En silti sellaistakaan hierois käyntiin kolmenkympin pakkasesta.
Sitten varmaan Helsinki on täynnä pommeja moottorivauriota odotamassa. Täällä kun ei lämppärillä tee mitään kun kadunvarteen sitä sähköä on vähän vaikea saada. Maksullisia pihapaikkoja jossa löytyy joku tolppa on ehkä joka kymmenennessä taloyhtiössä.
Sitten varmaan Helsinki on täynnä pommeja moottorivauriota odotamassa. Täällä kun ei lämppärillä tee mitään kun kadunvarteen sitä sähköä on vähän vaikea saada. Maksullisia pihapaikkoja jossa löytyy joku tolppa on ehkä joka kymmenennessä taloyhtiössä.
Ette oo kuullut vaikka webastosta tai eberistä siellä? Hesan pommit siirtyy ajoissa ennen ongelmia maakuntiin ajoon.
Sulla ei taida olla DPF:ää, turboa, dieseliä tankissa? Täytyisi itse valaista vähän, puhun pelkästään dieseleistä.
Mulla on, ja silti lähtee käyntiin ilman mitään esilämmitystä.
Sillä säteilylämmittimellä voi heittää vesilintua.
Nyt neljäs BMW alla, kaikki uutena hankittu ja ajan sillä, kuten aikaisemmillakin about 150tkm. Öjlyt vaihtuvat, kun kärry pyytää huoltoon,
30-35tkm välein. Jälkikäyttöä en ole koskaan harrastanut enkä muitakaan 80-luvun poppakonsteja.
Mitään ongelmia ei ole koneissa koskaan ollut noilla kilometreillä ja
öljyäkään ei ole tarvinnut noilla vaihtoväleillä lisätä.
Eli sama homma täällä, ensimmäistä kertaa Hemin kanssa
samaa mieltä jossain asiassa.
Kokonaiskustannukset tulevat olemaan kaikkineen jotain 7 tonnia...
(tehdasuuskone joku 3800 euroa, jo maksettu turbo + uuden hommaaminen tilalle + työt jne.)
OT: Kunpa näihin Bemarin rotteloihinkin saisi vaihtokonene noin halvalla!
Mulla on, ja silti lähtee käyntiin ilman mitään esilämmitystä.
Sillä säteilylämmittimellä voi heittää vesilintua.
Nyt neljäs BMW alla, kaikki uutena hankittu ja ajan sillä, kuten aikaisemmillakin about 150tkm. Öjlyt vaihtuvat, kun kärry pyytää huoltoon,
30-35tkm välein. Jälkikäyttöä en ole koskaan harrastanut enkä muitakaan 80-luvun poppakonsteja.
Mitään ongelmia ei ole koneissa koskaan ollut noilla kilometreillä ja
öljyäkään ei ole tarvinnut noilla vaihtoväleillä lisätä.
Eli sama homma täällä, ensimmäistä kertaa Hemin kanssa
samaa mieltä jossain asiassa.
Millä säteilylämmittimellä, mulla on ainakin dieselissä letkulämmitin...150tkm nyt pitäs päästä melkein jopa ladalla ilman ongelmia.
Takuulla ovat pelanneet.
Eli eiköhän ne inssit ole vaihtoväleille laskeneet myös kaupunkiajoa ja jopa pohjoisiin olosuhteisiin kylmäkäynnistykset huomioiden(muutoin Suomessa BMW ja kaikki muutkin valmistajat suosittelisi erilaisia vaihtovälejä).
Oli miten oli, nykykoneita ei todellakaan ajeta loppuun sen vuoksi että suositellut vaihtovälit olisivat liian pitkiä.
Nämä ihan itse "järjellä" päätellyt 10tkm:n vaihtovälit ovat nykyisin silkkaa taikauskoa ja siis pahimmanlaatuista taikauskoa.
Ehkä samalla kannataisi kysyä Astro-TV:stä mitä horoskoopit suosittelisivat vaihtoväliksi jos/kun se tehtaan antama ei millään kelpaa...."järkisyihin perustuen"?
Hohhoh, onpas naiivi katsontakanta. Kova sulla on luottamus tehtaan insseihin. Varmasti tekevät kovasti töitä ja kehittelevät uusia ideoita, ei siinä mitään, hyvä näin. Joskus kuitenki sattuu niin ettei suunnitelma paperilla ja real life vaan osu kohdalleen, ihmeellistä kyllä.
