally posted by Tom1s View Post
Vaikka tähän ei ikinä saadakkaan yhteisymmärrystä tietääkö joku paljonko raskaankaluston huoltoväli on?
"Moottorin polttoainesuuttimet on vaihdettu 750 000 kilometrin kohdalla ja turbo 850 000 kilometrin kohdalla. Muuten moottori on Tarvaisen mukaan toiminut moitteettomasti. Tarvaisen auto on Mercedes-Benz 270 CDI. Se on vuosimallia 2004."Originally posted by Escalator View Post






Mites ne injektorit näissä uusissa? Ei se mercedes mikään maailman paras ole..
Vanhan liiton diesel koneet mersulta olivat rautaa jos niitä meinaat. Nämä uudet eivät.
Eipä tuo huonosti ole kestänyt...
Comment
-
ASIAA!! On se kumma kun miltei joka osa minkä purkaamoilta tilaa pitää tilata bildelsbasenin kautta ruotsiksi vaikka varaosahaun kautta suomeksi olisi toki helpompaa näin perus suomenkieliselle. Ruotsiksi on noin puolta halvempaa (!!!) vaikka käsittääkseni siellä on palkkataso parempi ja sosiaalikulut samoja kuin kotomaassamme. Mutta ehkäpä he vain myyvät enemmän, jolloin syntyy liikevaihtoa -> liikevoittoa?Originally posted by Thuppu View PostJa mitä tulee tuohon koneiden huonoon kysyntään romiksilta, niin ehkä pitäis hintatasoa tarkistaa..? Tiedä sitten, ainakin pienemmissä osissa sais usein maksaa purkaamolle enemmän kuin mitä uusi oem-osa maksaa marmorilla.
Suomalainen purkaamoyrittäjä ilmeisen usein kuvittelee vanhoista romuista purettujen osien olevan kullasta tehtyjä ja tykkää seisottaa niitä hyllyssä tai ilmeisesti hänessä on keräilijän vikaa enemmän kuin naapurimaan virkaveljessään ja joka osan hintaan lisätään reippasti tunnearvoa... parhaissa purkuosissa tätä tunnearvoa on niin paljon että aivan täysin uusi käyttämätön osa merkkiliikkeessä on halvempi, mutta siinähän ei, aivan oikein, voi vielä sitä tunnearvoa ollakaan, kas kun osahan on tällöin uusi ja käyttämätön.
Kieltämättä löytyy kotomaastammekin muutamia purkaamoita joiden hinnoittelu mahdollistaa kaupan syntymisen näin internetinkin aikoina mutta heitä on sen verran harvakseltaan ettei joka osaa löydy.
Niin, saksasta tilaamalla alittuu toki ruotsin hintatasokin mutta isommissa osissa toimituskulu syö kannattavuuden useimmiten.Last edited by WSE1; 29-01-2011, 00:12.
Comment
-
En minä tiedä kuka on nimeltä mainitsematon kommentoija, (en ole joka postausta niin ajatuksella lukenut) lainauksen sisällöstä päättelin koneiden olleen ehjiä "-ja ne olivat kuin uusia" Jos joku paikka on lauennut (mikä) ei koneiden liene voi väittää olevan kunnoltaan kuin uusia?Originally posted by Hemi View PostMiten ihmeessä te romantisoitte/ luotte omia tarinoita/maailmoja omassa päässänne minun kirjoittamisista???
Kuka ihme tässäkään niiden on väittänyt olevan ehjiä?
"Nimeltä mainitsematon kommentoija kertoi avanneensa useita puoli miljoona ajettuja bemarin kolmen litran dieseleitä, huolto-ohjelman mukaan kohdeltuina, ja ne olivat kuin uusia."
Comment
-
Täyttä asiaa !!!Originally posted by WSE1 View PostASIAA!! On se kumma kun miltei joka osa minkä purkaamoilta tilaa pitää tilata bildelsbasenin kautta ruotsiksi vaikka varaosahaun kautta suomeksi olisi toki helpompaa. Ruotsiksi on noin puolta halvempaa (!!!) vaikka käsittääkseni siellä on palkkataso parempi ja sosiaalikulut samoja kuin kotomaassamme. Mutta ehkäpä he vain myyvät enemmän, jolloin syntyy liikevaihtoa -> liikevoittoa?
