Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Öljynvaihtoväli?
Collapse
X
-
Originally posted by Tom1s View Posthttp://www.cisionwire.fi/ac-sanafor/...aa-mailia64528
"Ammattiautoilijalla ei ole varaa tinkiä öljyn laadusta
Tarvaisen autoon on vaihdettu öljyt kuuden vuoden aikana noin 52 kertaa eli keskimäärin 20 000 kilometrin välein."
Kyllä se huolto kannattaa eikä venyttää öljynvaihtoa turhaan.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostBmw voisi ottaa mallia Mersulta diesel koneen valmistuksessa. Läpät olisi menneet koneeseen jo monta kertaa miljoonan matkalla.
Mites ne injektorit näissä uusissa? Ei se mercedes mikään maailman paras ole..
Vanhan liiton diesel koneet mersulta olivat rautaa jos niitä meinaat. Nämä uudet eivät.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNäin se markkinointi meistä arvostelukyvyttömämpiin vaikuttaa.
Vaikka tähän ei ikinä saadakkaan yhteisymmärrystä tietääkö joku paljonko raskaankaluston huoltoväli on?F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tom1s View Post
Vaikka tähän ei ikinä saadakkaan yhteisymmärrystä tietääkö joku paljonko raskaankaluston huoltoväli on?
Originally posted by Escalator View Post
Mites ne injektorit näissä uusissa? Ei se mercedes mikään maailman paras ole..
Vanhan liiton diesel koneet mersulta olivat rautaa jos niitä meinaat. Nämä uudet eivät.
Eipä tuo huonosti ole kestänyt...
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostJa mitä tulee tuohon koneiden huonoon kysyntään romiksilta, niin ehkä pitäis hintatasoa tarkistaa..? Tiedä sitten, ainakin pienemmissä osissa sais usein maksaa purkaamolle enemmän kuin mitä uusi oem-osa maksaa marmorilla.
Suomalainen purkaamoyrittäjä ilmeisen usein kuvittelee vanhoista romuista purettujen osien olevan kullasta tehtyjä ja tykkää seisottaa niitä hyllyssä tai ilmeisesti hänessä on keräilijän vikaa enemmän kuin naapurimaan virkaveljessään ja joka osan hintaan lisätään reippasti tunnearvoa... parhaissa purkuosissa tätä tunnearvoa on niin paljon että aivan täysin uusi käyttämätön osa merkkiliikkeessä on halvempi, mutta siinähän ei, aivan oikein, voi vielä sitä tunnearvoa ollakaan, kas kun osahan on tällöin uusi ja käyttämätön.
Kieltämättä löytyy kotomaastammekin muutamia purkaamoita joiden hinnoittelu mahdollistaa kaupan syntymisen näin internetinkin aikoina mutta heitä on sen verran harvakseltaan ettei joka osaa löydy.
Niin, saksasta tilaamalla alittuu toki ruotsin hintatasokin mutta isommissa osissa toimituskulu syö kannattavuuden useimmiten.Last edited by WSE1; 29-01-2011, 00:12.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMiten ihmeessä te romantisoitte/ luotte omia tarinoita/maailmoja omassa päässänne minun kirjoittamisista???
Kuka ihme tässäkään niiden on väittänyt olevan ehjiä?
"Nimeltä mainitsematon kommentoija kertoi avanneensa useita puoli miljoona ajettuja bemarin kolmen litran dieseleitä, huolto-ohjelman mukaan kohdeltuina, ja ne olivat kuin uusia."
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostASIAA!! On se kumma kun miltei joka osa minkä purkaamoilta tilaa pitää tilata bildelsbasenin kautta ruotsiksi vaikka varaosahaun kautta suomeksi olisi toki helpompaa. Ruotsiksi on noin puolta halvempaa (!!!) vaikka käsittääkseni siellä on palkkataso parempi ja sosiaalikulut samoja kuin kotomaassamme. Mutta ehkäpä he vain myyvät enemmän, jolloin syntyy liikevaihtoa -> liikevoittoa?
Suomalainen purkaamoyrittäjä ilmeisen usein kuvittelee vanhoista romuista purettujen osien olevan kullasta tehtyjä ja tykkää seisottaa niitä hyllyssä tai ilmeisesti hänessä on keräilijän vikaa enemmän kuin naapurimaan virkaveljessään ja joka osan hintaan lisätään reippasti tunnearvoa... parhaissa purkuosissa tätä tunnearvoa on niin paljon että aivan täysin uusi käyttämätön osa merkkiliikkeessä on halvempi, mutta siinähän ei, aivan oikein, voi vielä sitä tunnearvoa ollakaan, kas kun osahan on tällöin uusi ja käyttämätön.
Kieltämättä löytyy kotomaastammekin muutamia purkaamoita joiden hinnoittelu mahdollistaa kaupan syntymisen näin internetinkin aikoina mutta heitä on sen verran harvakseltaan ettei joka osaa löydy.
Niin, saksasta tilaamalla alittuu toki ruotsin hintatasokin mutta isommissa osissa toimituskulu syö kannattavuuden useimmiten.
Nämä Suomalaiset romuttamon veijjarit ovat vissin raaka-aine pörssistä katsoneet kullan hinnan kehitystä viimeisen 10v ajalta ja sitoneet nämä käytettyjen osien hintansa kultaan.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEntä M70 tai ikivanha M30?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEipä tuo huonosti ole kestänyt...
-kylmäkäynnistykset/lämpötilan vaihtelut
-lastutus
-rääkkäävä ajotyyli
-ikääntyminen
Comment
-
-
Originally posted by juuhee View Postkuulin tälläisen väitöksen et 30 tkm samoilla öljyillä kävisi eniten turbon päälle. ja et siks noita turpoja menis kun ajetaan niin paljon samoilla öljyillä.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by juuhee View Postkuulin tälläisen väitöksen et 30 tkm samoilla öljyillä kävisi eniten turbon päälle. ja et siks noita turpoja menis kun ajetaan niin paljon samoilla öljyillä.
Ajosta suoraan sammutus taitaa olla suurin turbon syöjä. Nykyään ei kukaan(?) joutokäytä ajon jälkeen. Ohjeistetaanko sitä edes nykydieseleiden ohjekirjoissa?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTottakai vanhat öljyt syö turboa enemmän kuin uudet, paljonko on sitten eriasia.
Ajosta suoraan sammutus taitaa olla suurin turbon syöjä. Nykyään ei kukaan(?) joutokäytä ajon jälkeen. Ohjeistetaanko sitä edes nykydieseleiden ohjekirjoissa?MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
Comment