Ite siis ajan aina 530d:llä sen 20-25tkm LL öljyillä eikä mitään ongelmia ole vaikka ajosuorite koostuu yleensä 90% kaupunkiajosta. Öljynvaihdon yhteydessä ulos valutettavat öljyt näyttävät ja tuntuvatkin vielä kunnon öljyiltä. Ovat yleensä rusehtavat ja juoksevuuskin on notkean öljymäsitä, ei siis pikimustat ja vesimäiset mitä usein näkee. Uskon et bemun suuri öljytilavuus(8litraa) auttaa huomattavasti öljyjen hyvänä pysymiseen. Muutenkin tuntuu bmw onnistuneen kohtuu mallikkaasti moottorien LL toiminnassa näin yleisesti, tai en ole kuullu mistään suuremmista ongelmista. Toista on VAG-konsernissa. Siellä inssit eivät ole onnistuneet kovin hyvin. Oikeasti toi öljyjen vaahtoutuminen ja karstottuminen, jonka seurauksena öljynkierto lakkaa ja kone leikkaa, on todellinen ongelma varsinki siinä 1.8T:ssä. Muutenki siellä on paljon ongelmia öljynkulutuksen kanssa useissa konetyypeissä, mm. FSI-koneet.
Millä säteilylämmittimellä, mulla on ainakin dieselissä letkulämmitin...150tkm nyt pitäs päästä melkein jopa ladalla ilman ongelmia.
Eli missä kilometreissä nämä moottorit sitten "räjähtävät", tai turbot?
Uusiin BMW:n dieseleihin eii ainakaan pk-seudulla mikään lafka suostu asentamaan letkulämmitintä, ja autossahan on jotain vikaa,
jos se ei lähde käyntiin ilman esilämmitystä...Okei, -35 pakkasessa ehkä, mutta ihan sama, kun täällä etelässä ei sellaisia kelejä ole.
Mistä muuten johtuu, että jos kyse on bmw:n kiristysmomenteista niin tehdasta noudatetaan kirjaimellisesti, mutta öljynvaihtoväleihin ei uskalleta luottaa?
Koska toinen on suunniteltu koneen optimaalista kasaamista varten ja toinen TM:n kestotestejä varten, joissa levoton määrä pinnoja siintää plakkarissa, jos auto on edullinen huoltaa/ylläpitää. Samalla perus pentti vetää onnessaan tumppuun, kun auto X oli 70c halvempi kolmen vuoden huoltokuluissa kuin auto Y. Näillä näitä kinnereitä myydään valtaväestölle ja sen on insinöörikin tajunnut. Bemareitakin ostaa isoksi osaksi tavalliset ihmiset, ei bensalenkkarit.
Eli missä kilometreissä nämä moottorit sitten "räjähtävät", tai turbot?
Uusiin BMW:n dieseleihin eii ainakaan pk-seudulla mikään lafka suostu asentamaan letkulämmitintä, ja autossahan on jotain vikaa,
jos se ei lähde käyntiin ilman esilämmitystä...Okei, -35 pakkasessa ehkä, mutta ihan sama, kun täällä etelässä ei sellaisia kelejä ole.
Ei ole minun ongelma jos eivät asenna, hyvin asentu omatoimisesti. VNT-ahtimet kestää vanhoihin "yksinkertaisiin" ahtimiiin verrattuna huonosti. -35 lähtee vaikka 88 bensa corolla tai samanikäinen diesel hiace, kyse ei nyt ole siitä.
Ei ole minun ongelma jos eivät asenna, hyvin asentu omatoimisesti. VNT-ahtimet kestää vanhoihin "yksinkertaisiin" ahtimiiin verrattuna huonosti. -35 lähtee vaikka 88 bensa corolla tai samanikäinen diesel hiace, kyse ei nyt ole siitä.
Jos ajelee vanhoilla ritsoilla, niin niihin voi asennella mitä vaan,
mutta kun autossa on tehdastakuuta jäljellä, niin sitten asia on hiukan toinen..
Ja koska esilämmitystä ei tarvita, auto käynnistyy ilman sitäkin, miksi sitä pitäisi edes käyttää?
Ja edelleen, milloin ja missä kilometreissä nämä "huonot" moottorit ja ahtimet laukeavat?
Jos ajelee vanhoilla ritsoilla, niin niihin voi asennella mitä vaan,
mutta kun autossa on tehdastakuuta jäljellä, niin sitten asia on hiukan toinen..
Ja koska esilämmitystä ei tarvita, auto käynnistyy ilman sitäkin, miksi sitä pitäisi edes käyttää?
Ja edelleen, milloin ja missä kilometreissä nämä "huonot" moottorit ja ahtimet laukeavat?
"Ja koska esilämmitystä ei tarvita, auto käynnistyy ilman sitäkin, miksi sitä pitäisi edes käyttää?" on kyllä niin älykäs lause, ettei tarvinne enää jatkaa tätä keskustelua....over and out
Comment