Suomalainen purkaamoyrittäjä ilmeisen usein kuvittelee vanhoista romuista purettujen osien olevan kullasta tehtyjä ja tykkää seisottaa niitä hyllyssä tai ilmeisesti hänessä on keräilijän vikaa enemmän kuin naapurimaan virkaveljessään ja joka osan hintaan lisätään reippasti tunnearvoa... parhaissa purkuosissa tätä tunnearvoa on niin paljon että aivan täysin uusi käyttämätön osa merkkiliikkeessä on halvempi, mutta siinähän ei, aivan oikein, voi vielä sitä tunnearvoa ollakaan, kas kun osahan on tällöin uusi ja käyttämätön.
Kieltämättä löytyy kotomaastammekin muutamia purkaamoita joiden hinnoittelu mahdollistaa kaupan syntymisen näin internetinkin aikoina mutta heitä on sen verran harvakseltaan ettei joka osaa löydy.
Niin, saksasta tilaamalla alittuu toki ruotsin hintatasokin mutta isommissa osissa toimituskulu syö kannattavuuden useimmiten.
Nämä Suomalaiset romuttamon veijjarit ovat vissin raaka-aine pörssistä katsoneet kullan hinnan kehitystä viimeisen 10v ajalta ja sitoneet nämä käytettyjen osien hintansa kultaan.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Molempia ylhäältä ja alhaalta avanneena (kannentiivistehän se on se syy avaamiseen yleensä näissä, alakerran osalta taas vuotava öljypohjan tiiviste tai öljypumpun ketju niissä joissa se on) on ollut yllätyksenä erittäin vähäinen kuluminen, ts. tuntuma olisi että ko. ajomäärillä mitä niissäkin on ollut, moottori olisi kulunut huomattavasti enemmän. Eli ikuisia ovat (kunhan jäähdytysasiat muistetaan hoitaa ajoissa) OMAN huolto-ohjelmansa mukaan huollettuina. Toki nykyöljyillä vaihtoväliä olisi öljyn ominaisuuksien jatkuvan paranemisen vuoksi mahdollista kasvattaakin.Originally posted by Laku View PostEntä M70 tai ikivanha M30?
Comment
-
...eipä niin, mutta ei tuota mittavaa ajosuoritetta ole ollut häiriköimässä myöskään:Originally posted by Bmw Master View PostEipä tuo huonosti ole kestänyt...
-kylmäkäynnistykset/lämpötilan vaihtelut
-lastutus
-rääkkäävä ajotyyli
-ikääntyminen
Comment
-
Ohhoh, pitäisi jonkun varmaan kertoa asiasta myös autojen suunnittelijoille ja edustajille! Kyllä niitä turboja muutenkin menee, että sitä ei tarvitse pelätä, kyllä se sinunkin turbosi sieltä joskus hajoaa. Samoilla öljyillä tai oikein eriöljyillä! Diesel-koneen pakolämpötilakin on niin hurjaa luokkaa että itse vaihtaisin öljyt 5tkm välein, ja turbon varmuuden vuoksi n.10tkm välein. Renkaat kyllä ajelen kankaille.Originally posted by juuhee View Postkuulin tälläisen väitöksen et 30 tkm samoilla öljyillä kävisi eniten turbon päälle. ja et siks noita turpoja menis kun ajetaan niin paljon samoilla öljyillä.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
Tottakai vanhat öljyt syö turboa enemmän kuin uudet, paljonko on sitten eriasia.Originally posted by juuhee View Postkuulin tälläisen väitöksen et 30 tkm samoilla öljyillä kävisi eniten turbon päälle. ja et siks noita turpoja menis kun ajetaan niin paljon samoilla öljyillä.
Ajosta suoraan sammutus taitaa olla suurin turbon syöjä. Nykyään ei kukaan(?) joutokäytä ajon jälkeen. Ohjeistetaanko sitä edes nykydieseleiden ohjekirjoissa?
Comment
-
Dieselin pakolämpötila on niin paljon pienempi kuin bensan, että jälkikäyttely ei ole yhtä merkittävässä asemassa, ellei nyt ihan laikka punaisena ole päästellyt.Originally posted by Bmw Master View PostTottakai vanhat öljyt syö turboa enemmän kuin uudet, paljonko on sitten eriasia.
Ajosta suoraan sammutus taitaa olla suurin turbon syöjä. Nykyään ei kukaan(?) joutokäytä ajon jälkeen. Ohjeistetaanko sitä edes nykydieseleiden ohjekirjoissa?MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
Comment